Keresés

Részletes keresés

KT1 Creative Commons License 2012.10.25 0 0 13582
Szevasz !

Az Africa Twin spirálja hosszabb !

De a Domihoz sem nehezebb beszerezni !

gyári: Honda Dream (keresd Kistit)
utángyártott: motoralkatresz.eu vagy nagyvas.hu
egyedi gyártás: Bowden doktor Zuglóban (Füredi útnál)

Ha AT akkor ajánlom a klubhonlapon az Eladó Africa c. menüpontot. ;)

Üdv: KT
Africa Twin Klub Magyarország
http://www.africatwin.eu
Előzmény: Szmuk (13581)
Szmuk Creative Commons License 2012.10.24 0 0 13581

Sziasztok!

 

Honda domiator NX650-esem van (RD02).

Igaz-e az, hogy az Africa Twin kilóméterórapsirálja jó bele(és hosszban is)?

Ugyanis ma elszakadt a kilóméteróra spirálom.

Aki olvassa és Pesti, írja már meg melyik boltban kaphatok ilyet? Még ma meg szeretném venni ha lehetséges.

Vagy jó nekem használt is, esetleg akinek va Bontott AT-je.

 

Ui:amúgy a következő Motorom AT-lesz az tuti! Csak azért nem mertem megvenni, mert kezdőmotorak túl nagynak tartottam.

KT1 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 13580

...hááát benzinkúton nem vennék olajat, az biztos !

Azt hallottam, hogy kasztrolból van "különbség" hogy német vagy román gyártmány... 

Nézz körül a neten:   olajwebshop.hu   olajshop.hu           olajstore.hu

 

 

Üdv: KT

Africa Twin Klub Magyarország

http://www.africatwin.eu

Előzmény: tamast2 (13578)
KT1 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 13579

Szevasz !

 

Igen, jó bele ! Felesleges -normális használat mellett- a full szimpatikus.

Ha nagyon kényeztetni szeretnéd a motort, cserélj gyakrabban (az előírás 1év vagy 12ekm)

 

  Nyáron, melegben javasolom majd a 10w50 -est.  A gyártmány mindegy, lényeg, hogy legyen JASO-MA  jel rajta, vagyis motorkerékpárokhoz való.

  Olajszűrőt mindenképpen cserélj, a Hiflo elég elterjedt márka, a 303-as az Africáé.

 

Üdv: KT

Africa Twin Klub Magyarország

http://www.africatwin.eu

 

Előzmény: tamast2 (13577)
tamast2 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 13578

Esetleg érdemes Magyarországon megvenni az olajat? Hallottam olyat, aki azt állította, hogy a magyaroszági olaj sokkal jobb minőségű, mint a román. Mondjuk ez nem lenne meglepő, mert itt aztán mindent amit lehet kilopnak belőle, mint az autópályához használt betonból (még nincs kész, de már sok helyen össze van repedezve a beton és ki kell cserélni egyes betongerendákat). Na de ilyet is láttunk már. Megszokott dolgok ezek, de az olaj is szar lenne?

tamast2 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 13577

A Mobil 10W - 40 -es félszintetikus olaj jó az Africaba? Milyen olajat ajánlotok, vagy nem számít? Szűrőt? Találtam Motul fullszintetikus olajat, de az borzasztó drága volt.

KT1 Creative Commons License 2012.06.10 0 0 13576
Robin of ... Creative Commons License 2012.04.28 0 0 13575

Szia! Meleg motornál még soha nem néztem,de ha hidegen jó a szinted (függőleges motornál pálca csak visszaengedve)gond nem lehet! Ha ellenőrzéskor nincs teljesen függőben,abból is adódhatnak külömbségek.

Előzmény: tamast2 (13573)
KT1 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 13574
A pünkösdi hétvégén Balatonfűzfőn találkozódunk, téged is -ahogy minden Africa Twin-est szivesen látunk !
tamast2 Creative Commons License 2012.04.23 0 0 13573

   Köszönöm!

