Pontosan ezt csinálja az enyém is. Honnan lehet tudni, hogy van e benne állófűtés? Én használtan vettem, és ha ennek nincs külön kapcsolója, hanem magától működik, akkor lehet hogy az enyémben is van, és szimplán csak ez szórakozik velem.
Nekem van az autómban állóhelyzeti fűtés, és 5fok alatt melegíti a motort. Ha garázsból állok ki (pl. 17fokról), akkor még simán 750 körüli fordulatszámon megy az autó. Majd mire az iskolához érek a gyerekkel, addigra tudja, hogy kint csak 4 fok van, ezért megy a motormelegítés és az iskola előtt már 1000-es fordulaton van az autó. Ha eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor lemegy 750-re.
Nem tudom mi a helyzet, akinek nincs állófűtése, de el tudom hinni, hogy ott is van valami kiégszítő fűtés, ami miatt magasabb a fordulatszám.
Lehet hülyeséget mondok és tényleg csak "regenerál". :)
Ilyet az enyém is szokott csinálni, de nem nagyon foglalkozom vele. Addig nincs gond ameddig a Regenáráló lámpa nem világít. Akkor majd el kell menni meghajtani. Egy idő után visszaáll az alapjárat.
Igen-igen, a folyamatát ismerem. Viszont engem az érdekelne - hogy az eredeti kérdésemre visszatérjek, hogy honnan találja ki, hogy épp most van koromégethetnékje.
Azt figyeltem meg, hogy ha éjjel fűtött helyen parkolok, majd elindulok úgy, hogy kinn 4 fok alatt van a hőmérséklet, először normál üzem szerint működik. De pár perc múlva, amikor észhez tér hogy 4 fok alatt van a hőmérséklet, elkezd kormot égetni. Na persze nem mindig, de ha már egy ideje nem csinálta, és megtörténik a számára hirtelen lehűlésnek érzékelt esemény, az beindítja a koromégethetnékjét. Szóval milyen csillagzat együttállása kell ahhoz, hogy csinálja?
Úgy látom, ez a kérdés túl általánosra sikerült. :)
Akkor azt kérdezem, hogy tudja e valaki, hogy mit csinál az autó amikor 750 rpm helyett 950 körüli az alapjárati fordulat, és ez hogy függ össze a hőmérséklettel?
Egy érdekes feature-t fedezett ma fel a feleségem a 3-as Superb-ben: az autómata kézifék tolatáskor csak akkor oldd ki, ha be van kötve a biztonsági öv. Ha nincs, kézzel kell kioldani. Előre elindulva nincs ilyen megkötés :)
Készen lett, a szétmálló fogantyú és az ajtókárpit tetején lévő deformálódásra hajlamos rész bebőrözve mindkét ajtónál. Kicsit passzentosabb a bőr vastagsága miatt, illetve a fogantyú lehelletnyit világosabb. Amúgy mint az új, csak immár bőrből.
A "tennék egy próbát ezzel a térképpel" nehezen kivitelezhető, a térképek alvázszám alapján tölthetők le, szóval akinek nem mutat semmit, az letölteni sem tudja, és ha valaki "kölcsön is adná" az alvázszámát, az autó nem fogadná el.
Colombus esetén a neten egyszerűen fellelhetőek a legfrisebb térképek, az Amundsen esetén nem láttam ingyenes frissítési lehetősége, 100EUR környékén árulják félig legálisan - ha jól tudom, a gyári megoldás 200EUR.
Előszöris megnézed,hogy most melyik térképváltozat van fent.Ott kiírja,hogy ECE2015/2016 (nekem ez volt).
A most letölthető ECE2016.Ezt csak simán letöltöd a felajánlott downloader.exe programmal a számítógépre.Ha lejött a cucc,rámész a kicsomagolásra,de előtte bejelölöd,hogy az SD kártyára csomagolja ki.
Ha ezzel végez akkor benyomod a kocsi SD foglalatába,rámész a navira majd változatinformációk,ott aktualizálás,ezután meg kell hogy találja és rányomsz a frissítés gombra aztán működik is.Nekem 1 óra alatt fel is tette,de lehet még gyorsabban is.
Eddig én is úgy tudtam,hogy fizetős a frissítés,sőt azon sem csodálkoznék,ha pár szervízben ezt pénzért csinálnák meg...
Amúgy nem reklámozzák ezt az update portalt,én még tavaly decemberben tudtam meg,hogy létezik,de eddig nem foglalkoztam vele.Szóval nyugodtan csináljátok,nem lesz gond!:)