Skoda Superb 1.8 tsi dsg 7 váltó indulásnál 1 sebességből 2 sebességbe váltásnál néha beremeg,de csak D fokozatban,olyan mintha hamar váltana és alacsony a fordulat. S fokozatban simán működik.
Nem mindig inkább ha bemelegszik,amúgy szépen vált,nincs hangja se más problémája. Mondták, hogy utána lehet állítani ,kalibrálni adaptációt csinálni a váltón nem tudom mit jelet ez.
Kb másfél éve van nálam egy Skoda Superb 2.0 crtdi dsg váltós autó. Mostanában olyan gondom van vele, hogy 300km-enként elkezd regenerálni, hatalmas fehér füst gyorsításnál ha pl városban vagyok, autópályán 130 tempomat úgy semmi. Vcdsel néztem 4.1ig megy le a korom tömeg. Gondolom 0-nak kellene lennie, az olajhamu pedig 189ml de az nem is változik. Az autón egy módosított szoftver van 170 helyett 205LE, és az egr szoftveresen le van zárva és ki is van belőle írva. Az termosztátom megadta magát de a héten cserélve lesz hátha az is befolyásolja. Valaki tapasztalt hasonlót, ha igen mi volt rá a megoldás? Válaszokat előre is köszönöm.
Adott egy Active felszereltségű autó. A rádió támogatja a bluetootht, de nincs a kocsiban beépítve. Ha utólag beszereltetem, akkor rendesen fog működni minden? kezelni fogja a rádió is és a műszerfal is?
Nem tudja valaki véletlenül, hogy sedan twindoor változatnál a csomagtartófedélben lévő két nyitókapcsoló között mi a különbség? Az enyémben elromlott a jobb oldali (ami a teljes nyitást aktiválja). Amit eddig kiderítettem, hogy a két kapcsoló párhuzamosan van kötve, és a középső az egy sima nyomókapcsoló. Emiatt azt gondolom, hogy a másikban van valami trükk (pl. ellenállás van beleépítve vagy ilyesmi), de ezt nem tudom leellenőrizni. Van esetleg valaki, aki meg tudná ezt nézni nekem? Köszönöm.
Az enyém "csak" 140 lovas. Nem szoktam figyelni a lépés tempónál, hogy hányadikban van a váltó, de ha gyorsítani kell, nem szokott rezonálni.
Néha ha megyek egy helyre ahol lépésben kell hegyre fel beállni a parkolóban ott szoktam inkább megállni és inkább egyesben beállni. Ott éreztem többször,hogy kínlódik ketteseben.
"S" fokozatba az öt év alatt még soha nem tettem a váltót :)
Igen, nekem is úgy jött ki a matek a fejemben, hogy valamivel 200.000 felett már érdemes cserélni. (mondjuk eddig minden autóm valóban akörül cseréltem) Csak ennél van egy olyan érzésünk is ami még nem volt, hogy ez egy olyan kocsi ami megbízható, nem túl szerviz igényes és költséges, megfelelően nagy - kényelmes - felszerelt, stb.
Mi is hasonlóan tavaly ingatlanba fektettünk megint, kis hitel segítségével, feleségem gyesen, szóval a havi szintű költségvetésünk nem azt támogatja jelenleg, "gyerünk gyorsan autót cserélni".
Év vége felé lesz benne 250.000, Addig hátha úgy alakul, hogy le tudjuk cserélni...
Eszembe jutott még egy kérdés:
Tiéd is 170LE-s ugye?
Ha "D"-ben le lassítasz vele olyan 4-6km/h-ra és ezzel a tempóval csorogsz, akkor még mindig kettesben van neked is és beremeg? (tipikusan piros lámpánál, vagy dugóban csorogva)
Magyarul itt azt az utasítást kellene kapnia már a váltónak, hogy váltson le egyesbe, de nem teszi. Ha "S"-ben van a váltó akkor nem csinál ilyet, mert ott ugye szoftveresen azt az utasítást kapja, hogy magasabb fordulaton tartsa a motort, "ugrásra készen". Manuálba ki tolom, ott ugyanúgy időben vissza rakja az egyest.
