Egy Ford C-max volt a másik autó, 3-4 éves lehet, K-s rendszámú. Ha a legolcsóbb verziót nézem, javíttatja a lököst, legyen 10eft a díja, festeti, legyen 20eft a díja, akkor 30eft a kár. Ha nem sérült a hátfal. Szerintem ettől csak drágább lehet. Úgy tűnik akkor jobban járok a biztosítóval.
A pontos válaszhoz tudni kéne, hogy most mennyi a díjad, meg azt, hogy mekkora kár is keletkezett a koccanásból. Az elsőt tudod, a másodikat pedig meg fogod tudni, mert a kifizetés után a biztosítód (elvileg) küld neked értesítést. Persze az is egy verzió, hogy a biztosítót eleve kihagyjátok, és egy szerviz árajánlata alapján gondoljátok végig, de itt azért nagy a tévedés lehetősége.
Az sem mindegy, hogy milyen autót sikerült lekoccolnod: újabb és értékesebb autóknál simán lehet a kár akár párszázezer forint is.
Ha a biztosító fizet, akkor a következő évben visszakerülsz A0-ba. Biztosítója válogatja, de kb. az A0-hoz képest a B2 úgy 0,9-szeres szorzó. Tehát ekkor minden évben egy kicsit többet fizetnél, és 2 évvel később érnéd el a B10-et.
Csak úgy példaként: ha a biztosítási díjak nem emelkednek majd, és most az A0 díj a te autódra mondjuk 30.000 Ft, akkor a B2 díj 27.000 lehet. Végigkövetve és összegezve az látszik, hogy az elkövetkezendő években 28.500 Ft-tal többet fizetnél (a 10 év alatt összesen, és azt is feltáételezve, hogy nem okozol közben kárt).
Persze a díjak a jövőben emelkedhetnek (csökkenni már most sincs hova), de ebből már látszik, hogy ha a kár nagyságrendileg hasonló az éves díjadhoz, akkor lehet érdemes zsebből kifizetned, ha viszont a kár legalább másfélszerese az éves díjadnak, akkor már biztosan nem érdemes.
Kedves AZS (fekvőrendőr fórumtárs ajánlott), vagy bárki aki tud tanácsot adni.
Nekem is egy koccanásos esetem volt. Nem nagy, a másik félnek biztosan sérült a hátsó lököse, talán értem a hátfalát, nem tudom. Még nem volt károkozásom, ezért gondoltam én is a biztosító mellőzésére. Igazából az érdekelne, hogy érdemes-e mellőzni. Most B2-ben vagyok, vajon milyen mértékben emelkednek majd a díjak? Mekkora összegnél érdemes kp.-ban fizetni?
Édesanyám autóján a kötelező biztosítás éves díja (Köbe) az utóbbi időben 15e, később 17e lett, most viszont megdöbbenve láttam, hogy befizetett egy 38 ezres csekket ugyanerről. Nem történt baleset, se biztosítóváltás, semmi. Olvastam, hogy drágul a kötelező, de ez ilyen 6-8-10% körüli növekedést kellene, hogy jelentsen, nem pedig bő duplázást.
Mi történhetet? Valaki elszámolt valamit? Meglévő ügyfelek lehúzása? Lehet utólag korrekciót kérni?
Autónkat összetörték, GTK-s lett. Leadtuk a roncsot is a megfelelő helyen. Ha jól tudom, és veszünk egy másik autót, annak az átírását fizeti a vétkes fél biztosítója. Kérdés: És ha külföldi autót hozunk be? Akkor mit fizetnek ha fizetnek?
"Kérdem én, akkor miért fizetem 8 éve ha nem ők állják ezt?!Persze eszem ágában se volt kifizetni, hisz ezért fizetek kötelezőt ha már KÖTELEZŐ!"
ők állják, csak kötelesek megkérdezni, hogy akarod e fizetni, hogy ne csökkenjen a buszod...
Aztán kaptam egy ajánlott levelett postán, hogy 2013.dec.31-el felmondják a kötelező biztosításom egyoldaluan, úgy hogy mindig fél éves csekkel rendesen fizettem a díjat. Felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy mégis miért, mire egy egyszerű válasz a magasból, nekünk le a pór népnek: hogy "nem kötelesek nekem megmagyarázni!"
akkor én megmagyarázom:
a meglévő ügyfélkörnek csak korlátozott mértékben emelhetik a díjat...
az új ügyfeleknek viszont tetszőlegesen...
ezért felmondják a szerződéseket és így nincsenek korlátozva...
