Ajánlom figyelmetekbe a Skoda Service App-ját. Alvázszám alapján tudod regisztrálni a kocsidat, majd kiírja a gyártási és az első üzembe helyezés napját. Jelzi, ha lesz szoftver frissítés. És a teljes kezelési útmutató is rajta van.
Próbálgattam azt is, de a futómű sport állásban kicsit pattogós és a DSG is jól kihuzatja a váltásokat, ami egy dízel motorhoz annyira nem passzol, mint egy pörgős benzineshez, ráadásul ezzel a kocsival nincs kedvem sportosan vezetni, arra ott van nekem az MX5.
ACC-t én nem rendeltem bele, mert nem tetszett a működése. Eddig egy kocsiban sem tetszett, de ez ízlések és pofonok dolga.
Ha jól emlékeszem akkor ACC gyorsítási dinamikáját a Individual módban is tudod állítani és akkor nem kell a sport állásba használnod a futóművet és a váltót.
szrol1, csak 1 ötlet a lassú gázreakcióra: próbáld Sport-ra kapcsolni az eddig Komfort-on használt funkciót, hiszen az nem csak a futómű, hanem a többi rendszer működésére is hatással van. Én 90%-ban Sport-on használom, csak rossz úton kapcsolok Komfort folozatba. A komforttal az a fő bajom, hogy az ACC távolságtartása/reakciója még sokkal lassabb, mint Sport esetén, és állandóan beugrálnak elém.
Amúgy nekem még a 2008-as autóm távirányítójában is gyári elem van (napjában vagy 10-szer legalább használom), legutóbb bohóckodott kicsit, mire kivettem, rámértem, de csodásan hozta a feszültséget, amit kell. Egy multiméter 1500 Ft.
Egyébként indítás után/közben szokott nagyot esni az akkufesz, haldokló akksinál ha elsőre nehezen indul, másodjára már nem is biztos, hogy sikerül, ha nem tölt vissza eleget a generátor utána. Mennie kell egy közepes utat, amikor visszatöltődhet (vagy tegye töltőre, de ha lenne neki, már megtette volna, és nem itt érdeklődik), namost ha utána nem írja ki, akkor akksi. De amúgy is akksi. Lásd 2 sor.
Gondoltam megosztom pár tapasztalatom az első 4000 km után az új Superb-vel kapcsolatban.
Az első pillanatban feltűnt, hogy a kocsi lényegesen csendesebb a korábbinál. A jobb zajszigetelés mellett ehhez még hozzájárul, hogy a DSG váltó áttételek jóval hosszabbak. Réginél (170Le CR DSG) 160-nál forgott 3000-et, míg ennél (150Le CR DSG) 3000-nél már 185-öt mutat a sebességmérő. Sőt ez a fogyasztásra is kedvező hatással van. Régi esetén 6,2 míg most 5,8 az átlag fogyasztás (állófűtés gyakori használata mellett). Nem csak a 6. fokozat a hosszabb, hanem ez érezhető az összesben is. DSG is sűrűbben váltogat vissza. Ennek az egyedüli hátránya. hogy a kocsi kicsit lomhábban gyorsul, mint a korábbi, de valahogy ezzel a kocsival nem is akarsz gyorsan menni.
A gázpedál hangolása ami nagyon nem tetszik és nehezen is lehet megszokni. Nagyon érzéketlen! Valószínű, hogy ez is a CO kibocsátás csökkentése miatt van, de ez akkor is szar.
A motornak hidegen és melegen is sokkal szarabb hangja van mint a korábbinak. Olyan cserregősen traktoros! Szerencsére ez belül nem hallatszik. Eleinte bántam, hogy nem a 190Le-et választottam, de a héten azt hallottam, hogy sok velük a probléma. A kevesebb Le miatt a biztosítások is jóval kedvezőbbek lettek. Casco-m éves szinten csak 6000.-Ft-tal lett drágább, mint a korábbi 7 éves kocsimé!
Az adaptív futómű nálam 90%-ban Comfort állásban van és ehhez nem tudok semmit hozzáfűzni, csak annyit, hogy kényelmes.
A Dinamic Light asszisztens nagyon jól működik, nem villogtat senki és remekül lehet látni mindent. Ezt mindenkinek ajánlani tudom. A sávtartó nálam állandóan ki van kapcsolva, mivel nagyon zavaró. Olyan az érzete mintha állandóan változna a szervokormány rásegítése és emiatt halvány fogalmad sincs a kerék és az út közötti tapadásviszonyokról! Kitolatás asszisztens már párszor megtréfált.
/Pl. tolatok ki, jön egy kocsi villogtat, hogy kienged, de csak a közelemben lassít le, ekkor az asszisztens vészfékez és sípol, az udvarias fickó meg nem érti, hogy miért vész fékeztem kitolatás közben amikor kiengedett!/
Én nem rendeltem bele gyári navit, mert mindkettőt drágának tartottam és a mirrorlink is jó megoldásnak tűnt. Jó sokat szívtam vele mire rájöttem, hogy a telefon tokja a hibás. S6-os van view cover tokkal. Na ezt nem szabad becsukni, ha használni akarod a mirrorlinket mert nem tudja kezelni ezt. Ez után már remekül használható Sygic navigáció. Magyarul navigál, halkítja a zenét és közben a telefonálni is tudsz a kihangosítóval.
Kesztyűtartó nagyon kicsi lett, ellenben a könyöktámasz alatt nagy rekesz van. Kulcs nélküli nyitás zárás, indítás is jól müködik. Itt azért észrevehető a VW fricskája, mert csak az első kilincsekre tettek érzékelőt (Passat-nál hátul is van).
