Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Hello.Én teherautókban találkoztam ezzel a váltóval.Pont azért amit itt már említettek,hogy extrém esetbe is elinduljon az autó.Régi tip váltóban ritka az ötös és eléggé szét vannak hajtva.Még a W 123-as korszakba mindenki erre vadászott.Párat már felraktam de mind zörgött,zakatolt alapjáraton.
Én vettem egy W 124 2,5 D-t törve ausztriába-600Juró-és átépítettem mindent amit lehetett.A maradékot még el tudtam adni 70 E ft-ért.
Kapott még 4 tárcsaféket meg szervót.Az első hidat is kitámasztottam.
Szia. MT-s gumitól ne várd télen, hogy jó legyen. Havas jeges úton nincs tapadásuk. Én télen téli gumira váltok mindig. Én hátsókerékkel tolatva kijöttem akármekkora hóban elrugás nélkül a pick up-al (üresen). Van egy kis lejtése az udvarnak. Utánam a másik pick up MT-s gumival csak összkerékben kínlódott ki. Pedig pár hónapos gumik voltak.
Kb 50%os és nagyon nem akar menni már a csúszósabb terepen,pláne kicsit jegesebb,havasabb,vagy taknyosabb,de nem mély sáros úton. Kicsit többet vártam volna egy ilyen drága gumitól. Kezdem érteni miért árulják ezeket már ha kicsit lekopott is.
A kapcsolása miatt még előnyös is terepen,mivel ha elakadsz és hintáztatni kell az egyes és a rükverc egymással szemben van..
Előre - hátra gyorsan lehet kapcsolni,nem kell kevergetni a váltókarral...Felhúzom-lenyomom-jobb hátulról-bal előre-addig kiesel a ritmusból..Azért volt jó a kis Gaz 3+1 seb.váltója is mert szemben volt az egyes és a rükverc.
Nissant mindenesetre ne vegyél, faternak az van, igaz 400 ezer km felett van, intenzív használattal, de inkább az a kérdés milyen baja nem volt eddig, alkatrész ár horror (igaz céges autó). Itt a mazda van elterjedve.
Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:
Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni! Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes. Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni! Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik.
Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :) Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!
Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.
Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.
A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.
Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért).
...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!
A 711.110 re írja ezeket a paramétereket amit valójában "tud" a váltó...
Köszönöm, gondolkozok még rajta. Más fajta autót szinte még nem is néztem, kivétel a volvo xc90-ven. De hozzám már ez is elég korszerű. G mercivel van némi tapasztalatom, megbízható csak borsos az ára, meg az alkatrészek is hozzá.
Ne aggódjál ennyire . injektoros 100x megbízhatóbb mint az karbis ... ez nem uaz ,hogy örökké a motortérbe kell turkálnod... ebbe nem fog tönkremenni semmi. alapjárat hidegen legyen 2500 kb ha bemelegszik 1000 környéke . kéken füstöl -e a motor vagy sem? végül is ennyi .Rohadásra figyelj inkább .én 110 el megyek vele .de 90 km/h-nál lassabban nem igen szoktam ,csak városban.
Nekem nincs szükségem épített autóra. A gyári egyszerű komfort az nekem tökéletes, max 4 de elég a 2 személyes is. Rosszat nem nagyon hallok vissza az injektoros változatról, sőt többen is említik hogy jobb ! De persze van hátránya is hogy bonyolultabb, ettől félek, nem javítottam még injektoros autót így a hozzáértésem szinte = 0. Ezért élőbb inkább kérdezek mint hogy utána bukjak.
Fogyasztás az elég jó még a karbisnál is 8-9L beszélnek enyhén hajtva, és a tiéd az gondolom 1.3-as ? utazó tempó 70-80km/h ? (ez nekem bőven elég) Vásárláskor mire kell figyelni a injektoros motornál ?
Hello. Asszem facebokon megbeszéltük az alternatívákat!. Házilag kis átalakítással lehetettlen. Léteznek portál lehajtások amiket csak rá kell akasztani a lengőkarokra. annak darabja 2600 euro .
nem tudom milyen céllal szeretnél portálhajtást. De aszfalton több hátránya lesz mint előnye.
inkább vegyél 1 unimogot 8 kilóért már vannak jók . és csak arra használt amire tényleg muszály.