Keresés

Részletes keresés

33betteam Creative Commons License 2023.05.21 0 0 119

thanks

Előzmény: Oldman. (89)
Subajos Creative Commons License 2022.03.08 0 0 118

Üdv mindenkinek !

Segítséget szerernék kérni .

Magyarnyelvű szervizkönyvre lenne szükségem A MEYRA OPTIMUS MODEL 1.622/2.622  tipusu kerekesszékhez . 

Köszönöm ha valaki tudna segíten .

Dlacikaa Creative Commons License 2022.02.25 0 0 117

Szerintem ha azt mondod hogy a szerelő befújta és akkor ment, a csatlakozást kel megnéznie menyire szorosak nem elég befújnia kontyakt sprével. Tehát a fém felületét ismét tisztítsd meg, lehet el oxidálódott és nincsen rendes kontyakt majd a csatlakozást elellenőrizni hogy jó szoros és feszes. Majd terhelés közben nem szikrázik vagy melegszik, mert a hiba később megint ugyan ez lesz.

Előzmény: daccs1 (116)
daccs1 Creative Commons License 2022.02.23 0 0 116

Sziasztok! 

Nekem is volna egy problémás elektra 7000-em.

Az édesapámnak vettük kb. 4 éve,de nem tudja használni mert gyorsan lemerül a kijelző szerint.

Vettem bele tavaly két új akksit de ezzel is hasnlókat produkál.

Feltöltöm őket teljesen,negy kb. 100m-ert és padlón van a led mutató szerint.

Mérve az egyik 12,5v a másik 10,5v .

Aztán szép lassna mintha vezetékk nélkül töltené magát elkezd felfelé vándorolni a kijelzőm a töltöttség.

Volt már kint szerelő tőlük,de csak befújkálta a csatlakozókat és akkor működött.

Elment,ismét ugyan azt produkálta.

Valaki segítsen már mert szétvet az ideg hogy itt áll szinte pár km.-el és nem tudja használni.

 

Dlacikaa Creative Commons License 2022.02.19 0 0 115

Vetünk egy elektra 7000 valaki megmondá hogy lehet fel nyitni hogy az akkumulátort nézzük meg?
Köszönöm a választ előre.

Dlacikaa Creative Commons License 2022.02.18 0 0 114

Sziasztok, vettem apámnak  egy újszerű Elektra moped 7000, sajna az aksija padló lett, feltöltve pár nap után 2 piros csík, meg feltöltés után se bírt sokáig menni. látszót hogy kuka lesz, vigasztal a dolog hogy újszerű aránylag jó árba vettem.
Kérdésem lenne a lenti mopedhez milyen aksit ajánlotok, ami kapacitásba nagy és befér simán, persze ár érték arányát is nézve.
A válaszotokat előre köszönöm!

hun555 Creative Commons License 2022.01.22 0 0 113

L-GO 4 kerekün megoldva  3 kerekün nem találokolaj beöntö csavart, esetleg mi a megoldás? 

Előzmény: emor (91)
Gáboe1944 Creative Commons License 2021.12.17 0 0 112

Sziasztok uj aksit vettem bele 2 őt mire kel figyelnem a aku cserénél,hogy ne legyen semmi gubanc ??

XNC Creative Commons License 2021.10.07 0 0 111

Hogy mi lehet a gond? Gyakorlatilag bármi!

 

Az akksi is lehet már szar ha sokat nyúztad.

Ezen kívül lehet hibás a motor és a vezérlő is.

Csapágy is lehet megszorulva.

Előzmény: tomi6764 (110)
tomi6764 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 110

Sziasztok

Olyan kérdésem lenne van egy 7000 elektra mopedem,1 éves aksi van benne!Kb egy napja akkor indul csiga tempoban ha teljesen gyors tempora tekerem,ha középen van else indul,teljesen fel van töltve,mi lehet a gond?

..Határozott Creative Commons License 2021.08.10 0 0 109

Elérhetőség nélkül biztos sikerül

Előzmény: Ragó Márton Mátyás (107)
Ragó Márton Mátyás Creative Commons License 2021.01.09 0 0 107

ÜDV Mindenkinek.

