Keresés

Részletes keresés

kikó Creative Commons License 2014.12.07 0 0 16258

Somat-os kocsik, jó kép.

Előzmény: pumukli89 (16256)
R A S Z T A Creative Commons License 2014.12.07 0 0 16257

Sziasztok!

Gyermekkoromban (80-as évek) nyerges teherautókkal hordták a folyékony műtrágyát, egytengelyes pótkocsikkal...

Nem tudom milyen gépek voltak azok... Talán Mazok? Tud valaki segíteni? Tud valaki fotókat esetleg?

Később pótos tartályos Kamazokkal hordták a cuccot...

Azokról is szivesen látnék fotókat... :-)

A segítséget előre is köszönöm! :-)

pumukli89 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 16256

Nincs mit. Erre a Berlietre gondoltál?

 

  

 

Rengeteget láttam belőlük gyerekkoromban Tatán.A Harangláb előtt ment a nemzetközi forgalom.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16255)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.12.07 0 0 16255

Köszönöm.

 

És az alufülkés francia teherautó neve?

Előzmény: pumukli89 (16254)
pumukli89 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 16254

Ha erre gondoltál,egy (por)előszűrő,a levegőszűrő előtt. Naponta ürítették régebben,egy 12 órás műszak alatt összegyűlt benne egy-egy homokozó vödörre való por.

 

  

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16253)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.12.06 0 0 16253

A Tatra 148 sárvédőin található két "edény" szerűség.

 

Mi az?

Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.10.29 0 0 16252

Nagy aluminiumfülkés Renault vagy Berliet teheratónak mi a pontos neve?

gumidani Creative Commons License 2014.10.23 0 0 16251

A háttérről semmit. Eddig annyit tudtam összeszedegetni, hogy a MÁVAUT-hoz került mindhárom típusból. A Debrecenben regnáló Magyar Vasútforgalmi Rt-hez pedig Isobloc-ok kerültek. Gyanítom, hogy a három típusból összesen sem hoztak be 100-nál többet.

Előzmény: rezgaras (16250)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.23 0 0 16250

Tudsz valamit erről? Mert arra van tippem, hogy miért pont francia buszokat vettek (máshol közvetlenül a háború után nem nagyon volt buszgyártás), de mi lehetett a dolog politikai és gazdasági háttere? Pl. mivel fizettek?

 

Előzmény: gumidani (16248)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.23 0 0 16249

Persze, bár azt így azért nem lehet egy szokásos szerződésnek nevezni, ma inkább mutyinak hivnánk. Egyébként osztrák forrásban sehol nem olvastam az efféle ellentételezésről, tehát nagy valószínűséggel sohasem érkezett meg oda, az oroszok lenyúlták.

 

Előzmény: dutrancs (16247)
gumidani Creative Commons License 2014.10.21 0 0 16248

Franciaországból is vásároltak Chausson, Renault és Isobloc autóbuszokat.

Előzmény: rezgaras (16246)
dutrancs Creative Commons License 2014.10.20 0 0 16247

Ingyen azért nem adták azt!Pénzt ugyan senki nem tud mondani,de zöldség ,gyümölcs ,az igen,persze az
Oroszoknak!

Előzmény: rezgaras (16246)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.16 0 0 16246

Akkor még nem dőlt el, hogy Ausztria nem lesz a Béketábor tagja. (így kaphatta meg a Csepel a Steyr motor licenszét - ingyen) 

Előzmény: gumidani (16244)
gumidani Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16245

Annak, aki ért törökül: Azt már kivettem belőle, hogy árultak tartálykocsit is.

 

Előzmény: gumidani (16244)
gumidani Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16244

"A 60-as években volt a Magyar Néphadseregben egy Austro-Fiat nevű orrmotoros tartálykocsi"

 

1945 után volt egy rövid időszak, amikor még nem zárkózott el a béketábor az imperialista járművek beszerzésétől. Ekkoriban kerülhettek ezek az Austro-Fiat 745 típusú teherautók is ide. Persze, nem kell sokszázas sorozatra gondolni!

Ezek valamelyikére kerülhetett a katonaságnál tartály. Így néztek ki:

  

Direkt magyar rendszámosokat választottam ki.

 

 

 

 

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16241)
gumidani Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16243

"Azonban tudtommal rentgeteg hadi anyagot és járművet hagytak Európában.

Mivel olcsóbb volt kint újra legyártani,mint hazahajózni."

 

Összefoglaltad az előbbi hozzászólásom 4. és 5. mondatát.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16240)
Maz Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16242

Rába AFi néven keresd. A botond motorja is innét származik.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16241)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16241

Viszont mégegy kérdésem lenne.

 

A 60-as években volt a Magyar Néphadseregben egy Austro-Fiat nevű orrmotoros tartálykocsi.

 

Ezt édesapám mesélte,hogy vezette.

 

 

Erről a típusról sem tudok semmit.

 

Hogy és mikor kerülhettek Magyarországra,hogy néztek  ki?

 

Mit tudtok róla?

Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.10.15 0 0 16240

"Amerikai szárazföldi erők nem jártak Magyarországon."

 

Valóban.

