Sziasztok nem régen vettem egy Leonardo 125-öt lekeztem fel újítgatni olyan gondom van vele hogy nagyobb gázadàsra hörög és nem akar rendesen ki pöröni.karbit többször ki pucoltam nem segített álitgatam is de nem válthatók .
Nekem volt leom nem egy. Én megtudtam csinalni h induljon -10 fokig. De tény alatta már nem indult igaz akkor még nem motoroztam. Mert nálam nagyobb elvetemült motor nem igen van volt. Mi Az oka nem tudom de igazából nem csere szabatos mivel két karbi nem egyforma hosszú és nem lehet csak úgy felrakni csak mokolasal. Egyébként más rendszerű is a két karbi és annak is megvan a nyűge és a maga tipusbetegsege ami nem h nem indul de inkább kinyírja a motort mikor a letört darabot szépen a motor beszívja. Mindent a maga helyen kell vizsgálni. Itt most már 20 éves Van olyan leó ami már 24 éves a legfiatalabb is 17. Lemerem tenni esküt megnéznem a motorodat nem egy rossz alkatreszt találnak vagy ami a halálán van vagy mokolast mert úgy nem jo ahogy kitaláltak. Én is azért hagytam abba a leozast mert túl öreg volt és túl macerás igaz addigra minden nyűgét kiismertem és almombol felrázva is tudtam mit és h kell javitani és nezni rajta. Még az évi 20-30e km amit bele csavartam. Emlékszem egyik ügyfél itt hagyta nálam motort miután -motorékénál volt h járásam h egy hét alatt 1000km csavartam bele. Úgy h csak dolgokat voltam venni más javításokhoz igaz akkor csúcsra volt járatva szerelősdi. Rég volt igaz sem volt. Na nagyon elnosztalgiaztam.
Mi most a fő gondod. Akkor mivan a kintről. Lényegtelen eleve gyárilag van rajta egy kis szűrő. Annyi kicsi levegőt szív onnan h semmit nem szamit. A másik meddig tart kiderite mi a kevés. A beszűkíted a furatot csöken a levegő ha meg rá kötsz hidegindítót és ráfújsz és akkor indul már is tudod mi a gond. Nem kell fújni mert egyik így másik úgy oldotta meg.
A Mikuni karburátor hidegindító rendszere mekkora egy gány! Külvilágból szívja a szivató keverékhez a levegőt! Úr isten! A KeiHin megoldotta, hogy megkerüli a folytószelepet aztán kész. Valahogy most is nagyon nehezen indul a mikunival hidegen. csak még azt nem tudom, hogy hidegindításkor túl sok vagy túl kevés benzint kap e? Esetleg levegőből sokat vagy keveset?
Ezt nem tudom. Ámbár kína szar 50es robiba nem ette meg valszeg a leó membrán is bírja. Igazából nem tudom mit kell kitartani. A világ bármely részen elkapható ez a csoda.
Ezt túl komplikálod. Ilyen hátas nem alakul ki mivel van egy túlfolyó rendszer is ami tud levegőzni. Hacsak nálad valami nagyokos át nem variálta a benzin vezetékeket.
Ugyanez a hidegindítási probléma van most nálam is. Az enyém ejtőtartályos 1998-as verzió. Az a gond még, hogy nem jó a visszacsapó szelep és a benzint visszaeregeti teljes slunggal a benzintankba. Tehát a visszatérő ág megtelik benzinnel, és mivel ez a cső először lemegy és azután felfelé ível, hogy a tankra csatlakozzon, ott egy pangó szifonhatás alakul ki ha megállítod a motort. A meleg motor felmelegíti az ejtőtartály és ezzel kapcsolatos csöveket, természetesen a karburátort is. ezután a hűlő motor és az üzemanyag ellátó rendszerben enyhe vákuum keletkezik az előbb említett levegőző/visszafolyó csőben a pangó benzin miatt. A kicsike vákuum ezt nem tudja felszívni, de benzint sem enged az ejtőtartály a karbiba. Ezért a motor teljes kihűlés után nehezen indul, mert nincs elegendő benzin az úszóházban. Megoldás: be kell szereznem egy spéci benzin visszacsapó-szelepet, amit záróiránnyal szemben kell beépíteni a visszafolyó ágba.
Juj erről regényt lehet írni miért nem indul jól. A legfőbb gond a benzin vissza folyása a tankba. Aztán meg karbiban gondok meg sok egyebb más. Sokan elektromos szivattyút szereltek be azzal úgymond egyből minden gond elmúlt. De h nálad tényleg ez a gond így senki nem fogja megmondani. H miért mászkál a mutató. Ennek megint sok tényezős. Rossz kontakt mászkáló feszültség és ilyesmi. Elektromos vizsgálat kell.
Az üzemanyag ellátó rendszerben van egy eredetileg piros színű műanyag visszacsapó szelep. A tankba visszaáramló benzincső ágba van beiktatva a visszaáramlási iránnyal szemben. Mi szerepe van ennek a szelepnek? Talán, hogy álló helyzetben ezen keresztül tudjon kapni levegőt az ejtőtartály?
Kérdés; az üzemanyagszintjelző a piros skála alatt van, ilyenkor kb. mennyi benzin lehet még a tankban illetve kb. hány km-re elegendő (Leonardo 250 Malossi tuning) ?
Kicsi segítséget kérnék a szokásos leo problémával kapcsolatban. ment a motor minden gond nélkül állt kb. 5-7 napot majd se kép, se hang. végig olvasva a fórumot holnap kicserélem a benzin pumpát mert a vákum csőhelyén szívásra, fújásra nem jön benzin, valamint kicserélem az automata szívatót is, mert nem tudom eldönteni hogy az most mozog vagy sem :) 12V ott van a csatlakozónál a motoron és amikor a szívatót direktbe raktam 12V akkor én nem láttam semmit.
De a lényeg! :) Ha holnap a fentiek kicserélése után sem indul tudtok budapesten 16 kerülethez közel olyan motorszerelőt aki ért a leonardohoz?
2004 gyártási éves aprilia leonardo ST 125 alvázszám eleje ZD4TB
Köszönöm! A megerősítés jó, mert a tag már ide futkározik utánam. Már az is baja, hogy megkereslek. Belinkeltem neki a Leo kapcsolási rajzát, de szerintem azt értelmezni nem tudja.
Nem is érti, hogy működik, pedig elmondtam érthetően. Akkora arca van, mint ide Ausztrália.
Üdv.! Szere! Van a régi Leo 125. Az automata szivatót milyen áram vezérli? Szerintem váltó áram.
Van esetleg olyan kivitel, amit egyenáram vezérel? Ezen van egy vitapartner, aki mindent összehord nekem egyéb aprilia márkákról, hogy ennél így meg úgy van. Itt konkrétan a Leonardo a kérdés.