Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Mg Zs (Rover 45 sportosított változata) típusú (2,0 diesel, 83 kw, 2005.10. facelift) autómra a megengedett 205/50 méretű gumik helyett 205/55 méretű gumik kerültek (+24/12mm). Sajnos felénk az utak többsége rendkívül rossz ezért még kis sebességnél is gyakran eléri a gumi a karosszériát, a réginél is előfordult, de közel se ennyiszer. Olyan rugót keresek vagy komplett lengéscsillapítót, mellyel 3-4cm-t tudnék emelni az autón és az sem jelentene problémát, ha közben kissé lágyabb lenne az autó rugózása, a gyári merev helyett, sajnos ezekhez az utakhoz nem való. A családban van beteg személy, akinek nagyon nehéz kiszállni az autóból, ezzel rajta is tudnék segíteni.
Tanácsot és ötleteket szeretnék kérni... Még viszonylag fiatal vagyok és nincs is semmi tapasztalatom terepjárás terén de már lassan 2 éve a fejembe vettem, hogy szeretnék csinálni egy csővázas buggy-t. Amire szeretném használni: földes utakon, erdei utakon barangolni vele, sártól, traktornyomtól és alföldi földutakon található kisebb buckáktól ne jöjjön zavarba. Nem kell, hogy 50nél többel menjen illetve sziklákról sem akarok vele ugratni meg fát sem akarok vele dönteni. 2 személyesre szeretném csinálni, ülések egymás mellett elhelyezve nem egymás mögött... max egy kicsit eltolva hogy ne legyen túl széles a jármű. Nem akarom, hogy széles legyen... férjek el vele ott ahol mondjuk egy suzuki samurai is elfér. Hegeszteni tudok, vázat én csinálnám... De rengetek kérdésem lenne még felfüggesztés terén, motor és váltó választás, meg úgy összeségében az egész hajtásláncról lenne kérdésem. Tudom kicsit hülyeség, egyszerűbb lenne lehet venni egy quadot vagy egy suzuki samurait 200 ezer forintért de nekem ez most nagyon benne van a fejembe, tudom sok szívás lenne vele építés során főleg, hogy zöldfülű vagyok de tetszene hogy az én gondoltaim vannak benne, én valósítottam meg. Tudna ebben valaki segíteni? mármint csak így kérdés-válasz, tapasztalat cserére gondoltam
Sziasztok pár kérdéssel fordulnék hozzátok terepjáró építéssel kapcsolatban. Pár éve terepezek már kint a határban, meg ártérben, és szeretnék belefogni a versenyzésben. Kezdésnek a normál kategóriát céloznám meg egy parancsnoki uazzal. A bukókeret elkészítése érdekelne elsősorban. Elég ha padolólemezhez van csavarozva úgy, hogy a túloldalról is meg van pántolva, vagy az alvázhoz kell rögzíteni? Esetleg itt az off-roadban is homológ csövezést kell használni amit minősített hegesztő hegesztett, vagy elég ha csak normális varratjai vannak, és nem taknyolás? Megmondom őszintén azért választanám a bontható megoldást, mert ha későbbiekben kategóriát váltanék akkor úgy is teljesen át lenne szabva az egész autó, könnyeben el tudnám bontani a csövezést. Az üléseknek, és az öveknek homológnak kell lenniük? Olvastam a Bács trophy szabályzatát, hogy normál kategóriában nem lehet csörlőt használni. Az azt jelenti, hogy nem is lehet az autón csörlő, vagy elég ha csak nem használom?
Ha rendszámos akkor felejtsd el. Egyébként millió módja van, hogy ügyesebbé tegyél egy ilyen autót hivatalosan, de figyelembe kell venned, hogy egy pick up. Ami soha nem vetekszik mondjuk egy samuraial bizonyos szituációkban. Kérdés. Mivel nem vagy megelégedve?
