Barki nevere kerhetsz szamlat _teljesaru jegyrol_. Amennyiben alapitvany, anyamkinja akar jegyet diakjeyet vasarolni szamlara, akkor nem szamlat nem adnak rola, hanem nem szolgaljak ki, mivel mondjuk alapitvany kedvezmenyes jegy vasarlasara nem jogosult, tehat el sem jutunk a szamlairasig.
Viszont -es esetedben ha jol ertem, errol van szo- amennyiben a gyerekek a Gipsz Jakab altalanos iskolaba jarnak, akkor Gipsz Jakab altalanos iskola nevere (illetve hat most mar a fenntartoja nevere kell azt hiszem a szamlakat kerni) minden tovabbi nelkul ki kell allitaniuk a szamlat, mivel az intezmeny jogosult a kedvezmenyre.
Nem. Az a szocpol támogatás, hogy kedvezményes (pl. diák 50%-os) jegyet veszel. Bár nekem a beidézett részből az jön le, hogy a suli nevére lehet számlát kérni, de lehet, hogy rosszul értelmezem.
2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról
33. § ... (4) Nem vehető igénybe szociálpolitikai menetdíj-támogatás ... (c) a nevelési-oktatási vagy gyermekvédelmi szakellátási feladatot ellátó intézménnyel (a továbbiakban együtt: intézmény) jogviszonyban álló gyermek, tanuló, ellátott részére - a tankerületi központ által fenntartott intézmény esetében a tankerület, egyéb esetben az intézmény vagy annak fenntartója által történő vásárlások kivételével - a jogi személyek és a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek által vásárolt jegyek, bérletek után.
Táborozni viszek gyerekeket, tankerület által fenntartott iskolából. Mivel támogatják a kirándulást is, vigyek számlát erről-arról és az utazásról. 7 jegypénztárban vettem jegyet illetve érdeklődtem, mindegyikben máshogy tudták a számlaadást! Volt ahol probléma nélkül kiállították volna a csoport teljes menetjegydíjáról a számlát, én csak a helyjegyről kértem, nem volt probléma. Volt ahol közölték, nem adhatnak számlát, mivel kedvezményes menetjegyről csak személyeknek állítanak ki számlát, hivatalnak, intézménynek nem. Máshol közölték, hogy igen Klebersberg intézménynek adnak számlát. Ennek megörülök, veszem is a jegyeket, kérem a számlát (Tankerületi Központ Cegléd), de közlik, hogy ide nem adhatnak, csak KLIK Budapest, Nádor u. Én meg csak nézek bambán! Mondom a pénztáros néninek, hogy KLIK már nincs is, (KK = Klebersberg Központ van), már vagy 2 éve nem is a Nádor u.-ban vannak, stb..stb... Köti az ebet a karóhoz, hogy ő csak ide állíthat ki számlát, már vagy 3 éve itt van kitűzve neki a monitorja mellé. Hiába mondom, hogy egy nem létező intézmények, hogy lehet számlát kiállítani, hajthatatlan. Kb. 15 perc múlva visszamegyek hozzá, hogy mégis adjon már számlát, lássák a tankerületnél is, hogy hová írják a számlákat. Közli, hogy már nem tud számlát adni, csak a fővárosi központ állítja ki, ha levélben hozzájuk fordulok! Őrület! Ha nem velem történik, el sem hiszem. Következő vasútállomáson már csak érdeklődöm, hogy ott hogyan tudják ezt: mondják, hogy igen van számla, ha viszek a tankerülettől egy hivatalos levelet, melyben megindokolják az utazást és a számlakérés jogosságát. Ezt a vasút elbírálja és ha jogosnak találják ők is akkor adnak számlát! Újabb őrület! Ha MÁV jogosnak tartja! Máshol, pl. egy boltban nem adnának számlát rögtön ráugrik a NAV!
Tudja valaki konkrétan, hogy is van ez??? Köszönöm!
Nem a vonatpotló miatt van, az oka egyszerü Szombathely-Csorna-Győr 102 kilométer és ez Gysev, Győr-Budapest 140 kilométer ez meg Máv "szolgáltatási terület"!
Tényleg érdekes, hogy 5280 Ft-ot mutat, holott nyilván km díjat fizetsz és elvileg egyben azaz az épphogy csak túllépésnek hála (243 km) már 260 kmt fizetsz, ami elvileg 4200+560 elővételben. Ehhez képest tehát van rajta 520 Ft többlet, amit nem értek.
Szia,van az álltalad emlitettnél érdekesebb dolog is ime Szombathely-Budapest ha IC vonattal mész kell fizetned egy 120 kilométeres jegy és egy 140 kilométeres jegy árát és egy vonattal utazol! Erröl mi a véleményed?
Akkor lehet hogy ez magyarázza azt is, hogy nem kell az IC-re helyjegy? Mert amúgy más közvetlen módon nem is tudnád igénybe venni ezt az útszakaszt csak IC-vel?
