A pontos beszerzesi ar nem ismert, a tisztasaga sem, lehet hogy E100
Tovabba annak fenyeben, hogy minden kut torvenyileg koteles a teljes eladott uzemanyag 5% at eladni "bio"-bol kulonben hatalmas birsagok fizetendok liter alapon
Pl. 1 egyszeru pelda eladnak 100 liter dieselt ez utan elkell adniuk 5 liter E85-ot (nem kizart, hogy 5,88 litert), ha csak 4 et adnak el 120+afa buntetes az 1 literre, ez esetben celszeru -5 ft nyereseggel eladni a lotyit literenkent
Bár magam is elkövettem azt a hibát, hogy becsmérlőn méltattam az árképzést, ma be kell látni, hogy jórészt a kormány kapzsisága teremtette meg ezt az ellehetetlenült helyzetet, hogy nem éri meg etanolt tankolni. Ha nem lenne jövadó akkor 295-296 lenne az E85 a szokásos árréssel.
Zozz kérdezte legutóbb, hogy sejtjük e valahonnan a nagykerárat, mire ide baxtam egy korábbi, hibáktól nem mentes, de mégis részben helytálló vélekedésem. Ezt szeretném most némileg firtatni.
Nos hát, január 1 és március 14 közt, amikor még publikus volt a nagyker ár, felvettem a függvényt egy excel templétbe. Innen származik a 24Ft körüli árrés, ami az ajánlott ár nettó, mínusz nagyker listaár eredménye.
Sokra nem megyek ezzel az okoskodással, csak hozzávetőleges pontossággal kiszámítható a mostani 270,5Ft nagyker listaár.
Ahol 348Ft az E85, ott kb. 3,5Ft/l az árrés és ahol 378 ott 27!
Az érdi ENI egy kakukktojás. 337/1,27-270,5=-5
Egy percre sem gondolnám, hogy bárkit is az ajándékozás szándéka vezet, ezért nem értem.
Megint voltam érden a bajcsin... most már kannával. 337. Megint rákérdeztem, nem maradék készlet, náluk ennyi és kész. WTF? Valami vizes fost veszek tőlük, vagy tényleg lehet ennyiért is adni?
Teljesen mindegy... 420/360 árszintnél már az a maradék pici forgalom is eltűnik a kutakról, ami megmaradt tavaly óta... nálam is átlépi ez már az ingerküszöböt, hiába lomha és nyügi az omega a benzinnel.
„Az adókedvezményes időszak meghosszabbítása nélkül a magyar kormány elesik attól a lehetőségtől, hogy a továbbiakban maga határozza meg az érintett adó mértékét. Ez azért is fontos, mert a bioetanol maximális adóztatása ellentmond a zöldenergia hazai elterjesztése kapcsán vállalt célkitűzéseinknek, és szakmai probléma is van vele” Héjj Demeter, a Magyar Bioetanol Szövetség elnöke
pesten a dolog döbbenetesen látszik. Ma totál ki vagyunk akadva, ha pár percet kell állni dugóban, pedig korábban ez volt a "norma". Pesten ma olyan jó közlekedni, mint 20 éve volt, gyakorlatilag tök kiszámíthatóan átmész "két pirossal" a városon. Én azért autózok, mert jóval kevesebbet költök benyára, mint 2-3 éve. OK, a benzin drágább, de nem állok órákat egyhelyben.
(ne értsük félre: az általános elszegényedés nagyon rossz dolog, akkor is, ha van pozitív hozadéka.)
Nyáron találtam olyan adatot, hogy két év alatt 14%-kal lett kevesebb a benzinfogyasztás, illetve az utóbbi 1 évben 3%-kal kevesebb a gázolaj fogyasztás is (ez még durvább).
Nagyon sokan rakták le az autókat, ha nem is teljesen, de nagyon keveset használják. Főleg a fővárosi autósok körében van így. Én legalábbis ezt tapasztalom a köreimben. Amúgy nem kell messzire mennem hasonló példáért, mert idén én is kb feleannyit mentem eddig autóval, mint a korábbi években.
"leallitja az autot, mert nem telik a draga benzinre"
ez elhanyagolható réteg. Ha van havi ötezer tankolásra, akkor annyiból tankol a szegényembör. Hogy ebből egyszer vagy kétszer tudja meglátogatni a nagyit, az fontos a nagyinak, de az államnak mindegy. Az államkassza bevétele annál magasabb, minél drágább a benzin (annál töb b az ötezerben az adó...)
Nem véletlen, hogy amikor a fidesz ellenzéken volt, akkor kampányolt a jöv-i adó csökkentés miatt, most meg emel.
bar az se mutatja be teljesen a helyzetet, mert valoszinuleg csokkent mostanaban igen jelentosen a benzinfogyasztas is.
erdekes lenne tudni 9amit valoszinuleg sehogy se tudnank kiszamolni), hogy mekkora az a reteg, aki ha nem jarhat olcso e85-el, inkabb leallitja az autot, mert nem telik a draga benzinre.
"Ám a garantált kukoricafelvásárlást jelentő alapot 2006-ban megszüntették, mert azt felerészben magyarországi gyártók használták fel, viszont fenntartását nyugati országok finanszírozták."
LOL. Ez mekkora szar már, hogy a "nyugat" is belátta, hogy milyen segélyre pályázó pöcsök vagyunk.
Azért azt tegyük hozzá, hogy kishazánkban nem öntözhet akárki. Ez nem olyan, hogy fúrok egy kutat, és öntözök. Komoly vízügyi tervek ÉS hatósági engedélyek kellenek hozzá. Szóval, ha jól fexel a politikánál, akkor nagyon olcsón öntözhetsz, de a szomszédod esetleg (pont a te vízhasználatod miatt) sose fog engedélyt kapni. Sajna a magyar földrajzi viszonyok mellett az öntözés csak úgy lenne lehetséges (mindenkinek, és nemcsak a kiváltságosaknak), ha hatalmas víztározókat építenénk. Ha kutakat fúrunk, ill. a folyók vizét raboljuk le, akkor megismételjük az orosz példát, ahol hatalmas területek váltak az agyatlan öntözés áldozataivá.
A kaki megint az, hogy az igazsságot eszükbe se jut politikusainknak kibontani. Csinálnak néhány pr. cikket, szülnek néhány jelmondatot, oszt hajrá, ássuk saját sírunkat!
-------------------
Azt, hogy esetleg olyan kultúrákat kéne választani, amik bírják az aszályt, na az spec. fel sem merül. OK, a kukorica nem ilyen, de egy csomó energetikai növény/társulás ilyen. HA nem értelmetlen tározókra basznák el az euro milliárdokat (amiket a haver cége épít), hanem szülnének egy normális mezőgazdasági, meg energetikai koncepciót, akkor a probléma megoldódna, úgy, hogy továbbra sem kéne öntözni a kukoricát, és mégse halna éhen a paraszt.
Én sem tartom jónak ezt a támogatási rendszert, de az etanoltól független ez a probléma. Ugyanannyi támogatás jár a földterületre, ha a kukoricát etanolnak vagy takarmánynak adják el a gazdák... külföldre vagy belföldre... vagy akkor is ugyanannyi, ha éppen energianövényt termeszt a második generációs üzemnek. Tehát jelen esetben a kiinduló kérdésen nem változtat, mivel nem az etanolt, és nem is az etanol alapanyagot támogatják.