Keresés

Részletes keresés

oxidizer Creative Commons License 2013.01.04 0 0 8247

De nagyon egyetértek veled ezekben a hatósági anomáliákban!

Előzmény: rollinda (8246)
rollinda Creative Commons License 2013.01.03 0 0 8246

Csúsztatsz rendesen.

Hatósági elmebajokról beszélgettünk, és én megjegyeztem (8234, 8235, 8238) pár olyan dolgot, ami már elviselhetetlen.

8239 a ráadás, ami már szinte fáj, ahol a katvédő rokona az árus. Ott persze 2perc volt az ellenőrzés, pedig az 5m nyilvánvalóan nem volt rendben, ezt tettem szóvá, valamint a vevőt a kordonon belül. (A másik konténernél ugyanaz a hatósági ember 35-40percig időzött, cm-rel méricskélt, villámvédelemről értekezett, stb...)

Te csípőből (és cinikusan :-D ) reagáltál. Én meg a képpel.

Nekem nem "társam" az ilyen pirotechnikus, és sajnálom, hogy ilyenekkel hígul a szakma.

Előzmény: Éhesló (8245)
Éhesló Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8245

Nem nagyon értelek immár nem is első alkalommal.

Én, itt írtam volna bármilyen 5m-ről bármit is?

Én itt nem írtam semmiféle 5m-ről.

 

Azt mertem leírni a (8239 hozzászólásodban) közzétett képed alapján, hogy ott egy - azaz egy - eladó kinézetű alakot lehet látni, az általad kommentben jelzett vevő helyett.

 

Ebben milyen elfogultságot vélsz felfedezni?

Milyen elfogultságmentesség kellene ahhoz, hogy egy ember helyett kettőt lássak?

Pont akkor lennék elfogult, ha egy ember helyett egy fórumon közzétett képen látható képen bemondásra, kísérő kommentre kettőt látnék.

 

Nem szokásom az ilyesmi, ahogy az sem szokásom, hogy a pirotechnikus társaim értékesítőhelyét (helyeit) fotózzam és itt a fórumon fikázzam azt, aki az így végzett tevékenységünk során fotóval megörökítetten szemmel láthatóan hibázik, vagy vét a szabályok ellen.

 

A következő fórumra kitett képeden ténylegesen ott vannak a vevők a raktárkonténer mellett.

Miért nem ezt tetted fel, ha ennyire fel vagy tőle háborodva?

Akkor most nem lenne min vitázni.

 

 

 

 

 

Előzmény: rollinda (8242)
rollinda Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8244

A hozzászólásaid jellemzően elfogultak, pedig éppen neked nem volna szabad részrehajlónak lenned.

De álljon itt még egy példa a Bécsi úti Lidlre 2012-ben:

Mert nekik lehet az 5m ennyi is...

Előzmény: Éhesló (8240)
rollinda Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8243

Ezen a képen látható két személy minden jel szerint nézelődő, és nem eladó. Kordonon belül vannak.

Előzmény: Éhesló (8240)
rollinda Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8242

És 5m-t látsz?

Előzmény: Éhesló (8240)
Éhesló Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8241

Minden kedcves ovtársank tűzijátékokban és vevőkben, megrendelőkben gazdag, balesetmentes, boldog új évet és jó egészséget kívánok!

Éhesló Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8240

Én ezen a képen nem látok vevőt a kordonon belül. :-D

Előzmény: rollinda (8239)
rollinda Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8239

Ez a helyszín persze megfelelt. A hatóság rokona árusít....... (Se 5m, vevő kordonon belül....)

rollinda Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8238

Csak megerősíteni tudom, amit írsz. Például: "A" tűzveszélyességi osztály jelölése a konténerre! (Pedig OTSZ nem vonatkozik rá!) vagy Miért nincs felbárcázva a konténer? (Ha felbárcázom, min. 300e de lehet 600e az ADR büntetés, mert a dobozok elszórtan, felbontva vannak, stb.)

Egyszóval: KATASZTRÓFA!!! (nomen est omen...)

