Keresés

Részletes keresés

bi-02 Creative Commons License 2019.12.03 0 1 9170

 

Idézet egy régi hozzászólásomból:

 

 

-M63-006 A mozdony Fc.VF. állományában 1979.03.27-én motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 4-es hengernél görgős emelő berágott vezértengely sérült. Az Északiba 1980. 08.04-én vitték D4-es főjavításra, de ezt érthetetlen módon nem végezték el. 1987-ben még láttam M63-007-el együtt,eredeti festéséből hét év alatt szinte fehérre kifakulva az Északiban. A hét év nemcsak a festésre volt hatással, hanem az alkatrészeinek fogyására is, így amikor 1987-ben állapotát felmérték, felújításának költségét 14,872.000.-Forintra becsülték, emiatt 1987.09.09-én leselejtezték.

-M63-007 A mozdony valamivel tovább bírta a "kiképzést" Fc.VF-nél. 1979.09-10 hónapban még forgóvázcserét is kapott, de egy hónappal utána 1979.11.30-án motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 8-as hajtórúd csapágy törés. Sorsa innen megegyezik az M63-006-éval: 1980.08.04. Északi D4, 1987-ig tárolás-fogyatkozás, 1987.098.09-én a magas felújítási kltség miatt (13,759.000.-Ft) selejtezés.

-M63-008 Sajnos erről (és az M63-003-ról) hiányos az adatbázisom, de annyit tudok, hogy 1982.09.23-án főgenerátor csapágy melegedés miatt leállították, majd 09.30-án bevitték az Északiba főgépcsoport cserére. Innentől nagy űr és homály, legközelebbi adatom a selejtezésről van: 1987.12.22. Bontási határidő:1988.03.31, és Szombathelyen vágták szét.

Előzmény: bi-02 (9169)
bi-02 Creative Commons License 2019.12.03 0 1 9169

Ha valaki tud pontosítani, ne tartsa magában.

 

Nem tartom, de korábban már biztos beírtam :)

 

M63,001 1990.05.15. Geislinger tengelykapcsoló olajfolyás- nem javították meg

M63,002 1989.05.23. Tűzeset miatt javítás nélkül félreállítva

...

M63,004 1985.01.07 Főgenerátor törés. Hosszas huzavona és pereskedés után  "S" 1988.08.25

M63,005 1989.06.12-től letétbe helyezve, majd 08.01-től javítás nélkül félreállítva. Ebből épült fel a 009-es, a személyzete át is ült rá.

M63,006 1979.03.27.Bal 4-es görgős emelő berágódott, vezérműtengely sérült........közben Északiba szállítva D4-re............"S" 1987.09.09.

M63,007 1979.11.30. Bal 8-as hajtórúd csapágy törés, a motor nem forgatható.......u.a.,mint 006

M63,008  1982.09.23. Főgenerátor csapágy melegedés miatt megállt. 1982.09.30-tól főgépcsoport cserére vár..."S" 1987.12.22. 

M63,009 1990.04.13. Geislinger tengelykapcsoló olajfolyás, gázolajtartály repedt. - javítatlanul félreállítva.

M63,010 1989.11.17. Főtengely törés miatt javítás nélkül félreállítva

 

Tehát gyakorlatilag csak a hármas volt üzemképes.

Előzmény: Törölt nick (9167)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.03 0 2 9168

Bocsi,de a 004-es főgenerátora a 904.számú gyorson repült szét,nem a 908.ason.

Előzmény: Törölt nick (9167)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 9167
Értelmes indok nélkül letétbe került. Gyakorlatilag üzemképes állapotban volt és valamiféle szándékosság volt a dologban, hiszen a legjobb állapotban lévő gép volt, ennek ellenére pont ezt a mozdonyt vágták szét legelőször (a 005-tel karöltve)
Sorrendben :
001: 1990 05 12, üzemképes, 1991 novemberben szétvágva
002: 1989 május, géptértűz, javítható lett volna, 1991 nyarán szétvágva (010 zel együtt)
003: 1990 05 10, ténylegesen 1990 06 07, üzemképes, műszaki emlék
004: 1985 január, főgenerátor szétrepült a 908 sz. vonat továbbítása során Nagysimonyi környékén, 1988 ban szétvágva
005: 1989 ben leállt a következő főműhelyi javításra, amit már nem kapott meg, 1991 nyarán szétvágva (009 cel együtt)
006: 1977 (?) dízelmotor hibával állt meg, ami javítható lett volna, de donor lett, 1988 ban szétvágva (007 tel együtt)
007: ugyanaz mint a 006
008: 1982 ben főgenerátor hibával állt le, majd alkatrészbánya, 1988 ban szétvágva, az egyetlen gép amit Szombathelyen vágtak
009: 1990 04 14 (?) üzemképes, 1991 nyarán szétvágva (005 tel együtt)
010: 1989 november, főtengelytörés, lett volna hozzá szerintem másik, 1991 nyarán szétvágva (002 vel együtt) .
Ha valaki tud pontosítani, ne tartsa magában.
Előzmény: 738 (9166)
738 Creative Commons License 2019.12.03 -1 1 9166

Miért állt meg a 009-es? Csak egy éve újitották fel teljesen. Úgy tudtam, hogu ô is üzemképesen került fel az Északiba azon a júniusi napon.

Én nem tudom, hogy gondolkodtak akkor MÁV-nál, de üzemképes, nagy értékû mozdonyokat csak úgy felaprítani ócskavasnak... Ráadásul olyat, amibe egy évvel azelôtt beletoltak egy csomó pénzt. Ennyire hiányzott az a pár száz tonnányi ócskavasnak az ára?? Borzasztó! 

