Ha éveket állt akkor te is számíthatsz rá hogy az adagolóelemek letapadtak. Ha párás helyen állt előfordulhat hogy a szelepszárak is meg vannak szorulva a hengerfejben. Ha van kurbli hozzá akkor át kellene tekerni a motort levett szelepfedelekkel valamint adagoló oldalburkolattal. Akkor látni fogod hogy mozognak e az alkatrészek. Olajszinteket meg kellene nézni mindenhol, ha nagyon fekete szurokszerű akkor csere. Motorba Mol Botond 20W50 vált be a legjobban és mindenhol hozzáférhető, 15liter körül kell bele de vehetsz nyugodtan 20at is. A fésűs szűrőt tisztítani ill. az üledék csavarjait kivéve a lerakódásokat is ki kell engedni. A légszűrőre is érdemes lehet ránézni.
Mindez persze csak az első pár apróság, egy 344es Csepelnek kb 80db zsírzási pontja van emlékeim szerint. Esetleg nem ártana egy kezelési könyvet beszerezni hozzá az alapján nem marad ki semmi fontos.
Mielőtt felteszed ,vedd le a fedelét és nézd meg , nincsenek-e felakadva -felszorulva az elemek.( Akkor a fogasléc se mozog)! Lent megjáratni könnyebb ,mint a helyén! Attól függ,hogy mióta áll a csere adagoló! Mostani üa.-tól minden kitellik!! :-((((
Ha jól értelmezem ő nem elemet akar cserélni hanem feltenni egy másik adagolót. Ha így van akkor ahhoz hogy működjön nem kell állítgatni, esetleg után majd lehet finomhangolni de járni fog a motor vele.
Én Ifát vettem így. Húztuk vagy két kilométert és nem akart elindulni. Aztán húztuk még egy kicsit kalapáccsal ütögettem finoman az adagoló külső oldalát egyszer csak egyenként beindult mind a négy henger. Állt két évet a tapolcai bánya volt autója.
Helló sziasztok,nézegettem egy Csepel teherautót na most a gazdája azt mondja a az adagoló elemei letapadtak és adnak hozzá egy felújítottat.Kérdés kicserélem a hibás alkatrészt és kész,vagy kell e állítgatni valamit?
Volt egy kis időm foglalkozni a Csepel D-450 billenccsel, már nagyon kíváncsi voltam, hogy ketyeg. Tettem fel pár videót a youtube-ra, Gyevi Csepel néven futnak, a linkeket időrendi sorrendben alább találjátok.
Próbaindítás előtt kapott egy olajcserét, az üzemanyagot most ideiglenesen kannából kapja. Elektromos rendszer érintkezői fel lettek csiszolgatva, a kipufogódobot is ki kellett takarítani. Egy-két levegőcsövet is cserélni kellett.
Próbaindítás után a hűtőt átmostam, vízcsöveket is ki kellett cserélni. Azután jött a próbaút... Kuplungon még állítani kell, meg az adagolót is be kell állítani. Vizet nem engedi, a levegőt is szépen tartja.
Olvasgatom a fórumot, de csak most jutottam oda hogy írjak. A múltkori hozzászólásom óta vannak fejlemények.
Találtam egy D-450 billencset, ráadásul Hódmezővásárhelyen, nem kellett messzire mennem, de nagy szerencse kellett hogy ráakadjak, ugyanis nem hirdették, csak véletlenül került szóba. 1973-as, első tulajdonosa az áramszolgáltató cég volt, majd egy gazdaságba került, ahol a földeken használták. Kb. 12 éve állították le, teljesen működőképes volt, azóta nem volt indítva. Mivel mindkét helyen, akik hajtották sofőrök, testvérek voltak, biztos hogy annyi km van benne, amit az óra mutat: nem egészen 45.000 km. Teljesen egyben van, egy két apróság hiányzik róla.
Mivel nem rég sikerült elhoznom, még nem volt próbaindítás, elektromos és üzemanyagrendszert, vízhűtőt átnézem. 1-2 hét és remélem újra pöfög.
Azután indul a szétszedés, a fő cél továbbra is a felújítás.
A hazahozatalról készült több videó is, ha lesz időm a közeljövőben összevágom és felteszem.
Ha esetleg Valakinek van, vagy tud D-450 billencs alkatrészjegyzéket, érdekelne. (sima D-450 és D-450 N már van)
Addig is néhány kép:
Két kép a fellelt állapotról, a többi már itthon. Még egy bodzafa is benőtt a fülke és a plató közé.