Nem jogos a panasz, hiszen 400 km-re jóval olcsóbban kapod a jegyet, mint 4*100-ra, tehát a magas távolságokra szóló jegyek jelentős kedvezményt tartalmaznak. Akkor meg nem mindegy, hogy hány kilométerenként kapod a kedvezményt? Így is, úgy is kevesebbet fizetsz, mint a legtöbb utastársad.
Igen azt tudom, hogy lehet. Sokáig a Rossmann is csinálta, de gondolom sokan hőzöngtek emiatt, ezért most már a tényleges árat fizeted, nem a kerekítettet.
Csak ugye ez azért fantasztikus, mert már eleve az a játékszabály a MÁVnál, hogy kerekítjük a kmt is. 182 helyett 200.
Arról esetleg van infótok, hogy a km díjszabásban ez a kmes 10-20-50 kmekre kerekítgetés miért van? Azaz miért kell nekem pl. 182 helyett 200-at fizetni?
Miért nem lehet mondjuk az első 50 km-ig 5-ösével megcsinálni a beosztást, 50 km felett meg 10-esével?
Talán mert közelebb állna a valósághoz a fizetendő és a ténylegesen megtett út? Vagy azért, mert akkor így nem lehetne trükközni a Ft/km aránnyal?
És arról egyébként mi a véleményetek, hogy az online jegyvásárlási rendszer akkor is alkalmazza a kerekítési korrekciókat, ha egyébként csak bankkártyával lehet fizetni? Milyen érdekes, hogy az összes ár 0-ára vagy 5-ösre végződik.
Amennyiben elozetesen tajekoztatnak, kartyas fizetesnel is lehet hasznalni a kerekiteses szabalyt, jopar abc-ben is igy mukodik.
Nyilván ha megtaláltam volna, hogy hol kell módosítani a kiinduló állomást, akkor Keletit választottam volna. Csak amikor épp a jegyet akartam volna venni, akkor a Nyugati volt kéznél. :) Tehát értelemszerűen nem a hosszabb úton szerettem volna menni. De legközelebb akkor a Keletinél próbálok meg az automatával szenvedni.
Köszi a választ. :)
Már csak egy kérdésem akadt:
Ha kiválasztod a Miskolc-Debrecen útvonalat, akkor az elvira szerint az 100 km (átszállás nélkül IC-vel).
Ha viszont megnézed ezt az útvonalat, mivel ugye Nyíregyházán át megy az összesen már 137 km. Van itt valami egységes szabályozás arra vonatkozóan, hogy ha busszal egyébként rövidebb lenne a táv, akkor a máv sem számolhat fel több menetdíjat, ha vasúton hosszabb lenne?!
És arról egyébként mi a véleményetek, hogy az online jegyvásárlási rendszer akkor is alkalmazza a kerekítési korrekciókat, ha egyébként csak bankkártyával lehet fizetni? Milyen érdekes, hogy az összes ár 0-ára vagy 5-ösre végződik.
Továbbá hogy létezhet az, hogy ugyanezen Miskolc-Debrecen útvonalon a natúr menetdíj 1860 Ft, de IC-vel 2010 Ft. Azaz kemény 150 Ft a különbség. IC-n utazol mégis olyan mintha csak egy gyorsvonati pótjegyet vennél 100 km-re. Érti ezt valaki?!
Szerintem az egyéb állomások között kiválasztható.
Viszonylag kevesen utaznak a Nyugatiból Miskolcra, ez lehet talán az ok, illetve félreértésre adhat okot, hogy a Nyugatiból közvetlen Miskolcra menő vonatok Db-Nyíregyen át mennek, ami azért kicsit hosszabb és drágább, mint a Keletiből.
Kevésbé akarnék panaszkodni, inkább csak érdeklődni szeretnék.
A lényeg: A Nyugati pályaudvaron akartam az egyik jegyautomatából jegyet venni (nem kiosk) és biztos én voltam a béna, de egyszerűen nem találtam az úti célok közt Miskolcot, csak ilyen Pest megyei településeket meg tán a Bp.-en belüli állomásokat.
A honlapjuk szerint ezek az automaták bármely belföldi menetjegy megvásárlására alkalmasak. Nekem csak egy helyjegy kellett volna, de feladtam.
E honlap szerint a nagyobb forgalmú helyeken az alsó kép fogad:
Igen, nem is egyszer, főellenőrzéskor szokták csoportosan. De az még a régi típusú bérlet volt, amit kezelni szoktak, s kézzel kellett ráírni az igazolványszámot.
Annyit még kiegészitésként kivételt képez a péntek és vasárnapi közlekedési rend (12-24 óráig)mert akkor egységesen 680 forint mindegy hogy mikor van megváltva!
Már régóta nem értem, de most leírom, hátha valaki érti és megmagyarázza.IC-vel szoktam utazni Szombathely és Budapest között.Oda-vissza ugyanazon az útvonalon és megállókkal. Szombathelytől Budapestig 560 Ft az IC helyjegy, mig Budapesttől Szombathelyig 680 Ft. Nem a 120 Ft bosszant, mert sajnos az ma nem egy nagy összeg, csak nem értem.