A csap az utastérben van a jobboldali lábtérben. Az első tankról megy ami persze nem csak ezért volt beépítve (60literes). Most leginkább csak problémaforrás a Tikalor mert elrohad a vékony lemez palástja és nem lehet normálisan meghegeszteni.A hűtővizet meg elcsepegteti akár egy tűszúrásnyi lukon is.
Ja és nagyon útban van ha pl. a nívópálcát szeretnéd megnézni ezért én inkább kiszereltem az autóból. Igaz téli üzemet nem tervezek :)
A Csepel D-344-es tikalorral szerelt, katonai teherautókban a műszerfalon, a jobb oldali ülésről lehetett indítani. Ott egy szegeccsel rögzített táblán le volt írva lépésről lépésre, hogy mit, hogyan kell tenni. Hadi múzeumban, vagy OT találkozón biztos meg lehet nézni, hogy mi van pontokba szedve. Én '80-'81-ben egy felépítményes R-118 rádióállomással szerelt Csepel soförje és ápolója voltam. Nekem muszáj volt használni, mert hidegben még új akkuval sem lehetett elindítani a motort. Emlékeim szerint először a tűzoltó készüléket kellett elérhető közelségbe kitenni, majd motorház tetőt kinyitni, lángterelőt az olajteknő alá felhelyezni. A tikalor táplálásra volt egy külön gázolaj tartály a motorházban, amiről a jármű motorját is lehetett táplálni csap átállítással. Arra nem emlékszem, hogy a csap nyitása az utastérből, vagy a motortérből történt-e, majd a tikalor izzítógyertyájának működtetése volt, majd a ventilátor bekapcsolása, ami a lángterelőhöz nyomta a füstgázokat. Egy enyhe durranás jelezte, hogy sikeres volt a begyújtás. Addig kellett a csappal szórakozni, amig a lágnyelv vége kékes színű nem lett. Előírás szerint 60 celsiusra kellett melegíteni a hűtőfolyadékot, ennek a norma ideje 20 perc volt. A leállítás sorrendje: Elzárni a csapot, megvárni az égés megszűnését, leállítani a ventilátort, levenni a lángterelőt, lezárni a motorházat, elrakni a tűzoltókészüléket. Motort indítani.
szia, en megneznem ezt a 344 billencset, ha meg aktualis. emailcimed nem publikus nem tudok neked irni. ha aktualis meg kerlek irj az antilloop98@fremail.hu cimre, felvennema kapcsolatot a tulajjal!
Sziasztok, valaki ismeri a Csepel 566 ost? milyen a terepen? Jobb mint az orosz csodák értek ezalatt kamz ural zil. Vagy pedig rosszabb a terepjáró képessége az 566 osnak?
Megy minden henger! Szelephézag mindenütt jó? Valamikor Rába-Steigernek volt szokása ha egy henger nem ment,az produkált ilyet.Azt mondtuk ,itt már baj van ,eleredt az orra vére! Nézzél át megint újból mindent! Jó nívó pálca van benne ,nehogy rövid legyen és sok legyen benne az olaj!
Adott egy Csepel D414 motor, felújítva. Indítás után alig egy perccel a nívónál, majd a kartelgázcsövön tolja ki az olajat.. Találkoztatok már ilyennel? Valakinek valami ötlete esetleg? :)