Itt kb mindenki vezetheti milyen autóba mikor mennyi és milyen üzemanyagot tankolt. Kb egy publikus tankolási napló fogasztási adatokkal persze. Keresd ki az autótípusodat, és néz meg mit produkáltak vele a többiek, hátha van már tapasztalat.
A kartergázokkal a vízgőz vissza jut a szívócsőbe az olaj üzemi hőfokán.
Egy időben használtam kartergáz lecsapatót, " bödönt " azzal látszott mi kondenzál ki az olajból. Benzinnel és E85-el kb egyformán tartalmazott vizet, benzinnel több egyéb CH-t.
Jó állapotú motornál nem üzemszerű, h az olajba bármi bekerüljön lényeges mennyiségben, roncsoknál persze bármi megtörténhet :-) ott meg gyakrabban cserél az emberfia olajat eleve is :-)
Volvo 850. 5 henger. 170 lóerő. 1992. Drága, 75000 forintos átalakító. Elkövető nincs meg, mert a matrica nem volt a garanciális csere után rajta. Gyártják, valahol Gödöllőn. Bezserelik Budapesten a XVI. kerületben. Hideg indítás rossz. Potméterrel állítható, a cuc szétszedése után. Maximális állítási lehetőség után is többször szivatózni kell. Ez ennél a tipusnál gyujtásle-fel kapcsolgatása. Egyább lehetőség hiján télen pici benzin neki. Fogyasztás növekedés durvén 1 liter. Működési elv roppant egyszerű. A befecskendezési időt nyujtja meg. Beszerelés minősége gyenge, csúszósarú, szigetelő és bandázs szallag, kötöző szallaggal.....
Hétvégén körbejártam Érdet E85 árak után kutatva. Egyrészt szomorúan tapasztaltam hogy az AVIA már nem forgalmaz etanolt, másrészt találtam két kutat is, ami látványosan olcsón kínálja a szeszt - mármint az ajánlott fogyasztói árhoz képest (340).
Nekem is MAP szenzorral megy az autóm miután átálltam mafról más okok miatt.
Ott is van egy tábla ami a map értékek és fordulat alapján pontosan meghatározza az adagolást.
Próbáltam lexus sc430-asban érezhetően gyengébben ment vele de nem rángatott meg jól is indult, de tudtam hogy nem neki való meg aztán be is kapta a +30%-ot. Biztos hogy szegényebb volt mint kéne mert nem ment olyan könnyeden kis terhelésnél sem, padlózni meg nem is padlóztam.
Pl a gt-r tud menni benzines programmal is e85-tel véletlen így ment egy cimbim vele egy hétig, nem lett baja de nem gyári autó volt el tudta látni e85-el .
Felesben viszont tuti hogy a legtöbb autó tudja korrigálni, de az meg nem e85 üzem mert több mint a fele undorító benzin.
Nyilván minden ECU másként működik, én a sajátomról tudok nyilatkozni, ami viszont sok más yártónál is igaz lehet. A gyári ECU keskenysávú lambdaszondát használ, ami annyit tud mondani, hogy a keverék túl dús, vagy a keverék túl szegény. Ennyi. Az ECU ez alapján korrigál, de ezt is csak egy bizonyos fordulat/terhelés tartományban és ebből tanul valamennyit. Nálam ez max +/- 10 %. De az nem tűnt fel, hogy amikor tiszta E85-öt tankoltam, akkor kitanulta volna és legalább a 10 %-ot teljesen kitanulta volna. Annyi sikerült, hogy az alapjárat elfogadható lett, de menet közben, terhelés alatt nem sokat tudott kezdeni az E85-tel. És ez látszott is a szélessávú lambdán, amivel mértük. Szóval ebben a jól hangzó "hosszútávú keverékillesztés"-ben és nem bízok.
Jobb csak akkor lett, amikor elkezdtük a programot piszkálni és mind a mennyiségeket, mind a gyújtást állítottuk. Mégjobb pedig akkor lesz, ha a kompressziót és a turbónyomást is feljebb húzom :-).
A másik példa, hogy a mindennapi autómban (Carina E) 1:2 arányban használok E85:E95-öt és egyáltalán nem megy jobban, mint csak benzinnel. Igaz, annak az ECU-jével nem is tudok mit kezdeni. Nagyobb arányú E85 esetén pedig már észrevehetően rosszabb, rángat.
Végül pedig, lehet érezni sokmindent, de szélessávó lambdaszonda nélkül nagrészt csak találgatás, hogy mi zajlik a motorban. Néha még azzal is... :-)
Rángatni még sosem rángatott, igaz max felesben tankoltam a 95-ös mellé.
-Ha a keverkért nagyrészt a MAP szenzor felel, akkor mit csinál a lambdaszonda?
Ha az ECU-ban a fuel tábla +-25%-os korrekciót tud kezelni, az elvileg pont elég lenne 4000-es fordulatig az E85-ből.
(Nekem felesben tankolva kb 1 literrel fogyasztott többet országúton mint sima 95-össel.)
-Mi alapján számolt akkor az ECU? (mert a fogy. növekedésből egyértelmű, hogy dúsított!)
és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék
-Igen, ezért nem mertem 50%-nál több cefrét tankolni, de a szegényebb keverékkel elvileg (?) még mindig nem lépné túl az égési csúcs a 850°C-ot. Csinált valaha, valaki olyan mérést milyen E85/levegő aránynál lesz ekkora a hűfok?
Nem a határokat akarom feszegetni, csak a kíváncsiság miatt.