Helytörténeti kutatásaimhoz keresnék fényképeket a Bánhalmai Mélyépítő Zrt. munkagépeiről és a Középtiszai Állami Gazdaságban kialakított FJ-512 típusú, módosított E-512 féllánctalpas kombájnokról, valamint az ugyanitt a Szibirják lánctalpas kombájnok önjáró alvázára épített EB-4 pótkocsi-felépítményes rizsszállító járművekről.
Az FJ-512 -t 1981-ben egy mezőgazdasági kiállításon (Agromashexpo?)díjazták.
A kockafülkés Liazokról kérdeznék, olyanokról amik a közútkezelőnél is voltak. Vállalható technika? Közúti áruszállításra, napi használatra? Vagy inkább nézzek valami nyugati technikát?
Érdeklődnék, azoktól aki használ, használt Star266 tipusú teherautót. Ilyen jármű vásárlásán gondolkodom, erdészeti célra, faszállításra szeretném használni. Többen meg ilyesztettek, hogy gyenge a hátsó felfüggesztése, folyamatos gondok vannak a terepváltóval, motorproblémák stb. Valóban használhatatlan tartósan 5-6 köbméter tüzifa szállítására?
Kiegészítés! A T-100M-nél ,mert ez a pontos neve a gépnek,A vezérmű tengely bütykeit megváltoztatták.A szívó szelepek átmérőjét is változtatták a szívócső átmérőjét szintén.A dekompresszor is nagyobbat emel ,mint az elődjénél.Az SZ-100-as motornál a porlasztónak három furata van ,míg a T-100-nál öt! A kip.cső végére fedelet tettek ,hogy ne essen bele ,állóhelyzetbe a csapadék.Alapjáraton csak két henger működik,részben takarékossági okok miatt.(második,és harmadik henger leáll,mert az adagoló elem kiképzése szélesebb.) Ezen már van elektromos indító motor ,míg a másikat csak karral lehetett indítani.Az SZ- 100-nál 175 re kellett állítani a porlasztót ,addig ezen ,már 200-210 bárra!!
Ez egy T-100-as tipusú lánctalpas.Amennyiben ismered az SZ-100-as motorját ,akkor nem kell sokat irkálnom.Az SZ-100-as motorja KDM -100 tipusú,négyütemű,négyhengeres ,előkamrás motor. A T100-as motorja D-108 tip . és annyiban különbözik,hogy ez már közvetlen befecskendezéses,dugattyú kamrás.Éppen ezért hengerfeje ,dugattyúja,porlasztója,nem egyforma. 145 mm a hengerfurat, 205 mm a lökete,1-3-4-2 gyújt.sorrend.Egy héttel korábban írsz, még több konkrétumot tudtam volna írni ,mert egy másik fórumon is szó volt róla és utána néztem ,de nem jegyzeteltem ki a gépkönyvét.Visszavittem a könyvtárba.Nem gondolnám,hogy tankból került volna bele a traktorba.Ennek is ,mint más erőgépnek ,meg van a maga fejlődési ,növekedő lóerős története. Olyan van ,hogy a hadseregbe is alkalmazták tolólapjával klf-le tereprendezési munkákra.(mint a civil életbe,hisz erre nagyon jó volt a robusztussága miatt).A nagy Orosz honba szántási munkákra fogták be legjobban.Szerepelt a mélyszántás, csatorna nyitó eke vontatás is a repertoárjukba. Szerettek vele silót tapostatni a nagy súlya miatt. Motorját több kotróba is beépítették.
Üdv! Tévesen azt hittem, hogy a T 100-as motorja megegyezett a harckocsimotorral. a T 34-el. (nekem az idősek azt mondták és elhittem) Az orosznál a "civil" járművek abban az időben a hadseregből "jöttek".