Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Szia. Szerintem jó ha van 10db ilyen autó az egész országban. A Daihatsu fiatalabb modelljeihez is nehézkes bizonyos alkatrészek beszerzése. Szóval vagy szereztek egy jó állapotú de pl nem rendszámozható donort. Vagy egy ügyes lakatosra bízzátok a dolgot. Véleményem szerint az első a gyorsabb és gazdaságosabb megoldás. Feltéve ha van.
Gondolom nem meglepően,tanácsot szeretnék kérni...Vásároltunk nemrég egy Daihatsu F20-ast,1982es,nyitott terepjáró,1,6 benzines (12R) motorral.Szeretnénk felújítani és forgalomba helyezni,viszont a karosszéria eléggé korrodált,és nem találok sehol sem hozzá karosszéria elemeket,esetleg van aki tud nekem ebbe segíteni,hogy honnan tudok beszerezni.A segítő válaszokat előre is köszönöm.
Segíteni nem tudok,legfeljebb tanácsot adni.Össze lehet hozni bármit de ez egy nagyon rögös út,nem biztos hogy megéri.Nem ismerem ezeket a tipusokat de nincs egy erősebb váltó ami esetleg jobban bírja?Vitara mondjuk?
Ha mindenképpen csere akkor motorral együtt.Még az sem biztos,hogy drágább lesz.
Sziasztok, remélem nem probléma, ha kicsit reklámozok...hátha valakinek hasznos lehet, ill. erre van szüksége (és még esetleg nem is tud róla ). Cégünk többek között ipari poliurea bevonatok készítésével foglalkozik, sok munkánkat teszi ki pick-up platóbevonat szórás. Ez gyakorlatilag minden szempontból jobb mint a műanyag platóbélés, árban pedig hasonló. Ha érdekes lehet bárkinek, visszanézek ide is, de ti is nyugodtan látogassatok el a www.platobevonat.hu ill. www.prosurface.hu oldalainkra további infóért ill. sok képért! Köszönöm a lehetőséget, hogy itt lehetek!
Itt biztos van valaki aki tud nekem segíteni. Szóval ,a helyzet a következő: Van 1 samuraiom 1.9td peugeot blokkal szerelve, ez mindíg megeszi 1 idő után a szinkronokat meg pár kapcsolóvillát szóval azt találtam ki ,hogy van itthon 1 bmw 525tds váltó, azt kéne beletenni. Azt szeretném kérdezni, hogy hogy lehetne összehozni a kettőt és milyen kuplung legyen benne? samurai? bmw? esetleg valami más?
Vannak puhább gumik, azok jóbbak télen, például a Yokohama MT, van más is, de nem jegyeztem meg. Nyílván aszfalton jobban kopnak, viszont a keréknyomás az tényleg kritikus, próbáld 2 bar környékére vagy alá beállítani.
Sziasztok! A patrol fórumon már próbálkoztam, de nem sok segítségre leltem eddig. Szóval itt remélek egy kis útmutatást vagy valamit :)
Nos olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy hol volt első hajtásom, hol nem..Nos ezért a napokban székaptam az első féltengelyzárakat és meglepve tapasztaltam, hogy az egyik "perselynek", szabályosan elfogyott a vége. Így a benne lévő rugó ki tudott ugrani, aztán már a probléma adott... Nos a kérdés az lenne hogy mit lehet ezzel csinálni? Lehet kapni felújító szettet? Esetleg külön azt a "perselyt" amiben a rugó van? Sajnos nem tudom pontosan a nevét...Ha szükséges képet mellékelek a napokban, hogy miről is van szó.
Úgy látom,pont a merci váltó a téma,ami nekem is nagy dilemma. Nem tudom mi lenne a jobb? A múltkor kerestem VW motor és merci váltó közé közbetétet. Az Uazos válaszolt is. Amire nem reagáltam. Elnézést is kérnék remélem olvassa majd. Sajna a sors úgy hozta,hogy nem tudtam foglalkozni a témával. A lényeg az lenne,hogy egy Range Rover lett átfaragva. Amibe egy gyári 2.5 tdi motor,váltó van. Gyári hidakkal. Ezt cserélném VW1.9 tdi motorra és valamilyen váltóra.Kérdésem az lenne,hogy elég 1.9tdi vagy valami keményebb motort nézzek? És Merci váltó,vagy BMW 525 tds?
Gratulálok az átépítéshez...Szeretnék pár információt az átépítéssel kapcsolatban...Ha küldenél egy elérhetőséget,nagyon megköszönném,,,,lenne pár kérdésem.. returbusz@vipmail.hu
Hello.Én teherautókban találkoztam ezzel a váltóval.Pont azért amit itt már említettek,hogy extrém esetbe is elinduljon az autó.Régi tip váltóban ritka az ötös és eléggé szét vannak hajtva.Még a W 123-as korszakba mindenki erre vadászott.Párat már felraktam de mind zörgött,zakatolt alapjáraton.
Én vettem egy W 124 2,5 D-t törve ausztriába-600Juró-és átépítettem mindent amit lehetett.A maradékot még el tudtam adni 70 E ft-ért.
Kapott még 4 tárcsaféket meg szervót.Az első hidat is kitámasztottam.
Szia. MT-s gumitól ne várd télen, hogy jó legyen. Havas jeges úton nincs tapadásuk. Én télen téli gumira váltok mindig. Én hátsókerékkel tolatva kijöttem akármekkora hóban elrugás nélkül a pick up-al (üresen). Van egy kis lejtése az udvarnak. Utánam a másik pick up MT-s gumival csak összkerékben kínlódott ki. Pedig pár hónapos gumik voltak.
Kb 50%os és nagyon nem akar menni már a csúszósabb terepen,pláne kicsit jegesebb,havasabb,vagy taknyosabb,de nem mély sáros úton. Kicsit többet vártam volna egy ilyen drága gumitól. Kezdem érteni miért árulják ezeket már ha kicsit lekopott is.
A kapcsolása miatt még előnyös is terepen,mivel ha elakadsz és hintáztatni kell az egyes és a rükverc egymással szemben van..
Előre - hátra gyorsan lehet kapcsolni,nem kell kevergetni a váltókarral...Felhúzom-lenyomom-jobb hátulról-bal előre-addig kiesel a ritmusból..Azért volt jó a kis Gaz 3+1 seb.váltója is mert szemben volt az egyes és a rükverc.
Nissant mindenesetre ne vegyél, faternak az van, igaz 400 ezer km felett van, intenzív használattal, de inkább az a kérdés milyen baja nem volt eddig, alkatrész ár horror (igaz céges autó). Itt a mazda van elterjedve.
Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:
Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni! Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes. Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni! Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik.
Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :) Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!
Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.
Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.
A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.
Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért).