Keresés

Részletes keresés

korxi Creative Commons License 2019.08.26 -1 0 16434

Ma G43 gyorsított személlyel utaztam a Székesfehérvár -> Köki viszonylaton. Budafoknál elfelejtett megállni. Már az állomáson tartott változatlan sebességgel, amikor baromi intenzíven fékezni kezdett, majd az állomás után valamikor megállt. Álldogáltunk, a jegykezelő bement a vezetőfülkébe, majd kijött és kérdezte hogy szeretne-e (szeretett volna-e) valaki leszállni Budafokon. Mert akkor menjen vele a vonat végébe, és ott leszállhat.

 

Kérdeztem hogy mi az, a vezető elfelejtett megállni Budafokon? Mire ő: nem elfelejtett, hanem "elszállt a fék".

Gondolom ez nyilvánvaló hülyeség, nem is hitte el senki. (Egyrészt egy nagy fékezés után álltunk meg, másrészt normál gyorsulással indultunk tovább)

Szajci Creative Commons License 2019.08.26 0 0 16433

köszönöm a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (16432)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.26 0 0 16432

Ha a vonat nem helyjegyes/pótjegyes simán lehet menni későbbi vonattal, kivéve, ha 100 km belüli az út, mert akkor csak 4 órán belüli indulással érvényes. De rajta van a letöltött jegyen az érvényességi idő.

Előzmény: Szajci (16431)
Szajci Creative Commons License 2019.08.26 0 0 16431

sziasztok! a MÁV applikációval kapcsolatban érdeklődnék: mesélte ismerősöm, hogy van olyan lehetőség, hogy olyan jegyet vegyet, ami 3 vonatra érvényes. Tehát, ha mondjuk lekésném a 10 órási vonatot, de van még 11-kor meg délben vonat, akkor az utóbbi kettővel el tudok menni. Sajnos nem találok információt erről, tudtok segíteni?

trakeszv6 Creative Commons License 2019.06.25 0 1 16430

nem csak azzal a vonallal van probléma,pedig az fővonal.(a lajosmizsei is egykutya)

Előzmény: turbo2 (16428)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.06.24 -2 3 16429

Szia!

 

A menetrenddel kapcsolatos észrevételeidet erre az email címre tudod megírni: eszrevetel@mav-start.hu.

 

Érdemes higgadt és tárgyilagos hangnemben fogalmazni hátha elolvassák a leveled és válaszolnak rá.

 

Konteó-elmélet ON:

 

Az olajlobbinak érdeke, hogy a tömegközlekedés rossz állapotban legyen. Járjon csak mindenki autóval és tankolja a kocsiját.

 

Az állam is jól jár, hiszen a benzinen kb 100%-os mértékű az adó, plusz a súlyadó és 2 évente a vizsgáztatás díja. Közgazdasági szempontból nem éri meg az államnak tömegközlekedést fenntartania, járjon mindenki kocsival hiszen akkor több adóbevétel keletkezik.

Társadalmi szempontból viszont fontos, hogy a legkisebb zsákfaluban élők is el tudjanak jutni az ország bármelyik részébe. Ha minden állampolgár autóval rendelkezne az akkora káros anyag kibocsátást okozna, hogy a nagyobb városaink eddig is elviselhetetlen levegője még szennyezettebb lenne.

A mindenkori aktuális kormánynak a közgazdasági és a társadalmi szempontok között kell egyensúlyoznia.

 

Konteó-elmélet OFF

Előzmény: turbo2 (16428)
turbo2 Creative Commons License 2019.06.21 -3 2 16428

CSAK KÉRDEZEM , ELOLVASSA EZT VASUTAS?????????? MÁR AKI TESZ IS VALAMIT !!!!  Mert a váci vonal már kezd vicc kategória lenni. Az megvan az illetékes elvtársnak,hogy rendszeresen NEM INDULNAK el a vonatok amikor kéne csak késve, vagy egyáltalán nem!

De mi a legszomorúbb , hogy órákig nem szólnak az utasoknak, hogy ne várj te fasz mert ez már nem indul el!!!!

Szóval a Nyugati teljes állomásfőnöksége elmehet a büdös picsába!

 

martinaxe7 Creative Commons License 2019.06.15 -5 1 16427

Felfedezők Kora...

Előzmény: gunji jackdaw (16426)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.06.15 -1 3 16426
shadoe Creative Commons License 2019.06.14 -3 1 16425

Van fordított eset is... én pl. előbb szálltam vonatra, mint ahogy a jegyem szólt. Az ok: az automata nem "ismerte" a 12.35-ös járatot Szolnok felé, amikor 12.20 körül volt szerencsém automatából venni a jegyet - pénztár híján. Nyilván nem fogok a MÁV-nak másfél órát várni csak azért, mert a hülye automatájuk nem hajlandó jegyet kiadni egy egyébként létező vonatra, amit az internet is jelzett, és ahhoz is igazítottam a napirendet. Úgyhogy a 13.35-ös jegy birtokában voltam kénytelen a 12.35-ös járaton utazni. Próbált volna a kalauz büntetni, akkora fogyasztóvédelmi pert akasztottam volna a MÁV nyakára, hogy megemlegeti!

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.06.14 -1 1 16424

A MÁV mindig meg tud lepni. Persze nem gondoltam, hogy a múlt heti 'mi tudtuk, hogy hétvégén sokan utaznak, de nem gondoltuk, hogy délben is jönnek' műsort ne tudnák bármikor megismételni, de a mai produkcióra nem számítottam.

Kelenföldre némi késéssel megérkezett a 1976-os tapolcai gyors egy szóló Desiroval. Persze nagy a tömeg, sok csomaggal, végül is csak egy nyári péntek kora délután van. A vonatra csak páran fértek fel, többség maradt. A palacsintasütős ember jött is indítani a vonatot, a hoppon maradt utasok meg megindultak felé: 'jóember, legyen szíves, mikor jön a következő...'. Emberünk sarkon fordult, megindult ellenirányban, az utasok utána. S már kezdett is egy Benny Hill-féle kabarévá válni a helyzet, de szerencsére megérkezett a 4516 Z30-as, így az utasok inkább azt szállták meg.

Amúgy ilyenkor ha valaki emiatt esik ki a retúrjegy 4 órájából, ugyanúgy megbüntetik attól függetlenül, hogy a MÁV miatt nem tudott időben vonatra szállni?

Valaki írta a héten, hogy Kelenföldön is osztanak vizet. Lehet tudni, hogy hol, melyik vágánynál? Köszönöm.

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.06.14 0 0 16423

Igen, ez eszembe is jutott, de arra gondoltam, hogy a peronhossz talán elég lehet a forduláshoz, s pályát meg északról a Diósdi útig meg tudják csinálni. De amúgy teljesen jogos, amit írtál, köszönöm :)

Előzmény: _Nyuszi (16422)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.05.16 -1 0 16422

(Nagytétény-Diósd -) Érd felső mh. - Érd elágazás - Érd állomások között a jobb vágányon ment a forgalom a nagy vágányzár alatt, március 31/01-jével fordult a vágányzár a jobb vágányra: április elsejétől a fenti szakaszon a bal vágányon van forgalom és a jobb vágányon vágányzár. Azért nem tudta ezt a részt kizárni, hogy Tárnok felől tudjanak fordulni a vonatok Érd felsőn a 40a-ra és vissza, ehhez minimum a jobb vágányra szükség volt.

Hülyén kommunikálta, valóban.

Jelenleg ez a (Nagytétény-Diósd - Érd) szakasz egyvágányú. Érd - Százhalombatta kicsit később lett újra kétvágányú, illetve a Százhalombatta - Dunai Finomító között is már mind a két vágány használható. Lejjebb fejből nem tudom. Nem kevés gondot ad egyébként a forgalomszervezés felé ennek a lekezelése, de hát legtöbbször felnőnek a feladathoz. :-)

Előzmény: gunji jackdaw (16421)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16421

A pótlóbuszozásban nem voltam érintve (nem arra lakok/dolgozok), így erre érdemi választ nem tudok adni. De feltételezem, hogy nem. A gond inkább az, hogy azt mondták, hogy a két vágány elkészült. Idézet a NIF oldaláról (link):

"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló Kelenföld- Százhalombatta projekt részeként Kelenföld – Érd felső között 2018. február 26. és 2019. március 31. között teljes vágányzár volt. 2019. április elsejétől újra járnak a vonatok ezen a vonalon.

