"...Nan mellesleg az embernek személyazonosságot igazoló okmányt magánál tartani 24/24 órában kötelező... Tehát meg örülhet is, hogy csak kalauzzal találkozott és nem rendőrrel. ..."
"..Személyes megjegyzésem, hogy a MÁV-Start szabályzata ezen a ponton még megfelelően nagyvonalúnak is tűnik. Ha én jogosítvány/forgalmi nélkül vezetek, bizony, megbüntet a rendőr, és nem szaladgálhatok sehová utána bemutatni, hogy nekem van, csak éppen nem volt nálam... "
Nan mellesleg az embernek személyazonosságot igazoló okmányt magánál tartani 24/24 órában kötelező... Tehát meg örülhet is, hogy csak kalauzzal találkozott és nem rendőrrel.
Ha felszállt a lila köd, célszerű lenne elolvasni még egyszer.
A jegyvizsgáló teljesen korrekten, az Ön által is elfogadott szabályozásnak megfelelően járt el.
Személyes megjegyzésem, hogy a MÁV-Start szabályzata ezen a ponton még megfelelően nagyvonalúnak is tűnik. Ha én jogosítvány/forgalmi nélkül vezetek, bizony, megbüntet a rendőr, és nem szaladgálhatok sehová utána bemutatni, hogy nekem van, csak éppen nem volt nálam...
Az előbb siettem és nem írtam, megnéztem a hozzáférését, aki nem meri vállalni önmagát, az ne ossza a nem létező eszét! Gondolom, hogy aki 49 évesen egy olyan oldalon való "oktatással" szórakozik, amihez szakmája nem köti, az a mi kárunkra ifjú korában "rokkant" nyugdíjasított állami alkalmazott, örüljön naki és bármit ír, továbbiakban olvasatlanul törlöm.
Amikor ön igénybe vesz egy szolgáltatást akkor elfogadja a feltételeket, az ön esetében az ingyenes utazás feltétele hogy igazolja a jogosultságot, mivel ön ezt nem tudta igazolni ezért kapott 8000 forint büntetést! Ön bármely utascentrumban ( jegyelővételi irodában) igazolhatja jogosultságát ott felveszik a jegyzőkönyvet amit felküldenek központba majd 30 napon belül utalják az ön számlájára a pénzt! Ezek rögzítve vannak az üzletszabályzatában amit senki nem olvas el, de az utazás igénybevételével elfogadja öket!
Ha megérzésem nem csal, Ön tréfásnak szánta válaszát, mert komolyan senki nem gondolhatja, hogy a MÁV-nak egy-két hónapra akarattal kölcsönadtam a pénzem.Vagy annyira szegények, hogy ezekből a kamat nélkül használt pénzecskékből tartják fenn az óramű pontossággal működő vasúti
Konkrétan nem értem mi a probléma a jegyvizsgáló szabályosan járt el, jegyelővételi irodába bevitte az utasleadási lapot illetve a személyi igazolványát jegyzőkönyvet felvették amit felküldtek Budapestre onnét ki fogják adni valamelyik ügyfélszolgálati irodának ott elfogják bírálni és 30 napon belül válasz fog érkezni, pozitív bírálat esetén pár napon belül a pénz is meg fog érkezni az ön által használt számlára! Miután ön augusztus 26.-án adta be még minimum egy hét hogy választ kapjon!
Augusztus 20.-án a RÁBA IC-vel Budapestre utaztam, mivel 72 éves vagyok, csak helyjegyet váltottam. Nem sokkal Budapest előtt a MÁV zrt kalauza, mivel nem tudtam felmutatni a személyi igazolványomat összesen 8000Ft-ra birságolt meg/megjegyzem, hogy a már meglevő jegyem is újra fizettette/ 26-án a Szombathelyen levő irodájukban bemutattam az igazolványomat, jegyzőkönyvet vettek fel és azt közölték, hogy Budapestre küldik, és onnét várhatom a pénzem, ami a mai napi, szep.11.-ig nem érkezett meg.A büntetést/az legyen a kalauz utolsó öröme/ kártyával fizettem, mint Önöknél az összes internetes vásárlásomat és eddig jegy visszamondás esetén is mindig vissza tudták utalni a pénzemet, most miért nem? Nem az anyagilag jól megbecsült nyugdíjasok közé tartozom, így nekem az a pénz, nagyon hiányzik, e hónapban még nem tudtam kiváltani a gyógyszereimet sem. Kérem, sőt követelem a pénzem haladéktalan visszaszolgáltatását. Bocskayné Takács Mária
Tisztelt Bocskayné Takács Mária!
A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatának küldött megkeresését köszönjük. Tájékoztatjuk, hogy észrevételét kivizsgálás és válaszadás céljából továbbítottuk illetékes munkatársaink részére, válaszuk megérkezéséig szíves türelmét kérjük.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy Ügyfélszolgálatunk válaszadási határideje 1 hónap. Természetesen munkatársaink igyekeznek minél előbb megválaszolni észrevételét.
