Ha jól tudom, akkor sávelhagyásra figyelmeztető rendszerhez kamerák kellenek és egy olyan számítógép, ami képelemző szoftver segítségével felismeri a terelővonalakat, majd megméri a távolságukat a kocsitól, és valahol jelez(műszerfalon fényekkel, felirattal, index körül belül villog vagy a kormánykereket rázza esetleg az űlés szélét remegteti) , ha irányjelzés nélkül akar az autós sávot váltani.
Nem is tudom, hogy a Skodának egyáltalán lenne ilyen rendszere, de ha lenne is, annyira sok hardver kell hozzá, hogy nem csak egy sima bekapcsolás a megoldás.
De már hazaértem. Autóstól mindenestül együtt, természetesen mindenféle probléma nélkül. S2 továbbra is kényelmes, amióta pár hete megtaláltam az eddigi legtökéletesebb ülésbeállítást, azóta meg pláne, pedig eddig sem volt gondom. Rómától hazáig kicsit se fájdult meg a derekam (oda felé se, csak akkor fél úton megálltunk 2 napra :).
Indulás előtt megnéztem az olajszintet, mégiscsak PD, mégiscsak 10e+ eltelt km után illik neki kicsit kérni. Olajcs óta 13e telt el induláskor, nívót nézem, meglepetés, meglepetés, több mint fele, nicsak. Viszont hazafelé induláskor meg azt mondta a BC, hogy (és ismét csak meglepetés, meglepetés!) irány a szervíz, mert csak 1700 km van hátra. Ahoz képest, hogy longlife szervízen volt, valamelyik kevésbé jó képességű beállította 15 ezres periódusra. Mivel már csak kb 300+km van a BC szerint, holnap be is megyek, hogy a longlife második részét meg is csinálhatják, de iziben. És természetesen hajlandó leszek elfogadni ingyen, pedig plusz időt is kell rászánjak (és azt nem is várom el, hogy megtérítsék, kedves vagyok), és időből most nincs, most nagyon nincs fölösleges. (ez persze jól hangzik, de természetesen nincsenek illúzióim arról, hogy mennyire lesznek hajlandóak ingyen orvosolni a tévedésüket...)
Tudtok arról valamit, hogy miként lehet a sávelhagyásra figyelmeztető opciót aktiválni? Kell hozzá valami kiegészítő? Egyáltalán milyen elv mentén működik?
huuúú de leültetek SII -sek.. ja peersze, mindenki nyaralgat :) Brazil legalábbis tuti. Prego-prego! :) Csőváz, még egy hétig dolgozó és osztán nyaraló OII tulaj :)) Ahojcsek
Nézegettem ezt a Business felszereltséget, a 2 literes, (chip előtt :-))140 lovas dízel fehérben, memóriás vezetőűléssel, bixenonnal és ha minden fűthető (első szélvédő, űlések, ablakosó fúvóka) valamint pittyeg elöl-hátul és van benne hátul oldalsó ablakroló, akkor is megáll 8 misi alatt listaáron.
De, teljesen jó a 17-es kerék. Ellenben a 16-os sokkal komfortosabb. Simán elviselnék egy garnitúra 17-es vagy 18-as Themistót a sárkányon - látványra. De autózni, nekem, sokkal komfortosabb és csendesebb érzés a 16-ossal, és ez fontosabb, mint mi áll jobban az autónak. Az tény, hogy 180-as tempő felett persze határozottan sokkal jobb lenne a szélesebb gumi, de igen elenyésző időt töltök ilyen sebességtartományban. Meg az is tény, hogy ma is kapott olyat a jobb 1 itt pesten (kisbetűvel), hogy a 16-ost is túlzásnak gondoltam - sokadszorra...
Csodálom, hiszen messziről megérzi, ha kettő vagy több Skoda megáll egymás mellett az Ő városában :-))
Nem jó a 17-es kerék sem?
Azért a 16-ost kicsit kicsinyellem a zászlóshajóra.
Az alcantara kárpit nekem is tetszik az SII-ben, de valóban, az Octi bőrkárpitja is jó.
Mondjuk nekem a jó minőségű bőrről most már mindig a múlt héten Törökországban megtapogatott bőrkabát jut majd az eszembe.
Sajnos nem volt az én méretemben és nem tudtam várni még két napot, hogy megvarrják nekem. Az utánküldésben meg valahogy nincs bizalmam, pláne próba nélkül...
Ja, ez utóbbi dolog sem kapcsolódik semihez, de eszembe jutott :-)))
Ki kicsoda a képen, ha szabad kérdezni? Eddig még úgy sem találkoztam egyikőtökkel sem, szilivel csak leveleztem, ToroNegro-val meg többször is telefonáltunk, most tudnám hová rakni az arcokat...