Ez időszak alatt a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének keretében az alábbi főbb munkarészek kerültek elvégzésre:
- nyíltvonalon átépült mindkét vágány al- és felépítménye, összesen kb. 28 km hosszon"

Nem mintha annyira szeretnék felénk a NIFet.

Előzmény: Neville2004 (16420)
Neville2004 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16420

Pótlóbuszozni jobb lett volna? :D És ki mondta, hogy teljesen kész van?

Előzmény: gunji jackdaw (16419)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.16 -1 1 16419

A MÁV megint hozta a formáját. Illetve már azt is csak alulról verdesi. Kelenföldön várom a Z30-ast, de nem jön, hangos egyszer szól, hogy öt percet késik. Többször már nem mondják. Utastájékoztatás híján elindulok egy S42-vel, ami persze a szokásos helyen félre is áll. Közben a 30a-n is megindulnak a vonatok. Aztán persze mi is, s meglepetten látom, hogy Érdliget és Érd felső között csak egy vágány van... Ez most tényleg komoly? Átadták úgy a vonalat, hogy az utolsó bő kilométeren nem fejezték be az építkezést? És úgy bejelentve, hogy kész vannak? Szánalmas.

Végül 40 percet késtem a programomról. A fő probléma talán nem is a késés, hanem az utastájékoztatás hiánya.

István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 0 16418

A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai

Ahogyan a "csippantásos" adatgyűjtésnek is vannak korlátai.

Előzmény: beauvois (16416)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 0 1 16417

50%-os StartKlub kártyám van. Van olyan Jv, aki a kártyát is csippantotta, meg olyan is aki nem, elég véletlenszerűen csinálják. Erre van valami szabály?

Előzmény: gunji jackdaw (16415)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 -2 2 16416

Nyilván kell, viszont a fizető utasok számáról az automatikus jegyleolvasásnál már elég jó adatot kapsz. Igazából az zavar, hogy rengeteg használható adathoz hozzájutnak, de nem használják őket.

 

Nem tudom, milyen arányt képviselnek a jegyváltástól mentesülő utasok (tipp: a MÁV és a számlát álló állam sem tudja), de nyilván lehet rájuk is becslést adni. 

 

A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai: legfeljebb azt tudja meg, hogy adott napon, adott vonaton, adott kocsikban, adott ponton hányan utaztak. Ha én Kecskemétre megyek és az utasszámláló Kisteleknél oda, akkor nem leszek benne. Ahol még Kecskemét előtt számolt, ott nem számolja bele a Kecskeméten felszállókat.

 

Kapacitástervezés: bárhogy mérsz, a jelen adatából kell a jövőre tervezned. Ha a nyugdíjasklub szerdán kirándul Győrbe, azt sem látod előre, semmilyen utasszámlálással, amit kedden végeztél. Hogy hányan jönnek vonattal a győri kézisek BL döntőjére, azt sem tudod előre megmondani, semmilyen utasszámlálással, csak azt látod, hogy egy-egy IC-re/Railjetre nagyon fogynak a jegyek.

Előzmény: István Gyuri (16413)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16415

Igen, van adatbázis. Egyszer volt olyan jófej az egyik kalauz, s megmutatta hogyan működik a csippantó.

Előzmény: beauvois (16412)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 1 16414

nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni

Hát, pedig nem egy bonyolult dolog, pláne egy duplaszárnyú halbinál :)

Előzmény: gunji jackdaw (16411)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 1 16413

Mert akkor az utasszámlálás automatikusan megvan.

És a személyi vagy egyéb nem Startos kiadású igazolvánnyal utazókat, vagy 6 éven aluliakat stb. nem kell megszámolni?

Azokat, akiket nem tud leellenőrizni a jegyvizsgáló, azokra nem kell kapacitást tervezni?

Előzmény: beauvois (16412)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 0 1 16412

>>De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is.