Ragó Márton Vagyok. Nagykőrösről. Kettő db EL-GÓ Mopedet szeretnék Eladni. Kitűnő műszaki és esztétikai állapota van.

lalipapa47 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 106

Kedves Tagok!

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogyan kell a hátsó helyzetjelzőt cserélni az Elektra 7000-ben.

 

Boda Sándor Creative Commons License 2020.10.28 0 0 105

Sziasztok!

 

B4220X elektromos kerekesszékem töltésjelzője oda- vissza rohangált, és a kocsi meg se mozdult. Egy ismerősöm adott egy tippet, hogy mit csináljak, és miután megcsináltam, helyre állt. Tudja valaki hogy ezek alapján mi lehetett a hiba?

okos szélhámos Creative Commons License 2020.06.24 0 0 103

Haverom igy búcsúzott anno. 

Gyász hírek

 

Mély fájdalommal tudatjuk, mindenkivel akik használták és szerették, hogy felejthetetlen hű társunk támaszunk, A mankó, ortopéd cipő, tolókocsi,( a folyamatos áremelések után, az elérhetetlenség okán, megszűnt számunkra létezni!)  A rokkantsági nyugdíj, hosszan tartó kínzás, alul táplálás folytán, elhalálozott! Hálás szívvel mondunk köszönetet mindazon szociálisan érzékeny, nemes keresztény érzelmű politikusainknak, országgyűlési képviselőknek, kik halálában közre működtek, sírjára szavazatukkal virágot tettek! Kívánunk nekik fájdalmunkban, éhhalálunkban valódi együtt érzést!

Törölt nick Creative Commons License 2019.09.13 0 1 103

Sziasztok! Kérdésem lenne Elektorra 700  kerekes székemnek hogy vehetem le az ülését?

Oldman. Creative Commons License 2019.08.25 0 0 102

Remélhetően nem vezérlőhiba mert az letilt ha valami meghibásodik benne. Érintkezési hiba vagy vezetéksérülés valószínűbb. Talán meg kellene próbálnod minden csatlakozót kihúzni és visszatolni főleg ami a vezérlő és a kezelőszervek között van hátha kicsit kimozdult valamelyik a helyéről.

Előzmény: mopedess (100)
mopedess Creative Commons License 2019.08.18 0 0 100

Üdv!

 

Valaki tudna segíteni következő Kksz4 Elektromos Moped-el kapcsolatosan?

 

Gyújtás ráadás után vékony sípoló hangot adni ki motornál. Minden fény működik renden index stb... De viszont kar nem működik rendesen nem érzékel van hogy le blokkol és csak újra indítás után indul be de akkor sem mindig. Tolatni nem lehet vele mindig de viszont előre megy. Gyújtás után kivillan töltés jelző de viszont pirosan töltés jelző lámpa vagy villog vagy ki alszik.

 

Én az aksira gyanakszom hogy azzal van valami probléma.

 

Válaszokat előre is köszönöm :)

Oldman. Creative Commons License 2019.08.17 0 0 99

-Még valami. Talán a vezérlőbe menő csatlakozókkal kellene kezdeni hátha részlegesen kicsúszott valamelyik vagy vizet kapott.

Előzmény: Oldman. (98)
Oldman. Creative Commons License 2019.08.17 0 0 98

Kedves tomi6764!

Mérni kellene. Szerencsés esetben a kulcsos kapcsoló lesz a ludas de ez nem evidens. Lehet egy relé is a vezérlőben.

Ha nem szeretnél különösebben bontani, megoldást jelenthet egy fogó és néhány vékony varrótú. Könnyedén meg lehet szúrni a vezetékeket jó minőségű vékony tűvel a kulcsos kapcsoló kimenetein és összehasonlíthatod a mérési eredményeket amikor megy a szerkezet és amikor nem. 