  Ma megnéztem az olajszintet és hidegen is vagy 4 decivel több olaj volt benne a kelleténél. Leengedtem és most van a felső vonalnál a szint, ha nagyjából egyenesen áll a motor. Ez van hidegen. Melegen megint jóval a felső vonal felett van, ez miért van? Normális jelenség? Hőtágulás? Más motornál nem láttam ilyet.  Megnézem így is, hátha nem fogja így kinyomni az olajat, de ha igen, akkor én is cserélem a tömítést. 

Előzmény: Robin of ... (13572)
Robin of ... Creative Commons License 2012.04.23 0 0 13572

Ha gondolod és van kérdésed írj a www.Africatwin.eu-n szerintem nagyobb a mozgás és lehet hogy lesz aki konkrét tanáccsal is el tud látni!

Robin of ... Creative Commons License 2012.04.23 0 0 13571

Szia! Biztos bontani kell kicsit,hogy elérd a szelepdeknit,de a tömítés nem vészes 3-e a lajosnál (csak győzd kivárni míg megkapod,több mint egy hónapja várom.)Érdemes megnézni a szívó gumiját,nekünk a TA-n kellett megigazítani,és megszünt a folyás.

tamast2 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 13570

A napokban vettem észre, hogy a hátsó henger hátsó oldala olajos. Ahogy nézegettem a szelepfedél alól, vagy a kis ablakból jöhet, ahol a szelephézagot allítják. Ha a benzintartályt leszedem hozzáférek? Nagy munka leszedni a tartályt? Remélem nem drágák azok a tömítések. Valami gumipakolás van ott úgy nézem.

Szintén a hátsó hengernél a szívó résznél barna a henger. Folyhatott, vagy még mindíg folyhat valami benzin onnan. Azt a bilincset is meg kéne nézzem ami a gumicsövet szorítja rá a szívócsonkra? 

Remélem nem lesz semmi komoly baja.

szakikoma Creative Commons License 2012.04.21 0 0 13569

Köszi, hogy próbálsz segíteni, de sajnos nem tudok menni holnap más elfoglaltság miatt. Egyébként dumáltam mással is, ő is a lánc feszítésre tippel.

 

Előzmény: KT1 (13568)
KT1 Creative Commons License 2012.04.21 0 0 13568
Holnap pont arra motorozunk !

kb 2 körül leszünk a Bory-várnál, aztán Kincses és Baglyas a cél !
Előzmény: szakikoma (13566)
szakikoma Creative Commons License 2012.04.20 0 0 13567

Csak hétvégente vagyok otthon, hétközben Bp.-en.

Előzmény: KT1 (13565)
szakikoma Creative Commons License 2012.04.20 0 0 13566

Veszprém megyei vagyok.

 

Előzmény: KT1 (13565)
KT1 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 13565
Az olajmarkak között nincs különbseg, ha a minösitése megfelelö, akkor jo bele.

Viszont igy nem lehet megallapitani, hallani kéne élöben ! Merrelaxx ?
Előzmény: szakikoma (13564)
szakikoma Creative Commons License 2012.04.18 0 0 13564

Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat. Biztos, hogy nem kuplung, annak egészen más hangja van és a kar behúzására sem változik a hang. Viszont az olajszivattyú lánca kérdéses, de 25.000-nél? (Biztos, hogy 25.000 van benne, mert kifogástalan állapotban volt és van is. Sehol egy kopás, hajlás vagy törés nyoma. Teljesen gyári, No.-bol hoztam be) Egyébként, mint ahogy írtam hidegen gyönyörű hangja van a motornak. Esetleg olaj típus váltás segítene? Most 10w 40-es Castrol actevot használok.

tamast2 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13563

Igyekeztem úgy készíteni a képeket, hogy látszódjon az a rész is ahol nem éri a fékpofa. Valami betűjelek is vannak rajta:  "V"   "Q"   "L"  A tárcsán a bemaródások nem nagyok, mert szinte nem is érződik körömmel.

 

KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13562
en is a kuplung környeken keresgelnek elöször !

