Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nagytaki Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6622

Hello.Én teherautókban találkoztam ezzel a váltóval.Pont azért amit itt már említettek,hogy extrém esetbe is elinduljon az autó.Régi tip váltóban ritka az ötös és eléggé szét vannak hajtva.Még a W 123-as korszakba mindenki erre vadászott.Párat már felraktam de mind zörgött,zakatolt alapjáraton.

Én vettem egy W 124 2,5 D-t törve ausztriába-600Juró-és átépítettem mindent amit lehetett.A maradékot még el tudtam adni 70 E ft-ért.

Kapott még 4 tárcsaféket meg szervót.Az első hidat is kitámasztottam.

 

Előzmény: kela62 (6610)
paledog Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6621

Szia. MT-s gumitól ne várd télen, hogy jó legyen. Havas jeges úton nincs tapadásuk. Én télen téli gumira váltok mindig. Én hátsókerékkel tolatva kijöttem akármekkora hóban elrugás nélkül a pick up-al (üresen). Van egy kis lejtése az udvarnak. Utánam a másik pick up MT-s gumival csak összkerékben kínlódott ki. Pedig pár hónapos gumik voltak.

Előzmény: Holmer (6620)
Holmer Creative Commons License 2015.01.16 0 0 6620

Helló! Használ valaki Bf Goodrich KM2 gumit?  

Kb 50%os és nagyon nem akar menni már a csúszósabb terepen,pláne kicsit jegesebb,havasabb,vagy taknyosabb,de nem mély sáros úton. Kicsit többet vártam volna egy ilyen drága gumitól. Kezdem érteni miért árulják ezeket már ha kicsit lekopott is.   

 

kela62 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6619

A kapcsolása miatt még előnyös is terepen,mivel ha elakadsz és hintáztatni kell az egyes és a rükverc egymással szemben van..

Előre - hátra gyorsan lehet kapcsolni,nem kell kevergetni a váltókarral...Felhúzom-lenyomom-jobb hátulról-bal előre-addig kiesel a ritmusból..Azért volt jó a kis Gaz 3+1 seb.váltója is mert szemben volt az egyes és a rükverc.

Előzmény: pinguru (6611)
Vit'98 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 6618

Nissant mindenesetre ne vegyél, faternak az van, igaz 400 ezer km felett van, intenzív használattal, de inkább az a kérdés milyen baja nem volt eddig, alkatrész ár horror (igaz céges autó). Itt a mazda van elterjedve.

Előzmény: Törölt nick (6615)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 6617

Köszönöm az észrevételeket, szem előtt tartom vásárláskor. :)

 

Előzmény: Chucho_Csávó (6616)
Chucho_Csávó Creative Commons License 2015.01.13 0 0 6616

Üdv!

Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:

Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális
Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni!
Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes.
Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni!
Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik. 

Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :)
Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!

Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.

Előzmény: Törölt nick (6615)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 6615

Kedves Fórumozók!

 

Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.

 

A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.

 

Ti hogyan vizsgálnátok át a kiszemelt példányt?

 

Köszönöm a segítségetek!

 

 

Chucho_Csávó Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6614

Üdv!
Tud valaki olyan műhelyt vagy valami kisválalkozást ahol samurai 413 terepváltóra építenek csőrlőkihajtást? 

pinguru Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6613

A lényeg az, hogy a vizsgán a papíron szereplő motor és váltó legyen a kocsiban, két vizsga között sokminden történhet :)

Előzmény: kela62 (6612)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6612

Köszönöm az információt,értékes volt...

Igazán a cél hogy közúton 90 km/h körül tudjak autózni normál fordulaton a kis 220d motorral a mostani hajtáslánccal

3000-es fordulat felett jönne ki ez a sebesség,ami ennek az öreg motornak hosszú távon lehet hogy "nem esne jól"..:-)

Az 1.9 TDI mechanikus kb.180LE motor üzemi fordulata van 3000 körül,meg a teljesítmény sem mindegy hogy 60 vagy 160 LE..