Ezt mióta megvettük így működik (kb 115.000km-el vettük) 130körül voltam egy váltós szakinál szegeden, azt mondta igen tudja "valószínűleg" mi a baja, sőt hallja a kettős tömegű lendkerekem is kezd oda lenni, szóval pityputy 3-400.000 körül beszélt.
Na én olyan vagyok, hogy inkább meghallgatok 5 véleményt (aztán persze azon fogom a fejem, mindenki mást mondott és most melyiket higgyem el... :) )
Át mentem Makóra egy híresebb váltós szerelőhöz. "Nagyon messze van még ez a lendkerék a cserétől" mondta, a rángatásra meg ajánlott egy valami szenzort (nem jut eszembe pontosan melyiket, talán valami fék jeladó) tizen pár ezer Ft-ért. Azt mondta olyan felesleges lenne erre a váltóra több százezer Ft-ot költeni.
Megyek a szerelőmhöz, "ezt" a szenzort cseréljük! Mondja oké ki cseréli, de csodát ne várjak, meg mondja ő mi itt a baj. Egyszerűen a szoftver így van meg írva, és nyugodjak meg szerinte amelyik ugyan ilyen évjárat - lóerő- stb az szerinte mind ezt csinálja, de ne foglalkozzak vele, tanuljak meg vele élni!
A párezer Ft-os szenzort ki cseréltük, nem változott semmi, azóta ugye már még 100.000 km-t futott a lendkerék is, de még mindig csak kicsit lehet hallani a hangját mikor le állítom a kocsit. Szerintem még 50.000-t tuti el megy.
Egyébként az egyik márka szervizben is szoftverre gondoltak, frissíteni akarták, de a legújabb van rajta, így jobb ötletük nem volt. Azt javasolták ha romlik, akkor bontsuk. Hát nem romlott :)
Jaaa, jut eszembe, az első szaki még lengéscsillapítókat is akart cserélni! Na még azok is a gyáriak vannak benne. No és műszakin is rendben volt még februárban, és itt Ausztriában nem úgy működik mint otthon, itt ha valami nem jó akkor legalább figyelmeztetnek, de az itteni szerelőm olyan, hogy nem is adná meg ha nem olyan állapotban lenne. Pl az első két szilent blokkot cseréltette, mert már nagyon be voltak repedve a gumik.
Én is így szoktam tenni. Kb 3 éves autókat veszek és hat évig szoktam tartani őket, de tavaly építettünk egy házat amire ingunk- gatyánk, ezáltal nem nagyon látom, hogy cserélni tudnék. Viszont ha cserélnék nem nagyon gondolkodnék el más típuson, bár anyának egy Hyundai I30 vasa van és nagyon megbízhatónak tűnik.
Hamarabb cserélni valamit ami nem romlott el, szerintem fölösleges, mert ugye lehet elromlik, de lehet soha nem lesz vele gond. Ha ismered az autódat a hangját, úgyis meghallod ha valami zörög, cicereg, vagy nem a megszokott hangot adja. Érdemes csak akkor utána menni, hogy mi lehet a gond.
A szenzor: nem jelzett vissza semmit, viszont a váltó nem kapcsolta a 6. fokozatot és össze vissza kapkodott a sebességek között. Lelki szemeim előtt már láttam egy DSG váltó cserét rengeteg pénzért, de mikor oda értem a szervizbe, rögtön mondták, hogy más a gond. Hibatárolót kiolvasva pedig egyértelmű volt mit kell cserélni.
Mondjuk meglepett az, hogy volt a polcon (nem márkaszerviz) nekik, mert ahogy mondta nem ritkán adja meg magát. Kérdezem mennyi a csere, az csak 5 perc, akkor hajrá :) Igen ám, de úgy kezdődik, hogy teljes adat letöltés az agyából, szenzorcsere, majd teljes adat feltöltés, hogy tudja mennyire telített a szűrő! Így Kb 6 órás mutatvány volt amiből egy laptop 5,5 órát dolgozott. Amúgy talán ha jól emlékszem 20 pénzt fizettem érte.
