Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dynax5 Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14983

Jóreggelt! 

 

Rángatni még sosem rángatott, igaz max felesben tankoltam a 95-ös mellé.

-Ha a keverkért nagyrészt a MAP szenzor felel, akkor mit csinál a lambdaszonda?

 

Ha az ECU-ban a fuel tábla +-25%-os korrekciót tud kezelni, az elvileg pont elég lenne 4000-es fordulatig az E85-ből.

(Nekem felesben tankolva kb 1 literrel fogyasztott többet országúton mint sima 95-össel.)

-Mi alapján számolt akkor az ECU? (mert a fogy. növekedésből egyértelmű, hogy dúsított!)

 

és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék 

-Igen, ezért nem mertem 50%-nál több cefrét tankolni, de a szegényebb keverékkel elvileg (?) még mindig nem lépné túl az égési csúcs a 850°C-ot. Csinált valaha, valaki olyan mérést milyen E85/levegő aránynál lesz ekkora a hűfok?

 

Nem a határokat akarom feszegetni, csak a kíváncsiság miatt.

Előzmény: a8lang (14981)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14982

-Hogyan fecskendezhet be kevesebbet az ECU amikor a hosszútávú keverékillesztés (a lambdaszonda miatt) szépen megy utána és dúsít?

Valami oka kell hogy legyen annak ami miatt felesben tankolva sokkal nyomatékosabb a motor! Csak ezt tudom elképzelni, hogy az ECU szépen utánaállít.

(Nem mértem multiméterrel a lambda fesz.-t de ott szépen lehetne követni, hogy a kölönböző fodulatokon/terhelésen nő vagy csökken a 0,45 volt!) 

Előzmény: Adamo_sx (14980)
a8lang Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14981

 

Jól mondja a fórumtárs, nem kell hogy elérd a kapacitás végét akkor is rángatni fog akár és szegény lehet a keverék.

Mégpedig azért mert a legtöbb autó úgy működik, hogy van egy fuel tábla amiben fordulatokhoz és terhelésekhez tartozik egy lambda vagy afr érték amit az autó megpróbál tartani árkon bokron át. Az adagolásért meg a beszívott levegő mennyisége felel legtöbbször a maf szenzor(légtömegmérő) méri az áthaladó levegő mennyiségét amit feszültség értékben jelenít meg az ecunak, ehhez a fesz. értékekhez tartozik egy egy érték hogy mennyi üzemanyagot kapjon az adott maf feszültségnél. Van a korrekció amivel az esetleges pontatlanságokat tudja korrigálni felfelé is meg lefelé is ami legtöbbször +- 20-25%.

E85-ből viszont sokkal több kell az adott maf értékhez tartozó befecs mennyiség viszont kevés , ezért próbál korrigálni ami legtöbbször nem elég és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék amit vagy érzel az autó viselkedésén vagy nem, de semmiképpen nem jó.

Ha írható az ecu akkor egyszerű a dolog mert van injector scaler vagy fuel multipler amivel általánosan fel lehet szorozni az adagolt mennyiséget, ezt átírva egyből használható e85-el az autó amig a gyári üzemanyag rendszer el tudja látni.

A gt-r -nél pl még benzinhez is kevés a gyári injektor egy kicsi tuning után hidegben, e85-höz dupla akkorát is kifuttat de még pont használható. 

Előzmény: Dynax5 (14979)
Adamo_sx Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14980

Annyi buktató van a gondolatmenetedben, hogy 5 000 alatt sem lesz jó. Ugyanis nem csak azért rossz a keverékarány, mert az injektor kapacitása korlátozott, hanem azért is, mert az ECU a programja alapján mindig kevesebbet fecskendez be, azaz az égés mindig tökéletlen lesz. És nem feltétlenül a hőmérséklettel lesz a gond, hanem azzal, hogy kopogásosan ég el, ez pedig a tuningosok álmoskönyve szerint rövidtávon nagy kiadást jelent...

Egyébként pedig motorja válogatja, hogy a gyártó mennyire méretezi túl az injektorokat, nálam a játszósban (200SX) simán megy a gyári injektorokkal tisztán E85-tel (igaz, az ECU-t tudom írni).

Előzmény: Dynax5 (14979)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14979

Üdv!

 

Van egy kis ellentmondás a fejemben a cefrével kapcsolatban, segítsetek tisztázni!

 

-A benzin levegő keverék a motorban - jó lambda sz. esetén - 800-850°C-on ég,

tisztán E85-tel ugyanez az égési csúcshőfok 600-650°C.

