Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dreamer Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15005

Ennyi erővel akkor indítsunk gázzal, mert abból semennyi sem jut az olajba. :) Ja csak akkor a reduktor fagy meg... Akkor majd melegítünk benzinnel...

 

Dreamer

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15004

Akkor öntsd a szeszt literszám a hideg motorba. :-)

 

Előzmény: KOCZKY (15003)
KOCZKY Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15003

Ez már megbocsáss csacsiság, feltételezve egy jó állapotú motort hozzá.... :-)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15002

Urak!

Télen ne E85-tel indítsatok.

Még a benzin egy része is bejut a kenőolajba a négyütemű motorban , az alkoholból annak magas párolgáshője miatt még több.

Hidegindító->benzin->E85. Vagy LPG.

Előzmény: naviga (14995)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15001

Nem hallottam róla, hogy egy OIL-os benzinkutassal beszéltél. :-)

 

 

Ne igyunk előre a macibundára.

Anno vettem 198Ft/l áron is...

Előzmény: Brandyman (14998)
Brandyman Creative Commons License 2013.08.12 0 0 15000

Akkor én is visszakapcsolnám az átalakítómat...

Előzmény: a8lang (14999)
a8lang Creative Commons License 2013.08.11 0 0 14999

De jó is lenne.

Akkor többet mennék az etanolos autómmal.

Előzmény: Brandyman (14998)
Brandyman Creative Commons License 2013.08.11 0 0 14998

Tegnap egy "OIL"-os benzinkutassal beszéltem, úgy hallotta, hogy szeptembertől leengedik az E85 árát. Akár 50 forinttal is. 

 

Hallott erről valaki? 

zozzancs1 Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14997

Bocs, hogy ezt mondom, de ami potival állítható, az bizony nem tartozik a jó átalakítók közé.

Itt egy összehasonlító táblázat: http://e85kutak.info/osszehasonlito_tablazat.aspx

Előzmény: naviga (14995)
naviga Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14996

Lemaradt! Az e85 a létaző összes szemetet felmarja a benzin rendszerről igy párszáz kilóméter után érdemes a szürőt cserélni.

naviga Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14995

Volvo 850. 5 henger. 170 lóerő. 1992. Drága, 75000 forintos átalakító. Elkövető nincs meg, mert a matrica nem volt a garanciális csere után rajta. Gyártják, valahol Gödöllőn. Bezserelik Budapesten a XVI. kerületben. Hideg indítás rossz. Potméterrel állítható, a cuc szétszedése után. Maximális állítási lehetőség után is többször szivatózni kell. Ez ennél a tipusnál gyujtásle-fel kapcsolgatása. Egyább lehetőség hiján télen pici benzin neki. Fogyasztás növekedés durvén 1 liter. Működési elv roppant egyszerű. A befecskendezési időt nyujtja meg. Beszerelés minősége gyenge, csúszósarú, szigetelő és bandázs szallag, kötöző szallaggal.....

 

zozzancs1 Creative Commons License 2013.07.12 0 0 14994

AVIA-ról tudtok valami? Minden kúton felhagyott az E85-tel, vagy csak azokon, amiket eddig láttam? :P

Érden, Budaörsön, Hernádkakon már nincs :S

Dynax5 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 14993

Hali!

 

Volt már valaki közületek ultrahangos injektor tiszításon?

Ha igen, milyen volt előtte/utána a szórási kép és a szállítási mennyiség?

Volt-e eltérés?

KOCZKY Creative Commons License 2013.06.20 0 0 14992

Az NK elsők közt volt anno szesz ügyben, etanolblog is többször emlegette....

Előzmény: zozzancs1 (14991)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.06.20 0 0 14991

Hétvégén körbejártam Érdet E85 árak után kutatva. Egyrészt szomorúan tapasztaltam hogy az AVIA már nem forgalmaz etanolt, másrészt találtam két kutat is, ami látványosan olcsón kínálja a szeszt - mármint az ajánlott fogyasztói árhoz képest (340).

