Nem lehet összehasonlítani a 242 -t a Gyíkkal! Ahogy semelyik másik géppel sem! (A V63 001 -ről mondta egy parkban dolgozó anno, hogy "ha működne, nem nagyon lenne a parkban".) A Gyík tudna annyit dolgozni, hogy (valamelyest) megérje feléleszteni, a 242 esélytelen erre, főleg az elbaltázott felújítása után! (Esetleg ha "gyárira" alakítanák vissza, nem kerülne egy vagyonba futtatni...)
A mindenféle fedőlemez (eső ellen) a Gyíkon egyik oldalról okos és hasznos dolgok, másik oldalról erős balsejtelmek gyötörnek miattuk... (Ezek szerint (már megint) tartósan szabad ég alá kerül a gép... :-( )
Ez a kép a Sm-i felújítása /szobormozdony/ után nem sokkal készült; az első festés, amit aztán később a park/?/ kérésére át kellett pingálni arra az öszvér-fényezésre...
A 003-ra már a sárga homlokfalas /első, gyári fényezés/ Fc-i idejében rákerült a homlokrács, ami végigkísérte az egész pályafutását. Amennyire én tudom, a 003, 004, 005, 008 gépekre került anno rács.
Egy gőzöst azért ne mossunk össze egy dízellel, ha a 242 egy M61 vagy egy M40 kilométerköltségévewl üzemelne akkor többet menne. Nyilván egy M63-at sem lehet annyiból fenntartani mint az előbbieket, de ha jó minőségben össze lenne rakva, akkor havonta néhány feladatot el tudna végezni relatíve alacsony km-költséggel.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy üzleti alapon megérné feléleszteni, de ha valamilyen pályázatból vagy technikai örökség védelmére szánt forrásból üzembe lenne helyezve akkor utána azért simán lehetne legalább nullszaldós a fenntartása.