Persze a szerződésben minden le van írva fehéren feketén! A beszámítási ár is! De egy új autó vásárlásnak nem a szkanderről kellene szólnia, hanem örömöt kellene éreznem, hogy veszek egy szép új autót és fülig érő szájjal haza vezetnem. Nincs kedvem ügyvédezni és még jobban nincs kedvem ezek után ott átvenni az autót!
Amikor írtatok szerződést, akkor a régi kocsiról is írtatok, nem?
Abban rögzítettétek a vételi/beszámítási árat?
Ha igen, akkor nincs nagy gond, ha nem akkor viszont a szóbeli megállapodásra kell hivatkozni, mert szóban is lehet szerződést kötni, ha jól emlékszem.
Június elején egy kedvező ajánlat miatt megrendeltem az új Superb kocsimat, és megállapodtunk a meglévő autóm beszámításáról is. Teltek a hónapok én meg türelmesen vártam az autót. Október végén meg is érkezett. Miután megnéztem az új autót és mindent rendben találtam és a kereskedés megnézte újra a régi autómat és ott is minden rendben volt. A megállapodásunknak megfelelően a kilométer limitet sem haladtam meg, pedig az új autó gyártása 1,5 hónapot késett. Ezt követően a szerződésünknek megfelelően kiállították a különbözetről a számlát, amit én másnap át is utaltam.
Ezek után türelmesen vártam, hogy jelentkezzenek, hogy mikor tudom átvenni az új autómat.
Aztán jött a hideg zuhany! Tegnap felhívtak, hogy sajnos a szerződésünk és a kifizetés ellenére a régi autómat csak 450e Ft-al kevesebbért tudják beszámítani. Természetesen megértik, ha visszalépek a vásárlástól és természetesen vissza fizetik a pénzem!
Több hónap várakozás után, megjött az új kocsi, folyik már rá a nyálam és akkor közlik, hogy fizess még majdnem fél millió Forintot, ha átakarod venni!?? Kérdem én ez mi?
A kereskedés a székesfehérvári WolfAutó Kft., ahol már 11 éve (ez idáig elégedett) ügyfél vagyok, a mostani Superb-et is oda hordtam végig szervizbe, szinte mindenkit ismerek név szerint. Egyszerűen nem térek magamhoz, de a plusz 450e Ft-ot nem tudja befogadni a gyomrom!
Nekem sincs tapasztalatom, de a márkaszerviz 50eFt-os "dupla" olajához képest sokkal olcsóbb. Emellett azt se tudom, hogy a márkaszerviz mit tesz bele, lehet pont ilyet :)
Érdekes, engem nagyon zavart (a felesleges fékezések zabálják a fékbetétet) a radaros tempómat, nagy szerencse, hogy a Superb-et lehet nélküle rendelni. Néha jól jön, de nem értem, hogy a radar funkciót miért nem lehet kikapcsolni, mint pl. az utas oldali légzsákot! (Passat, Mazda6 nálam többek között ezért is estek ki). Gondolom, legközelebb már nem úszhatom meg!
Másik nagyon zavaró a sávtartó, mivel állandóan cseszteti a kormányt. Hol könnyebbnek, hol nehezebbnek érzed a szervót. Emiatt pl. esős időben, vizes úton elég rossz lehet, amikor halvány fogalmad sem lesz a gumi tapadáshatáráról. De ezt legalább ki lehet kapcsolni!
Én tempomat-fetisiszta vagyok, Gyakorlatilag ott, ahol 50 felett tudok menni, és az útszakasz hosszabb, mint 500 méter, már kapcsolom is be. Ilyenkor duplán jól jön a távolságtartó-cucc, hiszen lakott területen belül gyakrabban kell fékezni. Autómata váltóval még királyabb lenne, az már tud teljes megállást, és a sorral való araszolást is :)
Köszi a válaszokat. Úgy gondolom, hogy aki hosszú távon, sok-sok autópálya használattal közlekedik, annak biztos jó, aki pedig csak néha-néha megy autópályán, és kisebb útszakaszokon annak meg a "buta" tempomat is megfelelő.
Én szeretem az adaptív tempomatot, feleségem meg egyenesen imádja.
Picit tényleg tétován gyorsít, ha elmennek előled, bár ez nagyban függ attól is, milyen állsra van kapcsolva az autó (nem tudom a funkció pontos megnevezését, de van Sport, Comfort, Normal, Eco meg Individual állás, ami befolyásolja a motor/váltó/futómű meg egyebek működését)
Bár megesküdtem volna, hogy van kikapcsolási lehetőség, de a menüt végignézve nem találtam ilyet. Szóval vagy adaptív, vagy semmilyen.
Egyébként az elején zavart, hogy a viszonylag nagy távolság miatt (a legkisebbre állítva is tart kb 3-4 autó távolságot) néha bejönnek elém a másik sávból, de már megszoktam, plusz a viszonylag mérges orr miatt ez nem gyakran esik meg.
Szóval azóta sokkal nyugodtabban megyek autópályán, nem hiányzik a "buta" funkció egyáltalán.
Van valakinek tapasztalata az adaptiv tempomattal? Ha van a kocsiban adaptiv tempomat akkor lehet e a régi, "buta" tempomatot használni? (Vannak olyan körülmények, amikor jo a buta tempomat es nem kell az adaptív tempomat.)
Úgy látom mindenki csal. Gondolom nemcsak egy értékben, hanem többen is.
Illetve az amerikai értékek fölött vannak és nem az EU értékek fölött.
Az a kérdés, hogy a piac miképpen fog reagál rá. A dízel mégiscsak kevesebbet eszik és ne mindenki "annyira" környezettudatos. És egy pár évvel későbbi kocsimeg egyébként is agyságrndekkel többet pöfög a levegőbe.
Arról mondjuk ne beszéljünk, hogy a norma szerinti adatok mennyire térnek el a valóságtól. Az átlagfogyasztásom stabilan 6 liter, míg a gyárilag megadott a 150LE-s 2.0TDI-hez 4,7. Ezzel együtt gondolom a károsanyag-kibocsátás is legalább hasonló nagyságrendben több, ha nem jobban...
Modellváltás miatt (lejárt a lízing és jön a 3-as Superb) megmaradt és eladósorba került a limuzin hátsó oldalablakaira való méretpontos gyári sötétítő, tökéletes állapotban. Cikkszám: DCK 819 001 .
Az autóban 103.000 km van ( 0 km -s kora óta az enyém ), 3.000 km ezelőtt teljesen kicseréltettem az olajat és szűrőket ( gázolaja szt. is, 10.000 ként cseréltetek olajat. ) Csak mann filtert használok, jó kutaknál tankolok, 5.000 km - n ként használok rendszer tiszító adalékot, vigyázok a kocsira, stb.
Többször előfordult már, de most nagyon intenzíven rángatott a kocsi hidegen, 2000 fordulat felett sem akart felváltani, csattogó hangja volt, és erőtlen. Hibakódot nem írt ki semmit.
Miután bemelegszik a motor, olyan az egész autó mint újkorában.
Szerintetek mi lehet a hiba, hogyan tudnám orvosolni.
Érdekes, ha pár percet járatom hidegindítás után, ezt nem produkálja.