Persze, hogy publikus. Nem nagy kaland, csak szeretnék az autómra elektromos csörlőt felszerelni (terepjáró, versenyautó), és ugye ezeknek a legnagyobb bajuk, hogy elég hamar kimerítik az akkut és utána nehezen töltődik vissza. Egy ilyen csörlő kb. 300-400A is felvesz, ha meg van fojtva és ahhoz keresnék generátort, ami ezt az áramerősséget tudja üzemi körülmények között is így nem meríti ki az akksit. A VW-nek vannak 150A-os generátorai, ebből is fel lehetne 3 db-ot tenni, de egyszerűbb, ha egyet kellene felszerelni.
Az önindítónak is hasonló megfontolásból kellene az adatai, hogy lehessen vele számolgatni.
Kis segítséget kérnék: keresnék olyan 12V-os generátort, ami minimum 300-400A-ert tud. Nem vagyok jártas ebben, de nagyobb buszoké, vagy híradós katonai autóéra tippelnék. Ha 24V-os, az is jó lehet.
Van tippetek, hogy miben lehetett ilyen?
Még egy kérdésem lenne, hogy a 6 hengeres IFA, vagy LIAZ önindíjója hány KW-os, illetve mennyi az üresjárati feszültsége?
Tetszett a cikk. Az tűnt fel, hogy a Trelex Titan indítása sűrített levegős. Ha jól tudom, a hasonló felépítésű dízel elektromos mozdonyok villamos indításúak. Vagy ez csak a dinamó (egyenáramú generátor) idején volt így? Hiszen a váltóáramú generátor felhasználása indítómotorként nem egészen triviális.
Tudom, hogy a magyar közlekedésbarátoknak csak a Faros és a kétszázas Ikarus számít busznak, most mégis másfélék következnek, a Vasfüggöny túloldaláról.
Aki járt Nyugat-Németországban , vagy legalábbis látott ottani utcaképeket, észrevehette, hogy meglehetősen[...] Bővebben!Tovább »
A facebookon állandóan megosztanak egy németországi képet azzal a szöveggel, hogy a rajta látható marótárcsás bagger épp a 3-as utat lépi át a Bükk alján, erről jutott eszembe, hogy azt a gépet annak idején én láttam is, itt:
Egyeseket biztosan meg fog lepni a vallomás, de nem csak a repülőgépek és sínhez kötött járművek tudnak lenyűgözni, hanem bizonyos ipari létesítmények is. Hogy a külszíni fejtések utóbbi halmazba tartoznak, csak valamikor '91 nyarán derült ki számomra, amikor egy[...] Bővebben!Tovább »
e tervezési rész nem volt egyszerű,de ez lett a vége.én még többet is szerettem volna.vannak sebességbeli korlátozások a súly miatt.
szerelvényben megrakva azért nem rohanógép szegény.35ös átlagot tud.
viszont erdőben már megrakott szerelvénnyel húztam erdészeti kamaz+pótot 10 km-en keresztül nyakig sárban.ott sem volt gond az erővel pedig a kamaz is meg volt rakva.
Sziasztok! információt szeretnék a Rába H18-ről ami Kamaz fülkés volt.
Pár kép van róla a neten,de sajnos elég kevés információ van róla szóval aki tudna segíteni képpel vag bár infóvl azt nagyon meg köszönném és Boldog Karácsont Mindenkinek!
Valószinű el dadog mindennel, mi ETNV épitőgépeket használtunk, ha ismerős a technika ott full gáz-padlófék 500 méterenként. Szupert tankoltak bele, a ZIL szerszámos kocsinkba meg az UAZ-ba meg normált. Biztos volt oka hogy a szakaszonkénti 2 URAL 92-t kapott.