Sokan sokat megadnának azért, hogy olyan M63-asunk legyen, mint a 009-es azon a képen. És nem  került volna eget rengetô pénzekbe, amit amúgy is elszórtak valami másra.

Tudom, a múlton nem lehet változtatni, de ezen mindig felmegy a vérnyomásom.

 

Előzmény: Törölt nick (9164)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.03 0 0 9165

Köszi!Apám sokat járt rAjta a 16-on 1983 -84 körül.

Előzmény: Edericsi (9161)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 9164
Ezen a képen a 009 már túl volt az utolsó üzemnapján, a 010 pedig 5 hónappal előtte megállt főtengelytöréssel. Ekkor már csak a 001 és a 003 volt üzemben.
Előzmény: EMD sound is music (9159)
M63,008 Creative Commons License 2019.12.02 -1 3 9163

Ha már Szergejes együttállás, és 009... :-)

(Kép a net-en kólicált, a szerzőjét nem tudom.)

 

Előzmény: EMD sound is music (9159)
varjan01 Creative Commons License 2019.12.02 0 1 9162

Ekkor épp 3-as Tc marokágycserével javított.
1995.09.05 a selejtezés.

Előzmény: Edericsi (9161)
Edericsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 9161
Azaz.
Az a gép mikor lett selejtezve? 94 körül?
Előzmény: KVZOLI (9160)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.02 0 0 9160

Középen a 259-es Szergej az?

 

Előzmény: EMD sound is music (9159)
EMD sound is music Creative Commons License 2019.12.02 0 1 9159

Ez sem egy semmi kép! Gyönyörű a 009-es! Igen fájdalmas abba belegondolni, hogy a következő évben, ilyen állapotban összeaprították...

 

 

Sombathely, 1990.04.16. Fotó : ter_p_hautz

 

Előzmény: M63,008 (9158)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.16 -4 3 9158

Így van; elég jól leamortizálódtak abban az 5 évben, a 006 és 007 már örökre csak bányagép maradt.

(Aki a belinkelt képet mínusszal illette, az meg nagy valószínűséggel meg is érdemli saját magát...)

Előzmény: Törölt nick (9154)
738 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 9157

Igen tudom, 1990-ben teljesen más volt a helyzet, mint akár 10 évvel késöbb a Nohabok esetében. Egész konkrétan arra gondoltam, hogy azon a napon a Szombathelyen szolgálatban levök közül ragadott talán valaki fényképezö gépet. Meg ugye volt egy vezére is ennek a menetnek. Hátha..

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.16 0 2 9156
Nagy a valószínűsége hogy nem létezik erről a menetről kép, mivel akkoriban nem állt minden sarkon egy vasútfotós. Nehéz volt hozzájutni bármilyen információhoz még vasutasként is. Sokan csak annyit vettek észre hogy egyik napról a másikra eltűntek a gépek a csarnok mellől.
Előzmény: 738 (9155)
738 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 9155

 

De ez a gép lagalább müködött..

Tényleg senkinek sincs képe arról a bizonyos utolsó útról Szombathelyröl az Északiba??

Lásd pár hozzászólással elöbb. Szerintem az egész topik nagyon szívesen venné.

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.16 -1 3 9154
Sokat elárul ez a kép a Ferencvárosi évekről... Szégyen, hogy egy akkor ötéves mozdony így nézett ki. Szombathelyen sose voltak így lelakva.
Előzmény: M63,008 (9153)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.15 -2 1 9153
C50 Creative Commons License 2019.10.05 0 4 9152

738 Creative Commons License 2019.09.21 -1 4 9151

Tisztelt topiklakók!

Próbáltam fényképet keresni az M63-asok utolsó útjáról, de nem találtam sehol. Ez a gyászmenet, amikor a 003-as elhúzta 5 társát Szombathelyrôl az Északiba 1990. június 7-én.

Talán közületek van olyan, aki ismer valakit Szombathelyrôl vagy a volt Északiból, aki megörökítette ezt a szomorú eseményt.

Elôre is köszönöm.

C50 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 9150

:-)

Előzmény: Ep128 (9149)
Ep128 Creative Commons License 2019.06.13 -1 7 9149

... akkor most már csak a mozdonyt kell köré építeni. :-)

Előzmény: C50 (9148)
C50 Creative Commons License 2019.06.05 -2 4 9148

manhattani Creative Commons License 2018.11.07 0 2 9147

Vasútparádé Balassagyarmaton, az M63 003-at is mozgatták Hatvanban.

mdbz Creative Commons License 2018.08.27 0 0 9146

Ne mégegyszer: szerintem is!

Előzmény: mdbz (9145)
mdbz Creative Commons License 2018.08.27 0 0 9145

"Bár szobor gépnél lehetne rajta egyszerűsíteni..."

 

Szerinten is!

Előzmény: M40 224 (9144)
M40 224 Creative Commons License 2018.08.27 0 1 9144

Ez az az alkatrész, amit kiemelés nélkül elég "nehéz" cserélni, illetve az újat betenni. Bár szobor gépnél lehetne rajta egyszerűsíteni...

Előzmény: mdbz (9143)
mdbz Creative Commons License 2018.08.27 0 0 9143

Én így nem állítottam volna ki!

 

Előzmény: vasútfanatikus (9126)
M63,008 Creative Commons License 2018.07.14 -2 0 9142
Előzmény: KMÁVGIGANT (9141)
KMÁVGIGANT Creative Commons License 2018.07.13 0 0 9141

Sziasztok! Tudom, hogy már egy páran feltettek kérdéseket az M63 007-ről, de az a helyzet, hogy nekem is kéne róla egy fénykép... Ha valaki lenne olyan kedves, hogyha megvan, akkor felrakná vagy elküldené az nagyon jó lenne...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!