Tegnap konkrétan rákérdeztem, h ez biza E10-e, ami ottan kicsorog, csajszi elég buta fejet vágott, de azt mondta, ha rá van írva az oszlopra, akkor annak kell lennie :-) Rajta van.....
Lehet beteszem az octiba, és meglátjuk.... anno a Lukoil-ból evett a legkevesebbet, de lehet mára már ez nem igaz... és suttyomban télleg E10 van a kúton...
Közvetlen befecskendezős motorba a nagynyomású szivattyú miatt nem kellene nagy arányú etanolt rakni. És nem azért mert tönkreteszi, hanem mert a konstrukciója olyan, hogy az üzemi nyomást csak bizonyos viszkozitású folyadékból képes előállítani. Az etanol viszkozitása eléggé eltér a benzinétől, ezért minél nagyobb az aránya, annál kisebb lesz majd a nyomás. Egy bizonyos arányig ezt még tudja kompenzálni a rendszer, de nem ajánlott ezeknél 1/4 aránynál feljebb menni.
Össze-vissza van ez az etanol tartalom a benzinben. Régen tényleg feltüntették, hogy mennyi a részarány, most ez nem így van. Egyébként meg már több etanolt kéne a benzinbe keverni januártól, csak ez a gyártónak nem business. Lehet, hogy akkor inkább nem írják rá, így legalább nem tudjuk, hogy mit is tankolunk.
Értem, köszönöm! Nem műszakiként azt gondolnám, hogy a lambdaszonda jele alapján ilyenkor dúsítana a keveréken és akkor dobna csak hibakódot, ha a befecskendező nem bírná már eléggé dúsítani, egyelőre nincs hibakód szerencsére.
Megnéztem tegnap a OMV 100-as tankolás blokkját, meg több friss tankolásét is (OMV 95-ös, AGIP 95-ös): egyiken sem szerepel már a benzinhez kevert etanol aránya. Korábban - 1-2 éve - pedig tuti, hogy szerepelt rajtuk, akkor MOL-hoz, Shell-hez jártam.
Nem igazán foglalkoznak TSI motorok átalakításával sem... a közvetlen befecsi miatt, ha jól tudom. Addig nincs is gondod, amíg nem szegényedik el a keveréked az etanol miatt, akár részterhelésen, akár teljes terhelésen, ez a bekevert 5% esetén nem történik meg. Te viszont már nagyjából 25% felett jársz, ami már lehet érezhető, pl padlógázas gyorsításnál.... ammeg nem tesz jót a motornak sem.
Az hogy most is olyan-e az OMV 100, nem tom, nem használom, de hogy rajta volt a blokkon, azt magam is láttam régebben.... az etanol teljesen legális, oktánszámnövelő dolog :-) ...és nem pedig fordítva, ahogy írod, fűtőértéke viszont lehet kisebb, az más dolog...
Elvileg (!) csak a 95-ösben van szesz -azóta - mióta az 5% izo-heptánt lecserélték E85-re.
A 98-as továbbra is teljesen kőolaj. (?)
-Namármost!
A 100-as benzin elvileg 100% iso-oktánt jelent (iso-heptán nélkül) de ha van benne 7-8% etanol akkor az nem más mint 92-es, 93-as benzin ami fűtőértéket tekintve még "rosszabb" mint a 95-ötös! ;-)
-Csak én érzem hogy az ÖMV 100-as benzin felára a kút zsíros haszna vagy nem így van ahogy írtam?
Eddig 600 km-t mentem a mixszel, hibakód nem volt, de persze más gondot okozhat amit természetesen el szeretnék kerülni. Komolyan mondom, a fogyasztasom sem rosszabb így mint 100% 95-össel.
Úgy tudtam az összes benzinben 5% etanol van Mo-n, de régen néztem már meg a blokkot alaposan.
Tudtommal TSI-be nem igazán ajánlott az E85, sőőt.. nem biztos, h kísérleteznék vele... eleve többet kapott most, mint 1/4 rész, mivel az OMV 100-as benyájában is akad kb 7-8% etanol, csak figyelmesen kell nézegetni a blokkot :-)
Úgy tűnik, hogy az 1/4 rész E85 3/4 rész benzin (most kivételesen OMV MaxxMotion 100-ast tankoltam) kitűnően bevált az autómban, semmi hibakódot nem adott és fogyasztásban sem tapasztaltam lényegi eltérést a szokásos 95-öshöz képest. A prémium benzint és az E85-t is rendszertisztítási célból tankoltam, mert néha X-aktákba illő hibaüzenetet kaptam és a szerelőm tanácsolta a prémiumbenzines járatást, az E85 már privát ötlet volt a részemről.
Az autó egy VW Golf 1.4TSI (CAXA motorkód, 122 LE), azaz kisnyomású turbós, közvetlen befecskendezéses motorral szerelt.
Kérdésem, amire választ / tanácsot keresek:
Korábban már próbáltam egy Fordban (1.6 16V, 125 LE) az 50-50%-ot, ott hibakódot kaptam, de az autó ment, többet is fogyasztott persze.
Nem tervezem plusz elektronika beszerelését.
1. Mi az az arány amit a fenti TSI motor kedvelni fog anélkül, hogy hibaüzenetet adna?
2. 5 ezer km van a 120 ezres szervizig, elég drága bele az üzemanyagszűrő, nem akarnám most külön cserélni. Lesz gebasz belőle?
Hol van ez Érden, melyik kút? Tegnap Diósdon (Érddel egybeépült település) 335 Ft volt az E85 az Agipon. Csak 1/4 részt tankoltam rendszertisztítási célból, de máskor is érdekelne 295-ért. Köszönöm!
Szerintem az e85 jól felveszi a vizet, az egyik autómban csak azt tankolok már kb 4 éve mással nem is tudna menni, és amikornéha meg kell bontani a benzinpumpa környékét a tankban ,minden szép tiszta belül, nincs víz vagy bármi más látható szennyeződés(a szűrőkre ez nem vonatkozik)
Ha időről időre bekerül a tankba pár deci víz (kúton, eső, stb.), majd az üres közeli tankot félig töltöm E85-el majd utána rá a 95-ös akkor az (elvileg) segít hogy a víz/nedvesség (E85-ben megkötve) távozzon?
-Mitől tud egyáltalán egy benzinszivattyú korródálódni a tankban?
Sziasztok.Van egy Bioetun átalakítom beszerelve egy 1,6 fokuszba.Mivel már nem használok etanolt ki van kapcsolva.Gondoltam hasznosítom valamire. Na most ha egy rejtett kapcsolóval bekapcsolom,és a programban a dúsitásokat maxra rakom,és az NTC kicserélem fix ellenállásra(mintha hideg lenne)akkor belefullad a benzinbe és nem inditható el.Máris kész a lopásvédelem.Működik ez az elmélet a guruk szerint?A motor nem károsodik egy ilyen véletlen inditásnál?