Keresés

Részletes keresés

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2018.08.19 -1 0 16294

Végtelenül elkeserítő és dühítő, hogy vannak köztünk akiknek semmi sem szent, s a kiállított járműveket megrongálják. Celldömölkön van egy személyvagon egy 424-es mögé kapcsolva. Minden ablaka betörve. Mégis, hogyan fordulhat elő ilyesmi egy olyan állomáson ahol 24 órás vasútőri szolgálat van?!

 

haha 1970 Creative Commons License 2018.08.19 0 1 16293

Erre a kérdésre senki nem fog tudni válaszolni hogy milyen lesz a klíma a kocsikban, többségében az általad emlitett "régebbi IC kocsi" van, illetve annak a felújított változata, de ha peches vagy lehet Bhv kocsi is!

Ha tutira akarsz menni én a kocsit javasolnám!

Előzmény: DarvasKristof (16292)
DarvasKristof Creative Commons License 2018.08.18 -1 0 16292

Uraim! Egy teljesen gyakorlati kérdéssel fordulnék a fórum közösségéhez:

A Budapest és Debrecen közötti intercityken mennyire és milyen megbízhatósággal szokott a klíma működni?

Rendes klíma van vagy csak a régebbi IC-kocsikról ismert légjavító?

Holnap utaznék oda-vissza, de még hezitálok a MÁV és a saját személygépjárművem között.

rutthin Creative Commons License 2018.08.17 -1 1 16291

3. ponttal kapcsolatban...fog vonatozni, mert lesznek bizonyos vasúti rendezvények, ahol hivatalból (vonattal) kell majd megjelennie. Igaz, hogy ezek majd olyan különvonatok lesznek, amire azért oda fognak figyelni, hogy ne késsen!

 

Seszták Miklós pedig valószínű, hogy azért ment autóval, mert azzal hamarabb ért Balatonfüredre, mint a vonat!

Előzmény: azigazifajvedo (16290)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.08.17 0 1 16290

Megértem az álláspontodat, a vezérigazgatónak nem az a feladata hogy egész nap vonatozzon.

 

Természetesen választópolgárként örömmel olvasnám azt az interjúban, hogy a MÁV  új vezetője szeret vonattal utazni.

 

Az általad leírt harmadik ponttal nem értek egyet. Szerintem ezután sem fogja használni a vasutat, hiszen ő is jól tudja hogy ha fontos az hogy időben megérkezzen akkor szolgálati kocsival kell mennie.

A 2017.07.14-ei balatonfüredi FINA megnyitóra külön vonat indult a Keleti pályaudvarról, Seszták Miklós fejlesztési miniszter mégsem ezzel a vonattal ment, hanem kocsival ment le Budapestről. Szerintem ő is tisztában volt azzal  ha a MÁV-on múlik akkor lekési a megnyitót amin beszédet kell mondania, ezért is ment kocsival.

Előzmény: rutthin (16289)
rutthin Creative Commons License 2018.08.16 -1 2 16289

1. Miért ködösítsen, ha egyszer tényleg nem vonatozott 20 éve?

2. A kórházakban se az orvos-igazgató végzi a vakbél műtéteket...gondolom.

3. Majd most, hogy vezérigazgató lett, majd fog vonatozni! És megismeri a vasút igazi arcát! :-)

Előzmény: azigazifajvedo (16284)
haha 1970 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 16288

Ezt olvastam máshol már, és egyszerre az ugrott be ha elmegy Egerszegre jegyet venni, akkor minek kellene neki hazamenni amikor ott fel is szállhat a vonatra! Persze ez csak az Istriára igaz!

Előzmény: azigazifajvedo (16286)
mattil Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 16287

Pláne, hogy nem a mozdonyvezető volt, hanem a jegyvizsgáló

Előzmény: Joó Zoltánné (16285)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 16286

Miért nem lehet 2018-ban egy nemzetközi vonatra online jegyet venni a MÁV-nál?

 

"Megkérdeztük a MÁV sajtóosztályát, miért nem lehet Őriszentpéteren (vagy az interneten) jegyet vásárolni a vonatra, ha már megáll az állomáson a járat, de nem kaptunk választ.

