Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2017.09.23 0 1 8972

Ahol van erre való hely, ott biztos lehet olyat csinálni, hogy megnézzék a javítást. Öntött műgyantás padlójú ISO 900xxx minősítésű műhelyben.... Amikor a parkot egy rövid ideig Istvántelken képzelték el, volt is ilyen ötlet.

De itt ki tudja milyen összetételű festék és glettrétegeket csiszoltak le, ami finom porként száldosott. Én nem engednék ilyesminek a közelébe civileket ... És ahol most javítják a gépet nincs elég hely arra, hogy dolgozzanak és közben kerülgessék a turistákat.

Előzmény: Szütyi (8969)
Ep128 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 8971

Első nekifutásra ez mindenképpen nagyon jó! :-) (De folytatásának kell(ene) következni, már csak azért is, mert ha a gépet bármikor mozgatni is szeretnék majd, (parkon belül, vagy akár javításra azon kívül, stb.) akkor nem lehetnek "kihulló csontvázak a szekrényben". Pl. a már említett forgóváz-mozdonyszekrény kapcsolat és egyebek...)

Előzmény: fantal (8967)
varjan01 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 8970

Az ablakok mellet a rácstartókat ugye nem vágják le? Megvan az eredeti rácsa, az alapján ha később le lehet gyártani a másik oldalit, bemutatáskor lehet fel, leszerelni.

Előzmény: fantal (8967)
Szütyi Creative Commons License 2017.09.20 -1 0 8969

Nem kötözködésként kérdezem, de nem lehet, hogy ez is lehetne egy funkciója a parknak? Pont a családos, kisgyerekesek számára is? Szerintem azok a munkafolyamatok, amiket egy ilyen felújítás során végeznek, is a vasútüzem része, bemutatásra érdemes. Nem azt mondom, hogy tereljünk be családokat a fényezőfülkébe, hadd szívják a lakkbenzint, de lehetséges lenne, hogy megfelelő módon elkerítve, megtekinthető lehessen ez is. Vannak rá példák más jellegű múzeumokban.

Előzmény: fantal (8965)
M63FUN Creative Commons License 2017.09.20 0 0 8968

hát most erre volt keret, ez is több, mint a semmi. köszönöm a válaszod :)

Előzmény: fantal (8967)
fantal Creative Commons License 2017.09.19 0 0 8967

A korrodált tartókat a korrodált résznél javították, a többi kozmetikai jellegű javítás.

Előzmény: M63FUN (8966)
M63FUN Creative Commons License 2017.09.19 0 0 8966

olyan kérdésem lenne, hogy ez csak teljesen kozmetikai lakatolás, vagy a két komolyan korrodált rész ( hűtőknél elkorrodált keresztartó illetve a forgóváz járműszekrény kapcsolat) is lakatolás alá kerül / került? válaszodat előre is köszönöm!

Előzmény: fantal (8965)
fantal Creative Commons License 2017.09.17 0 1 8965

Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.

 

**

 

A park látogatóinak 95%-a nem vasútbarát, hanem nagyrészt gyerekes, családos - hétköznapokon meg iskolások zömmel.

A járműjavítás elég veszélyes. Még felnőttekre is. Dunakeszire, Szolnokra is csak szervezett nyílt napokon lehet bemenni, nem császkálhatsz ott össze-vissza, főleg nem a munkaterületen.

Egyszóval: balesetveszélyes, szennyezett a terület, egészségre káros anyagok fordulnak elő (festék, oldószer, csiszolásból származó por) és zavarná a felújitást végzőket.

Előzmény: usgyiremot (8962)
fantal Creative Commons License 2017.09.17 0 0 8964

Valakik gondolataiban biztosan, de nem itt, nem most, és nem a park által. Nincs rá pénz.

Előzmény: EMD sound is music (8961)
fantal Creative Commons License 2017.09.17 0 1 8963

Mesélj te. 

Előzmény: braun (8960)
usgyiremot Creative Commons License 2017.09.17 -1 0 8962

Köszi a kiegészítést, én is csodálkoztam a 2.5 millión, mert itt a fórumon is arról volt szó legutóbb, hogy a legjobb ajánlat 8.5 millió volt.

 

Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.

 

Az mondjuk igaz, hogy a Dunaferr-nél is mezei Trináttal festik a mozdonyokat, bár ott teljesen mindegy, pár hét alatt belepi a vaspor a gépeket.

 

 

Előzmény: fantal (8958)
EMD sound is music Creative Commons License 2017.09.17 0 0 8961

Tervbe van véve az üzemképessé tétel?

Előzmény: fantal (8958)
braun Creative Commons License 2017.09.17 -1 3 8960

A gép olyan festéket kap, amit az üzemelő dízelek. Ott sem kétkomponensű műgyantás festékkel fényeznek, mert az egy kissé drága.

Mesélj még:)

Előzmény: fantal (8958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 -1 0 8959

>>>nem 2.5 millió, ennek a többszöröse. Ezt jól félrehallottad attól a szakitól.

 

Biztos csak a munkadíjukat mondták meg... :)

Előzmény: fantal (8958)
fantal Creative Commons License 2017.09.17 0 1 8958

A kapu azért volt nyitva, hogy könnyebben távozhasson a lecsiszolt por és a festékek oldószerei, és nem azért, hogy a közönség "interaktívan" figyelhesse a felújitást. Jól tették, hogy nem engedtek be - erre vezetői utasítás van - szeretnék másokat is megkérni, ne próbáljon beszökdösni oda.