 

Vajon amikor a jv lecsipogja kütyüjével a jegyemet, akkor az adat bekerül valamilyen adatbázisba: dátum, xxx számú vonat, Cegléd-Bp Nyugati jegy, 1 fő yyy kedvezménnyel? Mert akkor az utasszámlálás automatikusan megvan. Vagy csak jegyellenőrzésre használják?

Előzmény: gunji jackdaw (16411)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16411

Köszönöm az infót, olvastam a Talentes gondokról (pl. itt). Megértem a helyzetet, s ha ez van a háttérben, akkor szvsz a cégnek a belső kommunikációján (is) kellene valamit javítani, mert helyben a 'személyzet' is sokszor csak azt mondja, hogy nem tudják, mi a gond, de hivatalosan két kocsival kellene kiadni. Írhatnám, de nem tudom, erre mi a belső policy, nem szeretném, ha hátrány érne bárkit emiatt.

Persze lehetne menni korábbi vonattal, de ki tudja, csatlakozás hogy lenne rá, vagy lehetne számolgatni, hogy ha Martonban a többség - aki megtehetné - a G43-t választaná a Z30 helyett, akkor az érdiek is talán felférnének egy szóló Flirtre. De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is. S inkább ahhoz igazítani, ha már dinamikus utasszám-növekedésről regélnek. Mindenesetre az egész egy jó kis agytorna lehet. :)

 

És igen, volt a Halbis részben egy kis csúsztatás, de leszálláskor tényleg visszacsapódott kicsit az ajtó és a lépcsőt is kicsit csúszósnak éreztem az esőtől, szóval tényleg nagyon oda kell figyelni a leszállásnál. Viszont ami tetszik bennük, az a fűtés: jobban el lehet bennük lenni kabátban is.

A biciklis utakért max respect, nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni.

Előzmény: István Gyuri (16410)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.07 -1 0 16410

Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Ha figyeled a Start közleményeit láthatod, hogy nap, mint nap nincs 3 Talent sem, amivel a Győr-Bécs vonatokat ki lehetne adni (a 10-ből). Tehát a hiányzókat - legalább a magyar oldalon - Flirttel kell pótolni. Na, ezeket valahonnan el kell venni, hogy itt is, ott is közlekedjen legalább valami. Az utas pedig választhat, hogy megy eggyel korábbi vonattal esetleg...

 

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Na, azért ez minimum erős csúsztatás.... Soha nem volt még ilyen tapasztalatom úgy sem, hogy az esetek 80%-ban halbival bringával együtt utazok.

Előzmény: gunji jackdaw (16409)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.07 0 0 16409

Tegnap is és ma is csak egy kocsival jött reggel a 4617, az utasok kb. 60%-a maradhatott le. A hangulat napról napra puskaporosabb. Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Érdemes lenne azt is megpiszkálni, hogy katasztrófavédelmileg mennyire problémás egy púposra tömött vonatkocsi, kapaszkodási lehetőség nélkül összepréselődő utasokkal.

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Előzmény: gunji jackdaw (16408)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.06 0 0 16408

És akkor tessenek mondani, mi a megoldás?

Előzmény: gunji jackdaw (16405)
haha 1970 Creative Commons License 2019.05.03 -2 2 16407

Péntek illetve ballagások lévén egyértelmű hogy nincs tartalék IC kocsi, ráadásul a Nyugatinak egyáltalán nincs is IC kocsija! Mondjuk ez egy érdekes dolog hogy ahová ennyi IC vonat jár hogy miért nincs nyugatis honállomású kocsi!

Előzmény: azigazifajvedo (16406)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.05.03 -1 2 16406

Mai napon a 13:23-kor Nyugatiból induló 614-es IC posta bhv kocsikból lett összerakva.

Megértem, hogy a 617-es IC gázolt Törökszentmiklósnál és ez a szerelvény lett volna visszafordítva Záhony felé.

Ennyire nincs tartalék ic kocsi?

9 éve megy az IC+ projekt minek kell erőltetni, ha nem megy? 

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.04.24 0 0 16405

Jahogy karbantartásra/ról megy a harmadik rész, így már érthető. Hálásan köszöntem :)

Előzmény: István Gyuri (16404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!