Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37591

 

h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön.

 

Durvább motorféknél is csinálja? Mert ha igen, akkor nyelestengely-csapágy.

 

Ez komoly hiba - az enyém ugyanezt csinálta... de amikor szétszedték, csak ámultam, hogy már hiányzott a kosár a csapágyból, a golyók egymás mellett torlódtak.
Ha szétmegy teljesen a csapágy, akkor nagyjából annyi a váltónak, ha bedarálják a golyókat a fogaskerekek.

 

A csapágy egy szégyenletes, egyszerű mosógép-csapágy - 1.000-1.500 Ft az ára.
A csere munkadíja 60-80 ezer.

Plusz még ilyenkor ajánlatos kuplungot is cserélni - állapottól függően - ha már úgyis lent a váltó.

.

Előzmény: xsara99 (37590)
xsara99 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37590

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2003-as 60le punto.

Mai napon vettem észre h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön. Előre is köszönöm szépen a segítséget. 

ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37589

De P2b-ről, csak meg voltunk pakolva egy kicsit, a Grande meg üres volt....

Bővebben; a mi autónk egy másik ismeretlen állapotú megvétele utáni hazagurulás közbeni problémák esetére volt volt felszerszámozva.

Az eladó sorban levő, meg eladásra volt kiürítve  :) 

Tehát igen, alapból jogos az észrevételed!

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37588)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37588

Én végig azt hittem, hogy P2/B-ről beszélgetünk.. A Grande inkább 200 kilóval nehezebb a P2-nél, azért nem éreztél sok különbséget. :)

1.2 16V P2 tudja azt gyorsulásra kb. mint egy Grande 1.4 16V

Előzmény: ovoid (37587)
ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37587

Köszönöm!

 

Adtál egy-két új, érdekes infót.

Szerencsére nekem nem gond az olajcsere, a szint ellenörzések meg pláne  :)

Most már csak szerezni kell egyet, és gyakorlok, az elméleti része már megvan...

 

De! Van egy bökkenő!

A héten kipróbáltam egy 1.4 16V-t, és pofáraestem.

Kb 150 km-t mentem az eladóhoz, a jó 1.2 8V-vel, végig elég tempósan.

Átülve, próba országúton is, nem találtam az elvileg 35 plussz lóerőt!

Nem tudtam produkálni, azt a tempót és úgy, mint odáig, a PII-vel, negyed órával azelött.

Igaz a grande egy mázsával több de akkor is!

Totál úgy éreztem mintha le lett volna lustulva. Ha ezek ilyenek, akkor ez nem lenne előre lépés. De talán megbízhatóbb? Nem tudni.

 

Úgyhogy próbálni kell még másikat is, mert eddig nem vagyok meggyőzve, hogy ez az ami kell....

 

Tehát mégegyszer, köszi a hozzászólásokat!

Előzmény: Kormi76 (37585)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37586

Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?

 

Igen,egy két eltolt-elmaradt olajcserével ill ha nem nézed rendszeresen a szintet,haza lehet vágni...jellegében a probléma nagyon hasonló az Opel Ecotec motorjainál tapasztaltakhoz.

Alapvetően megbízható-pörgős,jó motor de 10-12 ezrenként olajcsere és 2-3 ezrenként szint ellenőrzés,ez a titok :-)

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37585

Bocs,hogy én válaszolok.....de sajnos ez a jelenség nem"urban legend".Kénytelen voltam beleásni magam a témába,holott nem szerettem volna.

 

Ezeknek a blokkoknak a gyári tűrése 0,7-0,8l/1000km,azaz a Fiat ennyi olajfogyást még normálisnak tekint,általában 1-2 deci körül hörpint az átlag.

1)2004-ben(Eur 4-ként)a gyári ajánlás a Selenia 20k volt,azaz 10w-40-es,félszintetikus olaj,nem véletlenül.

2)Szinte mindig a hajtókarcsapágy és szimmeringjei mentek-mennek tönkre,általában a kevés olaj(hiányos kenés)miatt.Ha 15-20ezrenként cserélsz kenőanyagot és nem nézel olajszintet közben,akkor akár 0.5-1l is elfogyhat ennyi idő alatt,ami ennek a blokknak végzetes.A 2.9 literes olajtartály alulméretezett,ha ebből a kevésből csak fél liter hiányzik rendszeresen akkor gyorsan csapágyas lesz.Pontosítva a csapágy elkopik,a szimmering pedig megég. A rövid városi használatokkal rengeteg trutyi lerakódik a motorban ez tompítja-elnyomja a hajtókarcsapágy kopogást....és ha hirtelen beleteszel egy full synth(5w-0w)csúcsolajat az olyan szinten moshatja le a hengerfal belsejét ill a dugattyúk környékét mintha Brigéciolt öntöttél volna bele.Leszakad az olajfilm,nem lesz normális kenés.