Persze ez nem szakmai sőt egyértelműen barkácsmódszer de egy közönséges feszültségmérővel percek alatt rámérhetsz a kapcsolóra csak azt kell azonosítani, hogy melyik a bemenet és melyik a kimenet.

Amelyik vezetéken állandó feszültség van az a bemenet és a vezetékeket egymáshoz mérd. Ne használd a lehetőséget, hogy a gép fémrésze legyen a negatív pólus.

Ha nincs mérőműszered akkor segíthet egy vezeték amelybe beforrasztasz egy 24V 2W-os izzót amit lehet váltani két sorba kötött 12V-os izzóval ha az akad a háznál.

Ha belevágsz a dologba, a vezetékeket a kapcsolónál mindenképpen mozgasd meg, sőt húzd meg kicsit hátha valami érintkezési hiba okozza a hibajelenséget. Ezt ráadott gyujtásnál is megpróbálhatod amikor éppen nem üzemel rendesen a gép.

Sok szerencsét!

 

Előzmény: tomi6764 (96)
tomi6764 Creative Commons License 2019.08.12 0 0 96
Üdvözletem!Van egy éves Elektra 7000 mopedem,hiába van feltöltve néha olyat csinál hogy,csak két piros folyamat jelzö ég,és néha sokszor kell kell a kulcsot elforgatni hogy kigyuladjon az összes folyamat jelzö és elinduljon!Mi lehet a gond, köszönöm!
Oldman. Creative Commons License 2019.07.25 0 0 95

Feszültség (12) szorozva árammal (50) = 600Watt. Mivel két aksid van sorba kötve így 24x50-re módosul a képlet és 1200 Watt az elméleti rendelkezésre álló akkumulátorteljesítmény. -Ez persze újkorában történhet meg amennyiben az első használat előtt teljesen feltöltötted amire a székhez adott töltő nem képes. Az első töltés során párhuzamosan kellene kötni őket és 12V-os vezérelt töltővel helyes karakterisztikával kellene formatáló töltést végezni. Megéri viszont a nem vezérelt töltők többent ártanak mint használnak. Azzal inkább ne is próbálkozzunk. Azok inkább arra jók, hogy ha nem indul reggel az autó akkor tíz perc töltés után talán már sikerülni fog beindítani a motort de formatálásra nem alkalmasak. 

Számoljunk:

Évente kb. 30%-ot csökken az "olcsó" kommersz aksi teljesítménye ha nem egalizálod és regenerálod egy évben kétszer őket. Heti három használat esetén ha kevesebb mint 50%-os merítés történik és azonnal visszatöltöd az aksikat a használatot követően akkor reális a 30%-os amortizáció. 50 %-ot meghaladó merítés növeli az amortizációt a teljes lemerítés, feltöltés pedig felére csükkenti az élettartamot.

300 W-os hajtómotorral ha max. terhelést veszel alapul és a kocsid 8 km-es sebességgel tud haladni akkor sem tudsz megtenni 4x8 km-t, hiszen elvileg 4 óra alatt merülne le a két aksi. Az utolsó órában nem tudja tartani a 8 km-es sebességet a szék. Számoljunk 6 km-es átlaggal. Így 24 km a megtehető távolság de nyilván nem teljes terheléssel dolgozik a motor az igénybevétel ideje alatt viszont az akkumulátorok sem tudják a feltüntetett paramétereket teljesíteni. Feltételezem, hogy kevesen rendelkeznek olyan töltővel amely alkalmas formatáló töltésre sőt regenerációra. Ha a székhez adott töltővel feltöltöd és terhelővillával rámérsz, jó ha 95%-ot tud az új aksi a dobozból kivéve. Ezzel számolva reálisabb lesz a képlet. A teljesítményfelvétel  50% körül alakul szilárd burkolaton 3 BAR-os guminyomással, tehát keményre fújt a kerekekkel amennyiben teljes sebességgel haladsz. Laposabb gumi markánsan növeli a gördülési ellenállást ami tovább fokozódik nagyobb testsúly esetén. Ha nem szilárd burkolaton használod a kocsit, akár a motor teljes teljesítménye is szükséges lehet a haladáshoz és még akkor sem tudja teljesíteni a 7 km-es átlagsebességet. Itt már nem igazán lehet helyesen megbecsülni a tényezőket.

