Érdekes, tegnap 2x, ma 1x használtam, nálam minden rendben a belépéssel, utalássa, stb.-vel. Kétszer kábelen, egyszer mobilinternetről. Nem lehet, hogy a "hiba az ön készülékében" van? :-)
Második napja nem elérhetetlen a bank honlapja és az ibanq. Amit lentebb megadtatok IP cim, azzal sem tudtam csatlakozni. Meg kell változtatni a port és IPC beállitást is?
Amikor irtam, akkor leptem be, de meg az egyesbe. Az oldalt is megneztem, a fooldal biztos, hogy mukodik, bar a flashblocker miatt nem latok tul sokat belole :D
Köszi, jól jött az info. A telefonos ügyfélszolgálat nem tudott kapcsolni az ibankosokhoz, ő meg nem tudta az IP címet csak azt, hogy át kell írni... Ügyesek. No, de innen megvan az IP cím :) Azért ez szép, hogy ez így meghaljon... Már azt hittem becsődöltek :P
Nem szeretnék túl pikírtnek vagy paranoiásnak tűnni, de percekben mérhető az az idő, ami alatt megtanulod aláfirkantani a kártyán lévő (eredeti) aláírást.
igen, de ha nem stimmel az aláírás, akkor a kereskedőnek kell a kárt állnia, ha Te megreklamálod az adott tranzakciót
példádnál maradva, ha valaki vesz egy 102 centis tévét és nem a te aláírásod van a slipen, akkor a kereskedő bukta a tévé árát, mert a banknak ilyenkor kötelessége visszaadni neked az árat
én legalábbis így tudom de javítsatok ki, ha nem így van
Én, ezek szerint másként gondolkodom: ha ellopják a pénztárcámat, benne a PIN-t nem kérő bánkártyámmal, néhány százezres limittel, akkor azzal szabadon garázdálkodhat bárki a napi limit erejéig illetve a letiltás idejéig, hiszen az aláírást a kutya nem nézni manapság. Persze, pénzt nem fog tudni vele felvenni, de mondjuk egy Sony 102 cm-es LED HD TV-t igen :-)
silent_killer: "egy hónapos "tesztidőszak" után kiderült, hogy 10 alkalomból 9-nél nem kér PIN-t(!)"
Szerintem ennek örülnöd kellene. Ha nem kérnek PIN-t, nem is tudják ellopni azt. Ha nem tudják ellopni, akkor nem tudják kifosztani a számládat egy automatánál. Ami inkább előny...
Örülök, hogy jól döntöttél. Biztos vagyok benne, hogy előnyeit fogod élvezni az új bankkártyádnak. Az észrevételedet megpróbálom jelezni az IT osztálynak, de nem állok velük kapcsolatban. Alapvetően termékekkel kapcsolatban tudok információt adni.
Istvan az AXA-tól: tudsz jelezni az illetékesek felé egy bug-ot az iBanq2-ben? (Nem kritikus súlyosságú.)
Szóval hibás a megjelenő tooltipek pozícióját meghatározó algoritmus: amikor a tételek között húzom az egeret, ha fentről lefelé sorrendben haladok, akkor minden oké, de ha lentről felfelé, akkor a tooltip egy sorral lentebb, "lemaradva" jelenik meg a kelleténél. Ez pl. az Aktuális számlamozgatás menüben a Megnevezés/Közlemény és Állapot oszlopok elemei fölé vitt egérnél látszódik.
(Ez a szűk 2 év alatt egyszer kért PIN-t, a postán, mert az ugye készpénzfelvételnek számít, nem vásárlásnak. Pedig az a fajta ember vagyok, aki ha csak egy kiflit vesz is a boltban, azért is kártyával fizet.)
Halkan jegyzem meg, én is először dombornyomott VISA-t csináltattam (OTP-nél is azt kértem) de egy hónapos "tesztidőszak" után kiderült, hogy 10 alkalomból 9-nél nem kér PIN-t(!), Így újítottam egy Electron-t is, azt már szívesebben használom "olyan" helyeken. A dombornyomott is megmaradt, azt "biztonságos" helyeken használom továbbra is.
Beszéltem az ügyfélszolgálattal, és megerősítették, hogy a kártyatípus-módosítás másképp nem megy, csak a megújításhoz képest dupla költséggel. (Azaz kérni kell, hogy hagyják lejárni a Classic kártyát és ne készítsenek cserekártyát automatikusan, majd mindeközben igényelni egy Electront.)
Ez csak azért zavar, mert a banknak szerintem tök mindegy, hogy Classic vagy Electron kártyát készít-e egy lejáró kártya helyett, viszont ha nekik ez mindegy, akkor az egyszerűen rugalmatlanság, hogy az ügyfél ne választhasson másmilyet, mint a lejáró kártyája. Az ideális megoldás az lenne, ha netbankon lenne rá egy felület, ahol ki lehetne választani a cserekártya típusát (plusz: hogy milyen név szerepeljen rajta, több sablon közül kiválasztani a kártya külalakját, esetleg feltöltött kép alapján létrehozni egyedi dizájnú kártyát, stb.) Persze értem én, hogy egy csomó fejlesztést igényelnének ezek a dolgok, ami anyagilag nem éri meg a banknak, főleg, mert ezeket a szolgáltatásokat ingyenesként képzelem el... :)
Marad a Classic. Soha nem veszítettem még el bankkártyát, és valószínűleg ezután sem fogom, így nem is tapasztalom meg az ötszörös letiltási költséget.
Értesíteni kell az ügyfélszolgálatot az igényedről. Az ügyfélszolgálat tudomásul veszi és mikor lejár a mostani bankkártyád, akkor az inaktívvá válik és az új kártyáddal tevékenykedhetsz. A 2000Ft a kártya legyártásának a díja. Telefonon keresztül igényelheted az Electron kártyát ha szükséges. Elméletben 15 napon belül postázzák.
Üdvözlettel: Lipcsei Sándor AXA Személyes Pénzügyek 0036704177844 sandor.lipcsei@axa.hu
Ezek szerint sajnos nincs lehetőség lejáró kártya megújításkor kártyatípust módosítani, csak a régi kártyaszerződés megszüntetésével, és egy új igénylésével, azaz 1000Ft megújítási díj helyett 2000Ft előállítási díjjal. Így jártam. :(
Ezúton szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy bármilyen un. "interaktív" termékrendeléssel kapcsolatos vásárlásotokat követően szükséges a személyes azonosítás végrehajtása, amit az ügyfélcentrumokban, kérelmezett levélben, vagy személyesen nálam is megtehetnek meglévő és leendő ügyfeleink. A személyazonosításra a pénzmosással kapcsolatos törvény útmutatásai az irányadóak, ezért szükséges az elvégzésük.
Megértéseteket köszönjük!
Üdvözlettel: Lipcsei Sándor AXA Személyes Pénzügyek 0036704177844 sandor.lipcsei@axa.hu