Sok helyen az árkülönbség már 100 Ft, százalékosan pedig 20-25 % között van. Ráadásul már a hidegindítás sem okozhat gondot, talán a télnek is vége (nem is volt :-)).
Értem. Én egyébként túl macerásnak gondolnám. Szerintem télen nyugodtan lehet akár benzinnel is járni, nem számoltam utána talán összegben valahol ott lenne mintha 100-as benzinnel járna az ember. Ráadásul úgyis baromi hideg van, csak úgy "dúskálnak" a (turbós) autók a lovakban. Ha meg bejön a (dög) meleg jöhet az E85. Mára már úgyis csak a teljesítmény miatt veszi az ember.
Kis plusz benzin szerintem is csodákra képes télen
Nálam csak piggyback van gyári injektorokkal nem is tudom hirtelen mekkora dúsítással, de elég csak ~45 literhez max 5 liter benyát adni, és nagyságrendekkel jobb az indítás
Köszi a választ, a nagyobb gyújtásra gondoltam én is (bár még nem próbáltam ki). Te mennyivel indítassz? Az akksi, hát... nem éppen a legfrissebb :)
Ez egy golf 1.8T 870-es befecsikkel 4 báron (elméletileg valahol 1000 körül vannak így). Az egész vezérlés E85-van írva (tehát nincs piggyback megoldás ami meghekkeli a nyitási időket), a computer be is lövi szépen a befecskendezési időket ahogy kell. Ugyanezen a hőfokon (monjduk legyen 0 fok körül) benzinnel 200% az indítási dúsítás (amivel az első értelmes ütemet is elkapja), ugyanez E85-el jelen pillanatban 500% (tehát 5x annyi nafta megy bele, mintha 200-250-es fordulaton már (!) menne a motor). Nem tudom, hogy van-e értelme-e még többet nyomatni, azon kívül hogy "szinte csöpögött ki a kipuffból a lé" nagy változás nem történt.
Nos a probléma végülis csak egy apró "szépséghiba", miszerint tiszta e85-el nem indul olyan szépen a cidriben. Persze az ember törekszik mindíg a lehető legtökéletesebbet kicsikarni a lehetőségekhez képest ezért ha lehet még finomítani a dolgokon akkor miért ne? :) Minden szenzort tudok figyelni és attól a pillanattól kezdve, hogy beindul minden a legnagyobb rendben. Sajnos indítás közben nagyon nincs mit logoni sem (max a vízhőfokot, de hát arról tudjuk, hogy hideg :)).
Nekem is nehezen indul sok állás után, pedig garázsban indítom.
100%-ot adtam neki ott mértem a legrövidebb indítási időt.
Nagyobb gyújtás is kell neki.
MEg egy új akksi amivel erőteljesebben indítózik, mert amikor egy nagy töltős starterre kapcsolom ami úgy tekeri mintha járna a motor, na akkor beindul 1sec alatt.
Nálam ha már egyszer beindult akkor jól indul aznap végig.
De veszek nemsokára kisebb injektorokat a mostani 2200-asok helyett 1600-ost és akkor tudok benzinnel is menni legalább néha.
Vettem bele zeitronix ethanol analizert amivel látom egyfolytában az etanol arányt és be lesz kötve az ecuba nemsokára, lesz flex fuel támogatás hozzá, akkor nem kell majd map-ot cserélnem a benzinhez, és bármilyen arányú keverékkel tud majd menni az autó.