Már csak azt kell eldöntenem, hogy 1.8TSI vagy 2.0CR (140LE) legyen, mert alapesetben 280eFt a különbség, de a benzineshez drágább az állófűtés, így a különbség 210EFt-ra apad.
Tudom, hogy a dízel kevesebbe jönne ki, de most is dízelem van és úgy kerreg (Ford-om van), hogy már nem szeretem a dízel hangot. :)
Sajnos vezetési élményem nincs a 2 autó tulajdonságairól, így marad a megérzés.
Személyes vélemény és tapasztalat az állófűtésről.
Elöljáróban annyit, hogy korábban egy Alhambrám vot, melytől akaratom ellenére váltam meg. Abban volt elektromosan fűthető szélvédő és kiegészítő fűtés is. A kiegészítő fűtésre azért volt szükség, mert annak hatalmas a belső tere, és a PDTDI viszonylag kevés "hulladékhője" kevés lehet az utastér megfelelő fűtésére. Később, kényelmi okokból alakíttattam át a kiegészítő fűtést állófűtésre is.
A Superb megrendelésekor csak a legnagyobb Diesel motorral lehetett rendelni az elektromosan fűthető első szélvédőt. Mivel én ragaszkodtam a PDTDI-hez ezért a szélvédő "hagyományos" maradt.
Az állófűtést a következők miatt rendeltem:
1/ Hideg időben rendkívül kellemes dolog egy meleg autóba beszállni, nyáron szintén kellemesebb egy levegőkeringtetéssel lehűtött kocsiba beülni. A klíma is hatékonyabban tud dolgozni.
2/ A motort is kímélem, ha nem hidegen járatom. Hideg motorral nem indulok el, minimum 50-60 fokos víznél indulok, akkor is kíméletesen, míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
3/ Havas, jeges szélvédő esetében az állófűtés annyi langyos levegőt fúj a szélvédőre, ami megolvasztja a rajta lévő havat, jeget. (Elektromosan fűthető szélvédő esetében képes teljesen leolvesztani, az állófűtés esetében csak akkor nem, ha nagyon vastag a hó, ill. a jég.
Összegezve:
Mindenkit rábeszélnék az állófűtésre, aki szereti kímélni a kocsija motorját, illetve szereti a kényelmet.
A fent leírtak természetesen az én véleményem, amivel lehet egyet nem érteni! Mindenkínek szíve-joga. :-)
Ilyenkor télidőben mindig újre felébred bennem is a régi vágy hogy legyen szélvédőfűtés az autómban. Végtelenül utálok szélvédőt kaparni. Viszont eddig a maxos szévédő fűtéses megoldás (amire ott a klímán a gomb) meglepően gyorsan tisztítható állapotúvá varázsolta az üveget. Most lehet kint kb -9 fok, és most jön egy új teszt. Ha túlélem majd megírom.
Az állófűtésre én is kíváncsi lennék, különösen mert az autó nincs garázsban. Biztos jó dolog lehet, habár túl nagy szükségét nem érzem, mivel az ülésfűtés kimondottan remekül működik, és ugyan a rendes fűtés kicsit késve érkezik, viszont ülésfűtéssel a komfort, és melegérzet nekem egészen megfelelő.
Elöször fűtött első szélvédőt akartam, utána pedig láttam, hogy van állófűtés is, de akkor pedig nem lehet rendelni a fűtött szélvédőt. Van értelme az állófűtésnek?
Köszönöm, hogy feltetted a kérdést, most már én is gép közelben vagyok.
Sajnos - mivel ez nincs számszerűsítve - szerintem ez amolyan parasztvakítás.
Mivel előrelátó voltam a kocsi megrendelésekor, a gyárilag megrendelt állófűtés miatt, kértem a flotta csomagot. Sajnos nem derül ki, hogy milyent kellett volna kapnom, ezért kérek minden Superb II tulajdonos cartársat, hogy írja meg, az Ő kocsijába milyen akksi van gyárilag.
A könnyebb összehasonlíthatóság miatt leginkább a 2,0 PDTDI-s motorral szerelt 2009-es gyártásúak jönnének számításba, de minden információt szívesen veszek!
"Flotta csomag: az adott motorizáltsághoz elérhető legnagyobb teljesítményű generátor és legnagyobb kapacitású akkumulátor"
Nem tudja valaki,hogy pontosan mekkora is az a nagyobb kapacitású akkumulátor?Egy barátunknak kellene.A szerviz szerint 61-75 Amperóra közötti akkuk kerülnek a Superb-be.De számszerileg nem tudták megmondani.Hátha itt tudja valaki. :D
Limitált modellekhez sokszor limitált a rendelhető extra. Na ez pont ilyen, de vagy megoldják, vagy rendelsz egy ambitiont azokkal az extrákkal amik nagyon kellenek, a business ugyanis majdnem ugyanaz, bár elég jóárasítva volt amikor legutóbb néztem, bár most nem tudom mennyi.
Emelt futóművet nem rendelnék, eddig ez az autó még nem nagyon ért le még sehol, csak egyszer, akkor mondjuk letépte a teljes bal oldali műanyag alsó tepsit az utcakő, de az bármilyen emelt futóműnél is letépte volna. Olyan tervezési gondok sincsenek mint az Octavia 1-nél, ahol az első spoiler miatt bárhol könnyen lehetett műanyagos számlát csinálni, szóval szerintem fölösleges.
Az a baj, hogy a szervízben csak akkor foglakoznak vele, ha valós a gond, hiába mondtam, hogy miket írogat s bár kiolvasták, megtalálták, hogy időnként hibákat észlel, egyszerű törléssel orvosolták, szal ha egyszerre megint előjön, bemegyek és addig ott maradok míg ki nem találnak valamit, ha kell az egészet újravezetékeltetem velük...
És ez a hiba véletlenül nem 11-13 havonta egyszer jön elő???
nekem kb. ennyi időnként meg szokott hülyülni és összevissza írogat mindent a fedcomp, majd kb. 1 óra múlva megszűnik minden baja a következő 11-13 hónapra... (persze az égvilágon semmi baja nem volt eddig....)
Nekem valamilyen kontakthibám lehet: egyszer-egyszer kijelzi, hogy a bal hátsó oldalsó helyzetjelző izzó kiégett-->de világít; most jelzi a bal hátsó tolatóizzó kiégését, nem is világít, de ha nem dob hibát--> világít. A jobb hátsó ülésfűtés középső ledje néha nem világít. Ha csak a kis csomagtartót nyitom fel, nem világít a csomilámpa, csak ha nagyban nyitom fel..kiégett már egy bal oldali indexizzóm...
Nem az a sokk, hanem hogy milyen picsa kicsi belül. Nem fértem el benne elől! Az Octaviában nagyobb hely van, ezt komolyan mondom. Nekem nagy csalódás volt.
Vezetem egy pár hete egy fél éves 525D-t ultrabrutál(milyen lehet a 535D?), nem volt LE hiányérzetem 180-tól is húz. A tulaj barátom is hasonló habitusú vezető mint én, és 8,3 jön ki a fogyia , ami az én SI 7literemhez képest viccesen kevés :O))))