Előzmény: tűzottó (8237)
tűzottó Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8237

Nincs lefűzve felülvizsgálati jegyzőkönyv, ilyen adatnyilvántartási kötelezettsége nincs a katasztrófának. A vízszolgáltatótól lehetne megkérni, de az meg nem hatóság, nem beszélve a magánterületeken levő tűzcsapokról így ez nem tartozik a korábban említett hatóság által belföldi jogsegéllyel elérhető infók körébe. Mivel belekerült a jogszabályba, kénytelen az ügyfél a tűzcsapok tulajától kéregetni a felülvizsgálati jegyzőkönyveket. Fehérváron meg állítólag az ügyfél előtt nyilvánosan összekülönbözött a rendőr és a katasztrófa, a kikötéseken - amiket a rendőr(!) nem tartott jogszerűnek és nem volt hajlandó számonkérni, ezért a katsztrófa abbahagyta az ellenőrzést és csak a rendőr járta végig az árusító helyeket. Úgy összeborították a katasztrófavédelmet belső szervezetileg, hogy olyan személyek kerültek engedélyező beosztásokba akik soha nem végzetek ilyen feladatokat, így részben ennek tudható be a sok baromság amit mostanában követelnek és nemcsak piró kapcsán.

 

Előzmény: bonifac70 (8231)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8236

........................................................! .............................................................!! ...........................................!!!! (önmoderálva...)

Előzmény: rollinda (8235)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8235

Belegondoltál már abba, hogy az új illetékrendelet miatt a forgalmazási és tárolási engedély nem vonható össze egy eljárásba, és ezért MINDKÉT eljárásban ki fogod fizetni a 13eft-ot a katvédelemnek? Mit is fog csinálni KÉTSZER  a katvédelem?? Ugyanazt az állásfoglalást fogja kiadni KÉTSZERES díjért!! Na ezt add hozzá az előző beírásomhoz, hogy mit is várok el az EGYSZERI díjért! Szerinted a KÉTSZERES díjért mit fogok elvárni??? És mit fogok kapni??????????????

Előzmény: bonifac70 (8231)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8234

Csak ismétlek:

1. Az OTSZ nem vonatkozik a pirotechnikára.

2. Ugyan a 173/2011. előírja az oltóvíz vételezési lehetőséget, de SZOLGÁLTATÁSI illetéket fizetek, és ezért elvárom, hogy emelje meg a s... magát az ügyintéző, és a rendelkezésére álló nyilvántartás alapján járjon ő utána, hogy az a tűzcsap megfelel-e! Ezért fizetek!!! Én - általában - nem vagyok semmilyen jogviszonyban a tűzcsap üzemeltetőjével, ő viszont hatóság. Ha a tűzcsap nem megfelelő, javasoljon másik lehetőséget ha van, vagy utasítsa el a kérelmet, ÉS BÜNTESSE MEG A TŰZCSAP ÜZEMELTETŐJÉT!

 

Előzmény: bonifac70 (8231)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8233

A végzettségem erősáramú villamosmérnök, erősáramú tagozaton. Villámvédelemmel és sztatikus feltöltődéssel is foglalkoztam. Szerinted milyen szavakat szoktam mondani ezekre a baromságokra?

Előzmény: bonifac70 (8230)
bonifac70 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8232

Azt a piro III. csoportba tartozó terméket amit szilveszterkor minden 18 év feletti részegen,  esetleges priusszal, ellenőrizetlen körülmények között használhat , azt év közben a szakképzett pirotechnikus csak erkölcsi bizonyítvánnyal, fene nagy procedúra árán működtetheti.

 

 

Előzmény: rollinda (8228)
bonifac70 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8231

A közterületi tűzcsapok ellenőrzési jegyzőkönyve ott van a katasztrófa hivatalban lefűzve. A közterületért felelőst kötelezik arra, hogy rendszeresen felülvizsgáltassa a tűzcsapokat. Csak az ügyintézőnek át kellene baktatni egy másik szobába. Vagy telefonálni. Esetleg a számítógépen megnézni. Ezek nem beszélnek egymással ?

Egyszerűbb az ügyfelet basztatni azért a tizenhárom rugóért amit lenyúlnak tőle.

Előzmény: rollinda (8228)
bonifac70 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8230

Az még hagyján, hogy a katasztrófa hivatal nem tudja pontosan olvasni a jogszabályokat, de olyan alapvető dolgokkal sincs tisztában mint a Faraday kalitka, meg a sztatikus szikrák energia szintje és a pirotechnikai termékek szikra érzékenysége.

Kicsit tanulhatnának, vagy ha nem megy megkérdezhetnének egy két hozzáértőt.

Előzmény: rollinda (8229)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8229

re: villámvédelem és sztatikus feltőtődés elleni védelem

Idézem a jogszbályt:

(6) Gondoskodni kell a kézi tárolóhelyként telepített konténer villámvédelméről, valamint elektrosztatikus feltöltődés elleni védelméről.

Namármost a szilveszteri konténer az IDEIGLENES TÁROLÓHELY, és nem kézi. No more comment.

Előzmény: bonifac70 (8226)
rollinda Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8228

A tűzcsap felülv. jkv-ét a határozatban kellett volna előírni, így késő.

Más:

A segéd miért nem mehet be a konténerbe? És mi van, ha a pirotechnikus bent elájult?? Majd nézi kintről, mi?

Van, ahol a segéd nem nyúlhat a pirotechnikához. De utána a 14éves gyerek a kezébe veheti. Nonszensz!!

Előzmény: bonifac70 (8226)
tűzottó Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8227

Nem, azok már korábban maguktól otthagyták.

Előzmény: bonifac70 (8226)
bonifac70 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8226

Mi ez az új hülyeség ?

A katasztrófa hivatal a szilveszteri árusításhoz telepített konténerekhez kér leírást a villámvédelmi berendezésről és a sztatikus feltöltődés elleni védelemről.

Meg a közterületi tűzcsapok vizsgálati jegyzőkönyvét. Van olyan helyszín ahol egy tűzcsap környezetében három cég árusít, így mindeggyiktől külön-külön kérik, ugyanarra a tűzcsapra.

Mi történt ? A katasztrófásoknál a 60 IQ feletti alkalmazottakat elbocsájtották ?

tűzottó Creative Commons License 2012.12.19 0 0 8225

Ja igen és ha a csatolandó mellékleteknél tartunk, például az ADR mentességi határ feletti szállításoknál a járművezető oktatási bizonyítványa és a járműjóváhagyási igazolás becsatolása sem felel meg a KET 36-nak mert ezek megtalálhatók a Nemzeti Közlekedési Hatóság nyilvántartásában. Belföldi jogsegély keretében onnan kell megkérje az adatot a katasztrófa ha érdekli Gipsz Jakabnak van e jogosultsága 1-es osztályú anyagot szállítani és a járműjóváhagyási meddig érvényes. Például.

Előzmény: tűzottó (8224)
tűzottó Creative Commons License 2012.12.19 0 0 8224

Floramed leírta az utolsó pontban, én is a ket-re gondoltam, egyebet nem is akartam firtatni.

 

Érdekes a kérdés, talán jogilag Llg tud közelebbit mondani:

Van egy eljárásjogi (általános?) törvény amely szerint a hatóság nem kérhet az ügyféltől olyan adatot amely más hatóságnál megtalálható (ez lenne a ket egyik alapelve, ügyfélbarát közigazgatás, stb.), eközben egy másik eljárásjogi(speciális?) törvény (Ftv.) leírja hogy az egyes eljárásokban az ügyfélnek mit kell benyújtania. A két törvény ellentétes egymással és jöhet a magyarázat az anyagi és az eljárásjogi részekre meg az általános és speciális szabályok alkalmazására vonatkozóan aminek gyanúsan az a vége hogy KET ide vagy oda, ügyfélbarát és felesleges ügyféltornáztatást kerülendő KET alapevekkel ellentétben mégis az ügyfélnek kell beszereznie a bünti és szabsért szarokat. Csak amíg nem egy perdöntő bírósági ítélet mondja ki ezt, hanem megyei ügyintézők vagy orfk főosztályvezetők TÁJÉKOZTATÓ leveleiben és VÉLEMÉNYEM szerinti mondatkezdésű levelei szerepel, addig nem nagyon akarnám elhinni nekik hogy az úgy is van.

 

Megjegyzem, hogy a ket 36. § alapján VÉLEMÉNYEM szerint a tűzvédelmi szakvizsga bizonyítványokat sem kérhetné a hatóság, mert a 45/2011. BM rendelet 8. § (4) alapján a szakvizsgát tett személyekről az oktatásszervezők megküldik a katasztrófavédelmi hatóságnak az adatokat félévente amely összesítést készít róluk. Tehát az összes vizsgát tett pirotechnikus tűzvédelmi szakvizsgájának számával, érvényességével, összes adatával (név, szül,hely idő, anyja neve, lakcím) a katasztrófa rendelkezik. Vagyis mi a fasznak kell neki másolatban az amit tud??? Végülis a kákán lehet csomót keresni és ráfogni, hogy a 45-ös szerinti összesítés az nem felel meg a ket szerinti jogszabály alapján vezetett nyilvántartásnak, mindenesetre egy szemöldökfelvonásos csodálkozást megérne ez a történet is, ráadásul úgy, hogy a szakvizsga bizonyítvány becsatolását a 173-as (piró)kormányrendelet tartalmazza és így magát a 173-ast teszi a KET egyik alapelvével ellentétessé.

 

 

Előzmény: rollinda (8221)
Floramed Creative Commons License 2012.12.19 0 0 8223

Ezt a jpg betöltést még gyakorolnom kell!

A megismételt kérdésből ki lehet találni, hogy mi volt a levélben.

Az alábbi levélre kapott választ mérgemben nem tudom hova tettem!!

Amennyiben megtalálom megpróbálom feltölteni.

" A levél szövege:

Sajnos továbbra sem értem, - és az előző levelemben megfogalmazott kérdés is konkrétan arra vonatkozott- hogy miért is kötelezik a felelős pirotechnikusokat arra, hogy kizárólag a 3100.-Ft-ba kerülő „ Adattovábbítás iránti kérőlap” kitöltésével bizonyítsák, hogy megfelelnek az előírt biztonsági követelményeknek?

 

A levelében említett jogszabályokat átolvasva a következő idevonatkozó részeket emelném ki:

  • a 155/2003.(X.1.) Korm.rendelet (a továbbiakban: PR) 4.§. szerint a pirotechnikai tevékenység folytatásához hatósági engedély ( a továbbiakban: engedély ) szükséges
  • a hatósági engedélyezési eljárás megindításakor a PR-ben előírt iratok becsatolásával egyidejűleg le kell róni az igazgatási eljárási díjként  előírt 18.000.-Ft, vagy 28.200.-Ft illetéket és többek között megadjuk a felelős pirotechnikus személyi adatait is
  • a PR. 5.§. (1)  bekezdés szerint engedély -a PR. eltérő rendelkezése hiányában- a biztonsági követelményeknek megfelelő pirotechnikussal rendelkező gazdálkodó szervezetnek adható
  • a hatósági engedélyezési eljárásban büntetőjogi felelősséggel jelentjük ki, hogy rendelkezünk ilyen pirotechnikussal, az illetékes Igazgatásrendészeti Osztály pedig ezt  leellenőrzi
  • a Bnytv. és a PR. jogszabályokban legjobb tudomásom szerint sehol sem szerepel, hogy a pirotechnikus közbiztonsági megfelelőségét a KEKKH által kiadott hatósági bizonyítvánnyal kell igazolnunk
  • a 2009. évi XLVII. törvény ( a továbbiakban: Bnytv. ) 68. §. (2) bekezdés a) pontja értelmében a rendőrség jogosult közvetlen hozzáféréssel átvenni a közbiztonság-védelmi feladatai ellátása során a kábítószerre, a pszichotróp anyagra, a kábítószer prekurzorra, a polgári felhasználású robbanóanyagra, a pirotechnikai termékre vonatkozó hatósági jogkörben, valamint a fegyver, a lőszer, a haditechnikai termék, továbbá a polgári rendeltetésű lőtér, a lőfegyver- és lőszertároló hely üzemeltetéséhez, gyártásához és a kapcsolódó szolgáltatások közbiztonsági feltételeinek ellenőrzéséhez szükséges adatokat.
  • a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. (2)-(3) bekezdés alapján az ügyfél azonosításához szükséges adatok kivételével az ügyféltől nem kérhető olyan adat igazolása, amely nyilvános, vagy amelyet valamely hatóság, bíróság vagy Magyar Országos Közjegyzői Kamara a jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásának tartalmaznia kell.

 

 

 

Összefoglalva:  a Rendőrség a pirotechnikai tevékenység engedélyezési eljárása során, törvényben meghatározottan közvetlen hozzáféréssel ellenőrizheti a biztonsági követelményeknek megfelelő felelős pirotechnikus nyilvántartásban szereplő minősített adatait , ezért elvileg nem kérheti az egyébként törvényben meghatározottan rendelkezésére álló adatok külön eljárásban történő igazolását.

 

 

 

További tájékoztatásukat és válaszlevelüket előre is köszönöm!

 

 

 

 

Kecskemét, 2011. március 07.

 

Persze azóta már finomodtak az előírások, hogy kötelező legyen beszerezni a hatósági bizonyítványokat.

Floramed Creative Commons License 2012.12.19 0 0 8222

 

 

Kérdésre válasz:

rollinda Creative Commons License 2012.12.18 0 0 8221

Még egy kiegészítés. Nem ismerem a 2008-as Abhat-ot, de szinte biztos vagyok benne, hogy nagyon általánosan van megfogalmazva, és nem feltétlenül vezethető le belőle a Fvtv. szerinti okfejtés. Ha én vagyok az adat tulajdonosa, és én rendelkezem felette, miért ne rendelkezhetnék ÉN úgy (egy sima nyilatkozatban, mint volt azelőtt!), hogy a hatóság betekinthet az adataimba??

Előzmény: tűzottó (8219)
rollinda Creative Commons License 2012.12.18 0 0 8220

A bnyt és szabs-i igazolások miatti pert elvesztetted volna, sajnos. Idézek a Fvtv. módosításának indoklásából:

A kifejezetten kérelemre induló közigazgatási hatósági eljárásokban a bűnügyi nyilvántartáshoz való közvetlen rendőrségi hozzáférés nem egyeztethető össze a fent jelzett alkotmányossági követelményekkel. Az Ftv. szerinti közigazgatási hatósági eljárásokban – a hatósági ellenőrzés kivételével – a Bnytv. V. Fejezete szerinti adatigénylési módok alkalmazása fogadható el, az ezzel ellentétes szabályozás az Abhat. következően alkotmányos alapjogot sértene.

...A fentiek miatt és az alapján semmilyen tevékenység folytatásának megkezdéséhez, illetve az engedély megadásához nem lehet alkotmányosan előírni a hatóság közvetlen adathozzáférését a bűnügyi nyilvántartáshoz. A rendelkezések célja, hogy a lőfegyverrel végzett tevékenységek gyakorlását folytatni szándékozó személy személyes adataihoz – ideértve különleges személyes adatait is – kapcsolódó információs önrendelkezési joga maradéktalanul érvényesülhessen az engedély kiállítása és érvényességének meghosszabbítása iránti eljárásban.

...A Bnytv. 68. § (2) bekezdés a) pontja közvetlen hozzáférést biztosít a rendőrség számára a törvényben pontosan meghatározott adatokhoz, így a kábítószerre, a pszichotróp anyagra, a kábítószer prekurzorra, a polgári felhasználású robbanóanyagra, a pirotechnikai termékre vonatkozó hatósági jogkörben, valamint a fegyver, a lőszer, a haditechnikai termék, továbbá a polgári rendeltetésű lőtér, a lőfegyver- és lőszertároló hely üzemeltetéséhez, gyártásához és a kapcsolódó szolgáltatások közbiztonsági feltételeinek ellenőrzéséhez. Az engedély kiadását követően, a tevékenység folytatásának időtartama alatt lefolytatott hatósági ellenőrzés során – az Ftv. 3/A. § (4) bekezdésében és a Bnytv. 68. § (2) bekezdés d) pontjában foglaltakkal összhangban – a rendőrség a bűnügyi előélethez kapcsolódó feltételek ellenőrzését már közvetlen adathozzáférés útján jogosult ellenőrizni, így ebben az esetben nincs szükség újabb hatósági erkölcsi bizonyítvány kiváltására.

 

Sajnos ezt a módosítást egy 2008-as Abhat. alapján tették, amivel persze lehet vitatkozni, én sem értek vele egyet, csak nincs sok értelme. (Már nem tudsz az Ab-hoz fordulni, mert ők mondták....)

 

Már sok helyen elmondtam, és a fenti indoklásban is ez a logikai bukfenc, hogy azt mondják: "csak ellenőrzés esetén tekinthetnek be a nyilvántartásba az adattulajdonos hozzájárulása nélkül". Namármost, kérdezem, az engedélyezés (maga az eljárás) miért is nem számít ellenőrzésnek?? (Hatalmas, orbitális baromság, hogy nem az! Ha tényleg nem az, akkor menekülni kell...) A másik gond, hogy a pirotechnikai eseti FELHASZNÁLÁSI engedély jellegéből adódóan teljesen elválik az ÖSSZES TÖBBI Fvtv. alá eső engedélyezési típustól, hiszen az nagyon rövid (15nap, vö. a többi 30nap!) határidővel egy adott időpillanatra szól, tehát a hatóságnak UTÓLAGOSAN semmilyen ellenőrzésre nincs lehetősége.

 

Szerintem az egész szakma el tudná fogadni azt a kompromisszumot, hogy a "normál" 30napos engedélykérelmek esetén továbbra is a kérelmező nyújtsa be az hat. igazolásokat, de a felhasználás esete legyen kivétel, és a hatóság - ÉLVE ELLENŐRZÉSI JOGÁVAL - tekintse bele a rendelkezésére álló nyilvántartásba!!

Előzmény: tűzottó (8219)
tűzottó Creative Commons License 2012.12.17 0 0 8219

355/2012. (XII. 13.) Kormányrendelet 13. és 14. §, hatályba lép 2013. február 1-től.

 

Egy kis pozitívum, nem kell cégkivonatot mellékelni a kérelmekhez, hanem a hatóság hivatalból megkéri az elektronyos cégnyilvántartóból. Megjegyzem szerintem eddig is jogtalan volt ez kérni, ahogy a büntető és szabsért nyilvántartásból való igazolásokat is, csak nem volt időm perre menni a hatósággal emiatt. :))

 

Annyi bibi van a dologban, hogy szervezetet ír a jogszabály, amely szerepel a cégnyilvántartásban, tehát az egyéni vállalkozóként pirózókra ez nem alkalmazható. Nem tudom tőlük mit kértek "cégkivonat" gyanánt, de fentiek alapján továbbra is fogják kérni.

Éhesló Creative Commons License 2012.12.04 0 0 8218

A véleményeddel nincs szándékom vitázni.

 

Ebben az ügyben nem csak az orfk hibázott, sőt, talán ő hibázott a legkevésbé.

Gőzünk nincs mit tettek, mit nem, ennek a hülyeségnek a kapcsán.

Én nem gondolom, hogy szó nélkül lenyelték, és azt sem gondolom, ismerve a csinovnyikokat, hogy az állásfoglalást kiadó minisztériumi főmufti egykönnyen visszavonná amit balfékségből kinyilatkoztatott.

 

De ők (orfk és megyei szervei) állnak a pofonláda túloldalán, és ti a napi munkátok kapcsán velük csatáztok, ha akartok, ha nem, ha kell, ha nem és eközben a pofonok hullanak rendesen ide is, oda is.

Ezt - jobb híján - tudomásul veszem.

Előzmény: bonifac70 (8217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!