Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Nekem (is) megvan az az email amiben bejelented kilépésed !!!!!!!
Ezt elküldted a Honda Hungary vezetőinek és a többi Hondás klubnak !
a brasil@africatwin.hu emailcimről,(ez ügye a tied?) tavaly márciusban !
a klubot, a Csupek Peti alapította, azzal, hogy ezt a forumot bejegyeztette !
itt a fejléc, árulkodik. A 2005.05.05 dátum is kamu, elég visszanézni a dátumot és ennek a forumnak az első hozzászólását, valamint a Dr Big és Tenere Fórumok akkori hsz.-eit.
Amikor Ő lesérült és,befejezte rád hagyta a klub vezetését... Ami abból állt, hogy egyetlen egy klubos programra néztél be, de közös motorozás már nem,fért bele... Aztán 2006 -ban ugyanigy ! Maradtunk is vagy ÖTEN összesen...
Olvasd vissza ezt a fórumot, ott van minden infó !
Igen, az a véleményem, hogy csak azért csinálni egy reget, Ami mögé bújva lehet nagyképusködni, meg okoskodni az eléggé gyáva dolog...
Hogy a tulaj hogyan bánik a motorjával az meg az ö dolga.
Ha rám,célzol, ezzel a személyeskedös, szerelös dumával akkor csak azt bizonyitod, hogy milyen nagyképu buta madár vagy, mert, ha ismersz akkor tudod, ha meg nem akkor meg honnan is tudnád ?
Igen, az internet világa már csak ilyen, összefùjja az ilyen arc és gerinc nélkuli trollokat mint szemetet a szél..
Engem ne sajnálj, felesleges. És felesleges ez a gyávaságos illendősözés is.
Ez a tengely-fogaskerék pár nem ugrott át. Kamuztál szerintem. Először aztírtad, hogy nemcsak kiment a borda, hanem az egész belső átmérő nagyobbra kopott. Legalább ne tettél volna fel képet. Öngól.
Láttam új tengelyt, és fogaskereket eleget. Az én motorom is ilyen, kb. 200 ezer lilométerrel.
Nem tudom a futott kilométert, valóban. Mondd el.
A szerelő hibázott, én is ezt írtam, ő is ezt mondja. Ezen senki sem vitatkozik. Csak feldobtam, szerintem nem 100%, hogy az ő elbaszása, amiről betettél képet.
Trollkodás, ugyanmá. Pusztán mert nem mutatkoztam be? Ennek semmi köze a műszaki részéhez.
Igen, a tulaj állapította meg a hibát. 1. Te meg mindjárt raktál be képet egy másikról. 2. Keresgéljek még?
"A megkopott váltótengely és az arra felheggesztett lánckerék nagyon drága meglepetés!!" Ismerős ? Ennek a típusnak nagy ismerője írta.
Én úgy látom ezt a helyzetet, mint frissen regisztrált, (mert ez lesz a következő beszólás) africatwin részéről:)
ki az a nagyon okos motoros, aki nem ápolja a láncot? Mert a képeken is látszik a rozsda és retkes száraz pór és az ápolás mentesség!
Ki az a motoros, aki nem halja, hogy darálja a műanyagot a lánc. Lánc csere óta hány kilométert ment? Nem kellett volna vissza menni a szervizbe láncállításra vagy ápolásra?
Én így szoktam lánc csere után, 500-1000 km-után, lánc ellenőrzés és ápolás. Na ha ekkor visszamegy a szerelőhöz, biztos kiderül a baj.
Rögtön megy az önjelölt szerelő okoskodása, mert a fater ráhagyta a crova készletet. Mert én már motor tulaj vagyok, na meg topik gazda így aztán már nagyon tudom a szerelést. ( na ez az előítélet anélkül, hogy tudnám kivagy). Vigyáz jó ember ne ítélkezz előre senki felett amíg nem tudod, hogy ki az és mivolt az előzmény. Legyél okos motoros :)
Sajnállak, hogy friss regisztráció mögé bújva mersz csak okoskodni itt... Eléggé gyávaságra vall...
Hosszú lenne elmagyarázni ez miért nem illendő dolog ez...
Ahhoz, hogy átugorjon nem kell teljesen simára kopnia, de majd nézz meg egy új lánckereket és tengelyt.
Bátran mondasz véleményt, miközben semmit sem tudsz erről a motorról ! Pl. futott km.
Amennyit ez a motor,futott ott semmilyen körülmények között nem indokolt ez a kopás!