 

Sajnos a Fiat 2021-ben már nem teszi bele egyik modelljébe se ezt a blokkot,az Eur 6b-t már nem bírja.....ami kapható vele az raktárról jön még pár hónapig.Viszont a 16-17 év alatt rengeteget csiszoltak-fejlesztettek rajta.Olajfuratokat tágítottak,változtattak a szelepfészkeken,a szelepek nyitási idején,sűrítésen.tőmítések fajtáin stb

A 2010 utáni 1.4 16v-k már szinte mentesek ettől a problémától,az olajfogyasztás csak nagyon ritkán jön elő.

 

 

 

Előzmény: ovoid (37584)
ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37584

Ezt szeretem!

Az urban legendet :)

Mi történt, mi volt a korrekt magyarázata, mi ment tönkre? Csapágy olvadt ki, főtengely kopott el, dugó, csapszeg, gyűrűk, henger gyorsan lekopott, azt olvasta már valaki valahol???

Tényleg, nagyon kíváncsi vagyok a megoldásra...

Mert ez így natúr hülyeség, hogy kimosta a trutyit az új, hígabb olaj, és párszáz km után kopog, stb.. Akkor trutyit kell bele tenni ezután! :)

Volt olyan kereskedő, aki szinte üvöltve mondta, hogy ezt a 16V-t többet soha nem hozza be, mert a szerelője nem győzte csinálni...

Most akkor mivaaan?

"Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?

Ajjaj! Akkor ezt kerülni kell!

Ha igaz.

És nem valami nagy félreértés....

 

D.K.-nak köszönöm a korrekt ajánlatot, de most megoldódni látszik a dolog!  :)

Ha mégsem, akkor keresem majd!

Előzmény: GPS (37583)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37583

 

Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.

 

Igen, ugyanezt olvastam külföldi szak-írásokban is - mint lehetséges és elég gyakori jelenséget.

Figyelem: nem lakossági fórumokban olvastam - hanem szakemberek által írt cikkekben.

 

A kellemetlen a dologban az, hogy miután beállt a kopogás a "csemege-olajnak" köszönhetően - utána az akkor sem múlik el, ha gyorsan visszacserélik az eredeti, sűrűbbre.

 

Nem szabály, hogy ez minden esetben előfordul - de elég gyakori.

.

Előzmény: Kormi76 (37582)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37582

Nem kívánlak eltántorítani :-)

hogy írtam az autót odakint "kiderwagen"-ként használták,a napi 20-30km alatt szerencsétlen motor fel sem bírt melegedni normálisan...hosszabb távon nem is igen használhatták.Emellett a 20 ezres olajcserék között jó pár deci olaj elfogyhatott amit a "hausfrau"tuti nem töltött utána.Szerintem az olajcserék között nem is nézték a szintet.

Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.

Tény,hogy nem ekkor kopott meg,írásom első mondatai megmagyarázzák a kopás okát:Sok indítás,sok rövid távú használat,olajszintnézés elmulasztása,20 ezres periódus.

Amúgy már rendben van a gépezet,olajfogyasztás max 1-2 deci/1000km.

 

 

Ui:Ha a beöntőnyilásba benézve bármilyen színű lerakódást látsz,inkább keress másik autót.Normális minőségű olaj mellé nem kell adalék,ebben egyetértünk

 

Előzmény: ovoid (37575)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37581

"Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked"

Ááááá, mentül komolyabb a kereskedés, annál inkább nem!

Még jó ha válaszol annyit, hogy figyeljem a hirdetéseit, bizony!

Még amelyik a behozatalt is hirdeti, olyanoktól is ez a válasz.

Meghogy, most nem lehet a covid miatt.... Ez is csak duma!

Egy sem volt, amelyik meg kérdezte volna, hová kell menni érte, egy sem!

 

Egy hölgy volt aki olaszból intézte volna, de nagyon lennt találtam csak, annak meg horror lett volna a száll. költsége.

 

Ezt a kategóriát nem favorizálják, ennyi.

Tudomásul veszem én, de ne ködösítsen....

Az a pápai, az tetszik.

Na majd lesz valahogy. Két ünnep között hátha találok  :)

 

 

Előzmény: GPS (37579)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37580

Akkor valszeg a tiedbe nincs.