Az egyik "Volántelep" néven fut valamelyik GPS szoftverben: 326 Ft
http://e85kutak.info/gps/47.367676,18.888647.aspx 

 

A másik az NK benzinkút, ez egészen közel van az előzőhöz: 326.9 Ft
http://e85kutak.info/gps/47.370846,18.883328.aspx

 

Van ezekkel a kutakkal tapasztalata valakinek? Lassan újra bepróbálnék egy tank szeszt :)

BekeToni Creative Commons License 2013.06.18 0 0 14990
KOCZKY Creative Commons License 2013.06.14 0 0 14989

Max kipucolja a sok trutyit, és egy benzinszűrő-csere :-)

Előzmény: Dynax5 (14988)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14988

Kösz az info-t!

 

"de az meg nem e85 üzem mert több mint a fele undorító benzin."


-Sőt, anyagilag sem éri meg, de az 1.4-es 8 szelepes motor csendesebb és érezhetően nyomatékosabb lett tőle!

A kocsi 1 tonna + klíma is van, ennyire "kis pénzért" ilyen nagy "tuningot" nem tudok mással elérni...

-Kérdés, hosszú távon árt-e neki ha felesben használom 180.000 km-re a háta mögött (injektor, AC, szintjelző, stb...)?

 

a8lang Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14987
A komolyabb autókban szélessávú van gyárilag.
Előzmény: Adamo_sx (14985)
a8lang Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14986
Nekem is MAP szenzorral megy az autóm miután átálltam mafról más okok miatt.
Ott is van egy tábla ami a map értékek és fordulat alapján pontosan meghatározza az adagolást.
Próbáltam lexus sc430-asban érezhetően gyengébben ment vele de nem rángatott meg jól is indult, de tudtam hogy nem neki való meg aztán be is kapta a +30%-ot. Biztos hogy szegényebb volt mint kéne mert nem ment olyan könnyeden kis terhelésnél sem, padlózni meg nem is padlóztam.
Pl a gt-r tud menni benzines programmal is e85-tel véletlen így ment egy cimbim vele egy hétig, nem lett baja de nem gyári autó volt el tudta látni e85-el .
Felesben viszont tuti hogy a legtöbb autó tudja korrigálni, de az meg nem e85 üzem mert több mint a fele undorító benzin.
Előzmény: Dynax5 (14983)
Adamo_sx Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14985

Nyilván minden ECU másként működik, én a sajátomról tudok nyilatkozni, ami viszont sok más yártónál is igaz lehet. A gyári ECU keskenysávú lambdaszondát használ, ami annyit tud mondani, hogy a keverék túl dús, vagy a keverék túl szegény. Ennyi. Az ECU ez alapján korrigál, de ezt is csak egy bizonyos fordulat/terhelés tartományban és ebből tanul valamennyit. Nálam ez max +/- 10 %. De az nem tűnt fel, hogy amikor tiszta E85-öt tankoltam, akkor kitanulta volna és legalább a 10 %-ot teljesen kitanulta volna. Annyi sikerült, hogy az alapjárat elfogadható lett, de menet közben, terhelés alatt nem sokat tudott kezdeni az E85-tel. És ez látszott is a szélessávú lambdán, amivel mértük. Szóval ebben a jól hangzó "hosszútávú keverékillesztés"-ben és nem bízok.

Jobb csak akkor lett, amikor elkezdtük a programot piszkálni és mind a mennyiségeket, mind a gyújtást állítottuk. Mégjobb pedig akkor lesz, ha a kompressziót és a turbónyomást is feljebb húzom :-).

 

A másik példa, hogy a mindennapi autómban (Carina E) 1:2 arányban használok E85:E95-öt és egyáltalán nem megy jobban, mint csak benzinnel. Igaz, annak az ECU-jével nem is tudok mit kezdeni. Nagyobb arányú E85 esetén pedig már észrevehetően rosszabb, rángat.

