Én Ifát vettem így. Húztuk vagy két kilométert és nem akart elindulni. Aztán húztuk még egy kicsit kalapáccsal ütögettem finoman az adagoló külső oldalát egyszer csak egyenként beindult mind a négy henger. Állt két évet a tapolcai bánya volt autója.
Helló sziasztok,nézegettem egy Csepel teherautót na most a gazdája azt mondja a az adagoló elemei letapadtak és adnak hozzá egy felújítottat.Kérdés kicserélem a hibás alkatrészt és kész,vagy kell e állítgatni valamit?
Volt egy kis időm foglalkozni a Csepel D-450 billenccsel, már nagyon kíváncsi voltam, hogy ketyeg. Tettem fel pár videót a youtube-ra, Gyevi Csepel néven futnak, a linkeket időrendi sorrendben alább találjátok.
Próbaindítás előtt kapott egy olajcserét, az üzemanyagot most ideiglenesen kannából kapja. Elektromos rendszer érintkezői fel lettek csiszolgatva, a kipufogódobot is ki kellett takarítani. Egy-két levegőcsövet is cserélni kellett.
Próbaindítás után a hűtőt átmostam, vízcsöveket is ki kellett cserélni. Azután jött a próbaút... Kuplungon még állítani kell, meg az adagolót is be kell állítani. Vizet nem engedi, a levegőt is szépen tartja.
Olvasgatom a fórumot, de csak most jutottam oda hogy írjak. A múltkori hozzászólásom óta vannak fejlemények.
Találtam egy D-450 billencset, ráadásul Hódmezővásárhelyen, nem kellett messzire mennem, de nagy szerencse kellett hogy ráakadjak, ugyanis nem hirdették, csak véletlenül került szóba. 1973-as, első tulajdonosa az áramszolgáltató cég volt, majd egy gazdaságba került, ahol a földeken használták. Kb. 12 éve állították le, teljesen működőképes volt, azóta nem volt indítva. Mivel mindkét helyen, akik hajtották sofőrök, testvérek voltak, biztos hogy annyi km van benne, amit az óra mutat: nem egészen 45.000 km. Teljesen egyben van, egy két apróság hiányzik róla.
Mivel nem rég sikerült elhoznom, még nem volt próbaindítás, elektromos és üzemanyagrendszert, vízhűtőt átnézem. 1-2 hét és remélem újra pöfög.
Azután indul a szétszedés, a fő cél továbbra is a felújítás.
A hazahozatalról készült több videó is, ha lesz időm a közeljövőben összevágom és felteszem.
Ha esetleg Valakinek van, vagy tud D-450 billencs alkatrészjegyzéket, érdekelne. (sima D-450 és D-450 N már van)
Addig is néhány kép:
Két kép a fellelt állapotról, a többi már itthon. Még egy bodzafa is benőtt a fülke és a plató közé.
Nem Csehországból, itt találtam Békés megyében, Székkutason. Időközben úgy alakult, hogy túladtam rajta egy gyűjtőnek, mivel találtam egy D-450 billencset.
A csap az utastérben van a jobboldali lábtérben. Az első tankról megy ami persze nem csak ezért volt beépítve (60literes). Most leginkább csak problémaforrás a Tikalor mert elrohad a vékony lemez palástja és nem lehet normálisan meghegeszteni.A hűtővizet meg elcsepegteti akár egy tűszúrásnyi lukon is.
Ja és nagyon útban van ha pl. a nívópálcát szeretnéd megnézni ezért én inkább kiszereltem az autóból. Igaz téli üzemet nem tervezek :)