Ha jármű kategóiája ugyanaz, akkor két éven belül más járműnél felhasználható. A biztosítás kötésekor jelezni kell az előzmény kötvényszámát, rendszámát és bónuszfokozatát. Az új biztosító aztán egy központi rendszerben ellenőrzi az adatok hitelességét.
Ha eladom az autóm és felmondom a biztosítást, de például 2 hónap múlva veszek egy másik autót és ujra a biztosítást is, akkor ugyan abba a bónusz kategóriába kerülök vagy ugymond kezdődik a legmagasabb költséggel, mintha frissen kötött biztosítás lenne?
Nem, nem él, csak azt hazudják. Megszüntetni se kell, az érvényes felmondásoddal megszűnt még november elején. Azzal kapcsolatban sincsenek döntési helyzetben, hogy megszüntessék-e a nincs mit, és minthogy nincs mit megszüntetni, ezért az sem számít semmit, hoy milyen hónap van (de egyébként se).
Szóval hazudnak és törvényt sértenek (szó szerint, ugyanis a törvény teljesen egyértelműen rendelkezik erről). De mondom, írasd le velük, a beszélgetés, telefonálás, emilezgetés nem sokat ér. Hidd el nekem, hogy ha mindezt céges papíron és a saját aláírásukkal kéne kiadniuk, rögtön tudnák, mi a dolguk.
Sajnos még él náluk is a biztosításunk, mivel nem szüntették meg. Azt szeretnénk elérni, hogy felmondásunkat elfogadják. De nem igazán akarják, arra hivatkoznak, hogy már december van és így már nem tudják megszüntetni, hiába időbe adtuk le és ők csúsznak az idővel.
Köszönöm a javaslatot. Épp most írtam nekik megint egy e-mailt, hogy ha már elismerték, hogy ők hibáztak akkor legyenek szívesek 5 munkanapon belül felmondani a biztosításomat. Amennyiben nem tesznek eleget a kérésemnek, tovább viszem az ügyet. A telefonos beszélgetés pedig rögzítésre került náluk, mivel törvényileg rögziteniük kell a beszélgetéseket.
Abban tudna valaki seggíteni, hogy pontosan hova lenne jó fordulni, merre kezdjük? (gondolok itt ügyvédre, pszáf-ra, stb.).
Bemelegítésként szólítsd fel őket (írásban, tértivevénnyel), hogy írják le (azonnal, nem 8-15-30 nap múlva), amit neked eddig mondtak. Nagy esély van rá, hogy nem merik megtenni. Ha meg mégis, akkor nagyon bátrak, de akkor nekik annyi lesz.
Van egy opel vectra gépjárművem, a kötelező biztosítási évfordulónk az 2013. november 05-én volt. Váltottam biztosítót. Az előző biztosítást felmondtam 2013. október 05-én 14:49-kor faxon, vagyis határidőre. De továbbra is kapom az előző biztosítómtól a Generteltől a felszólító levelet, hogy fizessem tovább a biztosítást.
Na erre írtam e-mailt, telefonáltam. Végre utánna néztek a papírjaimnak. És kiderült, hogy valóban időben, törvényesen mondtam fel a bíztosítást, csak sajnos nekik nem állt elég idő a rendelkezésükre a 30-nap, hogy töröljék a biztosításomat, elfogadják a felmondásomat (teszem hozzá hogy azóta még 30 nap eltelt és még most sem mondták fel). Mai válasz, sajnos most már nem mondják, fel a biztosításomat. Hiába ők hibáztak továbbra is náluk kell hogy legyen a biztosításom és legyek szíves 29000 Ft-ot fizeteni nekik.
Mivel kötöttem új biztosítást az autóra azt mondjam vissza, igényeljem a befizetett összeget is vissza. Csak nekik (Genertel) fizessek, de minél előbb.
