Segítségeteket kérném, hogy Pesten melyik márkaszerviz ajánlott? RS-em "megérett" az első időszakosra. A Porsche M5-nél voltam egyszer (illetve kétszer), de őket inkább kerülnék.
Először voltam ~5500 km tájékán, mert az első kerekeknél a fék felől kattogást hallottam kormányzáskor lassú menetben (nyilván máskor is van csak akkor nem hallom a menet/motorzajtól). Azt mondták, hogy megégett a féktárcsa és vállas. Cserélni kellene mondták. Mondtam, hogy ne szórakozzanak, mondom meg sem lett hajtva meg mégiscsak egy sportbetétről van szó. Nem fogok x ezerért 5500 km után komplett féket cserélni egy RS-en. Azt mondták használhatom ha nem zavar a kattogás... a második eset futómű zajjal vittem, 60km+ zümmögő hang hallatszott minimál rezonanciával. Erre azt mondták (erre munkalapot is kaptam), hogy megnézték ez a téli gumi miatt van higgyem el. Nos a nyárinál is megvan még az érzet igaz talán valamivel nagyobb sebességnél jelentkezik. De ezt lehet már bebeszélem magamnak. Szóval ezeket is újra nézetném, kérdés van-e/volt-e valakinek hasonló problémája, illetve melyik szervizt ajánljátok ha van ilyen.
Megmondom őszintén az éjjellátót nem hiányolom, nem is lehetett bele rendelni. Ha te nem fékezel gyalogos/biciklis/állat miatt, megteszi helyetted az autó. Anno egy Uber XC90 elütött egy biciklist. A vizsgálat során kiderült, hogy a Volvo szoftvere ki van kapcsolva, az Uberé irányít. Pedig a Volvoé érzékelte és meg is állt volna... Amúgy a segédek nagyon profin működnek, szinte hülyebiztos az autó.
A Volvo reklám vicces, hogy még senki sem halt meg XC90-ben, ez attól is függ, hogy hány darabot adnak el egy típusból, pl. Golfban biztos többen halnak meg, mert sokkal több darab fut belőle, mint XC90-ből :-)
Az éjjellátó a Peugeot-Citroennél 1000 eurós extra lesz. Arra vagyok kíváncsi, hogy ködben lát-e, mert pl. ha ködben is van hőlátása, akkor amit nem látunk a köd miatt, azt ő már igen. Kíváncsi vagyok működik-e....
Sajnos a digitális kijelző a Superb-e csak jövő tavasszal lesz elérhető facelift esetén.
A Mazda6 9,15M volt fullosan, amikor én 10M-ért vettem az RS-t :-)
Az új Peugeot508 nagyon dögös, komoly alternatíva lenne nálam.
Azért ezek a vezetői segédletek mint a vészfékezés, radaros tempomat, keresztirányú forgalom figyelés, automata parkolás már leszivárogtak a nem prémium gyártókhoz is szerencsére :)
Nyilván a Volvo jobban tudja, meg amúgy is a biztonságról híresek (múltkor olvastam, hogy Angliában úgy hirdetik hogy még soha senki nem halt meg xc90ben az országban?!).
Amit én nagyon hiányolok, hogy az éjjellátó (főleg az állatok miatt) még nagyon nem ért el az ilyen gyártók szintjére mint pl a Skoda :( Pedig az nagyban növelné a biztonságot... Meg mintha a konszern fogná őket amúgy is a technikai fejlesztésekben... pl. a digitális tft kijelző az analóg helyett a vezető előtt, ahova ki lehet rakni a navit (múltkor passatban láttam), head up displayt a superb-be kérni sem lehet...
A napokban néztem az új mazda6ot abból a full felszerelt kb 10,5 milla listaáron és minden van benne, nem is néznek ki rosszul :)
Az új pug 508 is tetszik (abban lehet éjjellátót is kérni), kíváncsi leszek mennyiért adják majd...
Nekem is 9,2-9,3 a fogyasztásom, autópálya 160, tempósan közlekedve, amin meg is lepődtem, hiszen vagy 150kg-al nehezebb, mint az RS volt.
Ebben csak hátsó kamera van, de kitolatáskor jelzi, ha valami jön oldalról, sőt, ha pl. tolatáskor ha úgy látja, hogy rátolatsz valamire, akkor magától lefékez, nem enged ütközni.
