Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16147

jobban végig gondolva nem valószínű, hogy ezek közül bármelyiket csinálhatták volna cirka egy hónappal ezelőtt. de azért kutakodom.

Előzmény: gibbonpitti (16145)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16146

hoppá, kösz a tippet!

Előzmény: gibbonpitti (16145)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16145

mezőgazdasági kiállítás volt az expon....volt ott szőlőszüretelő kombájn és szántóföldi permetező is ami olyan mint amit leírtál...

Előzmény: Törölt nick (16144)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16144

üdv.

 

hátha ti tudtok segíteni.

 

múltkorában szembe jött velem egy valami, aminek azóta próbálok a nyomára akadni a neten, de nem sikerül. amit meg tudtam figyelni:

 

- a kőrösi csoma úti "építkezéssel" lehet kapcsolatos, szerintem oda tartott

- négy, hatalmas, vékony szimpla kereke volt. olyan magasak, hogy a gép közepe alatt át lehet sétálni

- a vezető (nem emlékszem pontosan, de kizárásos alapon) tehát a magasban ült

- talán caterpillar volt és citromsárga (hátha esetleg más is látta közületek pesten)

- mintha valami daruszerűséget láttam volna rajta, de ez korántsem biztos

 

tudom, hogy édeskevés, de van valami fogalmatok, mi lehetett? én ehhez hasonló szerzetet még nem láttam, képen se.

rezgaras Creative Commons License 2014.01.29 0 0 16143

Tetszett a cikk. Az tűnt fel, hogy a Trelex Titan indítása sűrített levegős. Ha jól tudom, a hasonló felépítésű dízel elektromos mozdonyok villamos indításúak. Vagy ez csak a dinamó (egyenáramú generátor) idején volt így? Hiszen a váltóáramú generátor felhasználása indítómotorként nem egészen triviális.

Előzmény: csecsaba2 (16139)
gumidani Creative Commons License 2014.01.26 0 0 16142
Előzmény: Maz (16072)
Hamster Creative Commons License 2014.01.17 0 0 16141

Az előzőnél kicsivel kisebb nagyvasak, avagy "nyugati" buszok:

 

Buszok az Ikarus-tól nyugatabbról

Tudom, hogy a magyar közlekedésbarátoknak csak a Faros és a kétszázas Ikarus számít busznak, most mégis másfélék következnek, a Vasfüggöny túloldaláról. Aki járt Nyugat-Németországban , vagy legalábbis látott ottani utcaképeket, észrevehette, hogy meglehetősen[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Hamster Creative Commons License 2014.01.09 0 0 16140

A facebookon állandóan megosztanak egy németországi képet azzal a szöveggel, hogy a rajta látható marótárcsás bagger épp a 3-as utat lépi át a Bükk alján, erről jutott eszembe, hogy azt a gépet annak idején én láttam is, itt:

 

Külszíni fejtés német tempóban

Egyeseket biztosan meg fog lepni a vallomás, de nem csak a repülőgépek és sínhez kötött járművek tudnak lenyűgözni, hanem bizonyos ipari létesítmények is. Hogy a külszíni fejtések utóbbi halmazba tartoznak, csak valamikor '91 nyarán derült ki számomra, amikor egy[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Ez az igazi nagyvas :)

csecsaba2 Creative Commons License 2014.01.02 0 0 16139

Ezt találtam, ha már terep leküzdőkről beszélünk (10 %-os emelkedőn csak 40-el tudd menni):

 

http://techstory.blog.hu/2013/12/20/a_vilag_5_legnagyobb_banyadompere

ZsákváryA Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16138

Nem lényeges, de Eriknek hívják a bácsit.

A málenkij robot után helyezkedett el az autógyárban?

                

Előzmény: Mwin (16130)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16137

a paripa bírja azzal nincs gond,oroszosan túlméretezett.

 

az engedélyeztetéshez meg sok ismerősre,barátra van szükség meg némi kp-ra is persze.

 

 

 

ez egy ilyen ország sajnos.