Az új bankomtól szintén kaptam ma egy levelet, hogy mivel az előző biztosításomat nem szüntette meg az előző biztosító, így nem tudják lekérni a bónusz fokozatomat, és ezért visszasoroltak az A00-ba és fizessek a befizetett összegen felül még 6200 forintot. Az új biztosításom összege 14065 Ft. volt. Ezért is váltottam.
Kérdéseim: Hogyan tudom érvényesíteni a felmondásomat? Hogy fordulhat elő, hogy az emberre vonatkozik a törvény a bankra meg nem?
Sajnos azt nem tudom megvárni, hogy 60 nap elteljen és a Genertel mondja fel a biztosításomat nem fizetés miatt, mert addigra már az új biztosítónak is be kell fizetnem az összeget, vagy felmondják az új biztosításomat. Mindennapos használatban van az autó, nem járkálhatók biztosítás nélkül.
Most nem is az tiszta sor. Majd csak akkor, ha palacsintát csinálok valami 20 millás bambából. :)
Már akkor sem jutnék szóhoz a gyönyörtől, ha esetleges csatt esetén simán kifizetnék a másikat. Nem adnék nekik magas labdát, pláne nem 1-200 forintért. Egy ezresért már megfontolás tárgyát képezné. :)
Nos, hát éppen azt mondom, hogy nincs "nagyságrend", mert fene tudja...
No meg ugye nem csak a sérüléstől függ, hanem a tulajtól is. Ha éppen a "ráköpök és megdörzsölöm és jó lesz" fajta, akkor szinte ingyen van... De ha éppen tökéletes javítást szeretne, akkor bizony mostanában ritkán látni 100.000 Ft alatti károkat...
Én esetemben az a kis oszlopba lassan tolatás csaknem fél milka volt, mert szakszerű javítás kellett a garancia miatt. (pedig cseppet sem drága autó volt). Szerencsére casco önrészben megállt.
Nehéz kitalálni, mert a mostani autók igen kis koccanást is remekül elvezetnek mindenfelé az ütközés energiáját elosztlatva...
Például én éppen csak lekoccoltam egy kis alacsony oszlopocskát, és bizony többszázezer lett a vége, mert bár kívülről alig látszott valami, a lökhárító mögött lévő egyszerhasználatos energiaelnyelőhabos bizbasz (vagy mifene) cserés, a tartók is deformálódtak, ésatöbbi.
Egyik barátomnál amikor hátúlról megkoccolták, annyira nem látszott semmi, hogy baráti kézfogással távoztak, hogy szerencsére semmi sem sérült, majd fél év múlva amikor nem tudta kivenni a pótkereket (beszorult) akkor derült ki, hogy mégis elment valami. Az se volt olcsó.
Egyik alapkérdés, szerződő jogosítványának megszerzési dátuma. Ha az illető szerzett jogosítványt, de lejárt és nem lett meghosszabbítva, akkor a nincs jogosítványa a helyes, vagy a megszerzés dátumát kellene megadni? Eddig árban mindig ugyanannyi volt, nem érdekelt, de most más tarifák vannak a két opcióra.
Segítséget szeretnék kérni egy koccanásos balesettel kapcsolatban.
A múlt héten zöld lámpánál indulásnál (az előttem lévő esetében nem indulásnál) belekoccantam hátulról az előttem lévőbe.
Az előttem lévő autó matt műanyag (nem fényezett) lökhárítóján hagytam egy nyomot a rendszámtáblámmal, illetve mellette egy karcot (ami lehet, hogy én voltam de nem biztos).
Szeretnék megegyezni a tulajjal, hogy ne vonjunk be kötelező biztosítást a dologba.
Biztosítási évfordulóra mindkét félnek indoklás nélkül jogában áll a szerződést felmondani. Ha Te váltasz, Neked sem kell indokolni. Nem is érdemes rá több szót vesztegetni, keress egy olcsóbbat és köss oda. Legalább a felmondással nem kell bajlódni ! :-)
Majd elfelejtettem írtak a szarháziak, ugyanazt szinte amit először, tény semmi. Szóval azt sem értem ha elismeri a luzer hogy ő okozta a kárt, ő hogy bírálhatja felül még a tanút is. Ha úgy gondolja hogy az ügyfelük biztosítási csalást követ el, kutya kötelessége lenne feljelenteni. Istenem milyen országban élünk.