Van egy barátom, aki ugyanilyen Superb-et vett akkor, amikor én, neki előtte ML Mercije és X5 BMW-je volt (mindkettőt eladta, nem győzte azokat szervizelni, pedig mindkettő Magyarországon vásárolt autó volt, egyikben 170e, másikban 100e körül, folyton romlottak, na mindegy...), szóval azt mondja, hogy soha jobb kocsit a Superbnél, folyton isteníti.
Én meg nem fértem el a V90-ben. :) És szeretek magasan is ülni. :)
A nagy átlag most éppen 9,0 liter, nem mondanám soknak, főleg úgy, hogy a megtett 17e km fele kb. tempósabb autópálya. :) Valószínűleg pénzügyileg nem éri meg a különbséget, de ebben rohadtul biztonságban is érzem magam, főleg az automata vészfékező rendszer tetszik, meg persze az összes bizbasz, ami segíti a vezetőt. Sokkal könnyebb a parkolás (360 fokos kamera), a kitolatás olyan helyről, ahol se balra se jobbra nem látsz ki (Cross Trafic Alert) stb. :)
Ezért is mondtam, hogy ki kellett volna próbálni pár prémiumot; egyébként az ajtó csukódása az RS-hez képest "nagyautós" (a feleségem 10 éves Swift-jéhez pláne :-) ).
Őszintén kértem ajánlatot Volvo T6 V90-re is (310-320LE), az 22,5M lett volna (a Superb 12,6 volt). 10M különbség, annyival lett volna több, hogy LED lámpák és légrugók, ezeken kívül próbáltam ugyanazokat a cuccokat belerakni, de akkor is maradt volna kb. 8-9M különbség. Meg kell hagyni, azért a Volvo belülről csili-vilibb, de nem 8M-val csili-vilibb....valószínűleg valakinek az is megér annyit, nekem nem, de az már az én bajom, hogy igénytelen vagyok :-)
Szép az XC90, pláne a T8, viszont direkt nem választok SUV-ot (ha igen, Kodiaq lett volna :-) ). Nehéz, tolja maga előtt a levegőt, az RS előtt egyterűim voltak, most, hogy megöregedtem, a kényelmetlenebb be-kiszállást választom :-)
A négykerék hajtásról nem tudok nyilatkozni, majd, gondolom, a téli időszakban, nyálkás, csúszós, lefagyott úton megmutatkozik az előnye.
a haldex hajtással nagyon jól viselkedik a Superb, nehezebb a háta mind a simának, ezért jobb a kocsi dinamikája és kanyarba, ha a gázra lépsz, száraz úton szépen beragad a fara. Ennek semmi köze az elektonikus vezérlésnek, ha a kardántengely és a hátsó diffinél van egy kis fordulatszámkülönbség, az olajos hajtás azonnal zár. De ne fékezz bele, mert akkor nyit.
Azzal vitatkoznék, hogy az ajtók puffanása nagyautós. :)
Anno a 2006-os évjáratú Q7 volt meg, amikor néztem egy Superbet, és az ajtó becsukásánál az volt az érzésem, hogy úristen de kevés anyag van benne. Persze minden relatív. :)
Most egy XC90 T8 a családi, és úgy érzem ”hazaértem”. :)))
Én mondjuk simán becserélném a kézi váltót DSG-re. Kényelmi szempontok miatt... Nézegettem is a konfigurátorban, de benzinest nem lehet konfigurálni sajnos mostanában
Mindenki (köztük én is) elfogadja, ha te vagy bárki más kéziváltó-hívő, de ebből kifolyólag még nem az lesz az egyetemleges jobb vagy rosszabb.
Csak ha valaki vásárlási tanácsot kér és pro/kontra érveket szeretne olvasni, akkor (1) ne tényként állítsd be a saját hülyeségeidet (2) próbáld meg el(be)fogadni a másik véleményét. A lenti válaszodból persze látszik, hogy ez neked vallási kérdés lehet, szóval tényleg felesleges győzködni. Nem is akarlak, de legalább a vásárlás előtt álló fórumtársat nem kéne félrevezetni meg riogatni a DSG halálos cikkel. Főleg ha új autóban gondolkodik.
Mondjuk ha meghajt egy DSG-s RS-t meg utána egy kéziváltósat és nem az utolsó forintjaiból venné, csodálkoznék ha nem ikszeli be a DSG-t.
Szóval igen, a legjobb lenne ha kipróbálja mindkét variációt és eldönti.