Áá, szerintem csak poénkodni próbált, többször találkoztam már olyan kalauzzal, aki ellenőrzéskor vicceskedni próbált - többnyire sikertelenül. Nem hiszem el, hogy jogilag bármivel alá lehetne támasztani ezt a visszamenőlegesen minden napra ad egy retúrt dolgot. Az utas-cég közötti bizalmat inkább építeni kellene, nem ilyesmivel rombolni.
Amire példa a ma délutáni siklás is a Déliben: vonatok maradtak ki vagy késtek jelentősen, de erről Kelenföldön szokás szerint semmilyen tájékoztatást nem adtak. Régebben a késéseket legalább még bemondták hangosba, most már azt se.
Egyébként a fehérvári 4526-ot próbáltam elérni (amúgy a káoszban egy utas fennhagyta a bordó esernyőjét), az elvira szerint az előző 4616 15.12-kor indult, ami nem igaz, vagy hibásan járnak a peronon az órák, mert akkor már a veszprémi gyors érkezett a hármas vágányra, a négyes meg már üres volt, a peron tele utassal. A 3816 lassút se mondták be, helyette csak a fehérvárit, de az végül csak 15.45-kor indult (pont akkor váltott az óra a peronon). Azt meg nem értem, hogy ha ütemesen járatnak vonatokat (félóránként), s az egyik már 28 percnyit késik, akkor miért nem várja meg a következő ütemet (csak két perc).
Vagy amikor pl. Érden a helytelen vágányra érkezik a vonat, s csak az utolsó pillanatban mondják be. Az utas meg próbáljon szaladni, hogy talán a kalauz ne hagyja ott.
"Miért olyan fantasztikus az Elvira, hogy mondjuk Hidasnémetitől Kassáig nem enged nemzetközi jegyet venni, holott a vonat Hidasnémetiben is megáll? Miskolctól bezzeg lehet venni Kassáig. Marha érdekes."
Az Elvira nem tud minden nemzetközi viszonylatra jegyet kiadni, csak bizonyos relációkra, ahol van valamilyen átalánydíj, a Miskolca-Kassa is ilyen, arra van ún. relációs kedvezmény, a Hidasnémeti-Kassa utazásra ilyen nincs:
Gondolom a napok szamanak megfelelo jegyet allit ki duplan, es mivel a "leutazast" a multra feltetelezi, nem kell, hogy korabbi napra szoljon. apropo, hol erheto el a MAV buntetesi teteleinek listaja? Nem akartam szivatni szegenyt, tok szimpatikus figura volt
Sziasztok! Miért olyan fantasztikus az Elvira, hogy mondjuk Hidasnémetitől Kassáig nem enged nemzetközi jegyet venni, holott a vonat Hidasnémetiben is megáll? Miskolctól bezzeg lehet venni Kassáig. Marha érdekes.
Tegnap (pont egy eve, hogy berlettel jarok) eloszor elkertek az igazolvanyt is a berlet ervenyesitesehez*. Ismerve a noi taskak rejtelmeit, mondtam a kalauznak, hogy remelem nalam van, kis turelmet kerek, amig megkeresem** (nyaralas utani asszimilacioban szenvedek epp ;)), mondta, hogy mindenkeppen kivarja, mert ha nincs nalam, akkor az ervenyesseg kezdete ota eltelt idore MINDEN NAPRA ki kell allitania egy returjegyet bunteteskent. Jopofa, nem? Nem arra az utra buntet, amikor (300bol egyszer) ellenoriz, es valamit nem talal rendben, hanem feltetelezi, hogy sosem csinalom jol.
* mar a berlet ervenyesitest sem ertem, minek van?
Köszönöm, hogy foglalkoztok vele! Megjegyzem, már 2 tankerületben is csak lesnek értetlenül, hogy a MÁV egy már nem létező intézménynek állítana ki számlát (KLIK, Bp. Nádor u. 32.)
Aug. végén lesz nagy össznépi tankerületi igazgatói tanévnyitó értekezlet, államtitkárostul, mindenestül, ha minden igaz ott is felvetik majd ezt a problémát és jelzik a MÁV felé. Ha minden igaz...
A hatvani állomás pénztárában is ezt mondták, csak éppen fogalmuk sem volt milyen igazolást/nyomtatványt vigyek! És igen: ha az ember előre tervez egy költséget, pénzt kap rá, hogy számlával majd igazolja... aztán nincs számla, mert nem adnak. És gyerekekről van szó! Ami fölöttébb érdekes: ahány MÁV pénztár, annyiféleképpen tudják ezt! 2 éves tapasztalat pedig az, hogy főleg a Dunántúlon nem adnak számlát. Pedig MÁV itt is, ott is...
Barki nevere kerhetsz szamlat _teljesaru jegyrol_. Amennyiben alapitvany, anyamkinja akar jegyet diakjeyet vasarolni szamlara, akkor nem szamlat nem adnak rola, hanem nem szolgaljak ki, mivel mondjuk alapitvany kedvezmenyes jegy vasarlasara nem jogosult, tehat el sem jutunk a szamlairasig.
Viszont -es esetedben ha jol ertem, errol van szo- amennyiben a gyerekek a Gipsz Jakab altalanos iskolaba jarnak, akkor Gipsz Jakab altalanos iskola nevere (illetve hat most mar a fenntartoja nevere kell azt hiszem a szamlakat kerni) minden tovabbi nelkul ki kell allitaniuk a szamlat, mivel az intezmeny jogosult a kedvezmenyre.