 

A mozdony felújítása - sajnos! - nem 2.5 millió, ennek a többszöröse. Ezt jól félrehallottad attól a szakitól.

 

A gép olyan festéket kap, amit az üzemelő dízelek. Ott sem kétkomponensű műgyantás festékkel fényeznek, mert az egy kissé drága.

 

 

Előzmény: usgyiremot (8954)
usgyiremot Creative Commons License 2017.09.17 0 2 8957

Nem vagyok profi restaurátor, de úgy gondolom, hogy ha a jövőben nagyrészt a fűtőházban fog tartózkodni szobormozdonyként, akkor a mostani felújítás elégséges, és komolyabb bevonatrendszert sem tartanék feltétlenül szükségesnek.

 

 

Előzmény: braun (8955)
Ep128 Creative Commons License 2017.09.16 -1 1 8956

Nem értek egyet! Nyilván nem a legdrágább, extra festéket kapja, ezt olvashattuk is. De a lakatolás látszólag tisztességesen zajlik. Ha az alapozó is hasonló gonddal kerül fel, akkor lehet ez szép munka és tartós is!

Előzmény: braun (8955)
braun Creative Commons License 2017.09.16 -1 1 8955

a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint

 

Az derék. Egy sima személykocsi festése, úgy-ahogy 2 millió körül van, ha bádogosmunka is akad, akkor több. Minden tiszteletem azoké, akik tesznek a gépért, de ez így nem sokat ér.

Előzmény: usgyiremot (8954)
usgyiremot Creative Commons License 2017.09.16 0 2 8954

Viszonylag kevés információ csordogál az M63-as felújításáról, úgyhogy ma ellátogattam a Vasúttörténeti Parkba, hátha látok valami érdekeset. Szerencsére éppen dolgoztak a gépen, és nyitva volt a fűtőház kapuja.

Nagyon jó, hogy ily módon a laikus érdeklődők is betekinthetnek egy mozdony felújításának folyamatába, ettől sokkal élettelibbé válik a park.

 

A helyben kapott információk alapján az idei szezonban valószínűleg nem fog elkészülni a gép, remélem jövő tavasszal lesz valamilyen gépavató, ha elkészül.

 

A külső lemezek lakatolása és gittelése, csiszolása és festése zajlik, a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint. Amit kicsit furcsának tartok, hogy állítólag egykomponensű Trinát festéket használnak, ez nem fog hamar mattulni? Vagy a jövőben napsütéstől védett helyen lesz a gép?

 

Sajnos nem engedtek körbejárni a gépet, és nem is akarok senkit megfosztani a hivatalos képek publikálásától, így csak egy kintről készült fotót töltenék fel:

 

A tetőelemek közül kettő az épület mellett újul, egynek a festése már késznek tűnik, ez a gép mellett van a fűtőházban. Szép piros lesz.

 

Csak egy ötlet, de hátha van értelme: a mozdonyból kivágott korrodált lemezdarabokat szerintem kár kidobni, biztos lenne jó pár érdeklődő, akik szívesen vennének egy-egy darabot a mozdonyból, az így befolyt összeget pedig a gépre lehetne költeni.

 

Pielstick Creative Commons License 2017.07.07 0 0 8953

Rendelni kellene a csigazabálóktól.

Előzmény: Nagyharcos11 (8950)
GaGe Creative Commons License 2017.06.02 0 0 8952

Ha felvettem már az összes vonalat ahol járok, akkor miről is? :)

Előzmény: Törölt nick (8951)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.02 0 0 8951

:D Legalább most megismertem a nevedet. :) Több vasutas videót kééééérünk!

Előzmény: GaGe (8949)
Nagyharcos11 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 8950

Akkor szerintem meglehetne környékezni a gépészeteket hogy legalább ennyivel támogassák  a 63 ast ha már sorsára hagyták. Bár azért azt is tudom hogy a gépészetek sem úszkálnak az alkatrészekben sajnos :(

GaGe Creative Commons License 2017.05.31 0 1 8949

Igen, a linkelt youtube csatorna az enyém. :)

Előzmény: Törölt nick (8941)
GaGe Creative Commons License 2017.05.31 0 0 8948

2193-as Csörgőben voltak a darabjai...

Előzmény: Nagyharcos11 (8942)
division by zero Creative Commons License 2017.05.30 -1 0 8947

Ha jól tudom, pont M41-esekhez szedték ki a használható alkatrészeket.

Előzmény: Nagyharcos11 (8942)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.29 0 0 8946

igazad van, de ez nem válasz a motort érintő kérdésre.

Előzmény: Ep128 (8944)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 8945

ár=már :-P

Előzmény: Ep128 (8944)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.29 0 1 8944

Előbb a lakatolás kezdődjön ár el...

Előzmény: M63FUN (8943)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.29 0 0 8943

a motort a mai napig gyártják kicsit modernizált változatban, vagyis bármi lehetséges lenne.... ha lenne rá 3-400 milla még mehetne is önerőből újra

Előzmény: Nagyharcos11 (8942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!