Előzmény: markis4x4 (16136)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16136

szia!

ki tervezte? van még ilyen engedélyeztetésre mód?
a hidak, fékek bírják a súlyt? 

ha gondolod a peterattila.kiss@citromail.hu  -ra is írhatsz.

köszi

Előzmény: gibbonpitti (16135)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16135

e tervezési rész nem volt egyszerű,de ez lett a vége.én még többet is szerettem volna.vannak sebességbeli korlátozások a súly miatt.

 

szerelvényben megrakva azért nem rohanógép szegény.35ös átlagot tud.

 

viszont erdőben már megrakott szerelvénnyel húztam erdészeti kamaz+pótot 10 km-en keresztül nyakig sárban.ott sem volt gond az erővel pedig a kamaz is meg volt rakva.

Előzmény: markis4x4 (16134)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16134

32?!?! a három tengelyre? itt nincsenek tengelyterhelési előírások?
és a 62 tonnával hogy boldogul a benzinmotor? nem is sok a 100 liter gáz! :) :)

 

Előzmény: gibbonpitti (16133)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16133

zöld rendszámmal megy.....és egyedinek van nyílvántartásba véve.32t papíron az össztömege

és 30-at vontathat max 40el.

 

van amikor ezt sorra túllépjük....friss vágásnál nem nehéz.meg a rakonca is igen magas,hogy kevesebbet keljen fordulni.

 

 

Előzmény: markis4x4 (16132)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16132

Szia!

Örülök egy "első kezes" válaszodnak.

Milyen színű rendszámmal használod? mennyi pappír szerint a raksúlya és mennyit vontathat?

köszi

Előzmény: gibbonpitti (16128)
504LACI Creative Commons License 2013.12.28 0 0 16131

Azon én is felkaptam a fejem!

Előzmény: Mwin (16130)
Mwin Creative Commons License 2013.12.28 0 0 16130

Érdekes ott még sok más is, de az EDE SZABO nevű konstruktor leginkább:-)

Előzmény: 504LACI (16129)
504LACI Creative Commons License 2013.12.28 0 0 16129

Ebből az ős kivitelből volt itthon egyáltalán vagy csak valami előszériás darab? 0:07-nél látható:

 

 

Érdekes még 3:30-nál az ikerfényszórós darab is.

gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.27 0 0 16128

én egy uralt használok erdőre gázzal.sima keverőfejes a gáz,igénytelen mint az ural maga.

 

üresen egy 3 tengelyes pótot húzva 60-70 litert eszik országúton max. 65-el menve.ugyanez megrakva 100 liter.

 

erdőben sokat használva a kcr-t óránként szoktam 25 litert számolni.

 

benzinnel még nem nagyon próbáltam.....

 

vettem tavaly egy krazt is ami diesel,az gázolajból majdnem ugyanennyit eszik szintén kcr-el és 3 tengelyes póttal.

Előzmény: markis4x4 (16116)
Tywer Creative Commons License 2013.12.27 0 0 16127

Aszfalton a Zil131 30 alatt is kijön, az Ural 40 alatt 100 km-en.

 

Terepen ne akarjunk így mérni.

Előzmény: markis4x4 (16116)
porlasztó Creative Commons License 2013.12.25 0 0 16126

Sziasztok! információt szeretnék a Rába H18-ről ami Kamaz fülkés volt.

Pár kép van róla a neten,de sajnos elég kevés információ van róla szóval aki tudna segíteni képpel vag bár infóvl azt nagyon meg köszönném és Boldog Karácsont Mindenkinek!

yoggi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 16125

Valószinű el dadog mindennel, mi ETNV épitőgépeket használtunk, ha ismerős a technika ott full gáz-padlófék 500 méterenként. Szupert tankoltak bele, a ZIL szerszámos kocsinkba meg az UAZ-ba meg normált. Biztos volt oka hogy a szakaszonkénti 2 URAL 92-t kapott. 