Sziasztok! Nissan D22 pickupom van. Merev hidassà akarom átalakitani mert ez a stab rudas lengőkaros verzio gyenge arra a terepre amin használom. Munkára van fogva erdèszetbe. Szivesen fogadnék tanácsokat. Köszönettel. peti
Üdvözlet. Engem az érdekelne hogy Robur hídra hogyan oldható még a tárcsa fék legalább előre. Mi kell hozzá. Ha valakinek van fotója az jó lenne. Másodsorban Robur hátsó difit meglehet csinálni diffizárasra? Válaszokat köszönöm.
Meg tudná-e valaki mondani,hogy mi okozhat terepen kalapácsütés szerű hangokat az első híd felől,amikor a kerék oldalirányú hirtelen terhelést (ütést) kap? Egyenes menetben is,akkor is amikor az első hajtás ki van kapcsolva! Merevhidas,kb.87-es évjáratú Rocky-ról van szó!
Van egy első-hátsó lökhárítóm Td5 -höz gyári gallytörővel, egy újszerű kettőstömegű lendkerék valamint egy Warn XD9000 csörlőm, újra tekercselve, relék nélkül.
Keresek 1 db unimog 404 9x20 felnit, és egy jó kardános csörlőt.
4 db 10.5 R18 Brutális mintára vágott Gumik eladók Unimog (((de robur -ra is jó ))) forgatható felnin.. Magasság 90 cm szélesség 26 kb. nem ereszt, nem lyukas , nem repedezett. puha gumik. Csak személyes átvétel posta nem megoldható mivel 48 kg darabja ..150E ft (vác) 0670 58 48 250
Olyan kérdésem lenne hogy van egy Wrangler TJ-m 3 sebességes automata váltóval és a problémám az lenne vele hogy kicseréltem az olajat és a szűrőt a váltóba és azóta kidobál egy szervíz jelet ami az lenne hogy (nyomaték konverter szolenoid áramkör szakadás) és a nívópálcánál nagyobb fordulatnál vagy terhelésnél elkezdi kinyomni az olajat! Lehet esetleg hogy ezt csak a szolenoid miatt csinálja?
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,hogy tudna e valaki segíteni abban,hogy kellene nekem egy közbetét Wolslágen 1.6 D.motor és Lada váltó közé.Ha valakinek van,vagy tud olyat aki gyárt közölje velem segítségeteket előre is köszönöm.
Láttam én is a hirdetést, szerintem ez nem is terepváltó, hanem egy arra szerelhető szerkezet amiről plusz hajtást lehet levenni illetve olyan mintha valami hidraulika szivattyú lenne rajta... Mellé kell rakni egy tényleg UAZ terepváltót és hogy össze lehet e passzítani a kettőt, ha igen, akkor gyanítom hogy valami nagyon ritka és ebből kifolyólag drága cucc ez. Bár ugye törött pont ott ahol a kettőt össze kéne házasítani...
Terepváltóid megértek a felújításra!Csapágyak cseréje és hézagolása jó eséllyel megoldja a problémádat.Ezek a szerkezetek legalább a fél életüket olajsárban vagy 1-2deci olajban élték le. Amúgy az enyém is dobálja meredek lejtőn,motorféknél.A lustaság nagy úr!Amúgy nem nagy dolog az egész.
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy van egy gaz69 terepváltóm egy épitett autóban,és kidobálja a terepváltó üresbe magát. Felezőnél is de legjobban hosszú fokozatban. Általában motorfékezésnél dobja ki,de vanmikor menetközben egyenletes gáznál is. Találkozottmár valaki ilyesmi tünettel? Van 2 db terepváltóm az egyik eztcsinálja a másik csak a hosszút dobálja ki.... Milehet a baj? Mitkellene megnéznem először?
szia, építették Uazba a franciák, nem egy pörgős cucc, de kimegy a világból, kis utánajárással könnyű papírozni mert van unios forgalomba helyezésije (nem így hívják a papírt de elfelejtettem már a rendes nevét)
A turbós sokkal jobb, coolerrel 102 ló, nekem az van az uazban, 8 éve nem nyúltam hozzá, csodálatos