Természetesen NEM ÉSZ NÉLKÜL...Mert ugyebár mindenhol van egy "gyenge láncszem"...:-))

Előzmény: pinguru (6611)
pinguru Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6611

Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért). 

Előzmény: kela62 (6610)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6610

 

 

A régi 220diesel "csüngő " olajszűrős "kecskebőrös"adagolós..

Vw 1.9 TDI motort kap ezzel a 711.113 -as váltóval.....A váltó fixen lesz és a motort lehet csereberélni ha muszáj.. Mivel a Merci motor a papiros...

Előzmény: -Bazsa81- (6609)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6609

A régi 220d / vagy 200d.

Viszont érdekes, a 617 motorral (88le) és rövid hidakkal én jól elvoltam a G-vel.

 

Milyen motor lesz benne?

Előzmény: kela62 (6608)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6608

 

 Gaz 69..;-) most Merci 615912-es motor  van benne,jó-jó csak egy kicsit gyengécske...Most kapna egy kis "szívàtültetést"..;-)

Előzmény: -Bazsa81- (6607)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6607

én is azokat az adatokat találtam amit bemásoltál, akkor a 20év alatt az adattábla kicserélődötött, job ötletem nincs.

Milyen kocsi? G?

 

Előzmény: kela62 (6606)
kela62 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6606

Balázs .....Igen az a gondom hogy hosszú 5.-et szerettem volna ami gyorsító..

Az adattábla szerint a 711.113 váltó az hosszú 5.

Viszont ennek a váltónak az 5. az a hagyományos 4.helyén van és 1:1 áttétel....

360-at forgatsz a nyeles tengelyen és 360-at fordul a kihajtó tárcsa....

Nem off-roadra kell,utcai terepjáróba 1.9TDI kb.180 LE mögé...

Üdv.:Laci

Előzmény: -Bazsa81- (6605)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6605

Szia,

 

honnan tudod, hogy milyen áttételek vannak benne?

megszámoltad, pontosan 360'-ot fordít rajta?

milyen kocsihoz, mi volt a cél?

a 1-es áttétel rövidebb mint a 0.8-as az igaz.

 

szóval rossz az adattáblád vagy mi a probléma?

 

üdv.

 

Balázs.

 

u.i. ha ez van neked akkor írj e-mail, érdekel:

 

711.110 = G1/18-5/6,15 Gears / ratio
1st gear / 6,157
2nd gear / 3,148
3rd gear / 1,743
4th gear / 1,278
5th gear / 1
reverse / 5,347

Előzmény: kela62 (6604)
kela62 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6604

 

Üdv Urak...

Valaki aki "otthon van" a váltók terén,segíthetne megérteni...!!!???

 Van egy Mercedes 711.113 -as váltóm amit azért vettem mert tudtommal az 5.fokozat gyorsító áttétel...Az adattábla szerint ez a váltó....

 

Ezeket az adatokat találtam róla....

 

  711.113 = G1/18-5/4,7 Gears / ratio
1st gear / 4,695
2nd gear / 2,401
3rd gear / 1,436
4th gear / 1
5th gear / 0,806
reverse / 4,078

 

...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!

 

A 711.110 re írja ezeket a paramétereket amit valójában "tud" a váltó...

 

711.110 = G1/18-5/6,15 Gears / ratio
1st gear / 6,157
2nd gear / 3,148
3rd gear / 1,743
4th gear / 1,278
5th gear / 1
reverse / 5,347

great for offroad !!!

 

Most akkor az enyém miért nem gyorsítós 5. fokozat...????

 

Köszönöm a segítséget...

 

-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6603

"Ami szar az olcsó, ami drága az Jó"

 

A legnagyobb igazság, legyen az autó, diffizár, gumi vagy bármi, terepjárózás témában.

A piac hamar beáraz mindent.

Amúgy a spirálos suzuki az már egy kis G. Belül is kultúráltabb mint az elődeik és a motor is korszerűbb benne. (injektor 1.3 ha jól tudom).

Aztán következik, a Pajero, Patrol. -1-2 millió között már jó kocsi vannak

Majd a csúcson az LC és a G. Ezekből a jók 2m felett vannak.

