Ezért is mondtam, hogy ki kellett volna próbálni pár prémiumot; egyébként az ajtó csukódása az RS-hez képest "nagyautós" (a feleségem 10 éves Swift-jéhez pláne :-) ).
Őszintén kértem ajánlatot Volvo T6 V90-re is (310-320LE), az 22,5M lett volna (a Superb 12,6 volt). 10M különbség, annyival lett volna több, hogy LED lámpák és légrugók, ezeken kívül próbáltam ugyanazokat a cuccokat belerakni, de akkor is maradt volna kb. 8-9M különbség. Meg kell hagyni, azért a Volvo belülről csili-vilibb, de nem 8M-val csili-vilibb....valószínűleg valakinek az is megér annyit, nekem nem, de az már az én bajom, hogy igénytelen vagyok :-)
Szép az XC90, pláne a T8, viszont direkt nem választok SUV-ot (ha igen, Kodiaq lett volna :-) ). Nehéz, tolja maga előtt a levegőt, az RS előtt egyterűim voltak, most, hogy megöregedtem, a kényelmetlenebb be-kiszállást választom :-)
A négykerék hajtásról nem tudok nyilatkozni, majd, gondolom, a téli időszakban, nyálkás, csúszós, lefagyott úton megmutatkozik az előnye.
a haldex hajtással nagyon jól viselkedik a Superb, nehezebb a háta mind a simának, ezért jobb a kocsi dinamikája és kanyarba, ha a gázra lépsz, száraz úton szépen beragad a fara. Ennek semmi köze az elektonikus vezérlésnek, ha a kardántengely és a hátsó diffinél van egy kis fordulatszámkülönbség, az olajos hajtás azonnal zár. De ne fékezz bele, mert akkor nyit.
Azzal vitatkoznék, hogy az ajtók puffanása nagyautós. :)
Anno a 2006-os évjáratú Q7 volt meg, amikor néztem egy Superbet, és az ajtó becsukásánál az volt az érzésem, hogy úristen de kevés anyag van benne. Persze minden relatív. :)
Most egy XC90 T8 a családi, és úgy érzem hazaértem. :)))
Én mondjuk simán becserélném a kézi váltót DSG-re. Kényelmi szempontok miatt... Nézegettem is a konfigurátorban, de benzinest nem lehet konfigurálni sajnos mostanában
Mindenki (köztük én is) elfogadja, ha te vagy bárki más kéziváltó-hívő, de ebből kifolyólag még nem az lesz az egyetemleges jobb vagy rosszabb.
Csak ha valaki vásárlási tanácsot kér és pro/kontra érveket szeretne olvasni, akkor (1) ne tényként állítsd be a saját hülyeségeidet (2) próbáld meg el(be)fogadni a másik véleményét. A lenti válaszodból persze látszik, hogy ez neked vallási kérdés lehet, szóval tényleg felesleges győzködni. Nem is akarlak, de legalább a vásárlás előtt álló fórumtársat nem kéne félrevezetni meg riogatni a DSG halálos cikkel. Főleg ha új autóban gondolkodik.
Mondjuk ha meghajt egy DSG-s RS-t meg utána egy kéziváltósat és nem az utolsó forintjaiból venné, csodálkoznék ha nem ikszeli be a DSG-t.
Szóval igen, a legjobb lenne ha kipróbálja mindkét variációt és eldönti.
Inkább a többség véleménye. Felár ellenében is jobban fogy a 2.0 TSI mellé párosítva mint a kéziváltó. De nyilván mindenki más jön szembe az autópályán.
Mellesleg ha már nyomaték és 'tuning'... azt is jobban bírja, mint a kéziváltó kuplungja (gen3 2.0 TSI motor/váltós VW konszern autókról beszélek). Pl. a 6 gangos dq250 450-500nm-ig üzembiztos, míg a manuális már 420nm környékén csúszik és emiatt a stage1 a maximum amit bír. A dsg pedig stage2-ig kényelmesen használható.
Mondjuk nálam még nem kellett semmit sem cserélni a váltóban (olajat sem). A kuplung is elég jól bírja az emelt nyomatékot ;-) A km-ek számát most felejtsük el, nem akarok ingyenreklámot. A 6 számjegyű opció azért eléggé tág fogalom, mert nem mindegy hogy 1-el kezdődik, vagy 9-el. Nem régen volt problémám gömbcsuklóval. A szerviz elsőre váltót sejtett. Azért eléggé baráti árat adtak hozzá.
Ez a te véleményed. Én a kéziváltóm nem adnám oda két DSG-ért sem :-D
Megkerestem azt a Ceed-es hsz-t és kiderült, hogy a kérdés nem RS, hanem Rapid témában lett feltéve. Ezek szerint a kérdésem az én félreértésemen alapult, így sztornózom.
Van viszont másik kérdésem.
Mi a fő különbség egy kézi váltós TSI RS és egy 1.8 180 LE-s Octavia között a motoron, a kerék és gumi méreten, a kipufogó hangolásán és az utastér berendezésén kívül? Váltó, kuplung ugyanaz? Futómű esetleg alacsonyabbra van ültetve és keményebbre van állítva (rugók, lengéscsillapítók)? Zajszigetelés? Direktebb kormány?
Az olajos DSG-kre egyáltalán nem jellemző az elhalálozás. 200-250e körül lehet elhasználódik a kettőstömegű, de ha nem vagy falábú és/vagy nem mélygarázsokban közlekedsz le-fel napi 4 órát a rámpákon, akkor a kuplungszett maga még tovább is bírja, mint a kéziváltóban.
A kézi váltónál is előbb-utóbb kettőstömegűt és kuplung szettet kell cserélni.
Emellett a kéziváltó is el tud kopni 200e kilométer körül (nekem volt is ilyen, kidobálta a hatodikat, pedig nem volt gyilkolva), amit utána vagy felújíttatsz vagy keresel egy bontottat. Mindkét opció 6 számjegyű összeg lesz.
Egyedül a mechatronika lehet plusz rizikó. De emiatt se aggódnék különösebben, pláne nem egy garanciális autónál. Ha meg használtan veszi 10M HUF helyett 4-6 millióért, legyen már 0,5-1M még a zsebben az ilyen javításokra.
Szóval javaslom engedd el ezt a kéziváltó mennyivel jobb és/vagy olcsóbb fenntartású dolgot, mert eljárt felette az idő...