Nekem most 236.000km körül van. 2019.000km-nél a turbóba valami membránt kellett cserélni. (márka szerviz Ausztria) Kérdeztem azt a szerelőt is meg a sajátomat is, hogy ez egy jel lett volna, hamarosan turbó csere jön? Mindketten azt mondták, nem lehet ezt konkrétan hozzá kötni, majd egyszer csak "elfárad" és akkor csere...
A lényeg, hogy miért kérdeztem ezeket: mert számolgattam kicsit mostanában...
Tavaly még olyan tervünk volt, jó lesz ez a kocsi kb 400.000-km-ig is mert meg vagyunk elégedve az egésszel úgy ahogy van, jó felszereltség, biztonságos, frankón karbantartjuk, stb... hozzáteszem évente 40.000-et megyünk kb. (Ausztriában élünk, sokat haza járunk)
Pár hete egy cimbi kérte a véleményem ilyen-olyan kocsiról... és gyors ránéztem a piacra, találtam is egy 2015-ös évjárat-jó felszereltség-jó ár...
Még nekem is felcsillant rá a szemem, csináltam is egy röpke hozzávetőleges számítást, "mennyit buktunk" évente ha most cserélnénk, és mennyit ha 400.000-nél (ezt csak a vételi-mostani piaci- és a fiatalabb autó árakat figyelembe véve. a szerviz költségeket nem kevertem bele.)
NEM nagy különbség jött ki évente! (Ha az említett alkatrészeket még rá kell költeni, akkor meg is fordul valószínűleg a költség, mert ezek nem olcsó dolgok, főleg ha olyan helyen és időben történik, hogy ráadásul márka szervizre vagy kényszerülve.)
Ez vasárnapi nap volt, gyors írtunk is egy email-t a kereskedőnek, másnap jött a válasz, "sajnos elkelt" (néztem a hirdetés feladás dátumát, 1 héten belül el adta :) Igen ami jó, és jó áron van, azt azonnal viszik, ezt már tudom én sem az első kocsim veszem...)
Azóta ugye foglalkoztat a dolog hogy vajon mikor jönnek a problémák, mintha egy "időzített bombán ülnénk" csak nem látod az órát :)
Vagy arra gondoltam még, hogy elébe menni a dolgoknak, és hamarabb cserélni a problémás alkatrészeket mint ahogy tönkre menne. Csak olcsóbb valamivel a Szegedi szerelőmnél kicserélni, mint ha az Osztrák pályáról az ÖAMTC egy márka szervizhez visz stb.
Tömören ennyi amiért érdeklődöm.
"DPF telítettség jelző szenzor" bejelzett és azért cserélted? miből jöttetek rá hogy csak a szenzor a hibás? Nem akarták magát a szűrőt cserélni azonnal?
Enyém is ez az évjárat és hasonlóak a paraméterei is!
5 éve hoztam kintről magamnak.
Céges autó volt, szervizkönyv miegymás volt, főnök használta.
Akkor volt benne 147 ezer km, most 234 ezer km, de eddig a felsoroltak közül semmit nem kellett cserélni!
Amiket cseréltem: DPF telítettség jelző szenzor, külső-belső levegő nyitó csappantyú fogaskereke és természetesen a kopó dolgokat alkalom szerűen!
Viszont most autómosás közben lemozdult a hátsó márkajelvény a csomagtér ajtóról! Egy kis alumínium cucc, de biztos vagy 10 pénz! Elmentem, hogy vissza ragasszák és a szaki kérdezi az első nem akar lejönni? Mondom, hogy nem néztem, de biztos nem. Előre sétál, szinte hozzá sem ért csak ránézett és a szemem láttára lefordult az is az autóról :) Vissza ragasztotta azt is :)
Asszonybolondulás okán el kell adnom szeretett féltett Skoda Superb-em [asszony elmegy házat vesz belőle :( ]
Márkaszerviz (Skoda Alisca) tulajdonosától vettem, azóta is végig ott szervizeltettem. Mobilitás garanciával vezetett szervizkönyvvel árulom. Nincs még meghirdetve máshol fanatikusnak adnám.
