Nemrég regisztráltam a fórumon a "Nagyvasak" miatt.
Ezekről az internetes képeken szereplő Nagyvasakról szeretnék információkat szerezni, hátha valaki ismeri / felismeri őket, esetleg itthon is tud elfekvő vagy leselejtezett példányt. Régi gépek - képek, a 80-as évek elejéről.
Ha erre gondoltál,egy (por)előszűrő,a levegőszűrő előtt. Naponta ürítették régebben,egy 12 órás műszak alatt összegyűlt benne egy-egy homokozó vödörre való por.
A háttérről semmit. Eddig annyit tudtam összeszedegetni, hogy a MÁVAUT-hoz került mindhárom típusból. A Debrecenben regnáló Magyar Vasútforgalmi Rt-hez pedig Isobloc-ok kerültek. Gyanítom, hogy a három típusból összesen sem hoztak be 100-nál többet.
Tudsz valamit erről? Mert arra van tippem, hogy miért pont francia buszokat vettek (máshol közvetlenül a háború után nem nagyon volt buszgyártás), de mi lehetett a dolog politikai és gazdasági háttere? Pl. mivel fizettek?
Persze, bár azt így azért nem lehet egy szokásos szerződésnek nevezni, ma inkább mutyinak hivnánk. Egyébként osztrák forrásban sehol nem olvastam az efféle ellentételezésről, tehát nagy valószínűséggel sohasem érkezett meg oda, az oroszok lenyúlták.
"A 60-as években volt a Magyar Néphadseregben egy Austro-Fiat nevű orrmotoros tartálykocsi"
1945 után volt egy rövid időszak, amikor még nem zárkózott el a béketábor az imperialista járművek beszerzésétől. Ekkoriban kerülhettek ezek az Austro-Fiat 745 típusú teherautók is ide. Persze, nem kell sokszázas sorozatra gondolni!
Ezek valamelyikére kerülhetett a katonaságnál tartály. Így néztek ki:
Amerikai szárazföldi erők nem jártak Magyarországon. Csak a levegőből bombázta az országot. Azonban az Európába áthozott szállítóeszközeiket a háború után olcsón kiárusították. Így kerültek ide ezek is. Hasonlóképp a MÁV 411-es sorozatú mozdonyaihoz.