h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön.
Durvább motorféknél is csinálja? Mert ha igen, akkor nyelestengely-csapágy.
Ez komoly hiba - az enyém ugyanezt csinálta... de amikor szétszedték, csak ámultam, hogy már hiányzott a kosár a csapágyból, a golyók egymás mellett torlódtak. Ha szétmegy teljesen a csapágy, akkor nagyjából annyi a váltónak, ha bedarálják a golyókat a fogaskerekek.
A csapágy egy szégyenletes, egyszerű mosógép-csapágy - 1.000-1.500 Ft az ára. A csere munkadíja 60-80 ezer.
Plusz még ilyenkor ajánlatos kuplungot is cserélni - állapottól függően - ha már úgyis lent a váltó.
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2003-as 60le punto.
Mai napon vettem észre h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön. Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?
Igen,egy két eltolt-elmaradt olajcserével ill ha nem nézed rendszeresen a szintet,haza lehet vágni...jellegében a probléma nagyon hasonló az Opel Ecotec motorjainál tapasztaltakhoz.
Alapvetően megbízható-pörgős,jó motor de 10-12 ezrenként olajcsere és 2-3 ezrenként szint ellenőrzés,ez a titok :-)
2)Szinte mindig a hajtókarcsapágy és szimmeringjei mentek-mennek tönkre,általában a kevés olaj(hiányos kenés)miatt.Ha 15-20ezrenként cserélsz kenőanyagot és nem nézel olajszintet közben,akkor akár 0.5-1l is elfogyhat ennyi idő alatt,ami ennek a blokknak végzetes.A 2.9 literes olajtartály alulméretezett,ha ebből a kevésből csak fél liter hiányzik rendszeresen akkor gyorsan csapágyas lesz.Pontosítva a csapágy elkopik,a szimmering pedig megég. A rövid városi használatokkal rengeteg trutyi lerakódik a motorban ez tompítja-elnyomja a hajtókarcsapágy kopogást....és ha hirtelen beleteszel egy full synth(5w-0w)csúcsolajat az olyan szinten moshatja le a hengerfal belsejét ill a dugattyúk környékét mintha Brigéciolt öntöttél volna bele.Leszakad az olajfilm,nem lesz normális kenés.
Sajnos a Fiat 2021-ben már nem teszi bele egyik modelljébe se ezt a blokkot,az Eur 6b-t már nem bírja.....ami kapható vele az raktárról jön még pár hónapig.Viszont a 16-17 év alatt rengeteget csiszoltak-fejlesztettek rajta.Olajfuratokat tágítottak,változtattak a szelepfészkeken,a szelepek nyitási idején,sűrítésen.tőmítések fajtáin stb
A 2010 utáni 1.4 16v-k már szinte mentesek ettől a problémától,az olajfogyasztás csak nagyon ritkán jön elő.
Mi történt, mi volt a korrekt magyarázata, mi ment tönkre? Csapágy olvadt ki, főtengely kopott el, dugó, csapszeg, gyűrűk, henger gyorsan lekopott, azt olvasta már valaki valahol???
Tényleg, nagyon kíváncsi vagyok a megoldásra...
Mert ez így natúr hülyeség, hogy kimosta a trutyit az új, hígabb olaj, és párszáz km után kopog, stb.. Akkor trutyit kell bele tenni ezután! :)
Volt olyan kereskedő, aki szinte üvöltve mondta, hogy ezt a 16V-t többet soha nem hozza be, mert a szerelője nem győzte csinálni...
Most akkor mivaaan?
"Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?
Ajjaj! Akkor ezt kerülni kell!
Ha igaz.
És nem valami nagy félreértés....
D.K.-nak köszönöm a korrekt ajánlatot, de most megoldódni látszik a dolog! :)
Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.
Igen, ugyanezt olvastam külföldi szak-írásokban is - mint lehetséges és elég gyakori jelenséget.
Figyelem: nem lakossági fórumokban olvastam - hanem szakemberek által írt cikkekben.
A kellemetlen a dologban az, hogy miután beállt a kopogás a "csemege-olajnak" köszönhetően - utána az akkor sem múlik el, ha gyorsan visszacserélik az eredeti, sűrűbbre.
Nem szabály, hogy ez minden esetben előfordul - de elég gyakori.
hogy írtam az autót odakint "kiderwagen"-ként használták,a napi 20-30km alatt szerencsétlen motor fel sem bírt melegedni normálisan...hosszabb távon nem is igen használhatták.Emellett a 20 ezres olajcserék között jó pár deci olaj elfogyhatott amit a "hausfrau"tuti nem töltött utána.Szerintem az olajcserék között nem is nézték a szintet.
Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.
Tény,hogy nem ekkor kopott meg,írásom első mondatai megmagyarázzák a kopás okát:Sok indítás,sok rövid távú használat,olajszintnézés elmulasztása,20 ezres periódus.
Amúgy már rendben van a gépezet,olajfogyasztás max 1-2 deci/1000km.
Ui:Ha a beöntőnyilásba benézve bármilyen színű lerakódást látsz,inkább keress másik autót.Normális minőségű olaj mellé nem kell adalék,ebben egyetértünk
Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked - aki No.-ba ingázik.
Persze, ennek ára van, amit meg kell fizetni - de azokat még arra is meg lehet kérni, hogy nézzék meg alaposan a kocsit, mielőtt kifizetik. Érteni, értenek hozzá, az biztos.
Ha jól hallottam, ha nincs üzlet (pl. szar az autó, vagy eladta a tetű eladó) akkor 50, ha elhozzák, akkor 200-250 ezer No.-ból, Ausztriából kevesebb.
Kereskedője válogatja de ezért az ajtódba rakják le.
Pápán van egy kereskedő, aki rendszeresen hozott be autókat - ugyanígy, kérésre. Még alkudott is a helyszínen a vevő nevében - de azt átengedte a vevőnek, mert neki csak a kiegyezett fuvardíj kellett. (Általában nem járt rosszul ezzel sem - mert az elégedett vevő általában megfelezte vele a lelkudott lóvét.)
Azért nem hallod, mert 8V-nél fix a szelephézag, 16V meg hidrotőkés.
Ez látod lehet - bár hallottam én már fix-hézagos motort is kelepelni hidegen, rendesen ám.
Egyébként a legutóbbi vezérszíj-csere során megkukkoltam a dolgokat levett szelepfedéllel - hát szép tisztaság volt odabent és minden (amit abból az állásból látni lehetett) szépen csillogott, se barnulás, se egyéb nem látszott a felületeken.
Szerintem jó ez a 20k olaj - akárhogy is nézzük - ha 80 ezernél ilyen szép tisztaság van ott, ahol legelőször kezd kicsapódni az olaj-gané - akkor annyira fos olaj nem lehet, nem igaz?
Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom.
Én meg hátrányát nem tapasztalom a 10W -nek. Én 10 ezrenként cserélek (ez nálam majdnem 2 év) de eközben úgy 2..2,5 mm-t fogy a pálcáról.
Nem tudom ez deciben mennyi - mert soha nem kell utána tölteni két csere között - de túl sok nem lehet.
Azt meg végképp nem ismerem amit szoktak mondani, hogy a 10W egy ideig kopog hidegen.. mert pont a minap gyújtottam be -2 fokon odakint - de semmi kopogást vagy ilyesmit nem hallottam (sem most, sem máskor - pedig volt hogy ennél nagyobb hidegben is mentem).
Ha még így elmegy nekem még vagy 30-40 ezret - ami nálam vagy 6 év - akkor nagyon meg leszek elégedve :-)))
Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom. 15 ezrenként szigorúan csere. Szerintem annak már véres volt a torka olajtól függetlenül.
A szint valóban kritikus, ezt írtam már korábban én is. 1.2-be ugyanúgy csak 2.8L megy, egy kopottabb motor hamar leszipkázza a minimum alá. Olajcserénél mindig maxra töltöm és ha lement félre, akkor vissza megint a max közelébe. Így kb. 5-6 decit töltök rá 15 ezer alatt.
Akkor ha nem tudom az előéletét az autónak, akkor az olaj csere után gyakran nézem az olaj színét és mennyiségét. (eszi-e?) Ha elszíneződött, újra olajat cserélek, és meg van oldva az a félelem, hogy valami elkoptatná a motort ;) Ettől ha elkezdene szivárogni a motor, nem nagy dolog egy szelepfedél, vagy olajkartel tömítés cseréje, az már régen rossz ha az olajsár gátolja meg a szivárgást.
Egyébként bőven elegendő ebbe a motorba a 10W-s olaj én se állítom hogy 0-ás kellene bele. Viszont van egy off-os nagy teljesítményű autóm, abba szintetikusat rakok, mert jóval nagyobb terhelésnek van kitéve, és azt időnként taposom is...