Nem. Az a szocpol támogatás, hogy kedvezményes (pl. diák 50%-os) jegyet veszel. Bár nekem a beidézett részből az jön le, hogy a suli nevére lehet számlát kérni, de lehet, hogy rosszul értelmezem.
2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról
33. § ... (4) Nem vehető igénybe szociálpolitikai menetdíj-támogatás ... (c) a nevelési-oktatási vagy gyermekvédelmi szakellátási feladatot ellátó intézménnyel (a továbbiakban együtt: intézmény) jogviszonyban álló gyermek, tanuló, ellátott részére - a tankerületi központ által fenntartott intézmény esetében a tankerület, egyéb esetben az intézmény vagy annak fenntartója által történő vásárlások kivételével - a jogi személyek és a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek által vásárolt jegyek, bérletek után.
Táborozni viszek gyerekeket, tankerület által fenntartott iskolából. Mivel támogatják a kirándulást is, vigyek számlát erről-arról és az utazásról. 7 jegypénztárban vettem jegyet illetve érdeklődtem, mindegyikben máshogy tudták a számlaadást! Volt ahol probléma nélkül kiállították volna a csoport teljes menetjegydíjáról a számlát, én csak a helyjegyről kértem, nem volt probléma. Volt ahol közölték, nem adhatnak számlát, mivel kedvezményes menetjegyről csak személyeknek állítanak ki számlát, hivatalnak, intézménynek nem. Máshol közölték, hogy igen Klebersberg intézménynek adnak számlát. Ennek megörülök, veszem is a jegyeket, kérem a számlát (Tankerületi Központ Cegléd), de közlik, hogy ide nem adhatnak, csak KLIK Budapest, Nádor u. Én meg csak nézek bambán! Mondom a pénztáros néninek, hogy KLIK már nincs is, (KK = Klebersberg Központ van), már vagy 2 éve nem is a Nádor u.-ban vannak, stb..stb... Köti az ebet a karóhoz, hogy ő csak ide állíthat ki számlát, már vagy 3 éve itt van kitűzve neki a monitorja mellé. Hiába mondom, hogy egy nem létező intézmények, hogy lehet számlát kiállítani, hajthatatlan. Kb. 15 perc múlva visszamegyek hozzá, hogy mégis adjon már számlát, lássák a tankerületnél is, hogy hová írják a számlákat. Közli, hogy már nem tud számlát adni, csak a fővárosi központ állítja ki, ha levélben hozzájuk fordulok! Őrület! Ha nem velem történik, el sem hiszem. Következő vasútállomáson már csak érdeklődöm, hogy ott hogyan tudják ezt: mondják, hogy igen van számla, ha viszek a tankerülettől egy hivatalos levelet, melyben megindokolják az utazást és a számlakérés jogosságát. Ezt a vasút elbírálja és ha jogosnak találják ők is akkor adnak számlát! Újabb őrület! Ha MÁV jogosnak tartja! Máshol, pl. egy boltban nem adnának számlát rögtön ráugrik a NAV!
Tudja valaki konkrétan, hogy is van ez??? Köszönöm!
Nem a vonatpotló miatt van, az oka egyszerü Szombathely-Csorna-Győr 102 kilométer és ez Gysev, Győr-Budapest 140 kilométer ez meg Máv "szolgáltatási terület"!
Tényleg érdekes, hogy 5280 Ft-ot mutat, holott nyilván km díjat fizetsz és elvileg egyben azaz az épphogy csak túllépésnek hála (243 km) már 260 kmt fizetsz, ami elvileg 4200+560 elővételben. Ehhez képest tehát van rajta 520 Ft többlet, amit nem értek.
Szia,van az álltalad emlitettnél érdekesebb dolog is ime Szombathely-Budapest ha IC vonattal mész kell fizetned egy 120 kilométeres jegy és egy 140 kilométeres jegy árát és egy vonattal utazol! Erröl mi a véleményed?
Akkor lehet hogy ez magyarázza azt is, hogy nem kell az IC-re helyjegy? Mert amúgy más közvetlen módon nem is tudnád igénybe venni ezt az útszakaszt csak IC-vel?
Nem jogos a panasz, hiszen 400 km-re jóval olcsóbban kapod a jegyet, mint 4*100-ra, tehát a magas távolságokra szóló jegyek jelentős kedvezményt tartalmaznak. Akkor meg nem mindegy, hogy hány kilométerenként kapod a kedvezményt? Így is, úgy is kevesebbet fizetsz, mint a legtöbb utastársad.
Igen azt tudom, hogy lehet. Sokáig a Rossmann is csinálta, de gondolom sokan hőzöngtek emiatt, ezért most már a tényleges árat fizeted, nem a kerekítettet.
Csak ugye ez azért fantasztikus, mert már eleve az a játékszabály a MÁVnál, hogy kerekítjük a kmt is. 182 helyett 200.
Arról esetleg van infótok, hogy a km díjszabásban ez a kmes 10-20-50 kmekre kerekítgetés miért van? Azaz miért kell nekem pl. 182 helyett 200-at fizetni?
Miért nem lehet mondjuk az első 50 km-ig 5-ösével megcsinálni a beosztást, 50 km felett meg 10-esével?
Talán mert közelebb állna a valósághoz a fizetendő és a ténylegesen megtett út? Vagy azért, mert akkor így nem lehetne trükközni a Ft/km aránnyal?