Részletek:
Skoda Superb
170 LE CRTDI CBBB motorkód
DSG
Bőr/alcantra
Xenon
4X el ablak
4 ülésfűtés
129.379 km
Márkaszervizben vezetett csak eredeti alkatrésszel szervizelt lekérdezhető mob garis autó
3. autóként használtuk (mellette egy Cordoba és egy A2)
Ezzel jártunk N.o-ba a 3 gyerekkel anyósékhoz (ugye oda már nem kell)
Téli-nyári gumi.
Még mist cseréltettem benne egy másodlagos szivattyút mert hibát adott.
Én megtartanám mert rendben van de ugye...
Ára 3.2 M (ennyi a ház beugrója) de ennyit meg is ér.
Elvittem az autót egy másik szervizbe. Kicseréltettem a hűtőfolyadék érzékelő szenzort, de semmi változás.
A szervízvezető azt mondja, csak megnézik ezt a termosztátot, és láss csodát, nem lett kicserélve a korábbi szerviz alkalmával. ( elég komoly megbontást igényel a csere, de a csavarokon még gyári festés vagy, rozsda, stb stb... )
Semmi ilyen jellegű hibát nem produkál. Biztos nem a hűtő takaró maszk a megoldás!
A hibára ötletem a termosztát lett volna, de mivel cserélted sajnos lövésem sincs, de vinném vissza a szervizbe mert ez a takargatás nem hiszem, hogy megoldás lenne!
2011 es 2.0 cr-tdi , dsg -s superb - m van,205.000 km el, ami nyár óta a következő " hibát " produkálja.
Az autó nagyon nehezen melegszik be.
Nyáron annyira még nem is volt feltűnő, de ahogy jött az ősz, pláne a tél egyszerűen nem akar melegedni az autó.
Ugyanazon az útszakaszon, ugyanolyan használat mellett féltávon ( kb 10 km ) már 90 fokon volt a vízhőfokmérő, az olaj pedig 65-70 fok körül járt ekkor.
Most az olaj eléri ezt a hőfokot, de a vízhőfokjelző is csak hasonló szinten jár.
Illetve ha a visszalassítok, alacsonyabb fordulaton közlekedek, a vízhőfok visszahűl. Ilyet sosem csinált az autó ezelőtt.
Természetesen termosztát meghibásodásra gondoltam, így azt gyári alkatrészre ki is cseréltettem, de ez sem oldotta meg a problémát, majd vettem egy hűtőmaszk kitakarót, amit kicsit bazárinak tartok egy mai autón, de így legalább az olaj hamarabb bemelegszik. ( az intercooler előtti részt takarja ki a maszk )
Próbálkoztam azzal is, hogy olajcserekor csak a min és max közé töltettem az olajat, többet járattam, kapcsoltam fűtést, nem fűtöttem, de semmi érdemben nem változott.
A kérdésem, hogy ti találkoztatok e hasonló hibával, illetve milyen ötleteitek vannak a hibaforrást illetően.
A következő problémám lenne: a bal első index folyamatosan világít, a jobb hátsó nem működik. Izzócsere meg volt mindkét helyen, az első továbbra is folyamatosan világít, hátsó nem működik. Szerelő szerint a vezérlő modullal lehet valami gond, ami az utastéreben a kormány alatt helyeszkedik el. Tapasztalt valaki hasonló problémát? Esetleg kötési rajz az autóról van valakinek? Segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok, Superb 2 kombi vásárlásra adtam a fejem. A 170 Lovas CR TDI 4x4 DSG az amire rámennék, de az extrák a gyengéim. Szeretnék ezügyben tájékozódni, viszont erre vonatkozó adatokat csak a 3-as Superbre dob ki a Google.
Van esetleg forrásotok arra, hogy milyen felszereltségek voltak benne a különböző csomagokban itthon/külföldön? Olvastam, hogy országonként ez eltérhet. Pl az elektromosan nyíló csomagtér ajtótőle visszhangik a YouTube de manuálisan nyílót még nem találtam. Ez talán alapfelszereltség lenne?