Amúgy az is szerelési hiba, ha nem zsirozzák meg a tengelyt és túl feszesre állítják a láncot.
ÉS KÉPZELD FELHIVOTT A SZERELŐ AKI EZT CSINÁLTA ÉS ELISMERTE, HOGY ELNÉZTE !!!!
Úriemberként viseli a következményeket ! Ennyi !
Amúgy feleslegesen trollkodsz, amikor nem is láttad a motort élőben!
A múltkor nem én állapitottam meg a hibát, hanem a motor tulaja. OLVASD ÁT MÉG NÉHÁNYSZOR ! Ő írta, hogy megkopott a lánckerék alatt. Amit feltettem fényképet azon egyből felismerte.
Ott a kérdés a javítás menetére vonatkozott...
KT
Africa Twin Klub Magyarország
WWW.africatwin.eu
Igen, ezért az egyért, a miért meg neked legyen mindegy.
Én úgy látom, hogy a bordák még elég erősek ahhoz, hogy hajtsanak. A lecsúszás meg teljesen nem jött létre, csak épphogy kicsúszott a végére, ahol már darált. A fedélen látszik a nyoma.
Szerintem, de lehet, hogy rosszul érzem. A kép elég kicsi, nagyobb méretben látva, lehet másként látnám.
Továbbra is gyanítom, hogy nem 100%-ban a szerelő az okozó. Főleg, hogy a 2013.08.03-i hozzászólásodban vakon meg tudtad mondani a hibát, egy másik motoron. Vagy ott is a szerelő hibázott?
...ezért az egy hozzászólásért hoztad létre ezt a regisztrációt ?
Érdekes, hogy nem vállalod fel magad ! Biztos van rá jó okod... Szégyelled ?
Ha erőss gázadásnál kattog, a motor felpörög, de nem gyorsul az gondolom indexrelé hiba...?
Amúgy a tengelyről nem jött le a lánckerék, (nem szar, hanem lánckerék) akkor sem jön le, ha nincs a rögzítő. Mintegy mellékesen Megjegyzem, hogy a lánckerékről nemcsak a bordák fogytak el, de a belső átmérőben is kikopott.
KT
Africa Twin Klub Magyarország
WWW.africatwin.eu
Ez a tengely, ebben a lánckerékben szerintem nem forgott el. A biztosító lemez ment tönkre, és leesett az egész szar. Az sem biztos, hogy a szerencsétlen szerelő miatt történt (nem vitatva, hogy elbaszta) látva a hozzászólásokat lejjebb...
Ha esetleg van valakinek ismerőse akit érdekelne egy 650-es transalpra való bagster tankbőr 15e ft ért eladnám (fekete) 06205509981-es szémon elérhető vagyok köszi mindenkinek.
...hogy milyen az amikor egy (albertfalvai) nagynevű, de trehány, figyelmetlen szervíz láncot cserél ???
Ilyen:
Fordítva szerelték be a kislánckereket, ami így feszült, a láncKEREKEK nem futottAK síkban és MÉG lerágta a takarófedelet IS...
EZT ÉSZRE KELLETT VOLNA VENNI, TÍPUSISMERET NÉLKÜL IS !
(amikor a tulaj reklamált, hogy vmi nincs rendben megnyugatták, hogy de !!!!!)
A vég akkor érkezett el amikor a tengely megforgott a lánckerékben, így erőteljes zaj mellett nem is hajtott.
Ráadásul kiszedtek egy szemet a láncból, így hiába állították alapra a feszítőt túl feszes maradt, mert sem a gyári előírással nem foglalkoztak (matrica a lengőkaron) sem nem próbálták meg, úgy hogy vki ráült, úgy nem túl feszes-e... (DE, az volt!!!!)
Most ??? Blokk szét, bordástengely csere, új lánc, lánckerekek... így szakszerű javítás így kb 100-120 ezer ft. lesz !!!! Jó ez egy lánccseréért, nem ?
Én először a kapcsolóját nézném meg. Nem hiszem, hogy ehhez szét kellene szedni a blokot. Ha jól nézem a rajzokat a kihajtó lánckerék fedele alatt találod. A német gépkönyvben leerlaufschalter néven keresd. A honlapon megtalálod letöltéseknél. Kiszerelni, kimosni, leellenőrizni műszerrel a működést. Ha műszerrel ok és beszerelve mégis rosszalkodik akkor szerelő. Ennyit tudnék tanácsolni első nekifutásra, de lesznek itt nálam tapasztaltabb rókák is akik biztosan adnak még ötletet. Ja... ! Előbb húzd szét az elektromos csatlakozóját és fűzd ki a vázból, és csak utána tekerd ki a gombát, így nem törik el a kábel. Esetleg az is lehet, hogy szakadt a vezeték.