 

 

 

Azonban tudtommal rentgeteg hadi anyagot és járművet hagytak Európában.

Mivel olcsóbb volt kint újra legyártani,mint hazahajózni.

Meg gondolom,hogy segítsék a lerombolt Európát.

 

Pld. Willys Jeep,Dodge weapon.

 

Úgy látom a Federalból is jónéhányat.

 

Nem értem,hogy eddig még hogy hogy nem halottam erről a típusról.

Előzmény: gumidani (16238)
gumidani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 16239

Locsolóautóként:

Vontatóként:

 

Katonai parádén 1948-ban:

Előzmény: gumidani (16238)
gumidani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 16238

Az nem érdem, hogy öreg vagyok.

Amerikai szárazföldi erők nem jártak Magyarországon. Csak a levegőből bombázta az országot. Azonban az Európába áthozott szállítóeszközeiket a háború után olcsón kiárusították. Így kerültek ide ezek is. Hasonlóképp a MÁV 411-es sorozatú mozdonyaihoz. 

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16236)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 16237

Az 50-es évek végén nem volt ritka látvány Budapesten. Gyakran húztak aszfalt melegítő-keverőt.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16236)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.10.12 0 0 16236

Erre most mit mondjak ?

 

Le a kalappal a tudásod előtt.

 

 

Nem vagyok járatlan a gépkocsik ismeretében ,de erről a vontatóról még se nem hallottam,se képet nem láttam soha.

 

Valósznűleg a US Army hagyta itt őket a második világháború idején.

Aztán a nyersanyag és szállítóeszköz hiányos időkben  a civil életben használták.

 

Az USA-ban gyártották a 40-es években ,Federal 94X43 néven.

A jelek szerint honvédségi használatra,mivel szinte minden képen katonai festésük és jelzéseik vannak.

 

 

Köszönöm a segítségedet !

 

Előzmény: gumidani (16235)
gumidani Creative Commons License 2014.10.11 0 0 16235

 Federálnak tippelem.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (16233)
gpp_II Creative Commons License 2014.10.11 0 0 16234

Üdv.!

A lényeg az alapmotor a YAMZ 238, érdekességként egy turbós moci lemezfülkés bányabillencs Krazból, a moci az YAMZ238D2, a vasra már nem emlékszem:

http://www.youtube.com/watch?v=ylqz8_fIB6I

Előzmény: mérnökferi (16232)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2014.10.11 0 0 16233

 

 

Tiszteletem !

 

Sajnos nem boldogulok a dologgal :(

 

Milyen autó látható a Tatra 111 mögött ????

mérnökferi Creative Commons License 2014.10.10 0 0 16232

Az "eredeti" K701-be V12 hengeres JAMZ-240BM szívómotor,

a K700-ba V8 hengeres JAMZ-238 NB turbós motor,

a K700A-ba V8 hengeres JAMZ-238 ND turbós motor van.

 

 

Előzmény: gpp_II (16230)
KrAz255B255 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 16231

Üdv. 

Nagyon szépen köszönöm a korrekt és kimerítő választ!! :) Bizony pénzt fog csinálni a KICSIKE, és ha jól húzza az igát nagyon meg lesz becsülve :) Mégegyszer nagyon köszönöm. További szép estét!

Előzmény: gpp_II (16230)
gpp_II Creative Commons License 2014.10.08 0 0 16230

Üdv.!

Olajnyomás melegen se legyen 3 alatt alapjáraton sem, kormány mindkét irányba könnyen menjen mert nem egyszerű szerelni a szervóhengert, ha favázas a fülke azt is érdemes megnézni mennyire van szétrohadva, mert az asztalos majd csak pislog ha meglátja.

Ha az első kerekek szét vannak gyalázva (igen meg lehet deformálni őket) akkor záros határidőn belül lerázza a fülkét a vázról.

Amúgy golyóálló, bár terepen ügyesnek kell lenni vele mert nem túl nagy a minta a ballonos keréken..., erdőre kerítenék rá 1400-20-as kereket, a Kraz 214-ről, még fellelhető...

Pár éve Nagykőrösön a Szupport Kft még foglalkozott a típussal, szerintem most is lehet náluk alkatrészt beszerezni.

A K701-ben ugyanez a motor, csak ott turbós, MoAZ szkréperekben szintén, váltó hasonló a MAZ-ok váltójához de nem olyan..., osztómű, hidak, kardánok nem egyeznek meg mással, de nem fognak bekrepálni.

Adagolóját, porlasztóját minden adagolós tudja javítani.

Ja a kuplungra is érdemes odafigyelni ne legyen nagyon kint a fogáspontja mert daru kell a szereléséhez (de legalábbis targonca), továbbá nem egyszerű leengedni a vizet maradéktanul a blokkból, ezért soknak szét van fagyva a blokkja, általában nem megy teljesen gallyra csak az önindító mögött a kuplungharang irányába szokott lenni rajtuk egy repedés ahol gyöngyözik a motor.

Sok szerencsét hozzá, igazán szerethető vas, és még ha pénzt is csinál, na az már döfi!

Előzmény: KrAz255B255 (16228)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.06 0 0 16229

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!