Ahol van erre való hely, ott biztos lehet olyat csinálni, hogy megnézzék a javítást. Öntött műgyantás padlójú ISO 900xxx minősítésű műhelyben.... Amikor a parkot egy rövid ideig Istvántelken képzelték el, volt is ilyen ötlet.
De itt ki tudja milyen összetételű festék és glettrétegeket csiszoltak le, ami finom porként száldosott. Én nem engednék ilyesminek a közelébe civileket ... És ahol most javítják a gépet nincs elég hely arra, hogy dolgozzanak és közben kerülgessék a turistákat.
Első nekifutásra ez mindenképpen nagyon jó! :-) (De folytatásának kell(ene) következni, már csak azért is, mert ha a gépet bármikor mozgatni is szeretnék majd, (parkon belül, vagy akár javításra azon kívül, stb.) akkor nem lehetnek "kihulló csontvázak a szekrényben". Pl. a már említett forgóváz-mozdonyszekrény kapcsolat és egyebek...)
Az ablakok mellet a rácstartókat ugye nem vágják le? Megvan az eredeti rácsa, az alapján ha később le lehet gyártani a másik oldalit, bemutatáskor lehet fel, leszerelni.
Nem kötözködésként kérdezem, de nem lehet, hogy ez is lehetne egy funkciója a parknak? Pont a családos, kisgyerekesek számára is? Szerintem azok a munkafolyamatok, amiket egy ilyen felújítás során végeznek, is a vasútüzem része, bemutatásra érdemes. Nem azt mondom, hogy tereljünk be családokat a fényezőfülkébe, hadd szívják a lakkbenzint, de lehetséges lenne, hogy megfelelő módon elkerítve, megtekinthető lehessen ez is. Vannak rá példák más jellegű múzeumokban.
olyan kérdésem lenne, hogy ez csak teljesen kozmetikai lakatolás, vagy a két komolyan korrodált rész ( hűtőknél elkorrodált keresztartó illetve a forgóváz járműszekrény kapcsolat) is lakatolás alá kerül / került? válaszodat előre is köszönöm!
Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.
**
A park látogatóinak 95%-a nem vasútbarát, hanem nagyrészt gyerekes, családos - hétköznapokon meg iskolások zömmel.
A járműjavítás elég veszélyes. Még felnőttekre is. Dunakeszire, Szolnokra is csak szervezett nyílt napokon lehet bemenni, nem császkálhatsz ott össze-vissza, főleg nem a munkaterületen.
Egyszóval: balesetveszélyes, szennyezett a terület, egészségre káros anyagok fordulnak elő (festék, oldószer, csiszolásból származó por) és zavarná a felújitást végzőket.
Köszi a kiegészítést, én is csodálkoztam a 2.5 millión, mert itt a fórumon is arról volt szó legutóbb, hogy a legjobb ajánlat 8.5 millió volt.
Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.
Az mondjuk igaz, hogy a Dunaferr-nél is mezei Trináttal festik a mozdonyokat, bár ott teljesen mindegy, pár hét alatt belepi a vaspor a gépeket.
A kapu azért volt nyitva, hogy könnyebben távozhasson a lecsiszolt por és a festékek oldószerei, és nem azért, hogy a közönség "interaktívan" figyelhesse a felújitást. Jól tették, hogy nem engedtek be - erre vezetői utasítás van - szeretnék másokat is megkérni, ne próbáljon beszökdösni oda.
A mozdony felújítása - sajnos! - nem 2.5 millió, ennek a többszöröse. Ezt jól félrehallottad attól a szakitól.
A gép olyan festéket kap, amit az üzemelő dízelek. Ott sem kétkomponensű műgyantás festékkel fényeznek, mert az egy kissé drága.
Nem vagyok profi restaurátor, de úgy gondolom, hogy ha a jövőben nagyrészt a fűtőházban fog tartózkodni szobormozdonyként, akkor a mostani felújítás elégséges, és komolyabb bevonatrendszert sem tartanék feltétlenül szükségesnek.
Nem értek egyet! Nyilván nem a legdrágább, extra festéket kapja, ezt olvashattuk is. De a lakatolás látszólag tisztességesen zajlik. Ha az alapozó is hasonló gonddal kerül fel, akkor lehet ez szép munka és tartós is!
a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint
Az derék. Egy sima személykocsi festése, úgy-ahogy 2 millió körül van, ha bádogosmunka is akad, akkor több. Minden tiszteletem azoké, akik tesznek a gépért, de ez így nem sokat ér.
Viszonylag kevés információ csordogál az M63-as felújításáról, úgyhogy ma ellátogattam a Vasúttörténeti Parkba, hátha látok valami érdekeset. Szerencsére éppen dolgoztak a gépen, és nyitva volt a fűtőház kapuja.
Nagyon jó, hogy ily módon a laikus érdeklődők is betekinthetnek egy mozdony felújításának folyamatába, ettől sokkal élettelibbé válik a park.
A helyben kapott információk alapján az idei szezonban valószínűleg nem fog elkészülni a gép, remélem jövő tavasszal lesz valamilyen gépavató, ha elkészül.
A külső lemezek lakatolása és gittelése, csiszolása és festése zajlik, a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint. Amit kicsit furcsának tartok, hogy állítólag egykomponensű Trinát festéket használnak, ez nem fog hamar mattulni? Vagy a jövőben napsütéstől védett helyen lesz a gép?
Sajnos nem engedtek körbejárni a gépet, és nem is akarok senkit megfosztani a hivatalos képek publikálásától, így csak egy kintről készült fotót töltenék fel:
A tetőelemek közül kettő az épület mellett újul, egynek a festése már késznek tűnik, ez a gép mellett van a fűtőházban. Szép piros lesz.
Csak egy ötlet, de hátha van értelme: a mozdonyból kivágott korrodált lemezdarabokat szerintem kár kidobni, biztos lenne jó pár érdeklődő, akik szívesen vennének egy-egy darabot a mozdonyból, az így befolyt összeget pedig a gépre lehetne költeni.
Akkor szerintem meglehetne környékezni a gépészeteket hogy legalább ennyivel támogassák a 63 ast ha már sorsára hagyták. Bár azért azt is tudom hogy a gépészetek sem úszkálnak az alkatrészekben sajnos :(