Bontó a lelke....

Előzmény: Mpunto (37578)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37579

 

Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked - aki No.-ba ingázik.

 

Persze, ennek ára van, amit meg kell fizetni - de azokat még arra is meg lehet kérni, hogy nézzék meg alaposan a kocsit, mielőtt kifizetik. Érteni, értenek hozzá, az biztos.

 

Ha jól hallottam, ha nincs üzlet (pl. szar az autó, vagy eladta a tetű eladó) akkor 50, ha elhozzák, akkor 200-250 ezer No.-ból, Ausztriából kevesebb.

Kereskedője válogatja de ezért az ajtódba rakják le.

 

Pápán van egy kereskedő, aki rendszeresen hozott be autókat - ugyanígy, kérésre. Még alkudott is a helyszínen a vevő nevében - de azt átengedte a vevőnek, mert neki csak a kiegyezett fuvardíj kellett. (Általában nem járt rosszul ezzel sem - mert az elégedett vevő általában megfelezte vele a lelkudott lóvét.)

Hogy hoz-e még...fogalmam sincs.

 .

Előzmény: ovoid (37577)
Mpunto Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37578

 

Levetem kívül a müanyagt vízelvezető van ott

televolt levéllel kosszal de ott nincs polenszürö

vagy talán még az alatt lenne? 

Előzmény: ovoid (37563)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37577

Köszi!

Logikus, hogy az lenne a legegyszerűbb, de a coviddal, nem húzok ujjat!

És ezért, a vonat, a busz, kész életveszély.....  Szerintem.

Alkudni, persze csak normálisan gondoltam, azért nem is restelltem itt rákérdezni!

Előzmény: GPS (37576)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 37576

 

Van is jelöltem németben, de nem találok senkit, aki behozná. :(

 

Miért nem mész ki te érte - mondjuk vonattal-busszal?
Precízen leegyezteted az eladóval - lóvé a zsebben - és ha kész vannak a papírok, go home.

 

Apropó, egy kb 4000 ajrós indulóárból, mennyit lehet, illik, szabad alkudni megpróbálni odakinnt, persze nem pofátlanul?!

 

200 eurót, nem többet. Azok ott nem "Lakatosék" - ott komolyan gondolják, amit mondtak.

200-at lehet elengednek, mert megsajnálnak, hogy odáig bumliztál az autójukért, legalább az útiköltség jöjjön vissza, nem igaz?

 

De ott nem megy az "...és a feléből mennyit enged, Főnök" tempó - mert azonnal kidobnak az udvarról.

.

Előzmény: ovoid (37575)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37575

Köszönjük a gyors reagálást!

 

Azért tudd, hogy nem sikerült eltántorítanod az 1.4 16V vételtől!  :)

Van is jelöltem németben, de nem találok senkit, aki behozná. :(

 

Nagyon kevés km van benne. Ezért is szeretném megvenni....

Alap, hogy az olajbeöntőnél benézzek, és ha ott szurkot látok, akkor csákó, otthagyom.

Apropó, egy kb 4000 ajrós indulóárból, mennyit lehet, illik, szabad alkudni megpróbálni odakinnt, persze nem pofátlanul?!

 

Írtad "A jó kis Castrol olaj kimosta belőle a rengeteg lerakódást azért kezdett kopogni."

Ez nekem fura, a lerakódás nem rakhatta be a kopást...

 

Én gyakran megforgatom, nincs azzal semmi gond. :D

 

Sok olajos beírás, urban legend szagú. Én sem vagyok vegyész, de azt gondolom, hogy azért, a huszonvalahány éves, ajánlott olajnál, van korszerűbb!

És bátran használom is, az 5W-40-et a 0W-30-at.... 

A szint(ek) ellenörzése nálam nem kérdés, mert valszeg többet nyitom fel egy hét alatt a motorháztetőt, mint más a hátsóajtót.

 

Az autókeresgélése közben, meg netes képeken is többször láttam, az olajbeöntőn benézve, hogy olyan okkersárga szerű bevonat van benne.

Az valami adalék lehet? Mivel én olyat sohasem használok, nem tudom azok milyenek.

Az enyémbe ha belenézek, olajos a fém és kész, semmi szín.

 

Viszont ahol nem kísérleteznék az olajjal,  az az EVO,  MAIR rendszere, mert ott a szívószelep feletti dugattyúrendszer, nagyon érzékeny lehet rá.

Nem is szándékozom EVO-t venni, pedig nagyon tetszik a megoldás.....

