Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BekeToni Creative Commons License 2012.12.14 0 0 14915

A piaci elemző szerint nem várható a benzin árának tartós csökkenése, - olvashattuk egy hónapja.

Talán arra gondolt az energiapiaci szakértő, hogy nem csökken tovább. És tényleg.

 

A jelenlegi benzinár még egy szöget vert az E85 koporsójába. :(

Bioetanol: itt a vége, fuss el véle?

 

a8lang Creative Commons License 2012.11.28 0 0 14914

Meg aztán azt is meg kell vizsgálni hogy a gyári benzinpumpa meg injektorok tudnak e eleget nyomni az etanolhoz. Én is ezzel szívtam a gtr-nél.

Az átlag autóknál lehet van elég tartalék az injektorokba meg a benzinpumpába de az s8-nál nem biztos hogy nagyon túlméretezték, ráadásul van rajta az abt chiptuning ami számít pár lóerőt.

Szerintem ha tudsz logolni nyitási időket most benzinnel már kezdetnek az is megteszi meg fuel trimet, lambdát stb. Ha tudsz olyat aki tudja írni a gyári ecuját esetleg padon, ha kivevős a chip.

Az injektor skálázás kb 30%-al kell feltolni meg nem árt némi gyújtást ráálítani a táblába mert az etanolnak ugye magasabb jóval az oktánszáma mint a benzin nevű löttyöknek.

Nekem a gtr-nél csak az injektor skálázás beállítása után már tudott menni etanollal és 0-200-ig változatlan programmal is egyből hozott 0.5s-et csak az etanoltól, igaz ez turbós.

Utána hozzá igazított programmal még további fél sec-et ki tudtam hozni 200-ig, tehát összesen 1sec-el ment jobban mint a legjobb benzines programmal.

Azért azt megjegyezném hogy a gyári 570cc -s injektor helyett berakott 1000cc -s is ki tudott futni etanollal teljes terhelésen, 2db gyári kb180LPH pumpa helyett 2db walbro 255LPH-val.

Most jelenleg 2db Walbro 455LPH etanolos pumpám van meg 2200cc -s injektorok állítható nyomásszabályzóval és nagyobb kapacitású benzinhíddal meg benzinszűrőkkel, most érzem azt hogy elég az üzemanyag bármilyen terhelésnél.

Az etanolnál azért oda kell figyelni hogy legyen elég kapacitás az üzemanyagrendszerben, mert pikk pakk kidurran a motorod ha elszegényedik padló gáznál és nincs benne rendes védelem ami letiltaná.

 

Előzmény: intarzia (14913)
intarzia Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14913

Szia,

eddig nem nagyon folytam bele ebbe a témába, de ha jól tudom Te foglalkozol ezzel.

Amennyiben igen dobj egy árat emilben erre a típusra (2000-es évj. AVP motorkód, 4 lambda, D2-s S8).

Köszi

Üdv

Előzmény: opel16v_ (14912)
opel16v_ Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14912

Hasraütésből azt mondom, hogy közel 400LE meglehet, viszont a nyomatéknövekmény lehet jóval 10% feletti is.
ECU-val is próbálkozhatsz, ha tényleg csak nyári autó. Viszont ebben az esetben csak szakember, pados mérésekkel, emissziómérésekkel
együtt programozza fel... drága lenne az a motor, ha nem jól csinálják meg ;)

Előzmény: intarzia (14910)
intarzia Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14911

kicsit megtréfált az index.

szóval májusban tervezem elővenni. Nagyon szép, rendezett és tiszta állapotban van a motortere, amit nem szeretnék szétcseszni.

Ennyi maradt le az előző hozzászólásomből.

Előzmény: intarzia (14910)
intarzia Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14910

akkor azt mondod, hogy kb.20Le plusz lehetséges  az átalakító beszerelésével és ecu ügyileg nem érdemes vele foglalkozni?

most az a felállás, hogy nyári autónak tartom, télen nem használom, garázsban áll. májusban tervezem elővenni.

mekkora átalakítást igényel a motortérben. nem szeretném a kultúrált, szép és tiszta motorteret szétcseszni.

Előzmény: opel16v_ (14909)
opel16v_ Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14909

Nehéz így előre megmondani, mert szívó motoroknál mértünk 6%-ot és közel 20%-ot is teljesítménynövekményre (gyárihoz képest).
Viszont ami számodra még előnyösebb, az a nyomatéknövekmény, amiben kicsivel több is lesz, mint a teljesítményben.
Főleg azért érdekes, mert az már alacsonyabb fordulaton érezhetőbb ennél a motornál erőteljesen.
A gyári ECU-ból viszont túl sokat nem tudsz kihozni, főleg hidegindítás terén.

Előzmény: intarzia (14906)
intarzia Creative Commons License 2012.11.27 0 0 14908

Szia,

egyenlőre motort bontani nem szeretnék, mert 100ekm alatt van benne, semmi gondja, olajat még csak nem is csipegeti.

Első körben csak a normál beszerelés és a hozzáhangolás kérdés.

Valszeg majd tudok szerezni 2 hengerfejet és ha azok megvannak, akkor szóba jöhet a síkoltatás, meg némi leszedés is belőlük, de az kb. az elkövetkezendő 1-2 év projektje lehet.

Üdv

Előzmény: Adamo_sx (14907)
Adamo_sx Creative Commons License 2012.11.26 0 0 14907

Mit értesz az etanolos átalakítás alatt? Csak programban utána menni, vagy mondjuk a kompressziót is növeled?