Alkalmasak lennének, ha megkapnák azt a karbantartást, amit hiányolsz. Várhatod a villamosítást, akkor majd a Szilik döglése miatt téped a hajad, mert azokat is pont annyira tartják karban. Ráadásul még korosabbak is. Lényegében ugyanazon a pályán, eleinte ugyanolyan sebességgel, ugyanolyan vagonokkal, Füredig eleinte többségében ugyanakkora menetidővel fognak közlekedni azután is a vonatok. És hangsúlyos az "eleinte", mert ugyanazon az 50 éves pályán a Szilik hamar csinálnak majd egy csomó új lassú jelet, ami menetidő növekedéshez vezet. Jó esetben csak a nyereség tűnik el, rosszabb esetben a mostaninál is nagyobb menetidő várható. Azon vonatok utasai, amik most is gépcsere nélküliek, "eleinte" semmilyen menetidő csökkenésnek nem örülhetnek, később meg lásd előbb. ;)
Szeretném tudni, hogy jövő nyáron várható-e javulás a Balaton északi partján a vasúti közlekedésben. Idén ugyanis kétszer is csúnyán megjártuk a Tekergővel hazafelé menet, de gondolom más vonatokat is érintett a "csörgős" dízelek meghibásodása. Első alkalommal 70 perc késéssel érkeztünk meg a Délibe, 1 hónappal később meg amikor bemondták, hogy "bizonytalan ideig" késik, ami mint megtudtuk azt jelentette, hogy kb. 40 percnyi távolságra lehetett tőlünk a szerelvény, és még onnan sem indult el. Mindkét esetben az este 6 körül érkező vonatról volt szó (Balatonfűzfő). Az augusztus 25-i eset nagyon kiverte nálunk a biztosítékot és végül egy másnap reggeli vonattal mentünk haza hosszas mérlegelés után. Kérdem én, mikor lesz elég pénz a normális karbantartásra, alkatrészcserére hogy ekkora késések ne fordulhassanak elő? Egyáltalán alkalmasak ezek a mozdonyok ekkora igénybevételre, vagy várhatunk, míg a villamosítás megtörténik? Meddig kell még gyomorgörccsel várakozni a Budapest felé közlekedő vonatokra a nyári szezon esti óráiban?
Ma G43 gyorsított személlyel utaztam a Székesfehérvár -> Köki viszonylaton. Budafoknál elfelejtett megállni. Már az állomáson tartott változatlan sebességgel, amikor baromi intenzíven fékezni kezdett, majd az állomás után valamikor megállt. Álldogáltunk, a jegykezelő bement a vezetőfülkébe, majd kijött és kérdezte hogy szeretne-e (szeretett volna-e) valaki leszállni Budafokon. Mert akkor menjen vele a vonat végébe, és ott leszállhat.
Kérdeztem hogy mi az, a vezető elfelejtett megállni Budafokon? Mire ő: nem elfelejtett, hanem "elszállt a fék".
Gondolom ez nyilvánvaló hülyeség, nem is hitte el senki. (Egyrészt egy nagy fékezés után álltunk meg, másrészt normál gyorsulással indultunk tovább)
Ha a vonat nem helyjegyes/pótjegyes simán lehet menni későbbi vonattal, kivéve, ha 100 km belüli az út, mert akkor csak 4 órán belüli indulással érvényes. De rajta van a letöltött jegyen az érvényességi idő.
sziasztok! a MÁV applikációval kapcsolatban érdeklődnék: mesélte ismerősöm, hogy van olyan lehetőség, hogy olyan jegyet vegyet, ami 3 vonatra érvényes. Tehát, ha mondjuk lekésném a 10 órási vonatot, de van még 11-kor meg délben vonat, akkor az utóbbi kettővel el tudok menni. Sajnos nem találok információt erről, tudtok segíteni?
A menetrenddel kapcsolatos észrevételeidet erre az email címre tudod megírni: eszrevetel@mav-start.hu.
Érdemes higgadt és tárgyilagos hangnemben fogalmazni hátha elolvassák a leveled és válaszolnak rá.
Konteó-elmélet ON:
Az olajlobbinak érdeke, hogy a tömegközlekedés rossz állapotban legyen. Járjon csak mindenki autóval és tankolja a kocsiját.
Az állam is jól jár, hiszen a benzinen kb 100%-os mértékű az adó, plusz a súlyadó és 2 évente a vizsgáztatás díja. Közgazdasági szempontból nem éri meg az államnak tömegközlekedést fenntartania, járjon mindenki kocsival hiszen akkor több adóbevétel keletkezik.
Társadalmi szempontból viszont fontos, hogy a legkisebb zsákfaluban élők is el tudjanak jutni az ország bármelyik részébe. Ha minden állampolgár autóval rendelkezne az akkora káros anyag kibocsátást okozna, hogy a nagyobb városaink eddig is elviselhetetlen levegője még szennyezettebb lenne.