 

Ha az injektoroknak kb. 30%-at többet kell szállítani, akkor azt azt jelenti, hogy 4500-es fodulatig a GYÁRI njektorok is elegendőek, mert  ezen a fordulaton szállít(-anának) E85-ből annyit mint benzinből 6-6.500-as max fordulaton!

 

Átalakító nélkül a legtöbb motor 5.000-es forulat fölött valószinűleg elszegényedik, de elvileg az sem (lenne!) baj ha az égési csúcshőfok nem haladja meg a benzines esetet (~850°C)! 

-Igaz volna ez vagy már valamit alapvetően rosszul tudok?

 

Ha igaz, akkor a kérdésem:

-Miért "árt" a motornak ha (nyáron, melegben) tisztán E85-el használom VAGY nem? :-)
(most túl azon, hogy az én is 180.000-et futott AC-mat hazavághatja)

-Hiszen (nagyon ritkán) 5000 fölött (E85) max. annyira lesz meleg az égéstérben mint benzinnél nemde?

(mert ugye már szegényedik a keverék)

 

Köszi!!

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14978

Szintén teletankolás 452 km városi út után, 11,1 l/100 km, így tisztán E85 üzemben +24,6 % a túlfogyasztás, a FC 9,7 l/100 km-t mutat, ettől +14,6 %-kal magasabb a fizikai fogyasztás.

A megtett km 452, a FC szerint megtehető 50 km, ez viszont pontosan egyezik a valósággal.

KOCZKY Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14977

Ma leitattam a lovakat :-) Már el is felejtettem, mennyivel zabosabbak italosan :-)))

 

A mostani nagy pösti dugókban pedig kifejezetten jól jön, ha nem melegszik úgy a moci....

naox Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14976

"Egy nemrég megjelent tanulmány szerint az EU-tagállamok - a súlyos költségvetési megszorításokkal egyidejűleg - 2011-ben mintegy 10 milliárd eurót (a Ciprusnak nyújtandó mentőcsomaggal megegyező összeget) költöttek az agroüzemanyag-ipar támogatására. A jelenleg hatályos irányelvekből következő bioüzemanyag-célkitűzések megvalósítására további 28,8-33,1 milliárd euró közpénzt kellene 2014-2020 között erre a célra fordítani."

Ezzel azért egyet lehet érteni. Az állami támogatás minden szektort tönkretesz. Hagyják fejlődni a technológiát  a maga útján.

" A közpénzekkel a kutatás-fejlesztést, a magasabb minőséget, minden szektorban az energia hatékonyabb használatát kellene ösztönözni"

Leginkább semmit nem kéne vele ösztönözni, hanem el se kéne venni az egyre kevesebb dolgozó pógártól.

Előzmény: zozzancs1 (14974)
a8lang Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14975

Ezek a seggfejek nem tudom milyen adókedvezményről beszélnek, már rég magasabb az adója mint a benzinnek energiatartalom alapján.

5%-ot meg amúgy se éri el az e85 ilyen árak mellett.

Előzmény: zozzancs1 (14974)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14974
a8lang Creative Commons License 2013.06.03 0 0 14973

Mai próbálkozás:

+200% a mulipler érték, nem javult tovább az idő, igaz most két nap állás után indítottam, de mintha kicsit jobban elkapta volna a fordulatot miután egyet röffent.

Holnap próbálom a +150%-al kicsit kevesebbel mint ma, hátha jobb lesz némileg, és utána elkezdek játszani a másik értékkel az adder-rel hátha javlu valamit, meg esetleg a gyújtással is, pár fokot adok neki aztán meg kipróbálom pár fokot csökkentve is mi a különbség.

Végülis a 3sec körüli hidegen beindulással már elégedett leszek, mert régen első indítózásra be se indult néha, legtöbbször hidegen 5-6sec alatt kelt életre nagyon nehezen.

a8lang Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14972

Eddig nem is törődtem a hidegindítással, elfogadtam hogy nagyon szarul indul, de most hogy felfedezték ezeket a táblákat az ecu programjában és beállíthatóvá vált, most már érdekel, ezzel is kultúráltabbá tudom tenni a kocsit.

Az alapjáratot is elfogadtam hogy 0.88-as lambdával van csak, nagyon felemelni nem akarom így is emeltem rajta már, most stabil.

Amikor berkatam az injektort akkor szörnyű volt alig járt alapjáraton és pár sec után hibakódok tömegét jelezte ki. Megpróbáltam a nyomáscsökkentős dolgot, de nem lett jobb, ennyiben hagyom, még egy ötletem van de ha az se működik akkor marad ez az alapjárat.

Az egyes benzinpumpát gyárilag egy kis computer vezérli és csökkenti a feszt alapjáraton amivel kevesebbet nyom, a kettes pumpa csak nagy terhelésnél indul be.

