Ez a része rendben van, viszont én arra gondolok amikor már van egy helyjegye az utastársamnak, és ugye mellé ülnék. A Aégi elvirában erre volt az a funkció amit most nem találni.
Talán jó helyen járok. Ugye nem oly rég megújult az elvira online jegyvásárlási felülete, viszont azóta én találom azt a funkciót, hogy helyfoglalás korábban vásárolt hely mellé.
Csak én nem találom vagy húzott egy okosat a MÁV és megszüntetett egy hasznos funkciót?
"Nem szeretnék flamelni, csak érdeklődnék: a kalauzokra nem vonatkozik, hogy viseljenek maszkot?"
Ezen a héten
- 28 db vasutast (amiből 3 volt kalauz, a többi állomási dolgozó)
- 6 db vasútőrt (akinek a szabályokat kellene betarttatnia az utasokkal)
- 44 db alvállalkozót (takarítók valamint építőmunkások)
láttam maszk nélkül a vasút területén.
A dolog kiakasztott, elsősorban azért, mert velem (és más utasokkal) nekiállnak ordibálni ha nincs maszk, ugyanakkor ők nem viselik - mint ha nem vonatkozna rájuk a szabály. A kettős mércés dolgok engem kikészítenek.
Írtam egy levelet a MÁV Ügyfélszolgálatára, ahonnan azt a választ kaptam, hogy kollégáikra is vonatkozik a maszkviselési kötelezettség.
Sőt, van olyan település az országban ahol nem csak a MÁV-os szabályok, hanem önkormányzati rendelet is előírja, hogy a vasútállomáson maszkot kell viselni.
(félOFF: Egyébként a vasút területén dolgozók tapasztalatok szerint nem csak a maszkviselésre tojnak, hanem a munkavédelmi szabályokra is. Néhány napja részt vettem egy ilyenen - az oktató elég borzalmas dolgokat mutatott.)
Feltéve, ha a hatóság a vasút fele téved. ;) Tavasz óta sajna egyet nem láttam, így marad a tokavédő meg a falatozó. :(
Más. Milyen szuper ötlet, mikor a reggeli fagyban Tárnok körül egy teher kedvéért félreállítanának két személyt (3827, 4517), ami aztán Tétényben állna félre, hogy a két leelőzőtt személy immár kb 20 perc késésben visszaelőzze őt. xD
Jah értelmetlen jogszabályok valódi kríziskezelés helyett. Teszek a jogszabályaikra mivel akik megalkottják magukra nézve nem tartják kötelező érvényűnekés arról beszélve hogy nincs legitim jogalapja mivel nincs alkotmány nincs jogállam van viszont egy kreált alaptörvénynek nevezett tákolmány
Úgy egyébként gratulálok a vasút okt 25-i húzásához a start és a kormány ássa el magát amit a 80 vonallal tettek normális közvetlen kapcsolat bedöntése értelmetlen órás egri vonatokkal
Nem szeretnék flamelni, csak érdeklődnék: a kalauzokra nem vonatkozik, hogy viseljenek maszkot? Tehet valamit az utas, ha a kalauz így leköhögi és nem akarja, hogy random okkal leszállítsa, mert szólni mert érte? Vagy inkább húzza meg magát és imádkozzon, hogy a kalauz ne koronás legyen?
Ez (Mint úgy általában minden más is a vasút háza táján.) arra jó, hogy neked, mint egységsugarú utasnak hátrányod származzon belőle vitás kérdés esetén. Tegnap volt a Hír TV déli híradójában, meg az ott elhangzottak alapján később talán a Panaszkönyvben is, szó egy esetről ahol a kedves utazni vágyó elővételben megvette a nemzetközi jegyeit (Rómába akartak utazni, ha jól emlékszem.), majd a COVID helyzet miatt mégis inkább az itthon maradás mellett döntöttek. Annak rendje, s módja szerint elindította a jegyek árának visszatérítését, amit a vasút a ÜSZ-re hivatkozva elutasított. (Aztán kiderült, hogy ha mégis elutaznának se tudnak mivel a jegyek árának visszatérítésére benyújtott kérelemmel együtt a vasút a menetjegyeket is érvénytelenítette, függetlenül attól, hogy lesz visszatérítés vagy sem...) Nos, nem hagyta annyiban a dolgot, s végül a vasút engedett és visszafizetik neki a jegyárat.
"ÜSZ-t (mint ahogy az utastársak 99,99%-a sem ismeri"
Kíváncsiságból most letöltöttem a MÁV-Start Zrt Személyszállítási Üzletszabályzatát a mavcsoport.hu-ról (gondolom ez a hivatalos és az egyszeri utasokra ez vonatkozik). Csak 101 oldal.
Nem azzal van a baj, hogy nyugdíjas, hanem a stílusával. Ő okoskázhat és kvázi lehülyézhet másokat csak azért, mert idős?
Na ezt nagyon rühellem.
Nagyon korrekt választ kapott a felvetett problémájára.