Még talán az a leginkább megbízható megoldás ha az új aksikkal megnézed mit tud a kocsi és a következő szezonkezdetkor megint megméred ugyan azon az útvonalon, hogy egy évi használatot követően, hogy teljesítenek az aksik.

Előzmény: cornelflex (84)
Oldman. Creative Commons License 2019.07.24 0 0 94

Hát ez érdekes! "Szivárog a világítás, azaz sötétben látszok, hogy minden lámpa parázslik. Valahonnan jön egy kis szivárgó áram. Tudja valaki, hogy honnan? Hallottatok már ilyen hibáról? 

Magát a gondot megoldottam egy két áramkörös relével amit a világítás bekapcsolása vezérel de kíváncsi vagyok, honnan jöhet ez a delej. A kocsi volt garanciális javításon csapágyhibával de ott sem tudták honnan jön ez a szivárgás pedig ahogy mondták cseréltek vezérlőegységet is ami nem segített.

Oldman. Creative Commons License 2019.07.17 0 0 93

Köszönöm!

Előzmény: emor (91)
Oldman. Creative Commons License 2019.07.17 0 0 92

Kerekesszék használati utasítások linkje: https://docplayer.hu/18262561-Hasznalati-utmutato-b-4220-x.html

emor Creative Commons License 2019.06.30 0 0 91

EL-GO/M járgány kedves használóinak figyelmébe ajánlom, hogy 2-3 év használat után a kis DIFERENCIÁLjába olajat kell beadagolni !!! 

Hallottam is a morgását, a hátulját megemelve kézzel forgatva a kereket- érezhető is volt a szárazsága. 

A bal kerék felől van egy 5-6mm-es csavar a diferenciálon gumis alátéttel. Ezt kicsavarva egy 16mm átmérőjű injekciós spriccel (vékony gumi vagy műanyag csövecskével helyettesíve a tűt) beadagolhatjuk az sebességváltóba való olajat -- türelmesen, talán 1 deci is belement. Érezhető lett a változás !

Sok sikert kívánok !

kenyedi Creative Commons License 2019.06.20 0 0 90
Kedves Tagok, van esetleg tapasztalata az Ottó Boch B400 típusú elektromos kerekesszékről? Mennyire használható kültéren? Mennyire strapabíró? Aki használja milyen tapasztalatai vannak vele? Köszönöm
Oldman. Creative Commons License 2019.06.16 0 0 89

Egy ismerősöm vásárolt egy lakóautót. Bár keveset futött de 15 éves és többek között a motorindító akksit és az inverteren keresztül a lakrészt tápláló 120Ah-s munkaakksit is megette az idő. Megkért, hogy segítsek megbízható szervizet találni és megbízható akksikat beszerezni. Így ástam bele magam az akkumulátortémába bár eddig is voltak műszaki ismereteim mivel gépész vagyok. 

Érdekes tapasztalatokat szereztem.

  Azokkal a munkaakkumulátorokkal amelyeket pl. a kerekeszékekbe is szerelnek, két nagy gond van. Az egyik, hogy 200, 250 töltést bírnak ki maximum de van olyan is amelyik ugyan olcsóbb mint a többi típus de 150 töltés után tönkre megy. A másik, hogy ha nincs meg ennyi töltés akkor is tönkre mennek maximum három év alatt de jellemzően a második évben már jelentősen csökken a teljesítőképességük. Azok az akksik amelyek akár hat évet is kibírnak és több ezer töltést, mindössze már kétszeres áron is elérhetők. Vannak olyanok is amelyek ennél is többet bírnak háromszoros áron csak egy gond van, éppen a rokkantak tartoznak abba a csoportba akik ezt képtelenek kifizetni hiába lenne kifizetődő ezeket a tartósabb típusokat megvenni. Az államnak is jobban megérné egy jobb és tartósabb típust forgalmazó céggel a nagy tételű beszerzés miatt olcsóbban, tartósabb típusokat vásárolni és ezzel csökkenteni a kiadásokat. 