Előzmény: Maz (16122)
Maz Creative Commons License 2013.12.18 0 0 16124

Ugyan már, kapott a zöld szörny motorja egy kis extra kenést. :-)))

Előzmény: Tie (16123)
Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 16123

Jártam már a Range-el én is keverékbenzinnel, mert épp az volt kannában a környéken a fűnyírótraktorhoz, amikor kifogyott. :)

Előzmény: Maz (16122)
Maz Creative Commons License 2013.12.18 0 0 16122

Valóban, megvan az URAL-375D szovjet kezelési útmutatója. Valami nagyon gyér benzinnel elmegy, nem akarok hülyeséget mondani, de talán 72-es, 76-os oktánnal. Gyakorlatilag mint a ZiL-157. De ez is olyan legenda mint még sok másik. Nagyon jól hangzik, de semmi valóságalapja. :-)

Előzmény: Volt tüzér (16121)
Volt tüzér Creative Commons License 2013.12.18 0 0 16121

És ha az urak össze rudják vetni a dátumokat, az Ural-375. rendszeresítése előtt a sereg csak olyan járműveket használt, aminek jó volt a normál benzin is. Miután az Ural-375-ösök megjelentek, utána kezdtek megjelenni az olyan járművek, aminek a szupoer benzin kellett, például Zsiguli.
Meg kell jegyezni persze, hogy ez az Ural-375-be való szuper benzin dolog állítólag csak egy fordítási hiba. Aki az Ural dokumentációját fordította (ferdítette) valamit benzin ügyben összekevert.
Mert nem jellemző a szovjet elvtársakra, hogy a hadi járműveik ne tudnának elmenni bármilyen folyadékkal, ami ég.

 

Előzmény: yoggi (16117)
Tie Creative Commons License 2013.12.13 0 0 16120

Főleg egy kicsit emelt üzemanyagnyomással szerintem gond nélkül megetetné azt a motort.

Ez a rendszer így gond nélkül ellátja a 200 lovas 4.2-t, ami 6000-ig tud forogni, és nem is drága. Komplett roverV8-at mindenestül kapsz 100ezer forint körül, elektronikával mindennel. Gyakorlatilag a hengerfejbe kell fúrni 8 lukat, beszerelni az injektorokat, a többi adott a roverV8-ról, oszt hajrá. Gázt is lehet neki adni, bár az már drága, egy teljesen szekvenciális injektoros gáz még ma is 300ezer körül van V8-ra.

Előzmény: Tie (16119)
Tie Creative Commons License 2013.12.13 0 0 16119

Szerintem nem lenne kivitelezhetetlen mondjuk egy RoverV8-ról való befecskendezést rárakni. Igaz a legnagyobb Rover V8 a 4.6, de annak bonyolult az MFI befecsije, ezért inkább a 3.9-ét kéne venni, az hengerenkénti befecsi, de két injektorjellel dolgozik, az egyikről megy az 1-4-6-7 hengerek, a másik jelről meg a 2-3-5-8 hengerek, elég egyszerű technika, de megbízható, és szerintem ki tudja szolgálni azt a 6.5 literes V8-at.

 

Nekem a 4.2 terepen szekvenciális befecsis gázból gond nélkül megeszik akármennyit (úgy szoktam számolni, hogy 9 liter óránként), volt már, hogy 65 liter gázt tankoltam nem egész 20km-re (triálozás egész nap). Benzinből is városban 25 liter körül eszik, de mivel 200 lóerő, tud enni 40-50 körül is. Szeged felé autópályán tartós 150-160 körül 50 liter átlagot evett, és ez egy 2.8 tonnás autó állandó összhajtással automataváltóval.

Előzmény: markis4x4 (16116)
KelemenGy Creative Commons License 2013.12.13 0 0 16118

Én már dízelen tanultam, de fogalmam sincs mennyit eszik. Viszont még mindig rendszerben van sok helyen. Szokott nálunk állni az egyetemen egy, majd megkérdem a sofőrjét, ha látom.

Előzmény: yoggi (16117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!