 

Az 1.2  16V már a múlté, csak régi kasztnikban van olyan.

 

 

Előzmény: Kormi76 (37565)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37574

 

Azért nem hallod, mert 8V-nél fix a szelephézag, 16V meg hidrotőkés.

 

Ez látod lehet - bár hallottam én már fix-hézagos motort is kelepelni hidegen, rendesen ám.

 

Egyébként a legutóbbi vezérszíj-csere során megkukkoltam a dolgokat levett szelepfedéllel - hát szép tisztaság volt odabent és minden (amit abból az állásból látni lehetett) szépen csillogott, se barnulás, se egyéb nem látszott a felületeken.

 

Szerintem jó ez a 20k olaj - akárhogy is nézzük - ha 80 ezernél ilyen szép tisztaság van ott, ahol legelőször kezd kicsapódni az olaj-gané - akkor annyira fos olaj nem lehet, nem igaz?

 

De hát - ez is erős hit kérdése :-))))

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37573)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.15 0 1 37573

Azért nem hallod, mert 8V-nél fix a szelephézag, 16V meg hidrotőkés.

Előzmény: GPS (37572)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37572

 

Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom.

 

Én meg hátrányát nem tapasztalom a 10W -nek. Én 10 ezrenként cserélek (ez nálam majdnem 2 év) de eközben úgy 2..2,5 mm-t fogy a pálcáról.

Nem tudom ez deciben mennyi - mert soha nem kell utána tölteni két csere között - de túl sok nem lehet.

 

Azt meg végképp nem ismerem amit szoktak mondani, hogy a 10W egy ideig kopog hidegen.. mert pont a minap gyújtottam be -2 fokon odakint - de semmi kopogást vagy ilyesmit nem hallottam (sem most, sem máskor - pedig volt hogy ennél nagyobb hidegben is mentem).

 

Ha még így elmegy nekem még vagy 30-40 ezret - ami nálam vagy 6 év - akkor nagyon meg leszek elégedve :-)))

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37571)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37571

Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom. 15 ezrenként szigorúan csere. Szerintem annak már véres volt a torka olajtól függetlenül.

A szint valóban kritikus, ezt írtam már korábban én is. 1.2-be ugyanúgy csak 2.8L megy, egy kopottabb motor hamar leszipkázza a minimum alá. Olajcserénél mindig maxra töltöm és ha lement félre, akkor vissza megint a max közelébe. Így kb. 5-6 decit töltök rá 15 ezer alatt.

Előzmény: Kormi76 (37565)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37570

Akkor ha nem tudom az előéletét az autónak, akkor az olaj csere után gyakran nézem az olaj színét és mennyiségét. (eszi-e?) Ha elszíneződött, újra olajat cserélek, és meg van oldva az a félelem, hogy valami elkoptatná a motort ;) Ettől ha elkezdene szivárogni a motor, nem nagy dolog egy szelepfedél, vagy olajkartel tömítés cseréje, az már régen rossz ha az olajsár gátolja meg a szivárgást.

Egyébként bőven elegendő ebbe a motorba a 10W-s olaj én se állítom hogy 0-ás kellene bele. Viszont van egy off-os nagy teljesítményű autóm, abba szintetikusat rakok, mert jóval nagyobb terhelésnek van kitéve, és azt időnként taposom is...

Előzmény: GPS (37569)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37569

 

Lehet nem az olaj a hibás, előtte is kopogott, csak raktak motul szerű adalékot eladás előtt az olajba.

 

Hirtelen kopogást én sem nézek ki egy olajfajta-cseréből - de tömítés-vesztést és lassú, de fokozott motorkopást azt igen.
És ezt támasztják alá a szaksajtóban olvasottak is.

.

Előzmény: nebancsa_605_sri (37568)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37568

Lehet nem az olaj a hibás, előtte is kopogott, csak raktak motul szerű adalékot eladás előtt az olajba.

 

 

Előzmény: GPS (37567)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 -1 1 37567

 

Ahogy alább is olvashatod,én is megjártam.

 

Huhh, erről mesélj picit bővebben - mert nagyon érdekel (gondolom nem csak engem).

 

Én azért maradtam az eredeti 10W-nél mert annak nem csak a W száma, de az összetétele is más, mint az 5W, vagy 0W-nek.

 

Ugyanis pl. a Selenia 20k egy kalsszikus, adalékolt ásványi olaj - vagyis nem szintetikus.
5W-től lefele viszont csak szintetikus ("csinált") olajak léteznek - ami egymagában nem lenne baj, csakhogy ezek erősen adalékoltak mindenféle tisztító és korom-oldó adalékkal is.