Sziasztok! 94-es Africám van és az ürsvisszajelző zöld lámpa nem mindíg gyullad ki. Mit lehet tenni? Szét kell szedni az egész motort? :-( Ha piszkálgatom a váltókart ki-kigyullad. Főleg meleg motornál. Hidegen működik. Nem is lenne nagy a baj, de ha nem gyullad ki a lámpa nem indul a motor!!!
A teló olajcsere nem ördöngősség, úgyhogy... ;) max annyi, hogy tapasztalataim szerint picit többet kell beleönteni. Levegőszelep van a tieden a szár tetején ?
Én sokat terepezek, így én 5w sürüségű olajat használok és bringa pumpával fújok a telóba kb 0.4 bart.
Amit én szervízelek AT-k, mindnek meg zsírzom a tengelyt a lánckerék alatt (anno ki is írtam a fórumra) de sokan nem foglalkoznak vele, ahogy a teleszkóp olajcserével sem, pedig...
Pontosan ez a probléma ami a fotón látszik. Bizonyos tekintetben rosszabb, bizonyos tekintetben jobb a helyzet. Annyit tudtam tenni a hogy mentsem a menthetetlent, hogy jól zsírba raktam a kihajtó tengelyt mielőtt a helyére szereltem a lánckereket, így legalább nem szárazon nyalja egymást a két alkatrész.
Nagyon köszönöm a jó tanácsokat... megfogadom!
Amire esetleg sürgősen szükségem lenne, az a biztosító gyűrű ami a lánckereket fogja. Nálam az a leginkább kopott.
A teleszkóp olajcserét időközben már megcsináltam a robbantott rajzok alapján, de azért köszönöm a segítséget.
Megpróbálok megjelenni az orfűi találkozón, ha sikerül rávennem a páromat, és egyéb tényezők is se tesznek kereszbe, vasárnap ott leszek. Gondolom strand lesz a fő célpont. :)
Kezdem az egyszerubbel, alul egyszeruen le lehet engedni, a regebbieken van kulon csavar a szaak aljan, az ujabbakon alulrol imbuszkulcsal.
A gyar 10w villaolajbol (fork oil) a regiekbe 635,az ujabbakba (07,07a) 648 cm3 ir elo. Tapasztalatom h 670 az optimalis.
Sajnos valtotengelyt kell cserelni, ehhez blokk szet...
A csétényi vagy a tarjáni bontót javaslom, ott szokot lenni ilyesmi, nemcsak komplett blokkot adnak.
Errol egyebkent irtam az Elado Afica menupontban, direkt az ilyen szopasok elkerulese miatt...
Hamar szet van szedve a lancokat (2 vezermu es egy olajszivatyu) vizygaljatok meg. Bar 200ezer km utan nyulnak csak meg... Ahogy a kuplung is siman kiir ennyi ! A kuplung agyat is nezzetek meg, nem kotyog-e !
Augusztus 17-20 kozozt Orfun tartunk egy AT markatalalkozot, szivesen latunk !
Udv:KT
Africa Twin Klub Magyarorszag
www.africatwin.eu
Igazából nem is annyira a szerelési költség miatt fájt a kobakom, hanem a gyári alkatrész volt az ami feladta a leckét. Szerencsére a szomszédom a szerelőm, (mellesleg a csongrádi Albatros MC vezetője) és jómagam is rendelkezem némi affinitással a feladathoz. Apropó Albatros MC. Sajnos az idei évben elmarad a nagy hagyományokkal rendelkező motoros találkozó a városban, a tavalyi évben a város vezetés és egyéb hatóságok segítőkész magatartása miatt, viszont a veterán baráti kör szuper kis kiállítást, illetve felvonulást szervez. A kiállítással egy időben bor utca is üzemel. Varázslatos szabad strandunk is van a Tisza partján tele ifjú és csinos lányokkal stb.
Mind ez az őrület az augusztus 17-18 -i hétvégén foganatosítódik. Akinek esetleg van kedve, ellátogathat hozzánk, akár a személyes kapcsolatokat is lehet ápolni ez idő alatt. Ha valakit érdekel üzenjen, itt és felvesszük a kapcsolatot. Szállást igen nehéz ilyenkor már találni a városban, de talán a sátrazást meg lehet még oldani.