Előzmény: intarzia (14906)
intarzia Creative Commons License 2012.11.26 0 0 14906

Sziasztok!

Egy technikai kérdés a valóban szakértőkhöz.

Adott egy 2000-es évjáratú S8 kéziváltóval, jelenleg 385Le-vel (gyárilag 360 volt, de egyből kapott egy ABT erőnövelést).

Egy etanolos átalakitás + ecu hangolás reálisan mennyit javíthat a teljesítményén?

A fogyasztásnövekedés nem releváns info most nekem.

A realitás mezején élek, így nem nagy számokat akarok "hallani".

Köszönöm

Üdv

 

BekeToni Creative Commons License 2012.11.16 0 0 14905

Nem drága, csak sokat kell hajtani a mókuskereket… - Adatok, az októbervégi állapot szerint!

 

Nem leszünk… - Első generációs cuccal biztosan. Csakhogy hol van a beruházás megtérülése?

 

Járjunk inkább traktorral… - Kis hazai körkép, jellemzően borús, de azért még vannak lehetőségek a traktorban

 

Malaguszti Creative Commons License 2012.11.15 0 0 14904

Nov.01-től nem is lehet már nyerőgépet üzemeltetni...

Előzmény: Brandyman (14903)
Brandyman Creative Commons License 2012.11.14 0 0 14903

Még szerencse, hogy a benzinkúton a kifolyt benzin mennyisége egyenesen arányos a fizetett összeggel.... :-) 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.11 0 0 14902

üdv

rég nem irtam ide, de bevallom rossz látni azt hogy akik évek ota etanol pártiak maguk is azt irják hogy benzint tankolnak,nap mint nap látom az agip kutnál hogy mennyire kicsi a villa az e85 és a benzin között,de leginkább az etanol ára ami nagyon magas lett,ennyit ér ebben az országban a környezetvédelem

tt1150 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14901
Minimális / maximális / átlagos árak, E85 Országos 333/386.9/363.6 Bács-Kiskun 336.9/383.9/358.1
Előzmény: tt1150 (14900)
tt1150 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14900
   Minimális / maximális / átlagos árak, 95 Országos 369.9/433.9/404.7 Bács-Kiskun

390/412.9/401.7

Előzmény: Törölt nick (14897)
tt1150 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14899

Sajnos nálunk a környéken ez a legolcsóbb.

Előzmény: Törölt nick (14897)
opel16v_ Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14898

Németeknél és finneknél is 50% körül alakul az árelőny pillanatnyilag.

Előzmény: zozzancs1 (14895)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14897
Ja.és a 401.az drágának.számít.
394 körül megy az átlag.
Előzmény: tt1150 (14894)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14896

Gondoljuk egy fokkal tovább a történetet. Ha lehet hinni az oldalnak, a 0.91 EUR/liter csak átlag kisker ár, olcsóbb helyeken 0.87 is lehet, ami 285-ös EUR árfolyamon 248 Ft/liter KISKER ár. Adjuk hozzá a (70 Ft + 21% ÁFA) jövedéki adót a 85%-nyi etanolhoz (+72Ft): 320 Ft... KISKER ÁR!

 

WTF, kedves Hungrana... W.T.F.?

Előzmény: zozzancs1 (14895)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14895

Régi poszt, de hátha valaki még nem olvasta, hogy megy ez nyugaton.


30%

Harminc százalék. Véleményem szerint legalább ekkora különbségnek kell lennie a benzin ára és az E85 ára között. Hogy miért? Az új olvasók kedvéért elmondom: egy E85-tel üzemelő autó benzines társához képest 20-30%-kal többet fogyaszt. Ez gyakorlati tapasztalat.[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

 

A poszt 2. felétől érdekes a történet, azon belül is a legvégén a francia link:

 

E85 átlagár: 0.9186 EUR
Benzin átlagár: 1.3583 EUR

 

Az bizony 48% (nem elírás)!

Előzmény: tt1150 (14894)
tt1150 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14894

Ma néztem nálunk 350 vs 401 azaz 14.5% különbség, még mindig nem éri meg.

Előzmény: BekeToni (14893)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14893

Emlékszem. Március, április  –  akkor 26-27% különbség volt!

 

Előzmény: Törölt nick (14890)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14892

Na jó, de csak addig érte meg 337-ért, amíg 420 fölött volt a benya.

 

Előzmény: zozzancs1 (14889)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14891

 

Nem lesz tartós olcsóság azt olvasom. Nézzük inkább hogy tankol egy Ukrán pipi, - Hátha jobb lesz akkor.

 

Előzmény: Törölt nick (14890)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14890
A benzin idén 440 is volt,most agip kártyával 380 ért is van.
Előzmény: BekeToni (14888)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14889

Közben vége az érdi "kánaánnak" :S

337-ről emeltek 355-re, amivel persze még indig olcsók :)

Előzmény: BekeToni (14888)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14888

Tizenhárom forinttal csökkent… Szerintem kitettek magukért. A benzin nem csökkent ilyen mértékben. Csak hát mire elég ez. (?)

Előzmény: zozzancs1 (14882)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.07 0 0 14887
tt1150 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 14886

Már beszoltam nekik azzal, hogy nem takolom a drága szeszt.

Előzmény: zozzancs1 (14884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!