 

Egy szűz-tiszta motorban ez nem probléma - de én 75 ezerrel vettem az autót és az osztrák szervíz-számlájáin bizony oda volt írva hogy 20k olajjal kínálták végig (ahogy a gyári ajánlás is szólt).

 

Na most bármilyen fasza is legyen egy motor, olyan nincs, hogy 14 év alatt és 70-80 ezer km-en semmilyen lerakódás ne legyen benne - amit ha az újfajta olaj fellazít és lemos, az bizony bekerül az olajkörbe.

Méghozzá a legveszélyesebb, mikroszkópikus szemcseméretben, amit az olajszűrő sem fog meg. és onnan kezdődik a smirglizés és az addig jól tömített hézagok és játékok megnyílása.

 

A külföldi szaksajtó sokat foglalkozik ezzel - onnan vagyok ilyen "képzett" én is :-))

Vagyis ott sok tízezer, vagy 100 ezer km ásványolajozás után - senkinek nem ajánlják a hirtelen szintetikusra való áttérést.

 

Kérlek, meséld el, hogy te miként jártál pórul ezzel az olaj-üggyel - mindnyájunk okulására.

.

Előzmény: Kormi76 (37566)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.15 0 1 37566

Ahogy alább is olvashatod,én is megjártam.

A felújítás óta csak a Fiat szabványnak is megfelelőí Shell Helix 10w-40 ment bele....semmi modern 5w-s túlszintetizált-hígított,motortisztítós lötty(Magnatec,Eneos,Maisterteile és tsai).

Előzmény: GPS (37548)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37565

Az 1.4 16v blokkok 90%-a eszi az olajat,mégpedig új korától....1000 kilométerenként 0,2 litertől akár 5-6 deciig terjedően pedig ez a gép a Fiat bestsellere.

Eur 3-tól Eur6-ig fejlesztették fel,2003-2020-ig szerelték a Puntótól a Doblóig kb mindenbe és amúgy jó kis motor,a kisebb típusokat nagyon fickósan viszi.

Konktrukciós hibája a mindössze 2,9literes gyári olajtöltet,ami egyértelműen kevés.

 

Egy 2004-es Idea-val járok és magam is beszívtam vele....német importból származó de szinte végig vezetett szervízkönyves autót vettem meg pár éve,adatbázisból lekérdezett 97ekm-rel.

Megvolt az átvizsgálás a vétel előtt(a kereskedés melletti műhelyben),volt hosszabb próbaút is,semmi különöset nem éreztem a motornál,úgy ment ahogy kellett.

Gyors olajcsere a használatba vétel előtt Castrol GTX-el és úgy 300km után a motor kopogni kezdett,később kiderült hajtókarcsapágyas lett.

Nyomozásba kezdtem(beszélek kicsit németül,e mailt küldtem az előző szervízeket végző Passaui Fiat szervízbe),válaszoltak is.

Kiderült,hogy egy családanya használta a kocsit napi max 20-30km-re,gyermekhordásra suliba,oviba.Az olajcseréket nem vette túl komolyan 20-22ezrenként vitte,a gyári intevallum 20ezer.

Ez a fajta használat elég is volt a motornak,hogy ennyitől kikészüljön.

A jó kis Castrol olaj kimosta belőle a rengeteg lerakódást azért kezdett kopogni.

Saját péntárcámon tanultam meg(kb 200ezer minusz),hogy ezeknél a motoroknál 2-3 ezrenként ellenőrizni kell az olajszintet mert akár 2-3 deci hiány is végzetes lehet+10-15ezrenként szigorúan csere. 

 

A városban el kell felejteni az 5.-et és néha oda kell lépni neki országúton.

Szerintem az 1.2 16v a legjobb Fiat benzines amit a modern időkben csináltak,annak tényleg semmi hibája.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ovoid (37557)
Mpunto Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37564

ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 1 37563

Szia!

Ha jól emléxem, a motortérfelöl tudod az egyes puntóban kicserélni, elég macerás.

A "szivacs", lehet hogy a levelek, darazsak, futrinkák kívűltartására szolgál.

 

Valahogy így néz ki a háza...

 

 

 

Sok sikert!

Előzmény: Mpunto (37561)
88GABOR88 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37562

Szia a kesztyűtartó mögött, próbáltad már alulról? (alul a szövet kárpit lebontása után látható,legalábbis 2000es puntonal így van)

Előzmény: Mpunto (37561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!