 

Végül pedig, lehet érezni sokmindent, de szélessávó lambdaszonda nélkül nagrészt csak találgatás, hogy mi zajlik a motorban. Néha még azzal is... :-)

 

 

Előzmény: Dynax5 (14982)
KOCZKY Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14984

Keress rá nyugodtan, minap még kisdoktorit is találtam a témában, benzin, gáz, E85 összehasonlításban....

 

Szegény keverék égési hője jóval magasabb, mint az gondolnád..... átalakítás nélkül kizárt, h igazán sokáig bármi is képes lenne működni vele.

Előzmény: Dynax5 (14983)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14983

Jóreggelt! 

 

Rángatni még sosem rángatott, igaz max felesben tankoltam a 95-ös mellé.

-Ha a keverkért nagyrészt a MAP szenzor felel, akkor mit csinál a lambdaszonda?

 

Ha az ECU-ban a fuel tábla +-25%-os korrekciót tud kezelni, az elvileg pont elég lenne 4000-es fordulatig az E85-ből.

(Nekem felesben tankolva kb 1 literrel fogyasztott többet országúton mint sima 95-össel.)

-Mi alapján számolt akkor az ECU? (mert a fogy. növekedésből egyértelmű, hogy dúsított!)

 

és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék 

-Igen, ezért nem mertem 50%-nál több cefrét tankolni, de a szegényebb keverékkel elvileg (?) még mindig nem lépné túl az égési csúcs a 850°C-ot. Csinált valaha, valaki olyan mérést milyen E85/levegő aránynál lesz ekkora a hűfok?

 

Nem a határokat akarom feszegetni, csak a kíváncsiság miatt.

Előzmény: a8lang (14981)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14982

-Hogyan fecskendezhet be kevesebbet az ECU amikor a hosszútávú keverékillesztés (a lambdaszonda miatt) szépen megy utána és dúsít?

Valami oka kell hogy legyen annak ami miatt felesben tankolva sokkal nyomatékosabb a motor! Csak ezt tudom elképzelni, hogy az ECU szépen utánaállít.

(Nem mértem multiméterrel a lambda fesz.-t de ott szépen lehetne követni, hogy a kölönböző fodulatokon/terhelésen nő vagy csökken a 0,45 volt!) 

Előzmény: Adamo_sx (14980)
a8lang Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14981

 

Jól mondja a fórumtárs, nem kell hogy elérd a kapacitás végét akkor is rángatni fog akár és szegény lehet a keverék.

Mégpedig azért mert a legtöbb autó úgy működik, hogy van egy fuel tábla amiben fordulatokhoz és terhelésekhez tartozik egy lambda vagy afr érték amit az autó megpróbál tartani árkon bokron át. Az adagolásért meg a beszívott levegő mennyisége felel legtöbbször a maf szenzor(légtömegmérő) méri az áthaladó levegő mennyiségét amit feszültség értékben jelenít meg az ecunak, ehhez a fesz. értékekhez tartozik egy egy érték hogy mennyi üzemanyagot kapjon az adott maf feszültségnél. Van a korrekció amivel az esetleges pontatlanságokat tudja korrigálni felfelé is meg lefelé is ami legtöbbször +- 20-25%.

E85-ből viszont sokkal több kell az adott maf értékhez tartozó befecs mennyiség viszont kevés , ezért próbál korrigálni ami legtöbbször nem elég és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék amit vagy érzel az autó viselkedésén vagy nem, de semmiképpen nem jó.

Ha írható az ecu akkor egyszerű a dolog mert van injector scaler vagy fuel multipler amivel általánosan fel lehet szorozni az adagolt mennyiséget, ezt átírva egyből használható e85-el az autó amig a gyári üzemanyag rendszer el tudja látni.

A gt-r -nél pl még benzinhez is kevés a gyári injektor egy kicsi tuning után hidegben, e85-höz dupla akkorát is kifuttat de még pont használható. 