A MÁV-tudakozóban elmondták, hogy a vonatra csak személyesen és nemzetközi pénztárban lehet jegyet vásárolni. Tehát ahhoz, hogy valaki elvonatozzon a szlovén tengerpartra, előbb el kell utaznia Őriszentpéterről Zalaegerszegre (ott van nemzetközi pénztár), megvásárolnia a jegyet, majd hazamennie, és várhatja a vonatot."

 

Forrás: https://index.hu/belfold/2018/08/15/mav_oriszentpeter_jegy/

Joó Zoltánné Creative Commons License 2018.08.15 0 1 16285

Szarul indult a napom . Szegedre indulok a lányommal . Még el sem indulunk otthonról , már az első vonat 15 percet késik.  3 átszállással megyünk .Na jó ,késik a többi is ,úgyhogy időben vagyunk. Viszont kárpótolta az egész szar utazásunkat ez a jópofa mozdonyvezető ,aki szinte minden állomáson tájékoztat bennünket, hogy hol vagyunk épp ,és előre láthatólag hány perc késéssel érünk a végére. Egy elágazásnál még azt is bemondta ,hogy forgalmi okokból állunk, és ne szálljon le senki. Ez nagyon cuki 😊😍

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 16284

Kedves Rutthin és más a nyelvtani hibákba belekötő kommentelők!

 

Mi a véleményük arról, hogy Homolya Róbert a MÁV nemrég kinevezett vezérigazgatója a Vasutas Magazin 2017 áprilisi számának 4. oldalán arra a kérdésre hogy mikor ment utoljára haza vonattal azt a választ adta hogy legalább 20 éve nem utazott már vonattal?

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/2017_vm_marc_web_0.pdf

 

Tudom lehet azt mondani, hogy legalább őszinte volt, de a kinevezett vezérigazgató jogászként végzett és 2010 óta aktívan részt vesz a politikai életben, tehát egy ilyen kérdésre  nyugodtan adhatott volna egy ködösítő választ is.

Előzmény: rutthin (16283)
rutthin Creative Commons License 2018.07.31 0 2 16283

Öcsém, nálad a helyesírással is komoly gondok vannak! Próbálj meg átlapozni egy-két általános iskolai "Magyar Nyelvtan" könyvet!

Előzmény: Olivér19 (16280)
nobolond Creative Commons License 2018.07.28 0 2 16282

Orvos látott ?

Előzmény: Olivér19 (16280)
haha 1970 Creative Commons License 2018.07.27 0 2 16281

Ez mi?😱

Előzmény: Olivér19 (16280)
Olivér19 Creative Commons License 2018.07.27 -7 1 16280

Üdv kedves Magyar az az Orbán Állami vasutak zrt.

 

hiteten vavonta egyszer megyek haza Budapestről-Sátoraljaújhelyre, de milliardokat vesztek fel mindenre kifogast talaltok, a szolgaltatasotok egy rakatszar, legalabb havi szinten egyszer kepesek vagytok megoldani, hogy idobe induljatok es erjetekAbol Bbe? Ez olyan nagy keres. Minden út 50-60 perc keses kozott vsgy. Ahoz gerincetek nulla, hogy a penzt vissza adjatok ezert a mocsokert, amit ti probaltok nyujtani. Remelem jon egy multivallalat, es az egesz magyar vasut Halozatot megveszik kilora es ellatjak azt a munkat ugyan annyi penzert ami nektek eddig is keves volt. Ideje lenne solgozni mocskos korrupt csurhe banda.

 

üdv remelem a mento is kesik mikor szuksegetek van ra.

dojcstomi Creative Commons License 2018.07.17 0 1 16279

Ja így már értem, köszi. A hatvanit tudom, sokszor járok arra IC-vel.

Előzmény: azigazifajvedo (16278)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.07.11 0 1 16278

Szia!

 

A hatvani vonalat felújítják, kb 2020-ra készül el. Továbbá Püspökladány és Debrecen között is újítják a pályát.

