Sziasztok, Olvastam a fórumon egy nem túl régi hozzászólásban, hogy a legújabb 2.0 tfsi motoroknak már nincs típushibájuk. Ez igaz a facelift előtti nem osztott lámpás 3-as octaviára is?
Én nem vártam ki, de attól még még 30 ezres (szervízkönyv szerint max 30.000 km*) cserének hívom, hogy mikor megyek időpontot kérni tudják mit kell majd cserélni :) A következő a 60 ezres lesz, kb 45.000nél
Közben leírta nekem egy bennfentes, hogy hogy jön ki a 115k... 1.5 munkadíj összesen. A munkadíjban elenyésző a különbségek állítása szerint a márkaszervizek között, ellenben náluk q drága az alkatrész. Azt mondta egyen tudnék spórolni, van lehetőségem nekem vinni az olajat, ha igazolom hogy az vw által jóvá hagyott akkor mehet a menet, de akkor a munkadíj kap egy másfélszeres szorzót. Mondjuk így is megérné, mert 11 ezer + FA / literben adják ők (~70 rongy az olaj önmagában). 5 liter belemegy. Na ez a röhej. Azt mondta a leeresztő csavart, olajszűrőt, pollenszűrőt nem hozhatom én mert ugrik a gari. A Castrol Edge Titanium 5w30at ~14k körül megtudja venni az ember 5 lityós kiszerelésben a bótban...
Nem kell azt elvinni, majd utána otthon kicseréli, és nem számláznak le neki újabb pénzt (sanszosan nem is keveset) egy 22 másodperces mutatványért.
Elég kemény árak vannak a Skoda szervizekben, annó a szomszédom mesélte hogy az 1.4 TSI Octavia-ra sokkal drágább volt a márkaszervizelés a PoM5-ben mint a Wallisban az 5-ös BMW-re, miközben utóbbi kocsi kb. 3x annyiba került. (Mindkét kocsi új, garanciális volt)
Korábban Doniékhoz jártam, de nekem már nagyon nem esnek útba. Drágább a márkaszerviz ár, de a Mentesék ügyfeleim amúgy is, így a Seatot hozzájuk hordom egy ideje.
Elvileg olaj, olajszűrő és pollenszűrő van a porondon meg a kötelező ellenőrzések.
Gázolaj szűrő 60e kmnél van mert az országban a lónyál megfelel az EN590es szabványnak.
A Mentes jó ötlet volt köszönöm. Bár a hölgyike ott sem tudta megmondani pontosan az árat, de azt mondta garantáltan 100 alatt van. Akkor az már minimum 15k marad a zsebbent jelent. Nem mindegy.
Sajnos a dízel intervallumait nem ismerem, de szerintem gázolajszűrőt 30-nál még nem ír elő. Persze ártani nem árthat.
Emellett azért is nehéz, mert hajlamosak ezt-azt úgy is cserélni, hogy se nem kérted se nem tartalmazza a gyári előírás (pl. pollenszűrőt sűrűbben/előbb kicserélik, jobbfajta vörös bor egységárban feltöltik az ablakmosódat és hasonló kisstílű dolgok).
2.0 tsi 230 le szegedi PoHu-nál júniusban kb. 110 ezer HUF volt a longlife szerviz (80e km-nél) olaj+olajszűrő+levegőszűrő+fékolajcsere+mobilitás garancia. Nem vittem semmit, hagytam hogy lehúzzanak az olajjal... nincs már türelmem hadakozni velük.
30e km-nél elvileg nem kell levegőszűrőt cserélni se fékolajat (ha még nincs 3 éves az autó, de ahogy kiveszem, még nincs) se DSG olajat... szóval tényleg lehúzósnak tűnik kissé az a 120ezres ajánlat.
Hát ez elég durva hogy a saját gyári fékjeire 5000 km-t vállal.Még ha kopó alkatrész is.
Nekem az első szervíz 30.000 km-nél tavaly hetven-egynéhányezer forint volt( benzines RS). Olaj, olajszűrő, pollenszűrő és kb. ennyi. Én még ezt is sokalltam. Dehát ugye mobilitás garancia meg ilyesmi....
A 115 ezer az nagyon húzós.
Pár évvel ezelőtt Passatom volt, annak a DSG váltó gyári-olajcseréjével együtt volt 120 ezer Ft a szervíz 60.000 km-nél
Azzal hajtottak el, hogy kopó alkatrész. És az olyanok (legalábbis a fék) csak 5000 km-ig garanciálisak egy új autónál. Alapból meg nem.
Btw van valahol lista, hogy melyik időszakosnál mit csinálnak? Most nekem az első időszakosra 115 ezer forintot mondott a Porsche Pest. Kicsit sokallom, főleg h szerintem olaj és szűrőcserék lesznek max. Aztán lehet tévedek.
5500 km-nél, még az átadáskor adott ajándék kocsi-illatosítónak :-) is garanciásnak kellene lenni olyan új. Cseréljék ki és punktum. Ja és addig csereautó...
Van egy 2014 es 2.0 tfsi skoda octavia hatso dobom elado. Ami ugye 2 dob. Kulonlegessege: ez egy gyari dob kiherelve! Nagyon jol szol. De engem zavar hosszu tavon. Es a chip utan hangosabb is lett.
Segítségeteket kérném, hogy Pesten melyik márkaszerviz ajánlott? RS-em "megérett" az első időszakosra. A Porsche M5-nél voltam egyszer (illetve kétszer), de őket inkább kerülnék.
Először voltam ~5500 km tájékán, mert az első kerekeknél a fék felől kattogást hallottam kormányzáskor lassú menetben (nyilván máskor is van csak akkor nem hallom a menet/motorzajtól). Azt mondták, hogy megégett a féktárcsa és vállas. Cserélni kellene mondták. Mondtam, hogy ne szórakozzanak, mondom meg sem lett hajtva meg mégiscsak egy sportbetétről van szó. Nem fogok x ezerért 5500 km után komplett féket cserélni egy RS-en. Azt mondták használhatom ha nem zavar a kattogás... a második eset futómű zajjal vittem, 60km+ zümmögő hang hallatszott minimál rezonanciával. Erre azt mondták (erre munkalapot is kaptam), hogy megnézték ez a téli gumi miatt van higgyem el. Nos a nyárinál is megvan még az érzet igaz talán valamivel nagyobb sebességnél jelentkezik. De ezt lehet már bebeszélem magamnak. Szóval ezeket is újra nézetném, kérdés van-e/volt-e valakinek hasonló problémája, illetve melyik szervizt ajánljátok ha van ilyen.
Megmondom őszintén az éjjellátót nem hiányolom, nem is lehetett bele rendelni. Ha te nem fékezel gyalogos/biciklis/állat miatt, megteszi helyetted az autó. Anno egy Uber XC90 elütött egy biciklist. A vizsgálat során kiderült, hogy a Volvo szoftvere ki van kapcsolva, az Uberé irányít. Pedig a Volvoé érzékelte és meg is állt volna... Amúgy a segédek nagyon profin működnek, szinte hülyebiztos az autó.
A Volvo reklám vicces, hogy még senki sem halt meg XC90-ben, ez attól is függ, hogy hány darabot adnak el egy típusból, pl. Golfban biztos többen halnak meg, mert sokkal több darab fut belőle, mint XC90-ből :-)
Az éjjellátó a Peugeot-Citroennél 1000 eurós extra lesz. Arra vagyok kíváncsi, hogy ködben lát-e, mert pl. ha ködben is van hőlátása, akkor amit nem látunk a köd miatt, azt ő már igen. Kíváncsi vagyok működik-e....
Sajnos a digitális kijelző a Superb-e csak jövő tavasszal lesz elérhető facelift esetén.
A Mazda6 9,15M volt fullosan, amikor én 10M-ért vettem az RS-t :-)
Az új Peugeot508 nagyon dögös, komoly alternatíva lenne nálam.