Előzmény: Dynax5 (14979)
Adamo_sx Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14980

Annyi buktató van a gondolatmenetedben, hogy 5 000 alatt sem lesz jó. Ugyanis nem csak azért rossz a keverékarány, mert az injektor kapacitása korlátozott, hanem azért is, mert az ECU a programja alapján mindig kevesebbet fecskendez be, azaz az égés mindig tökéletlen lesz. És nem feltétlenül a hőmérséklettel lesz a gond, hanem azzal, hogy kopogásosan ég el, ez pedig a tuningosok álmoskönyve szerint rövidtávon nagy kiadást jelent...

Egyébként pedig motorja válogatja, hogy a gyártó mennyire méretezi túl az injektorokat, nálam a játszósban (200SX) simán megy a gyári injektorokkal tisztán E85-tel (igaz, az ECU-t tudom írni).

Előzmény: Dynax5 (14979)
Dynax5 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14979

Üdv!

 

Van egy kis ellentmondás a fejemben a cefrével kapcsolatban, segítsetek tisztázni!

 

-A benzin levegő keverék a motorban - jó lambda sz. esetén - 800-850°C-on ég,

tisztán E85-tel ugyanez az égési csúcshőfok 600-650°C.

 

Ha az injektoroknak kb. 30%-at többet kell szállítani, akkor azt azt jelenti, hogy 4500-es fodulatig a GYÁRI njektorok is elegendőek, mert  ezen a fordulaton szállít(-anának) E85-ből annyit mint benzinből 6-6.500-as max fordulaton!

 

Átalakító nélkül a legtöbb motor 5.000-es forulat fölött valószinűleg elszegényedik, de elvileg az sem (lenne!) baj ha az égési csúcshőfok nem haladja meg a benzines esetet (~850°C)! 

-Igaz volna ez vagy már valamit alapvetően rosszul tudok?

 

Ha igaz, akkor a kérdésem:

-Miért "árt" a motornak ha (nyáron, melegben) tisztán E85-el használom VAGY nem? :-)
(most túl azon, hogy az én is 180.000-et futott AC-mat hazavághatja)

-Hiszen (nagyon ritkán) 5000 fölött (E85) max. annyira lesz meleg az égéstérben mint benzinnél nemde?

(mert ugye már szegényedik a keverék)

 

Köszi!!

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14978

Szintén teletankolás 452 km városi út után, 11,1 l/100 km, így tisztán E85 üzemben +24,6 % a túlfogyasztás, a FC 9,7 l/100 km-t mutat, ettől +14,6 %-kal magasabb a fizikai fogyasztás.

A megtett km 452, a FC szerint megtehető 50 km, ez viszont pontosan egyezik a valósággal.

KOCZKY Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14977

Ma leitattam a lovakat :-) Már el is felejtettem, mennyivel zabosabbak italosan :-)))

 

A mostani nagy pösti dugókban pedig kifejezetten jól jön, ha nem melegszik úgy a moci....

naox Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14976

"Egy nemrég megjelent tanulmány szerint az EU-tagállamok - a súlyos költségvetési megszorításokkal egyidejűleg - 2011-ben mintegy 10 milliárd eurót (a Ciprusnak nyújtandó mentőcsomaggal megegyező összeget) költöttek az agroüzemanyag-ipar támogatására. A jelenleg hatályos irányelvekből következő bioüzemanyag-célkitűzések megvalósítására további 28,8-33,1 milliárd euró közpénzt kellene 2014-2020 között erre a célra fordítani."

Ezzel azért egyet lehet érteni. Az állami támogatás minden szektort tönkretesz. Hagyják fejlődni a technológiát  a maga útján.

" A közpénzekkel a kutatás-fejlesztést, a magasabb minőséget, minden szektorban az energia hatékonyabb használatát kellene ösztönözni"

Leginkább semmit nem kéne vele ösztönözni, hanem el se kéne venni az egyre kevesebb dolgozó pógártól.

Előzmény: zozzancs1 (14974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!