Uresjaratban hallani ? Menetközben gazadas-motorfekre valtozik ? Hidegen vagy melegen ? Valtozik a motorhömerseklet valtozasatol?
Előzmény: szakikoma (13555)
KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13561
A hatso tarcsa vastagabb ! Kepet tegyel fel a tarcsarol !
Előzmény: tamast2 (13559)
KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13560

A Kistiv (Honda szervizvezetö) megnezte, az elsö tarcsa vastagsaga 4mm, kopashatar 3.5 !

Ezeket a tarcsakat esztergalni nem lehet, csak sikköszörülni, de akkor az egesz egyforma vastag lesz.
tamast2 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13559

A láncszett újnak tűnik, de legalábbis alig használt állapotban van. A napokban megnézem még a benzinpumpában az érintkezőket. A hátsó tárcsa 4,7 - 4,8 mm vastag, alig kopott. Le lett volna cserélve? Nem lehet valahogy megállapítani, hogy a gyári van-e rajta? Gondolom nem :-(

Előzmény: zsifiwonder (13558)
zsifiwonder Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13558

30000 alatt még akkor sem kopik el a tárcsa, ha folyamatosan rossz betétet használnak hozzá.

Ha felül nincs válla az esztergálásra utal, motornál az pedig TILOS!!!

A 3,8 az közel van a méret alattinak (3,6)...

A láncszettnek vagy tök gatya gyárinak kellene lenni, vagy újszerű cseréltnek. (ha 300e van benne)

Előzmény: tamast2 (13557)
tamast2 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13557

   Végül megvettem a motort. Úgy néz ki, hogy nem volt nagyon megütve, csak eldőlve volt. Mivel én nem értettem hozzá, egy motorszerelő barátom jött el és ő is azt mondta, lehetséges, hogy valóban 30.000 km van benne.

   Valami még van itt, ami csak nem hagy nyugodni. Az első tárcsák vastagságáról, ha tudna valaki mondani valamit, jó lenne. A szervízkönyvben néztem, de ott 4,5 mm vastagságot ír az Africanak a Transalpoknak, Varaderónak. Most a tárcsa vastagsága csak 3,7 - 3,8 mm. 30.000 km alatt ez elég nagy kopásnak tünik. Elképzelhető, hogy vékonyabb tárcsa volt rajta gyárilag? A tárcsa azon része ahol nem éri a fékpofa 4,2 mm mértem, ez kellene legyen a gyári vastagsága. Lehet, hogy esztergálva volt, hogy ne érződjön a kopás rajta, ha valaki csak úgy megtapogatja?

Amúgy mostmár majdnem mindegy, de azért megnyugtató lenne, ha tudnám, hogy az is rendben van.

Előzmény: KT1 (13554)
ecsapa63 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13556

Szevasz!

Nem ez nem természetes,szerintem az olajszivattyú láncát kellene megnézní elösször,mivel az nem jár nagyobb bontással.

Előzmény: szakikoma (13555)
szakikoma Creative Commons License 2012.04.13 0 0 13555

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek! Hat éve nyúzok egy 1999-es AT-t és produkál egy olyan jelenséget, hogy üzemelegen "viszonylag erős" csettegő hangot ad, amit kb. 1900-2000-e ford.számon elhagy. A szerelő , aki nézte a hátsó henger vezérmű lánc feszítésére gyanakszik. A kérdésem, hogy érdemes belenyúlni a motorba, vagy "normális" jelenség ez az AT-nél?

Előre is köszi!

KT1 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 13554
Csak úgy általában:
az AT nagyon jol tartja az árát tőlünk nyugatra is... Igy jellemzően a sérülteket hozzák be majd állitják talpra ! Néha a nagyon sérülteket...
Véletlenül elirják a gyártási évet, a kmóra is idomul a magyar motorvásárlási igényekhez-szokásokhoz...

A forint árfolyamgyengülése miatt még drágábbak lettek a külföldi motorok !

Előzmény: tamast2 (13553)
tamast2 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 13553

Köszi a választ! Az első tárcsája eléggé kopott, de amúgy újszerű állapotban van, csak törött volt.

Előzmény: KT1 (13552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!