Addig is ameddig ezeket a kevésbé tartós típusokat használjuk csak egyet tehetünk. Betartjuk az előírásokat és használat után visszatöltjük az akkukat de azért vannak olyan dolgok amelyek nem közismertek!

  Nem tudtam eddig, hogy minnél nagyobb mértékben merítjük le az akksikat a használat során annyival hamarabb tönkre mennek. Ezt úgy kell érteni, hogy ha egy gyengébb minőségű akkumulátort 50% alá merítünk sokkal gyorsabban gyengül le mint ha nap közben feltöltenénk két nagyobb igénybevétel között amelyek együtt 20 vagy 30%-ra merítik az akkukat.

Ezzel bár fogyasztjuk a ciklusszámot, azaz, az újratölthetőségek számát de mégis jobban járunk. Éppen a drágább és tartósabb típusok képesek alacsonyabb értékre történő lemerítést is elviselni extra károsodás nélkül, két töltés között és az olcsóbbak károsodnak ettől!

  Arra is érdemes figyelni, hogy a kerekesszékben lévő két sorba kötött akku töltöttségi szintje képes jelentősen eltérni egymástól ami a jobb állapotú akksit károsítja. Ennek a jelenségnek az a magyarázata, hogy az alacsonyabb töltőttségű és a jobb akku átlagát észleli a töltő és a töltőfeszültség a gyengébb akkunak  kevés a magasabb töltöttségűnek pedig sok amitől az túltöltődik és károsodik. Tanácsos legalább két havonta a két akkut párhuzamosan kötni és így tölteni 12V-os, lehetőleg mikroprocesszorvezérelt töltővel ami kíméletesen tölti az akkukat. Egalizálja őket, azaz azonos lesz a töltöttségük és a feszültségük. Ezt követően amikor visszakötjük őket az üzemi soros rendszer szerint, nem kárositja az elcsúszott töltéspotenciál a jobb állapotú akkumulátort. 

Mikroprocesszoros töltő még előnyösebb. Ez kitolja egy az akkuk élettartamát.

 Az is fontos, hogy ha már az akkukkal foglalkozunk, nézzük meg az elektrolitszintet bennük. Amennyiben lecsökkent, főleg ha már kilátszik a cellák teteje akkor mindenképpen pótolnunk kell a kipárolgott vizet. Fontos,  desztillált vizet kell töltenünk az akkumulátorokba, savat soha! Általában 10-15 mm-rel kell a lemezek felett lenni a elektrolitszintnek. 

Ezeket betartva kicsit meghosszabbíthatjuk az akkumulátoraink élettartamát és kicsit nagyobb távolságok megtételére lesznek alkalmasak ha karbantartjuk őket.

Jó egészséget!

 

napotszep Creative Commons License 2019.03.04 0 0 88

Tisztelt Fórumozok!
Szeretném a segítségeteket kérni abban,hogy mi az eljárás menete
ha vényre iratom az akumlátort! Elektra 6000-es mopedhez
1: Be kell vinni a mopedet a szervizbe?
2:Vagy csak be kell mennem az aksiért Debrecenbe a Rehabra?
Segítségeteket előre is köszönöm akár itt írásban akár telefonon
0630 928 6506
Vagy emailben is:
hajszter.j@freemail.hu
Maradok tisztelettel:
Hajszter János
Nyíradony

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 87

Kedves Calter!

 

Elektra 7000 mopedem van, tavaly nyáron kaptam. Ritar 58 akkumulátorok vannak benne, a súlyom kb 85 kiló, általában aszfalton, egyetlen emelkedőt kell megjárnom, és nyáron sem ment a moped többet 10-15 kilométernél. Mi lehet a gond? Szervíz szerint semmi, ennyi és kész.

Előzmény: calter (86)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!