A mindenkori aktuális kormánynak a közgazdasági és a társadalmi szempontok között kell egyensúlyoznia.
CSAK KÉRDEZEM , ELOLVASSA EZT VASUTAS?????????? MÁR AKI TESZ IS VALAMIT !!!! Mert a váci vonal már kezd vicc kategória lenni. Az megvan az illetékes elvtársnak,hogy rendszeresen NEM INDULNAK el a vonatok amikor kéne csak késve, vagy egyáltalán nem!
De mi a legszomorúbb , hogy órákig nem szólnak az utasoknak, hogy ne várj te fasz mert ez már nem indul el!!!!
Szóval a Nyugati teljes állomásfőnöksége elmehet a büdös picsába!
Van fordított eset is... én pl. előbb szálltam vonatra, mint ahogy a jegyem szólt. Az ok: az automata nem "ismerte" a 12.35-ös járatot Szolnok felé, amikor 12.20 körül volt szerencsém automatából venni a jegyet - pénztár híján. Nyilván nem fogok a MÁV-nak másfél órát várni csak azért, mert a hülye automatájuk nem hajlandó jegyet kiadni egy egyébként létező vonatra, amit az internet is jelzett, és ahhoz is igazítottam a napirendet. Úgyhogy a 13.35-ös jegy birtokában voltam kénytelen a 12.35-ös járaton utazni. Próbált volna a kalauz büntetni, akkora fogyasztóvédelmi pert akasztottam volna a MÁV nyakára, hogy megemlegeti!
A MÁV mindig meg tud lepni. Persze nem gondoltam, hogy a múlt heti 'mi tudtuk, hogy hétvégén sokan utaznak, de nem gondoltuk, hogy délben is jönnek' műsort ne tudnák bármikor megismételni, de a mai produkcióra nem számítottam.
Kelenföldre némi késéssel megérkezett a 1976-os tapolcai gyors egy szóló Desiroval. Persze nagy a tömeg, sok csomaggal, végül is csak egy nyári péntek kora délután van. A vonatra csak páran fértek fel, többség maradt. A palacsintasütős ember jött is indítani a vonatot, a hoppon maradt utasok meg megindultak felé: 'jóember, legyen szíves, mikor jön a következő...'. Emberünk sarkon fordult, megindult ellenirányban, az utasok utána. S már kezdett is egy Benny Hill-féle kabarévá válni a helyzet, de szerencsére megérkezett a 4516 Z30-as, így az utasok inkább azt szállták meg.
Amúgy ilyenkor ha valaki emiatt esik ki a retúrjegy 4 órájából, ugyanúgy megbüntetik attól függetlenül, hogy a MÁV miatt nem tudott időben vonatra szállni?
Valaki írta a héten, hogy Kelenföldön is osztanak vizet. Lehet tudni, hogy hol, melyik vágánynál? Köszönöm.
Igen, ez eszembe is jutott, de arra gondoltam, hogy a peronhossz talán elég lehet a forduláshoz, s pályát meg északról a Diósdi útig meg tudják csinálni. De amúgy teljesen jogos, amit írtál, köszönöm :)
(Nagytétény-Diósd -) Érd felső mh. - Érd elágazás - Érd állomások között a jobb vágányon ment a forgalom a nagy vágányzár alatt, március 31/01-jével fordult a vágányzár a jobb vágányra: április elsejétől a fenti szakaszon a bal vágányon van forgalom és a jobb vágányon vágányzár. Azért nem tudta ezt a részt kizárni, hogy Tárnok felől tudjanak fordulni a vonatok Érd felsőn a 40a-ra és vissza, ehhez minimum a jobb vágányra szükség volt.
Hülyén kommunikálta, valóban.
Jelenleg ez a (Nagytétény-Diósd - Érd) szakasz egyvágányú. Érd - Százhalombatta kicsit később lett újra kétvágányú, illetve a Százhalombatta - Dunai Finomító között is már mind a két vágány használható. Lejjebb fejből nem tudom. Nem kevés gondot ad egyébként a forgalomszervezés felé ennek a lekezelése, de hát legtöbbször felnőnek a feladathoz. :-)
A pótlóbuszozásban nem voltam érintve (nem arra lakok/dolgozok), így erre érdemi választ nem tudok adni. De feltételezem, hogy nem. A gond inkább az, hogy azt mondták, hogy a két vágány elkészült. Idézet a NIF oldaláról (link):
"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló Kelenföld- Százhalombatta projekt részeként Kelenföld – Érd felső között 2018. február 26. és 2019. március 31. között teljes vágányzár volt. 2019. április elsejétől újra járnak a vonatok ezen a vonalon.
Ez időszak alatt a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének keretében az alábbi főbb munkarészek kerültek elvégzésre: - nyíltvonalon átépült mindkét vágány al- és felépítménye, összesen kb. 28 km hosszon"