Tetszett a cikk. Az tűnt fel, hogy a Trelex Titan indítása sűrített levegős. Ha jól tudom, a hasonló felépítésű dízel elektromos mozdonyok villamos indításúak. Vagy ez csak a dinamó (egyenáramú generátor) idején volt így? Hiszen a váltóáramú generátor felhasználása indítómotorként nem egészen triviális.
Tudom, hogy a magyar közlekedésbarátoknak csak a Faros és a kétszázas Ikarus számít busznak, most mégis másfélék következnek, a Vasfüggöny túloldaláról.
Aki járt Nyugat-Németországban , vagy legalábbis látott ottani utcaképeket, észrevehette, hogy meglehetősen[...] Bővebben!Tovább »
A facebookon állandóan megosztanak egy németországi képet azzal a szöveggel, hogy a rajta látható marótárcsás bagger épp a 3-as utat lépi át a Bükk alján, erről jutott eszembe, hogy azt a gépet annak idején én láttam is, itt:
Egyeseket biztosan meg fog lepni a vallomás, de nem csak a repülőgépek és sínhez kötött járművek tudnak lenyűgözni, hanem bizonyos ipari létesítmények is. Hogy a külszíni fejtések utóbbi halmazba tartoznak, csak valamikor '91 nyarán derült ki számomra, amikor egy[...] Bővebben!Tovább »
e tervezési rész nem volt egyszerű,de ez lett a vége.én még többet is szerettem volna.vannak sebességbeli korlátozások a súly miatt.
szerelvényben megrakva azért nem rohanógép szegény.35ös átlagot tud.
viszont erdőben már megrakott szerelvénnyel húztam erdészeti kamaz+pótot 10 km-en keresztül nyakig sárban.ott sem volt gond az erővel pedig a kamaz is meg volt rakva.
Sziasztok! információt szeretnék a Rába H18-ről ami Kamaz fülkés volt.
Pár kép van róla a neten,de sajnos elég kevés információ van róla szóval aki tudna segíteni képpel vag bár infóvl azt nagyon meg köszönném és Boldog Karácsont Mindenkinek!
Valószinű el dadog mindennel, mi ETNV épitőgépeket használtunk, ha ismerős a technika ott full gáz-padlófék 500 méterenként. Szupert tankoltak bele, a ZIL szerszámos kocsinkba meg az UAZ-ba meg normált. Biztos volt oka hogy a szakaszonkénti 2 URAL 92-t kapott.
Valóban, megvan az URAL-375D szovjet kezelési útmutatója. Valami nagyon gyér benzinnel elmegy, nem akarok hülyeséget mondani, de talán 72-es, 76-os oktánnal. Gyakorlatilag mint a ZiL-157. De ez is olyan legenda mint még sok másik. Nagyon jól hangzik, de semmi valóságalapja. :-)
És ha az urak össze rudják vetni a dátumokat, az Ural-375. rendszeresítése előtt a sereg csak olyan járműveket használt, aminek jó volt a normál benzin is. Miután az Ural-375-ösök megjelentek, utána kezdtek megjelenni az olyan járművek, aminek a szupoer benzin kellett, például Zsiguli. Meg kell jegyezni persze, hogy ez az Ural-375-be való szuper benzin dolog állítólag csak egy fordítási hiba. Aki az Ural dokumentációját fordította (ferdítette) valamit benzin ügyben összekevert. Mert nem jellemző a szovjet elvtársakra, hogy a hadi járműveik ne tudnának elmenni bármilyen folyadékkal, ami ég.
Főleg egy kicsit emelt üzemanyagnyomással szerintem gond nélkül megetetné azt a motort.
Ez a rendszer így gond nélkül ellátja a 200 lovas 4.2-t, ami 6000-ig tud forogni, és nem is drága. Komplett roverV8-at mindenestül kapsz 100ezer forint körül, elektronikával mindennel. Gyakorlatilag a hengerfejbe kell fúrni 8 lukat, beszerelni az injektorokat, a többi adott a roverV8-ról, oszt hajrá. Gázt is lehet neki adni, bár az már drága, egy teljesen szekvenciális injektoros gáz még ma is 300ezer körül van V8-ra.
Szerintem nem lenne kivitelezhetetlen mondjuk egy RoverV8-ról való befecskendezést rárakni. Igaz a legnagyobb Rover V8 a 4.6, de annak bonyolult az MFI befecsije, ezért inkább a 3.9-ét kéne venni, az hengerenkénti befecsi, de két injektorjellel dolgozik, az egyikről megy az 1-4-6-7 hengerek, a másik jelről meg a 2-3-5-8 hengerek, elég egyszerű technika, de megbízható, és szerintem ki tudja szolgálni azt a 6.5 literes V8-at.
Nekem a 4.2 terepen szekvenciális befecsis gázból gond nélkül megeszik akármennyit (úgy szoktam számolni, hogy 9 liter óránként), volt már, hogy 65 liter gázt tankoltam nem egész 20km-re (triálozás egész nap). Benzinből is városban 25 liter körül eszik, de mivel 200 lóerő, tud enni 40-50 körül is. Szeged felé autópályán tartós 150-160 körül 50 liter átlagot evett, és ez egy 2.8 tonnás autó állandó összhajtással automataváltóval.
Én már dízelen tanultam, de fogalmam sincs mennyit eszik. Viszont még mindig rendszerben van sok helyen. Szokott nálunk állni az egyetemen egy, majd megkérdem a sofőrjét, ha látom.