Szia, én nem markaszervízbe, hanem Szolnokon a jóhírű Mitsubishi szervízbe viszem rendszeresen minden 15e km után, illetve mivel dsg váltós, így 60e km-enként váltóolajcserére is. A vezérlést is ők cserélték. Nekem 180e km-nél 240e Ft volt a vezérléscsere, az olaj plusz szűrők cseréje és a váltóolajcsere. Tehát nem vészes. Nálam van 150e kmtől, tehát 60e km-t tettem bele eddig. Most 210nél kicsit kevesebb van benne. Semmi sem zörög-csörög, cserélni ezeken kívül semmit sem kellett eddig benne. Igaz, Castrol olaj megy bele mindig, és mindig premium gázolajat tankolok. Meghálálja. Fogyasztásban is. Az enyém tuningolva is van, de csak 200 lóig, hogy elbírja a váltó és a motor is, így a fogyasztásom 5.5 és 7.4 között van. Télen vegyesben, főleg városival lett 7.4. Ha 7 liternél többre jön ki dinamikus vezetésnél, akkor ott már valami gond van.
Összefoglalva, ha az ember nem hajtja pürévé a motort és hidegen nem pörgeti, szinte 0 ft az egyéb kiadás.
egy 2011/12 rs crd dsg octaviam van 3 éve és ezzel kapcsolatban kérnék tippeket egy aprónak tűnő hiba kapcsán. 1-1.5 havonta egyszer előadja, hogy csak és kizárólag 50-60 között 5ösben állandó gázállásnál, tehát tempomattal és anélkül is, hogy picit rángat. Amint egy kis minimális gázt is adok neki, megszűnik a jelenség függetlenül attól, hogy hideg vagy meleg a motor. Más sebességfokozatban és sebességnél nem adja elő. Váltóolajcsere előző gazdánál is megtörtént, nálam is, 60ezres szervíz részeként, 15ezrenként mindenfélefajta szűrőcserével. Tuning is van benne, megközelítőleg 200LE. Előtte és utána is csinálta, tehát ezzel nem összefüggő. Mi lehet a gond?
Na ja. Van pár 400 fölött, de ott már erősen más a hardver, egyik sem tiszta chiptuning.
Ami stage1-be itt belefér, az max úgy 300LE/420-440Nm, és nem több. Az működő garival és hiteles mérés után szerintem úgy max ~150-200e, ha van takarítónő és kávéautomata is a műhelyben.
Efölött szívócső, intercooler és komplett kipufogócsere a minimum, de általában csere a turbó, kuplung, nagynyomású szivattyú és még pár apróság is. De ezekről egy szó nem esik a hirdetésben.
Amúgy ne lepődjetek meg mert ismerek olyat akinek már 500 Le körül van megcsinálva a 3-as RS is :))) és nem ritka a 400 le körüli RS-ek sem..... ami szép számban vannak az itteni magyar utakon.....
Ennyire azért nem érdekel. Olyan úgysincs, hogy sokszáz km-t lehet azonos sebességgel menni. Örülök neki, hogy a kijelzett fogyasztás csak egy decivel kevesebb a mértnél, ennyi. :)
(A Superb 140LE CRTDI 1,3 literrel jelzett kevesebbet.)
Legközelebb csináld azt, hogy aktiválod a TripB számlálót (ha még nincs), és akkor nullázod, mikor elérted a 140-et és tempomatra teszed. Igyekszel ezt tartani, 1-2 perc kilengés/lelassulás lényegtelen, 1-2 tized úgyse számít.
50-100 km múlva felírod. Aztán visszafelé úton is, csak hogy a lejtőt/szélirányt kompenzáld.
Meg fogsz lepődni, mennyivel több lesz, mint a tankolásodból számolt és 'sejtett' fogyi. Én kipróbáltam.
Fizikailag képtelenség, a teljesítményigény nem egyenesen arányos a sebességgel (a légellenálás kb. köbös ha jól emlékszem), de még úgy sem jönne ki amit írtál.
Tegnap futottam egy 1500 km-es etapot. 140-nel mentem legtöbbször, 5.5 jött ki átlagnak. Az ilyen "mérésben" természetesen mindig sok a változó: időjárás, forgalom, domborzat, DPF-regenerálás stb. Nagyjából ilyesmi értékek jönnek ki.
Skoda Octavia III (2017-es facelift előtti) RS TDI-vel kapcsolatban kérdezném, hogy német autópálya tempóknál milyen fogyasztással számolhatok? 140Km/h, 160Km/h, 180Km/h.
Youtube-on csak az Ocatvia II RS TDI-ről csináltak eddig ilyen videót.