A nagy átlag nekem is ennyi, némi bp-i használattal együtt (éppen azt néztem tegnap, hogy mindjárt van 50e az autóban, és ennek jelentős része autópálya meg országút). Egyetlen dologgal nem vagyok megelégeve sokszor, a hangjával (és valszeg igen kevesen is vannak azok akiknek egy PD csodálatos muzsikának hangzik). Ami egyébként érdekes, mert néha sokkal hangosabbnak hallom, néha meg egészen kultúrált járású, és ennek semmi koze ahoz, hogy meleg vagy hideg, és nem is arról van szó, hogy szól a rádió vagy sem.
A fogyival én is nagyon elégedett vagyok, pedig sokkal nagyobb a ménesem, mint neked.. 5,5-6 között a nagyátlag.. Kb. 0,5 literrel kevesebb, mint a SuperbI-esem hasonló használattal... Pedig azzal is nagyon meg voltam elégedve....
Nincs tervbe véve. Ahoz nem értek. Illetve ahoz SEM értek :) Általában véve is ez a véleményem a VW autóiról egy ideje. A Golfon, a hatoson először nagyon tetszett az új pofa. Az új Polo kiskocsinak remek, kéne. De minden autót ugyanarra rajzolni, ez egy kicsit sok. Ezek mellett ma az O2 Faceliftre úgy tekintek mint egy kimondottan kívánatos, és szép autóra, de egy ideje már amúgy is így tekintek rá, a kezdeti sokk elmúlása után bizony ki merem jelenteni, hogy ma már tetszik, sőt kéne. Ha elsőre tetszik, akkor nem veszek Szuperbét, spórolok kb 1 millát, DSG van az autóban és csendes TSI. Most az autóm manuális váltós, traktorhangú kerepelő elavult fos PDTDI motoros, de legalább keveset eszik. És SZÉP! Amellett meg teljesen meg is vagyok vele elégedve ;)))
"Az új Passatnál viszont sokkal jobban néz ki az S2, ennek legalább van karaktere, mondjuk annak is van persze, csak annak az a karaktere, hogy nincs karaktere... "
Szerintem NE jelentkezz marketingesnek továbbra se.. főleg ne a VW-hez :)) .. és ne is hangsúlyozd sehol, hogy VW testvér autód van, mert sztem legközelebbi software frissítésnél kapsz egy trójait és majd nézhetsz mikor elfüstölnek a golyóid a székben :D
Értem én is, látom is, de... Ez a krómos-keretes-körbekerítős-izés dolgot a rádió körül még csak-csak, ha nehezen is, de elfogadom. Habár ezzel mer erősen ingerhatáron, van nálam a dolog, kezdettől fogva mondom, hogy króm(hatású műanyagból)ból talán kevesebb is elég lett volna, de egyébként az összkép eredetileg nem rossz. Ami fáj, az a benne lévő lcd-gombok-sokfényesfekete esetlen elrendezése. Lehet velem van a baj, de lassan rá kéne csapni a tervezők kezére, nekem már a 2010-es modellévű autók fényszórójánál sem jön be a krómozás, pont azt a karakteres megjelenést rontja ami az egyik olyan dolog volt amitől beleszerettem a kocsoba. Na mindegy, kinek ez, kinek az.
Az új Passatnál viszont sokkal jobban néz ki az S2, ennek legalább van karaktere, mondjuk annak is van persze, csak annak az a karaktere, hogy nincs karaktere...
Ha nem bír kiszáradni, és nincs rajta törés-repedés stb,. akkor szerintem feltétlenül. Nekem a Fiatomon a tolatólámpa áll a vízben. 40 fokban, szárazság idején is, hónapok alatt se bírt kiszáradni. Cserére vették 2 napja.
Most olvastam egy 2010 nyári Superb kezelési útmutatójában, hogy a maxi dot kijelzőben az átlag sebesség, stb. mellet már az olaj hőmérséklet kiírását is be lehet állítani. Lehet, hogy a régiekben is előlehet varázsolni a szerviz számítógép segítségével?