Véleményem szerint mindkét szakaszon a kör IC 60-80 perces késéseket szedne fel és beérne kb 160-200 perces késésekkel.

Szerintem nem merték felvállalni a keletkező késéseket, ezért is szüntették meg a kör IC-t.

Ez egy racionális döntés volt a MÁV-tól. Ha nem tudunk szolgáltatást nyújtani akkor ne is vállaljuk túl magunkat.

Nem vagyok vasutas ez a saját véleményem.

Előzmény: dojcstomi (16277)
dojcstomi Creative Commons License 2018.06.17 -1 0 16277

Tessék mondani... miért nincsenek kör IC-k?

 

Most az összes ilyen régebbi kör IC-ként működő vonat útvonala szét lett vágva Nyíregyházánál vagy esetleg Debrecennél. MIÉRT?

_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.02 -3 0 16276

Ezt a mínuszolást én nem is nézem. :)

Előzmény: gunji jackdaw (16275)
gunji jackdaw Creative Commons License 2018.06.02 -2 0 16275

"sokan a minusz jeleket rakják minden hozzászóláshoz ami kicsit bosszantó hogy 50%-ban ok nélkül"

Igen, s nem csak Neked, s nem csak kicsit bosszantó és szvsz inkább 90%-ban ok nélkül. A másik fórumot is meguntam, mert a kérdésekre is csak mínuszokat kap az ember válasz helyett. :(

De miért is baj az, ha itt valaki szóvá teszi a hibákat, hogy pl. érvényes bérlettel miért is akarják megbüntetni vonaton? Nyelje be a 8500 forintot, mert balfék a kalauz, vagy mert a fejpénzre hajt? A hibák felemlegetésével a célunk (részben) pont az, hogy a magunk módján javítsunk a színvonalon. Az, amit a cégen belül kellene megoldani, nem mínuszolni orrba-szájba. Ne legyünk már ennyire birkák...

Előzmény: haha 1970 (16273)
sosiforda Creative Commons License 2018.05.29 0 0 16274

>Tehát akkor a lényeg az, hogy kiválasztok valami tök random utat és amikor felkínálja a változtatást egyesével megváltoztatom a dolgokat.

 

Élesben is kipróbáltam a Déliben és igen, kiválasztasz mondjuk egy Budapest Déli - Debrecen utat és aztán a kiindulási állomást átírhatod Cegléd-re, vagy bármire.

A célállomás átírása is lehetséges.

Előzmény: dojcstomi (16271)
haha 1970 Creative Commons License 2018.05.29 -3 2 16273

Tudom hogy sokan a minusz jeleket rakják minden hozzászóláshoz ami kicsit bosszantó hogy 50%-ban ok nélkül, egy történetet megosztok!

Múlt heti dolog: Írtam az ügyfélszolgálatnak hogy a Szombathelyi IC vonatok nem jól szerepelnek az Elvirán illetve a Vonatinfón június 02-16-ig vágányzár miatt, erre jött a válasz hogy május közepén volt vágányzár..... ellenöriztük és jól szerepel mindenhol! Ezután felhívtam a máv-direktet az ügyintézönek mondtam nézze meg mert én nekem ilyen válasz küldött az "ügyfélszolgálati szakelöadó"megnézte majd megállapította hogy valóban nem jól szerepel! Ismét írtam a választ küldő hölgynek hogy a direkt szerint is hibás, rövid idön belül jött töle a válasz hogy "jeleztük az illetékes részleg felé és holnapi nap folyamán ki fogják javítani a hibát, ami másnap meg is történt!

Számomra az a bosszantó hogy miért kellett azt írni elöször hogy "ellenöriztük" amikor egyértelmű hogy nem igaz, miért kell az utast hülyének nézni?

martinaxe7 Creative Commons License 2018.05.18 -1 0 16272
dojcstomi Creative Commons License 2018.05.09 0 1 16271

Köszönöm. Tehát akkor a lényeg az, hogy kiválasztok valami tök random utat és amikor felkínálja a változtatást egyesével megváltoztatom a dolgokat. Vajon menettérti utazásnál a visszaút paramétereit is engedi ugyanúgy beállítani?