Végezetül a legjobb extra számomra (így télen) az állófűtés! Első kocsim amiben ez van és mivel az MX5-öm áll a garázsban ezért sokat használom. Minden reggel a kellemesen meleg kocsiba ülök be és szerintem a motor élettartamára is pozitív hatással van. Majd az akksira leszek kíváncsi, hogy meddig fogja bírni. Itt jut eszembe a start/stop-ot is mindig kikapcsolom, mert marhára idegesít.
Végezetül, nagyon elégedett vagyok vele. Úgy érzem megérte ezt megvárni és nem egy Facelift-est venni tavaly.
Van, csereltem is, de nem veszes, 100 alatt volt munkadijjal.
Mas. Na a zorgesem. Bemasztam hatra, mas meg vezetett. Hat a csomajto csukloja zorog, amin osztva nyilik. Pedig jol fog meg minden, de ott van zorges. Majd szet fogom szedni, bar tartok tole h nyitott allapotban nem fogom megtalalni az okot, mert ugye csukottan zorgott....
Azt szeretném kérdezni, hogy CRTDI-hez milyen üzemanyag-rendszer és porlasztócsúcs tisztítót érdemes használni, és azt milyen időközönként? Kinek mi a tapasztalata?
Apropó 1.4 tsi....a lánc mellett mennyire játszik a kettős tömegű lendkerék?Mert egy részben ez is az ok hogy nem dízelt akarok venni...na már most nem rég jutott az info hogy ezekben is van.
Itt van sok még 10ezer alatt is,csak sajna az idő kimenni németbe.Még én hagyján,rá szánok egy hétvégét,de haza szállítás,meg hogy szerelővel megnézessem.....De ha superb akarok akkor más választás nem nagyon lesz,valahogy németből kell hozni egyet.
Èn 2 èvet nèzegettem a használtauton is, de talán ha 2 volt èrdemleges akár csak egy megnèzèsre is. Nèmetben sokkal gyorsabban találtam, mondjuk itt is eltartott majd 1 èvet, de szerintem megèrte, hogy nem kapkodtam el. Èpp tegnap nèztem fel az autoscout24-re, meg a mobile.de-re, ès most is van jò pár darab 10ezer € fölött kicsivel.
Nagyon köszönöm a válaszod!Ez nekem tökéletes is!Csak épp úgy néz ki hogy lehet nem lesz belőle semmi,mert egyenlőre a hasznaltauto.hu -n nem találtam ami megfelelő lenne,sajna ezzel a motorral ami nem kombi csak pár darab van és majdnem 200ezer km-rel.....egyenlőre úgy néz ki hogy octavia lesz ebből...de mivel csak januárban fogok vásárolni(kezdődik a karácsonyi hajtás a meló helyen) talán lesz fent addigra valami max 130 ezer km-es.
Bocs, a pályás ill. a főùtas szakasz fogyasztásához, adj hozzá 2-3 dl-t. 5.2, ill. 5.9 a csùcs volt, azèrt ennèl több szokott lenni. Tehát pályán inkább 6.2-6.5, főúton 5.6-5.9. Ìgy talán valòsabb a dolog.
Szia! Nekünk ilyen motorral szerelt, 2009.12 havi autònk van.
2 felnőtt, 2 kis gyermekkel hasznâljuk, nekem, mint aki sosem sportosan, erőből vezetett, teljesen megfelelő az erőtartalèka.
Sose hajtom tùl ( szerintem hosszùtávon nem is kifizetődő), de ha helyzet van, simán van tartalèk.
Rendszeresen használom hosszùtávon autòpályán, 770 km-t, 130-as tempòban 5.9-6.3 között eszik. Magyarországon főuton, 105-110 átlaggal, 5.2-5.6. Városban 6.5-7, mondjuk ahol èn lakom, ott sok a pályaszakasz városban is, ès ìgy valszeg ezèrt jobb egy kicsit. Èn szeretem, 25 ezret raktam bele 1 èv alatt, minden rendben vele, remèlem ìgy is marad.
12ezrenkènt olajat cserèlek, szűrőkkel, ès most leszek 120ezernèl nem sokára, akkor pedig vezèrlèst, hogy maradjon is minden rendben vele (egy kis hangja van indìtáskor, ami nemrèg jelentkezett, de nem èrzem vèszesnek). Mondjuk èn ezt bele is kalkuláltam az árba. Röviden ennyi.
Üdv!Autó vásárlás előtt vagyok.Jelenleg egy 1.6 mpi octaviában ülök.S eldöntöttem hogy frissítem a vasat.Dízel teljesen kizárva,így 1.4 tsi motorral szerelt autót kívánok vásárolni,persze elsődlegesen octavia a cél,de közben felmerült az 1.4 tsi superb 2009-2010 évjáratban.Kíváncsi lennék hogy van e itt olyan fórumozó aki használja ezt az autót s mik a tapasztalatok,nem szükséges számomra hogy aszfaltbetyár legyen a vas,hisz 1-6 mpi után szinte minden előre lépésnek számítana,de a fogyasztás is nagyon fontos,s érdekelne hogy autópályán 130-as tempoval milyen fogyasztást lehet kihozni az autóból.
Szeretném kérni hogy ne oktasanak ki hogy ekkora autóba dízel meg minimum 1.8 tsi szükséges,hanem fontos számomra hogy a kérdésemre kapjak használható válaszokat!Segítséget előre is köszönöm szépen!
Ott tartok, hogy tegnap kalaptartó nélkül mentem. Zörgött. Ma lehajtogattam az ülést, mégjobban zörgött. Visszahajtottam, egy ideig zörgött, most meg elnémult. Azt néztem, lehet a hátsóajtónál zörög vmi, mert lehajtott ülésekkel is hallottam. Nyomozok tovább.