Most ki van relézve mindekttő, közvetlen 4mm2-es kábel betápot kaptak, és mindkettő fix teljes fordulaton megy. Ha visszakötöm a gyári modulba és az kap vastag tápot akkor újra szabályozható lenne a fordulatszáma az egyes pumpának amivel talán tudna kevesebbet szállítani.

Előzmény: Törölt nick (14971)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14971

Esetedben akkor nem az alapjárat, a hidegindítás a fő szempont. Kicsit emelt alapjárat, előmelegítő 50 C-ra, aztán hagy szóljon...

A gázos rendszerek is segédinjektorosak, vagy finomíthatod még a hidegindításkori nyitási időket.

Előzmény: a8lang (14970)
a8lang Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14970
Épített motorom van kovácsolt hajtókarokkal és dugattyúkkal nagyobb turbókkal.
102mm-es titán kipufogórendszer katalizátorok nélkül.
A hengerfej gyári az még elég ehhez a teljesítményhez, 1100le felett kell mindenképp azt is módosítani.
Amikor átálltam e85-re még gyári turbós korában 3 évvel ezelőtt, akkor csak az üzemanyagtól gyakorlatilag program módosítás nélkü(csak az injektor scaler lett átírva)l gyorsult fél másodpercet 200-ig.
Nagy turbóval már nem pálya a benzin mert sokkal gyengébb vele és büdös kat nélkül meg kormoz is rendesen.
Előzmény: Törölt nick (14969)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14969

Megnéznék egy benzines motortuningot a tiedhez. Nem hiszem, hogy csak szoftweresen oldják meg. A nagyobb teljesítményhez a felömlő-kipufogó keresztmetszet, meg sok egyéb is változik, bár nem értek ilyen mélységben a dologhoz. Van mechanikai tartalék a motorkonstrukcióban, csak nem egy 100% tuningra.

Előzmény: a8lang (14965)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14968
Előzmény: Grantc (14967)
Grantc Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14967

Sziasztok!

 

Van egy Toyota Yarisom, és sajnos széttörött benne a katalizátor. Persze a CO érték magas lett. Ki lett ütve a katalizátor. 

Az lenne a kérdésem, hogy ha átalakíttatom E85 üzemre, akkor fogja hozni a elfogadható CO értékeket? 

a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14966
Szerintem tudok neki bármennyi pluszt adni, de akkor mostantól óvatosabb lépésekben adom neki.
A gyújtásról mi a véleményed?
6fokkal nagyobb gyújtás már elég neki hogy konnyebben begyulladjon?
Előzmény: opel16v_ (14961)
a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14965
A nagy injektorra a nagy teljesítmény miatt van szükség, kb a dupláját tudja a motor a gyári teljesítménynek.
Az üzemállapot kultúrált melegen is egészen jól indul, egyedül a min 1nap állás utáni hideginditás volt mindig borzalmas. Még a régi 1000-es injektorral valamivel jobban indult de nem sokkal.
A plussz injektorok beépítése nem lenne egyszerű, bár van ilyen 1600Le feletti autókban.
A legtöbben ezzel az autóval ugyanezzel a 2200-as injektorral mennek.
Most 65%-os Idc-m van teljes terhelésnél, de az 1600-os injektor pont nem lenne elég.
Csökkentettem a benzinnyomást 3bar-ra majdnem 4-ről, ettől vártam a csodát hogy majd lesz lambda 1-es alapjárat, de nem tudom szegényíteni addig, csak annyival lett jobb hogy most szebb az alapjárat 900-at tudja tartani. A klíma nélküli 750-es alapjárat viszont már döcög. 1.2ms alatt már nem stabil az injektor.
Előzmény: Törölt nick (14964)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14964

Gondolom korlátlanul nem növelhető az injektor kapacitás, a keverékképzés valahol határt szab, a szívósort is módosítani kell.

A hidegindítás és az üzemi állapot nem lenne jobb egy segéd dúsító fúvókával?

Előzmény: a8lang (14963)
a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14963

A nyitási idők nem nagyobbak mint szükséges menet küzben, hozzá van igazítva az ecuhoz a nagy injektor alapjárati nyitási idő 1.2ms. Sajna ez alatt nem stabil ezért nem tudok lambda 1-es alapjáratot csinálni még e85-el sem. 

Előzmény: Törölt nick (14962)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14962

Ez érdekes, 400%-kal megnövelted a kapacitást, felteszem az ECU mintha benzinnel menne értéken tartja a nyitási időket. Normál üzemben a keverékillesztés 0 %, indítózáskor 100 %, bemelegedés alatt 25 % ha jól emlékszem, vagyis 5x, ill 1x nagyobb nyitási idővel megy.