 

Na mindegy, majd tanulmányozom még.

Előzmény: sosiforda (16270)
sosiforda Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16270

A leírásban lévő 5. képernyőhöz kell  a gépen elnavigálni, itt a kiindulási és célállomás is változtatható.

Előzmény: dojcstomi (16269)
dojcstomi Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16269

Itt ugye le van írva:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyertekesito-automatak-kezelese

 

De ha nem tudok Budapest-Keletit kiválasztani célállomásnak, akkor mindegy is, hogy tudom-e módosítani a kiindulási állomást.

sosiforda Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16268

Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?

 

Bármilyen viszonylatra vehető belőlük jegy.

Bővebben a használati utasítás:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyertekesito-automatak-kezelese

 

2. Állítsa be az utazás dátumát, és egyéb jellemzőit. A rendszer alapértelmezetten a következő beállításokat kínálja fel:

- Dátum: a vásárlás napja

- Kiindulási állomás: a vásárlás helye

- Kocsiosztály: 2. osztály

- Utazás jellege: egy útra.

Ezeket az adott kategória melletti Változtatás gombra nyomva lehet módosítani.

 

Előzmény: dojcstomi (16267)
dojcstomi Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 16267

Sziasztok!

 

Korábban már volt kérdésem a jegyértékesítő automatákról, csak a pontosítás kedvéért kérdezem. Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?

 

Nincs valami naprakész jegyzék arról, hogy mely IC-ken közlekednek biciklitárolós halberstadti vagonok? Főleg a 80-as vonal érdekelne.

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.05.04 -3 1 16266

Értem én, hogy magas a munkaerőhiány a cégnél, de egy szintnél lejjebb azért nem kéne adni. Bár néha úgy tűnik, mintha direkt szívatnák a fizető utasokat. Ma reggel is szándékoztak megbüntetni, mert május 4-ig érvényes bérlettel próbáltam utazni. Már látszott a kalauzon, hogy mennyire örül előre a fejpótléknak, majd az is, amikor rájött, hogy elnézte, s csak ma van május 4-e, s ugrik a plussz pénze. De legalább egy halk bocsánatkérést elvártam volna a nyilvános keresztre feszítésért. Rossz volt nézni, hogy a többi utas még ilyenkor is mennyire félrehúzódik, mintha csak leprás lennék.

Ezután a kérdés adott: hány nap átfedéssel érdemes bérletet járatni az ilyen tortúrák sikeres megelőzése céljából?

 

Más. A szent G43 miatt ma reggel _is_ 15-20 perceket késnek a vonatok a 30a-n. Nem is emlékszek, legutóbb melyik évben nem volt káosz ballagáskor. Ha már a Déli irányú G43 minden nap késik, esetleg meg lehetne cserélni az S42-vel: az S42 indulna Tárnokról öt perccel előbb óra 49-kor, a G43 meg óra 54-kor, ha felér odáig addigra. S akkor meg is lehetne állítani Érd alsón, növelve a kapcsolatok számát. Amúgy várható a hangosbeszélő megjavítása alsón, vagy marad a bíp-bípelés állandóra?

 

Ui: Lehet, hogy nem tetszik más lesújtó véleménye a MÁV-ról, de az nem oldja meg a problémákat, ha lemínuszoljuk azt, aki szóváteszi.

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.04.16 -2 0 16265

Köszönöm az extra testmozgást a cég részéről, hogy az állomáson túlszaladt* vonatról a vágány melletti árokba kellett leugrálni. A kalauz meg ahelyett, hogy segített volna az időseknek vagy legalább egy 'elnézést' elrebegett volna, inkább leszólt, hogy 'jöttek volna inkább vissza Tárnokról'. Na persze, 3/4 óra múlva, a 250 Ft jegy + 2600 Ft büntit meg ő állja mindenkinek, igaz? Úgyhogy soha többet Halbit. :(

Remélem, azért a cég az extra szolgáltatást utólag nem fogja felszámolni...

*= már Kf-et elhagyva levegő-hibás ajtókról beszéltek, így nem lehetett fékhiba?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!