Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Köszi a hozzászólásokat. Biztos, hogy nem kuplung, annak egészen más hangja van és a kar behúzására sem változik a hang. Viszont az olajszivattyú lánca kérdéses, de 25.000-nél? (Biztos, hogy 25.000 van benne, mert kifogástalan állapotban volt és van is. Sehol egy kopás, hajlás vagy törés nyoma. Teljesen gyári, No.-bol hoztam be) Egyébként, mint ahogy írtam hidegen gyönyörű hangja van a motornak. Esetleg olaj típus váltás segítene? Most 10w 40-es Castrol actevot használok.
Igyekeztem úgy készíteni a képeket, hogy látszódjon az a rész is ahol nem éri a fékpofa. Valami betűjelek is vannak rajta: "V" "Q" "L" A tárcsán a bemaródások nem nagyok, mert szinte nem is érződik körömmel.
A láncszett újnak tűnik, de legalábbis alig használt állapotban van. A napokban megnézem még a benzinpumpában az érintkezőket. A hátsó tárcsa 4,7 - 4,8 mm vastag, alig kopott. Le lett volna cserélve? Nem lehet valahogy megállapítani, hogy a gyári van-e rajta? Gondolom nem :-(
Végül megvettem a motort. Úgy néz ki, hogy nem volt nagyon megütve, csak eldőlve volt. Mivel én nem értettem hozzá, egy motorszerelő barátom jött el és ő is azt mondta, lehetséges, hogy valóban 30.000 km van benne.
Valami még van itt, ami csak nem hagy nyugodni. Az első tárcsák vastagságáról, ha tudna valaki mondani valamit, jó lenne. A szervízkönyvben néztem, de ott 4,5 mm vastagságot ír az Africanak a Transalpoknak, Varaderónak. Most a tárcsa vastagsága csak 3,7 - 3,8 mm. 30.000 km alatt ez elég nagy kopásnak tünik. Elképzelhető, hogy vékonyabb tárcsa volt rajta gyárilag? A tárcsa azon része ahol nem éri a fékpofa 4,2 mm mértem, ez kellene legyen a gyári vastagsága. Lehet, hogy esztergálva volt, hogy ne érződjön a kopás rajta, ha valaki csak úgy megtapogatja?
Amúgy mostmár majdnem mindegy, de azért megnyugtató lenne, ha tudnám, hogy az is rendben van.
Segítséget szeretnék kérni tőletek! Hat éve nyúzok egy 1999-es AT-t és produkál egy olyan jelenséget, hogy üzemelegen "viszonylag erős" csettegő hangot ad, amit kb. 1900-2000-e ford.számon elhagy. A szerelő , aki nézte a hátsó henger vezérmű lánc feszítésére gyanakszik. A kérdésem, hogy érdemes belenyúlni a motorba, vagy "normális" jelenség ez az AT-nél?
Csak úgy általában:
az AT nagyon jol tartja az árát tőlünk nyugatra is... Igy jellemzően a sérülteket hozzák be majd állitják talpra ! Néha a nagyon sérülteket...
Véletlenül elirják a gyártási évet, a kmóra is idomul a magyar motorvásárlási igényekhez-szokásokhoz...
A forint árfolyamgyengülése miatt még drágábbak lettek a külföldi motorok !
Jó kérdés ! Elméletileg lehetséges, de kevéssé valószínű...
Addig persze nem mondanék véleményt amíg élőben nem láttam a gépet.
Most van nálam egy amiben hihető, hogy 24 ezer km van (vagy csak kicsivel több) annak szép fényes a kipuffogókönyöke, a vázon a lábtartók felett semmi kopás, ülése kemény, feszes...
Olvasd el az Eladó Africa menüpontot itt: www.africatwin.eu
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 2000es RD 07 es Africa Twinen 45000Km el állapota hibátlan,milyen motorolajat tanácsoltok bele? Én eddig Igol 20W-50 est használtam ásványiból mehet bele a szintetikus is? Télen nincs használatban hidegindítás nincs.