Lehet nem az olaj a hibás, előtte is kopogott, csak raktak motul szerű adalékot eladás előtt az olajba.
Hirtelen kopogást én sem nézek ki egy olajfajta-cseréből - de tömítés-vesztést és lassú, de fokozott motorkopást azt igen. És ezt támasztják alá a szaksajtóban olvasottak is.
Huhh, erről mesélj picit bővebben - mert nagyon érdekel (gondolom nem csak engem).
Én azért maradtam az eredeti 10W-nél mert annak nem csak a W száma, de az összetétele is más, mint az 5W, vagy 0W-nek.
Ugyanis pl. a Selenia 20k egy kalsszikus, adalékolt ásványi olaj - vagyis nem szintetikus. 5W-től lefele viszont csak szintetikus ("csinált") olajak léteznek - ami egymagában nem lenne baj, csakhogy ezek erősen adalékoltak mindenféle tisztító és korom-oldó adalékkal is.
Egy szűz-tiszta motorban ez nem probléma - de én 75 ezerrel vettem az autót és az osztrák szervíz-számlájáin bizony oda volt írva hogy 20k olajjal kínálták végig (ahogy a gyári ajánlás is szólt).
Na most bármilyen fasza is legyen egy motor, olyan nincs, hogy 14 év alatt és 70-80 ezer km-en semmilyen lerakódás ne legyen benne - amit ha az újfajta olaj fellazít és lemos, az bizony bekerül az olajkörbe.
Méghozzá a legveszélyesebb, mikroszkópikus szemcseméretben, amit az olajszűrő sem fog meg. és onnan kezdődik a smirglizés és az addig jól tömített hézagok és játékok megnyílása.
A külföldi szaksajtó sokat foglalkozik ezzel - onnan vagyok ilyen "képzett" én is :-))
Vagyis ott sok tízezer, vagy 100 ezer km ásványolajozás után - senkinek nem ajánlják a hirtelen szintetikusra való áttérést.
Kérlek, meséld el, hogy te miként jártál pórul ezzel az olaj-üggyel - mindnyájunk okulására.
A felújítás óta csak a Fiat szabványnak is megfelelőí Shell Helix 10w-40 ment bele....semmi modern 5w-s túlszintetizált-hígított,motortisztítós lötty(Magnatec,Eneos,Maisterteile és tsai).
Az 1.4 16v blokkok 90%-a eszi az olajat,mégpedig új korától....1000 kilométerenként 0,2 litertől akár 5-6 deciig terjedően pedig ez a gép a Fiat bestsellere.
Eur 3-tól Eur6-ig fejlesztették fel,2003-2020-ig szerelték a Puntótól a Doblóig kb mindenbe és amúgy jó kis motor,a kisebb típusokat nagyon fickósan viszi.
Konktrukciós hibája a mindössze 2,9literes gyári olajtöltet,ami egyértelműen kevés.
Egy 2004-es Idea-val járok és magam is beszívtam vele....német importból származó de szinte végig vezetett szervízkönyves autót vettem meg pár éve,adatbázisból lekérdezett 97ekm-rel.
Megvolt az átvizsgálás a vétel előtt(a kereskedés melletti műhelyben),volt hosszabb próbaút is,semmi különöset nem éreztem a motornál,úgy ment ahogy kellett.
Gyors olajcsere a használatba vétel előtt Castrol GTX-el és úgy 300km után a motor kopogni kezdett,később kiderült hajtókarcsapágyas lett.
Nyomozásba kezdtem(beszélek kicsit németül,e mailt küldtem az előző szervízeket végző Passaui Fiat szervízbe),válaszoltak is.
Kiderült,hogy egy családanya használta a kocsit napi max 20-30km-re,gyermekhordásra suliba,oviba.Az olajcseréket nem vette túl komolyan 20-22ezrenként vitte,a gyári intevallum 20ezer.
Ez a fajta használat elég is volt a motornak,hogy ennyitől kikészüljön.
A jó kis Castrol olaj kimosta belőle a rengeteg lerakódást azért kezdett kopogni.
Saját péntárcámon tanultam meg(kb 200ezer minusz),hogy ezeknél a motoroknál 2-3 ezrenként ellenőrizni kell az olajszintet mert akár 2-3 deci hiány is végzetes lehet+10-15ezrenként szigorúan csere.
A városban el kell felejteni az 5.-et és néha oda kell lépni neki országúton.
Szerintem az 1.2 16v a legjobb Fiat benzines amit a modern időkben csináltak,annak tényleg semmi hibája.