Most fogyasztom a 2. tank E85-öt, utánna csinálok diagnosztikát, megnézem a dúsítást indításkor.

Előzmény: a8lang (14960)
opel16v_ Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14961

Hidegindítás etanollal tényleg meredek téma. 0 fok alatt akár 200% plusz mennyiség kellhet a benzinhez képest. viszont okosan kell
ezt csinálni, mert van hogy 100% plusszal már indul, és a 200% éppen sok neki, azért nem indul. erre van az e85power kitben egy
adaptív okosság, de nálad ugye csak statikus adatokkal lehet programozni az ecu-t. beröffenés után ráadásul szintén változó mértékben,
de általában rögtön visszább kell venni a plusz dúsítást. szóval lehet vele játszani, mire eltalálsz egy általános értéket, amivel nagyrészt
jól fog indulni. ha egyáltalán tudsz ennyi pluszt adni neki.

Előzmény: a8lang (14960)
a8lang Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14960

Szia

Nekem ilyen értékeek vannak most és ezek a táblák vannak, írható az ecu.

Meg van még 3 gyújtással kapcsolatos tábla ami az indításhoz tartozik.

A fő gond az hogy az alap injektorkapacitás meg lett négyszerezve 570cc volt 2200cc lett, és a pumpák kapacitása is több mint a duplája. Nagyon szarul indul hidegen tehát min 1 nap állás után.

De már javul.

Tegnap:

 

Ma:

 

Holnpara adok neki még kakaót a multiplerrel ami már most is a duplája a gyári értéknek.

Cél az 1-2másodpercen belüli beindítás.

Előzmény: Törölt nick (14959)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14959

Jókat kérdezel.

A gyári injektorokat +42 %-kal nagyobb kapacitásúra cseréltem, a rendszernyomást viszont 3,7-ről 2,7-re csökkentettem.

~ 15%-kal nagyobb E85-öt kap így a benzinhez képest.

Az ECU +-25% szabályozási tartományát feltételezve ennyi elég az E85 üzemhez.

A hidegindítás a hőfokjeladó eltérítésével működik, van egy indítózáskor, ~ -15-20 C, és 50 C üzemi hőmérsékletig -5 C.

Vagyis kétféle értékkel kell elérni az üzemi hőfokot.

Előzmény: a8lang (14958)
a8lang Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14958

Urak

Van valakinek tapasztalata az e85 hidegindítás beállításával kapcsolatban?

Már régebben kérdeztem ha jól emlékszem, most megint elővettem a témát mert új írható táblákat fedeztek fel az ecu programjában amivel tudom állítani a hidegindítási dúsítást meg a gyújtást is.

Ha adok neki + gyújtást indítózáshoz az jót tehet a könnyebb beindulás irányába?

A gond az hogy nem egyszerű nem csak egy értké van amit felszorzok és ennyi hanem mindenféle táblák vannak van olyan hogy cranking inj pulsewidth adder meg olyan hogy cranking inj pulsewidth multipler, ezen kívül lehet a gyújtást állítani meg annak a korrekcióát meg hasonlók.

Csak azt szeretném elérni hogy ne 4-5sec alatt induljon be 1 nap állás után a kocsi hanem mondjuk max 2sec inditózás után, az már jó lenne. Ráadásul fűtött garázsban áll és nem az utcán, úgy ennyi az idő, szerintem jelen állapotban igazi hidegben be se indulna csak sokadszori indításra.

Kegaraz Creative Commons License 2013.05.27 0 0 14957

Helló

Autó eladása miatt megmaradt 20l etanoltól megszabadulnék 270ft/l áron, szszmiklóson

részletek privátban

zozzancs1 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 14956

Nem bírtam ki, kirobogóztam és megnéztem: 342.
-8Ft kedvezménykártyával = 334.

Az még mindig elég fos a 400 alatti benyához képest :S

Előzmény: zozzancs1 (14953)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14955

Jogos, hozzácsapjuk a 0,13-hoz, az arány 0,77:0,23 etanol:benzin helyesen. Az elgépelési hibákért felelősséget vállalok...

A lényeg, 5 l B95-re lett rátankolva 50 l E85.

Előzmény: t.lantos (14948)
blaze73 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14954

Diósdon lakom, megnézem mert van egy autógázos, E85-ös kút - árat nézek akkor.

 

Még vadi új a dolog, azért kérdeztem, de kb. én is arra jutottam, hogy nem igen éri meg, maximum kint 1 EUR környékén tankolva.

Előzmény: zozzancs1 (14951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!