Annyit kellett volna írnia, hogy "köszönöm a tájékoztatást, valóban nem olvastam el az ÜSZ-t (mint ahogy az utastársak 99,99%-a sem ismeri), és ez alapján jogos az eljárásuk, bár a bürokráciát - amelynek megfelelő végrehajtását nem kérhetem számon a jegyvizsgálótól - valóban túlzónak érzem." Ennyi. Nem kioktatni a szabályokat láthatóan sokkal jobban ismerőket. Ez még 70+, sőt, 80+ 90+ esetén sem tolerálható.
Szerintem mindannyiunknak vannak nyugdíjas rokonai, ismerősei, megvan a maguk bajuk, nem hinném, hogy sokan irigyelnék őket, akár lesz a következő nemzedéknek nyugdíja, akár nem...
Jutiseszembe: vasárnap ingyen lehetett érvényes forgalmival utazni. Sajnos Asszonypajtásnak kellett az autó, így fizettem az utazásért. Jobban jártam volna, ha nem fizetek, és utólag bemutatom a forgalmit? Ez elég abszurd lenne...
Érdemes lenni elismerni, hogy itt puszta bürokráciáról kell beszélni és az állami alkalmazottak élnek is vele. A MÁV információtól megkérdeztem, ha ilyen helyzetbe kerülök és vasúti pénztárban váltott jegyem van, mi a teendő? A válasz az első MÁV pénztárnál bemutatja és azonnal készpénzben visszafizetik azt a részt, ami vissza jár.
Itt nem kor függő dologról van szó, egyszerűen csak szabályokról!
"Érdemi választ sem kapott"! Akkor lett volna baj ha az ügyfélszolgálat nem így jár el, hivatalosan ott nem dönthetnek róla, csak jegyzőkönyvet vehetnek fel és azt továbbítják a központba, persze az is előfordulhat hogy a központ pont nekik fogja adni kivizsgálásra, és máris érdemi válasz fog érkezni!
A hölgy a panaszában leírta, hogy volt olyan tapasztalata, hogy a jegyet mivel tudta, hogy nem használta, visszaváltotta és simán ment, mivel Ő is interneten vásárol valósínütleg nála is meg volt adva az időpont. És itt érdemi választ sem kapott, csak egy kivizsgálás reményét. Tudom, hogy sokan utáljátok a nyugdíjasokat, mert ők még kapják, mi már nem biztos, de a nagyszüleimről tudom, hogy megdolgoztak érte.
Az a MÁV applikáció ma jól rámijesztett. Vettem jegyet, fizettem, letöltöttem. Meg is jelent a jegyek között. Jön a kalauz, telefon elővesz, app megnyit: "Nincs érvényes jegy!" (Aztán csak rájött, hogy mégiscsak van.)
Probléma az hogy nincs tisztában az üzletszabályzatban leirtakkal, íme egy példa megvettem a jegyet a MÁV applikációban Debrecenig szeptember 29.-re fizettem 8103 forintot, de sajnos nem tudok elutazni és legjobb esetben is majd csak október 07.-én fogják visszautalja a kezelési költséggel csökkentett összeget!
Most akkor nekem is reklamálnom kellene hogy 20 nap múlva kapom vissza a kifizetett pénzem?
Utána olvastam és fenyegetőzést/ ha csak a jogos igénye nyomatékosítására írt "követelem" nem számít a Te szótáradban fenyegetőzésnek?/, sem arcoskodásnak nyomát sem találtam, csupán közzé tette történetét a MÁV-na írt és attól kapott emailjével.Ha nem lettek volna a Te és még mások idősekkel szembeni gyűlölettel teli hozzásízőlásai nem írtam volna le a szerintem és az írást indulatok nélkül értelmezők számára egyértelmű lényeget.
Remélem félre értették és nem engem akarsz kioktatni, ha igen akkor nézz utánna hogy kezdödőtt a történet! Lényeg az hogy a Mária nincs tisztában a dolgokkal, és nem is lehet neki elmondani mert Ö köti az ebet a karóhoz és arcoskodik fenyegetözik, ezt jó páran le is írtuk neki!
Részemről le is zárom a történetet, van az a mondás "Ne etessük a trollt"!
A" kedves hölgy" azt nem tudja megérteni, hogy az igazolvány bemutatása után a jegy árát amennyiben készpénzzel fizetett volna azonnal visszakapja, de mivel kártyát használt , így esetleg hónapokig várhat a pénzére.Érthető?
Plusz amivel a világból lehet kikergetni, az életkora hivatkozás a fiatalozás meg társai. Mint a homáron a kisgyerekes anyukák. Senkit nem érdekel, hogy ki hány éves, van-e gyereké, kutyája, mit tett le eddig az életben az asztalra és mennyi a nyugdíja, keresete, apanázsa, anyámkínja.
Volt nála személyi? Nem. Jogos a bünti? Igen. Jogos, hogy max 30 nap múlva kapja vissza a zsetont? Igen. Akkor hol a probléma? Mert a szájkarate az kiválóan megy, de a saját hibánk belátásáig és elismeréséig csak el kéne jutni azért közben...