 

(u.i. ahol a G 37-es kerékkel nehezen boldolgult, oda meg mara a portálhíd)

 

Előzmény: uaz-os (6600)
Matyuszoli Creative Commons License 2015.01.10 0 0 6602

Szia köszönöm a hasznos jó tanácsokat Üdv Zoli 

Előzmény: uaz-os (6593)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6601

Köszönöm, gondolkozok még rajta. Más fajta autót szinte még nem is néztem, kivétel a volvo xc90-ven. De hozzám már ez is elég korszerű. G mercivel van némi tapasztalatom, megbízható csak borsos az ára, meg az alkatrészek is hozzá.

 

Köszönöm mégegyszer, ja és BUÉK!

Előzmény: uaz-os (6600)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6600

Ahogy írtam városba normál tempóba megyek. 50 km/h.

 

Autó út 90, pálya 110-120 . de akkor már 3800 at forog a motor.

 

Ami szar az olcsó, ami drága az Jó .  97 es kocsik már spirálrugósak. sokkal jobbak  mint a laprugós társaik. Áruk 1 m -től kezdődik ....

Előzmény: kis uaz-os miki (6597)
Klinker-sas Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6599

Üdv.Eladó egy új generátoros heggesztő áramátalakító.Hetven5nulla2nulla810

HunterLRD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6598

Szevasztok!

 

Nincs vkinek eladó Detroit Lockere Defender 90-be kellene 24bordás, de az sem gond, ha 10bordás!

 

 

Szabi

kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6597

Most az uaz-t ne soroljuk ebbe a kategóriába ! Mindennek van jó és rossz oldala.

Aha értem, még azt az egyett hagy kérdezzem meg,mennyit szabad érte kiadni anyagiakban ?

Nekem az a 80-90-ven bőven elég, városban meg inkább maradok az 50-nél!

Mi vagy te ? Vác utcáinak a réme ? : )

Előzmény: uaz-os (6596)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6596

Ne aggódjál  ennyire . injektoros  100x megbízhatóbb mint az karbis ... ez nem uaz ,hogy örökké a motortérbe kell turkálnod... ebbe nem fog tönkremenni semmi.  alapjárat hidegen legyen 2500 kb ha bemelegszik 1000 környéke . kéken füstöl -e a motor vagy sem? végül is ennyi .Rohadásra figyelj inkább .én 110 el megyek vele .de 90 km/h-nál lassabban nem igen szoktam  ,csak városban.

Előzmény: kis uaz-os miki (6595)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6595

Szia Zoli.

 

Nekem nincs szükségem épített autóra.  A gyári egyszerű komfort az nekem tökéletes, max 4 de elég a 2 személyes is. Rosszat nem nagyon hallok vissza az injektoros változatról, sőt többen is említik hogy jobb !  De persze van hátránya is hogy bonyolultabb, ettől félek, nem javítottam még injektoros autót így a hozzáértésem szinte = 0. Ezért élőbb inkább kérdezek mint hogy utána bukjak. 

Fogyasztás az elég jó még a karbisnál is 8-9L beszélnek enyhén hajtva, és a tiéd az gondolom 1.3-as ? utazó tempó 70-80km/h ? (ez nekem bőven elég)  Vásárláskor mire kell figyelni a injektoros motornál ?

 

Köszönöm válaszod.

Minden jót.

Előzmény: uaz-os (6592)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6594

1270 kg Az már elég komoly ......

Előzmény: gomboclc4 (6586)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6593

Hello. Asszem facebokon  megbeszéltük az alternatívákat!. Házilag kis átalakítással lehetettlen. Léteznek portál lehajtások amiket csak rá kell akasztani a lengőkarokra. annak darabja 2600 euro .

 

nem tudom milyen céllal szeretnél portálhajtást. De aszfalton több hátránya lesz mint előnye.

 

inkább vegyél 1 unimogot 8 kilóért már vannak jók . és csak arra használt amire tényleg muszály.

Előzmény: Matyuszoli (6588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!