Ja, igen. Én a te autódban lévő dolgot ismertem állófűtés néven, de az nem a motor gyors melegítésére szolgál hanem az utastérére. Egy ismerősöm autójában van egy olyan megoldás, hogy a vízkörben van egy fűtőszál, hogy hamar meleg legyen a motor, és ezáltal legyen hamar fűtés. Ez teljesen automatikusan működik, egyszerűen a motorhőfokot figyeli, és fűt, ha kell. Persze ennek sincs semmi köze a fordulatszámhoz, igazából észrevehetetlen a működése.
nekem van külön távirányítóm hozza a klíman is van egy külön kapcsolom, es a board computeren is van egy auxilary heating menüpontom, ahol tudom programozni.
Ha ezek nincsenek, akkor lehet hogy csak valami kiegészítő futes van, de azt nem tudom miképpen működik.
Pontosan ezt csinálja az enyém is. Honnan lehet tudni, hogy van e benne állófűtés? Én használtan vettem, és ha ennek nincs külön kapcsolója, hanem magától működik, akkor lehet hogy az enyémben is van, és szimplán csak ez szórakozik velem.
Nekem van az autómban állóhelyzeti fűtés, és 5fok alatt melegíti a motort. Ha garázsból állok ki (pl. 17fokról), akkor még simán 750 körüli fordulatszámon megy az autó. Majd mire az iskolához érek a gyerekkel, addigra tudja, hogy kint csak 4 fok van, ezért megy a motormelegítés és az iskola előtt már 1000-es fordulaton van az autó. Ha eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor lemegy 750-re.
Nem tudom mi a helyzet, akinek nincs állófűtése, de el tudom hinni, hogy ott is van valami kiégszítő fűtés, ami miatt magasabb a fordulatszám.
Lehet hülyeséget mondok és tényleg csak "regenerál". :)
Ilyet az enyém is szokott csinálni, de nem nagyon foglalkozom vele. Addig nincs gond ameddig a Regenáráló lámpa nem világít. Akkor majd el kell menni meghajtani. Egy idő után visszaáll az alapjárat.
Igen-igen, a folyamatát ismerem. Viszont engem az érdekelne - hogy az eredeti kérdésemre visszatérjek, hogy honnan találja ki, hogy épp most van koromégethetnékje.
Azt figyeltem meg, hogy ha éjjel fűtött helyen parkolok, majd elindulok úgy, hogy kinn 4 fok alatt van a hőmérséklet, először normál üzem szerint működik. De pár perc múlva, amikor észhez tér hogy 4 fok alatt van a hőmérséklet, elkezd kormot égetni. Na persze nem mindig, de ha már egy ideje nem csinálta, és megtörténik a számára hirtelen lehűlésnek érzékelt esemény, az beindítja a koromégethetnékjét. Szóval milyen csillagzat együttállása kell ahhoz, hogy csinálja?
Úgy látom, ez a kérdés túl általánosra sikerült. :)
Akkor azt kérdezem, hogy tudja e valaki, hogy mit csinál az autó amikor 750 rpm helyett 950 körüli az alapjárati fordulat, és ez hogy függ össze a hőmérséklettel?
Egy érdekes feature-t fedezett ma fel a feleségem a 3-as Superb-ben: az autómata kézifék tolatáskor csak akkor oldd ki, ha be van kötve a biztonsági öv. Ha nincs, kézzel kell kioldani. Előre elindulva nincs ilyen megkötés :)
Készen lett, a szétmálló fogantyú és az ajtókárpit tetején lévő deformálódásra hajlamos rész bebőrözve mindkét ajtónál. Kicsit passzentosabb a bőr vastagsága miatt, illetve a fogantyú lehelletnyit világosabb. Amúgy mint az új, csak immár bőrből.