Az a fogyasztás nem akkora durranás, most a Bp-München-Bp úton 5.5 körül evett az 1.9 PD az S2-ben, igaz nem tiportam ki a lelkét most sem, de azért a népek nagy többségét inkább a belső sávból néztem. Egyszer kipróbálnék egy ilyen 1.6 CRTDI-t, és nem is feltétlenül S2-ben, mert annyi féle vélemény volt már róla, hogy lehetetlen levonni róla bármilyen egyértelmű következtetést annak aki nem tapasztalta meg. Igaz az 1.4 TSI-ről is mondtak mindenfélét, de azt mégis inlább jobban szerette mindenki, és az nekem is tetszett.
Üdv! Ja, csak azt felejted el, hogy a 1.6 egy kihegyezett, amiben nem sok tartalék van, az 1.9 250NM meg egy visszafojtott, amiben mindenki tudja mi rejlik még...
Sajnos nem, a CR TDI motoroknak sokkal alacsonyabb az alapjárat környéki nyomatéka, főleg az 1.6-os. A 2.0-ákkal nincs gond, azok jól sikerültek.
Az 1.6-nak 2000-től megjön, meg Euro 5 az igaz. De nagyon hosszú a váltóáttétel, városban kínszenvedés használni. Próbálj ki egy O2 1.6 TDI-t, és majd érezni fogod.
Most nem azért,de a jó öreg 1.9 PD TDI is kb 2.000-ig agyhalott.Arról nem is szólva,hogy az 1.6 CR ugyanazt tudja,mint az 1.9 PD TDI(77kw,105 LE,250NM).A különbség annyi,hogy a CR már tudja az euro 5-öt.
"Új motorral bővült a Škoda Superb palettája Új dízelmotor: 1.6 CR TDI 77 kW
• Új dízelmotor: 1.6 CR TDI 77 kW • Kulturált járás és takarékos üzem • Alacsony széndioxid-kibocsátás
A Superb modellsorozat motorkínálata az Octavia modellekben már sokszorosan bizonyított négyhengeres dízel erőforrással bővül. Magas teljesítményszintjének, illetve az 1.500 és 2.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló tekintélyes, 250 newtonméter maximális forgatónyomatékának köszönhetően e rugalmas konstrukció városi forgalomban és autópályán egyaránt ideális megoldásnak számít. Legkorszerűbb common-rail befecskendezési technikájának köszönhetően rendkívül kulturált járás és alacsony üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Az új motor ötfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.
A korszerű erőforrás a márka „downsizing” trendjének szerves folytatása, amelynek szellemében kisebb hengerűrtartalomból produkál magasabb teljesítményt. Ennek eredményeképpen a takarékos és környezetkímélő üzem kiemelkedő menetteljesítményekkel párosulhat. A Superb 1.6 CR TDI szenzációs, 100 kilométerenként mindössze 5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztással jelenik meg, s a modellsorozat legtakarékosabb dízel tagjaként az EU5 kipufogógáz-szabvány előírásait is teljesíti. Az új technika alacsony, kilométerenként csupán 130 gramm kombinált széndioxid-kibocsátásával a Škoda-modellek emissziós átlagához is jótékonyan járul hozzá.
„Joggal lehetünk büszkék 1.6 CR TDI motorunkra, amely a közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel működő erőforrások palettáját teszi teljessé, a Superb modellsorozat így immár mindegyik dízelmotorjában common-rail befecskendezést kínál. Az 1.6 CR TDI a legújabb műszaki megoldások, illetve a takarékos és környezetkímélő üzem ideális kombinációját képviseli. Kiforrott technikáról van szó, amely minden körülmények között kiemelkedő menetteljesítményekkel szolgál“ – fejtette ki Eckhard Scholz, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja."