Szerintem tudok neki bármennyi pluszt adni, de akkor mostantól óvatosabb lépésekben adom neki.
A gyújtásról mi a véleményed?
6fokkal nagyobb gyújtás már elég neki hogy konnyebben begyulladjon?
A nagy injektorra a nagy teljesítmény miatt van szükség, kb a dupláját tudja a motor a gyári teljesítménynek.
Az üzemállapot kultúrált melegen is egészen jól indul, egyedül a min 1nap állás utáni hideginditás volt mindig borzalmas. Még a régi 1000-es injektorral valamivel jobban indult de nem sokkal.
A plussz injektorok beépítése nem lenne egyszerű, bár van ilyen 1600Le feletti autókban.
A legtöbben ezzel az autóval ugyanezzel a 2200-as injektorral mennek.
Most 65%-os Idc-m van teljes terhelésnél, de az 1600-os injektor pont nem lenne elég.
Csökkentettem a benzinnyomást 3bar-ra majdnem 4-ről, ettől vártam a csodát hogy majd lesz lambda 1-es alapjárat, de nem tudom szegényíteni addig, csak annyival lett jobb hogy most szebb az alapjárat 900-at tudja tartani. A klíma nélküli 750-es alapjárat viszont már döcög. 1.2ms alatt már nem stabil az injektor.
A nyitási idők nem nagyobbak mint szükséges menet küzben, hozzá van igazítva az ecuhoz a nagy injektor alapjárati nyitási idő 1.2ms. Sajna ez alatt nem stabil ezért nem tudok lambda 1-es alapjáratot csinálni még e85-el sem.
Ez érdekes, 400%-kal megnövelted a kapacitást, felteszem az ECU mintha benzinnel menne értéken tartja a nyitási időket. Normál üzemben a keverékillesztés 0 %, indítózáskor 100 %, bemelegedés alatt 25 % ha jól emlékszem, vagyis 5x, ill 1x nagyobb nyitási idővel megy.
Most fogyasztom a 2. tank E85-öt, utánna csinálok diagnosztikát, megnézem a dúsítást indításkor.
Hidegindítás etanollal tényleg meredek téma. 0 fok alatt akár 200% plusz mennyiség kellhet a benzinhez képest. viszont okosan kell ezt csinálni, mert van hogy 100% plusszal már indul, és a 200% éppen sok neki, azért nem indul. erre van az e85power kitben egy adaptív okosság, de nálad ugye csak statikus adatokkal lehet programozni az ecu-t. beröffenés után ráadásul szintén változó mértékben, de általában rögtön visszább kell venni a plusz dúsítást. szóval lehet vele játszani, mire eltalálsz egy általános értéket, amivel nagyrészt jól fog indulni. ha egyáltalán tudsz ennyi pluszt adni neki.
Nekem ilyen értékeek vannak most és ezek a táblák vannak, írható az ecu.
Meg van még 3 gyújtással kapcsolatos tábla ami az indításhoz tartozik.
A fő gond az hogy az alap injektorkapacitás meg lett négyszerezve 570cc volt 2200cc lett, és a pumpák kapacitása is több mint a duplája. Nagyon szarul indul hidegen tehát min 1 nap állás után.
De már javul.
Tegnap:
Ma:
Holnpara adok neki még kakaót a multiplerrel ami már most is a duplája a gyári értéknek.
Van valakinek tapasztalata az e85 hidegindítás beállításával kapcsolatban?
Már régebben kérdeztem ha jól emlékszem, most megint elővettem a témát mert új írható táblákat fedeztek fel az ecu programjában amivel tudom állítani a hidegindítási dúsítást meg a gyújtást is.
Ha adok neki + gyújtást indítózáshoz az jót tehet a könnyebb beindulás irányába?
A gond az hogy nem egyszerű nem csak egy értké van amit felszorzok és ennyi hanem mindenféle táblák vannak van olyan hogy cranking inj pulsewidth adder meg olyan hogy cranking inj pulsewidth multipler, ezen kívül lehet a gyújtást állítani meg annak a korrekcióát meg hasonlók.
Csak azt szeretném elérni hogy ne 4-5sec alatt induljon be 1 nap állás után a kocsi hanem mondjuk max 2sec inditózás után, az már jó lenne. Ráadásul fűtött garázsban áll és nem az utcán, úgy ennyi az idő, szerintem jelen állapotban igazi hidegben be se indulna csak sokadszori indításra.
Tudom ez már a 3. posztom pár percen belül, ígérem az utolsó :P
... szóval Érden a Bajcsin az ENI-nél mennyi a szesz, nem tudja valaki?
Meg ha ráértek, ami a közeletekben van kút, vigyétek föl légyszi az árakat ide: http://e85kutak.info/ (téképen a kúton katt, mostani áron katt, ár kitölt, "ár küldése")
Kiszámolhatod egyébként... kb 350 környékén van E85 és olyan 400 körül a benya.... ha kb 20-25%-os túlfogyasztással számolsz, akkor nem éri meg, még kevergetve sem. (420-437 közé esik valahol a költség...) Aki meg kevesebb túlfogyasztást mond neked, az vetít :-)
Aki használja még, az nem azért teszi, mert spórol vele olyan sokat.... nem véletlenül "halott" pl ez a fórum.
Savoy Agip-nál 387.9 vs 348.9 ... vicces. Nem tudom mi van náluk így benzin ügyileg, de ma egy tag beállt kocsival, aminek a csomagtartója tele volt kannákkal és az is tele kérte :)
... ha van kedvezménykártyád, mindkettőből 8 Ft mínusz.
Tehát akkor most már van megint e85 náluk és 341-ért?Legközelebb megnézem, a mozaik agipnál amit tankoltam tavaly végig jó volt de most büdöset pufog ki az autó, vele, valami nincs rendben, szerintem keverik valamivel.Ma a vecsési agipnál tankoltam és mintha kicsit megnőttek volna a fuel trimek.Nem volt büdös az anyag, még nem próbáltam teljesítményben van e visszaesés.Talán lehet hogy most álltak át nyári etanolra amiben kevsebb a benya(bár ne lenne benne semennyi)
Nem tudja valaki hogy a MAglódi Auchan-nál van még e85?Valaki mintha írta volna tavaly hogy megszűnt, ez így van még mindig?MA jöttem arra, elég kevés volt a szesz a kocsiba, gondoltam tankolok, de végül nem hajtottam le az m0-ról.Lassan tervezni kell merre járok, mert alig kapni e85-öt.